Wysłany: 2015-11-11, 08:41 LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Podepnę się pod temat może ktoś wie coś więcej jak to jest z tymi nowymi silnikami SCE czy rzeczywiście możliwe jest że cena regulacji zaworów po montażu lpg może sięgać 2000 zł?
taką informację otrzymałem od dealera ponieważ rozważamy w domu zakup drugiej lodgy (tata zachorował na lodzie :) ) i miała być SCE ale pani nas wyleczyła ceną regulacji zaworów i nie potrafiła powiedzieć co ile kilometrów trzeba je regulować. Pytanie jest takie czy to asekuracyjne dane Renault czy lepiej zainwestować w diesla? :)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-06-12, 23:43, w całości zmieniany 1 raz
Wiem, że jesteś sprzedawcą Dacii w Rumii, ale nie odpowiedziałeś na konkretne pytanie kolegi lysy1991: ile kosztuje regulacja zaworów w silniku SCe niezależnie od LPG?
Po drugie: NARAZIE RP zawiesiła sprzedaż Dacii z silnikiem SCe z fabrycznym LPG na jakiś czas aż do rozwiązania sprawy (jakieś są problemy techniczne).
Chyba tylko w PL bo De mozna zamowic a jak tak zrobia to strzal w kolano dla Dustera.
Bolo u nas przecież na konfiguratorach była opcja silników SCE z LPG, dane techniczne też się ukazały
Wczoraj Renault poinformował że do silników SCE nie będzie LPG...nie będzie w tym roku...nie będzie w przyszłym roku.
Wiem, że jesteś sprzedawcą Dacii w Rumii, ale nie odpowiedziałeś na konkretne pytanie kolegi lysy1991: ile kosztuje regulacja zaworów w silniku SCe niezależnie od LPG?
Po drugie: NARAZIE RP zawiesiła sprzedaż Dacii z silnikiem SCe z fabrycznym LPG na jakiś czas aż do rozwiązania sprawy (jakieś są problemy techniczne).
Po pierwsze regulacja luzów zaworowych w aucie bez LPG nie występuje.
Po drugie RP zawiesiła sprzedaż Dacii z silnikami SCE z LPG na stałe a nie na jakiś czas.
Ostatnio zmieniony przez Zbychu504 2015-11-11, 11:08, w całości zmieniany 1 raz
Wiem, że jesteś sprzedawcą Dacii w Rumii, ale nie odpowiedziałeś na konkretne pytanie kolegi lysy1991: ile kosztuje regulacja zaworów w silniku SCe niezależnie od LPG?
Po drugie: NARAZIE RP zawiesiła sprzedaż Dacii z silnikiem SCe z fabrycznym LPG na jakiś czas aż do rozwiązania sprawy (jakieś są problemy techniczne).
Po pierwsze regulacja luzów zaworowych w aucie bez LPG nie występuje.
Po drugie RP zawiesiła sprzedaż Dacii z silnikami SCE na stałe a nie na jakiś czas.
Po drugie RP zawiesiła sprzedaż Dacii z silnikami SCE na stałe a nie na jakiś czas.
będą same TCe ?
Przepraszam wkradł się mały błąd .
Dacia zawiesza sprzedaż silników SCE z LPG na stałe
Dostępne będą benzyniaki SCE i TCE oraz Diesla jak wczesniej
LPG jest zawieszone na stałe do silnkoów SCE.
Zbychu504 czy wiadomo coś o alternatywie czy będzie coś oferowane w zamian np. Tce z lpg tak jak przy tce90? Czy raczej zostanie sama benzyna?
Na tą chwilę alternatywy nie ma.
Instalacje LPG w Dacii były bardzo popularne zatem powinni coś przygotować- zy przygotują? Nie wiem
Silnik TCE jak widzicie po cennikach jest drogi więc raczej nie będą dłubać go pod instalacje LPG by jeszcze cenę podnieść.
Silnik SCE do LPG się nie nadaje. - wcześniej było info,że LPG do SCe będzie w październiku, później że listopad, później, że dopiero na czerwiec 2016 pojawia się instalacje a wczoraj ukazała się informacja od RP,żę silnik SCE nie będzie występował z instalacja LPG.
Czyli jednym słowem, czy te silniki SCe w ogóle nie wymagają jakiś regulacji zaworów czyli posiadają hydrauliczną regulację zaworów?
Czy możesz konkretniej rozwinąć problem, dlaczego silnik SCe nie nadaje się do LPG, skoro w DE jest to możliwe (bynajmniej tak słyszałem). Skoro się mylę to proszę o jasną sprawę, a nie tego typu, że się nie nadaje i koniec, skoro pracujesz tam, to powinieneś wiedzieć dlaczego.
Chciałbym, żeby ta odpowiedź była jasna i konkretna nie tylko dla mnie, ale dla innych tutejszych forumowiczów (forum jest po to by pomagać sobie nawzajem).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Zbychu504 czy wiadomo coś o alternatywie czy będzie coś oferowane w zamian np. Tce z lpg tak jak przy tce90? Czy raczej zostanie sama benzyna?
Na tą chwilę alternatywy nie ma.
Instalacje LPG w Dacii były bardzo popularne zatem powinni coś przygotować- zy przygotują? Nie wiem
Silnik TCE jak widzicie po cennikach jest drogi więc raczej nie będą dłubać go pod instalacje LPG by jeszcze cenę podnieść.
Silnik SCE do LPG się nie nadaje. - wcześniej było info,że LPG do SCe będzie w październiku, później że listopad, później, że dopiero na czerwiec 2016 pojawia się instalacje a wczoraj ukazała się informacja od RP,żę silnik SCE nie będzie występował z instalacja LPG.
czyli bedzie Sce i Tce bez mozliwosci instalcji LPG niezle pokombinowali.
Czyli jednym słowem, czy te silniki SCe w ogóle nie wymagają jakiś regulacji zaworów czyli posiadają hydrauliczną regulację zaworów?
Czy możesz konkretniej rozwinąć problem, dlaczego silnik SCe nie nadaje się do LPG, skoro w DE jest to możliwe (bynajmniej tak słyszałem). Skoro się mylę to proszę o jasną sprawę, a nie tego typu, że się nie nadaje i koniec, skoro pracujesz tam, to powinieneś wiedzieć dlaczego.
Chciałbym, żeby ta odpowiedź była jasna i konkretna nie tylko dla mnie, ale dla innych tutejszych forumowiczów (forum jest po to by pomagać sobie nawzajem).
Route2000 trochę mnie stawiasz pod ścianą.. zwrot typu "pracujesz tam i powinieneś wiedzieć " jest rodzajem napaści
Renault nie tłumaczy się pracownikom ze wszystkich decyzji.
O regulacji zaworów w SCE napisze w dniu jutrzejszym- sprawdzę to w systemie i dam znać czy producent taki zabieg przewiduje przy autach bez LPG ale z tego co pamiętam takiej opcji przy autach bez LPG nie ma- jutro potwierdzę.
W DE nie ma możliwości zakupu silników SCE z LPG - w konfiguratorach jednostki się pojawiły tez w Polsce ale czy można było je kupić???? NIE.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-11-12, 18:44
Ten silnik jak zrobił Nissan to żeby regulację zaworów zrobić wyjmujesz szklanki-popychacze zaworowe i je wymieniasz na odpowiedni wymiar, a to wymaga przy łańcuchu rozrządu zapewne ściągniecie łańcucha, wałków rozrządu, demontaż osprzętu itd kupa roboty itd stąd cena regulacji 2000 bo praktycznie głowicę musisz rozebrać do tego i wymienić 16 szklanek po 50-100zł. Podobny silnik nissana 2.0 M4R siadał na gazie już po 15-20 tys km gniazda sypały się jak by były z piasku.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-13, 09:52
wśród oferowanych w tej chwili silników dci jest najrozsądniejsze. Koszty paliwa nie powinny być dużo wyższe niż na LPG, a nie będziesz się pitolił z zapasowym kołem w bagażniku, wiecznie niepoprawnymi wskazaniami ilości paliwa i brudzeniem się co 300 km (tankowaniem).
Choć i tak moim zdaniem lepiej kupić doblo / berlingo / tourneo. (są w zbliżonej cenie)
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-11-13, 09:56, w całości zmieniany 1 raz
Lodzia mi pasuje do mojej jazdy jest ok i tak większość czasu samochód lata po mieście a najbardziej kłopotliwe jest tylko to wożenie koła zapasowego.
co do tankowania to w lodzi jest bardzo wygodne nawet żadnej przedłużki nie mam tylko pełnowymiarowy zawór pod klapką wlewu paliwa.
Prawdopodobnie będzie w domu zamiana ja wezmę 1,5 dci a tata weźmie moje 1,6 mpi :) .
Mi czasami brakuje mocy w tym samochodzie czego byłem świadomy przy zakupie ale nadarzyła się okazja więc robimy zmianę.
Silnik SCE 1.6 100 i 115km Program przeglądów:
co 20 000km lub 1rok : olej, filtr kabiny
przy 60 000km lub 4 lata : dochodzi filtr powietrza i świece
przy 120 000 lub 6lat wymiana paska akcesoriów i rolki
SCE BEZ LPG ŻADNEGO REGULOWANIA LUZÓW ZAWOROWYCH NIE MA.
Silnik Sce z fabryczną instalacją gazową dla Dustera (SCe 115), Lodgy i Dokkera (SCe 100) nie został wprowadzony do oferty Dacii ze względu na brak przystosowania tego silnika do instalacji LPG. Renault wyklucza możliwość montażu instalacji LPG Landi Renzo bądź innych dostawców do tego silnika.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
brak przystosowania tego silnika do instalacji LPG
Sramta-ramta d; - "zagazowane" nissany jakoś jeżdżą, a w dokumentacji widnieje silnik H4M typu 740 z instalacją LPG. Że niby najpierw opracowali taką wersję, a potem nagle uznali, że jest "nie przystosowany"? <<<:
To jest kolejna decyzja marketingowa, a nie techniczna.
Być może na LPG przekraczane są ilości jakichś substancji
Mało prawdopodobne, skoro powszechnie stawia się to paliwo na piedestale właśnie z powodu czystości. A gdyby nawet tak było, to jest to kwestia dopracowanie oprogramowania sterownika silnika, a nie "brak przystosowania silnika do instalacji". Bo jak widać po nissanach i na obrazku powyżej - silnik _został_ przystosowany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum