Wybaczcie, że znowu o tym samym. Czy ASO zrobi dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne? Może ktoś miał styczność i wie jaka będzie kwota za te usługę? I niech mi ktoś powie, czy jest sens dodatkowo zabezpieczać podwozie skoro jest gwarancja na to 6 letnia? Proszę o odpowiedź, bo zima się zbliża i nie wiem co zrobić :P
Wybaczcie, że znowu o tym samym. Czy ASO zrobi dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne? Może ktoś miał styczność i wie jaka będzie kwota za te usługę? I niech mi ktoś powie, czy jest sens dodatkowo zabezpieczać podwozie skoro jest gwarancja na to 6 letnia? Proszę o odpowiedź, bo zima się zbliża i nie wiem co zrobić :P
ASO nie zrobi dodatkowego zabezpieczenia, bo jest gwarancja 6-letnia. Jak przyjdzie zima to nic się nie stanie, tylko na wiosnę dobrze jest spłukać podwozie. Swoją Lodgy już przejechałem przez zimę i narazie nie mam rudej.
Chyba na upartego chcesz zrobić zabezpieczenie to tylko w specjalizujących zakładach zabezpieczających auta, ale potem ASO będzie czepiać i może odmówić naprawy blacharskiej, jak zobaczą dodatkowe zabezpieczenia.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-09, 17:56
route2000 napisał/a:
dul. napisał/a:
Wybaczcie, że znowu o tym samym. Czy ASO zrobi dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne? Może ktoś miał styczność i wie jaka będzie kwota za te usługę? I niech mi ktoś powie, czy jest sens dodatkowo zabezpieczać podwozie skoro jest gwarancja na to 6 letnia? Proszę o odpowiedź, bo zima się zbliża i nie wiem co zrobić :P
ASO nie zrobi dodatkowego zabezpieczenia, bo jest gwarancja 6-letnia. Jak przyjdzie zima to nic się nie stanie, tylko na wiosnę dobrze jest spłukać podwozie. Swoją Lodgy już przejechałem przez zimę i narazie nie mam rudej.
Chyba na upartego chcesz zrobić zabezpieczenie to tylko w specjalizujących zakładach zabezpieczających auta, ale potem ASO będzie czepiać i może odmówić naprawy blacharskiej, jak zobaczą dodatkowe zabezpieczenia.
ASO nie zrobi dodatkowego zabezpieczenia, bo jest gwarancja 6-letnia
Dlaczego nie - dla nich to jest dobra kasa i jeszcze powinni to w książkę wpisać.
Dul.
Zawsze warto zrobić zabezpieczenie. Gwarancję masz na przerdzewienie czyli dziury na wylot a nie jak większość myśli drobne "parchy".
Dodatkowo musisz robić regularnie przeglądy w ASO na obecność korozji.
Pytanie tylko jak długo chcesz jeździć autem.
Koszt dobrego materiału np. NOXUDOL na całe auto to ok. 300zł + robota (nie podpowiem bo robię sam)
Mam zamiar jeździć nim ok. 4 lat. Ale chciałbym je wykupić po tym okresie. Nie będę nim potem jeździł, ale ktoś z rodziny, wiec zależy mi żeby samochód był po tych kilku latach użytkowania zadbany. No i mam dylemat. Czy zabezpieczyć poza ASO. Czy olać totalnie sprawę a naprawy ewentualne zlecać w serwisie na gwarancji. Ewentualnie po każdym zimowym sezonie zlecać przeglądy. Co byście mi mogli polecić?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-10, 21:03
dul. napisał/a:
Mam zamiar jeździć nim ok. 4 lat. Ale chciałbym je wykupić po tym okresie. Nie będę nim potem jeździł, ale ktoś z rodziny, wiec zależy mi żeby samochód był po tych kilku latach użytkowania zadbany. No i mam dylemat. Czy zabezpieczyć poza ASO. Czy olać totalnie sprawę a naprawy ewentualne zlecać w serwisie na gwarancji. Ewentualnie po każdym zimowym sezonie zlecać przeglądy. Co byście mi mogli polecić?
Mój Duster kończy 5 lat ( za trzy tygodnie). Nic nie zabezpieczałem, rdzy nie stwierdzam. Jak był temat o tym co i komu zardzewiało to też opisywali felgi stalowe, bębny hamulcowa ( nalot rdzawy) czy.. ramiona wycieraczek. Nikt nie opisał przerdzewiałych progów czy zardzewiałych błotników czy rdzewiejącego podwozia - a to jest to co możesz dodatkowo zabezpieczyć. Tak więc ja nie bardzo widzę sens dodatkowego zabezpieczenia - oczywiście nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-10-10, 21:04, w całości zmieniany 1 raz
Robiłem już dwa razy konserwację wszystkich powierzchni zamkniętych " rust check"
Koszt około 500-600 zł. W każdym używanym poprzednio aucie najwięcej kłopotów miałem z blacharką bo silników nie udaje mi się zajeździć. Ponieważ Daćkę mam salonową to chucham na zimne i raczej mam pewność że mi buda nie spróchnieje przed wyeksploatowaniem silnika. Daćka to jednak nie Audi z podwójnym ocynkiem. Jak autko na 4 lata i do ludzi to może nie ma sensu zabezpieczać, jak ma zostać w rodzinie to jak najbardziej. A oleje zabezpieczające są przeźroczyste u mnie w ASO nic nie mówili. Moźe jakbyś zasmarował całe podwozie czarnym brunoksem to kręcili by nosem.
Trzeba nadmienić że dodatkowe zabezpieczenie ma bardzo dobre właściwości wygłuszające .
Wydech jest właściwie nie słyszalny na wolnych obrotach
Argumenty że mam x lat auto i nie zardzewiały są słabe . Kropla drąży skałę . Bo auta rdzewieją po 10 latach i wtedy na przeciwdziałanie jest za późno .
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-11, 20:51
Karenzo napisał/a:
Trzeba nadmienić że dodatkowe zabezpieczenie ma bardzo dobre właściwości wygłuszające .
Wydech jest właściwie nie słyszalny na wolnych obrotach
Argumenty że mam x lat auto i nie zardzewiały są słabe . Kropla drąży skałę . Bo auta rdzewieją po 10 latach i wtedy na przeciwdziałanie jest za późno .
Coś ty??? Od 2010 czytam na tym forum że Dacia po 4
A tak poważnie to nie sądzę żeby po 10 latach zaczął rdzewieć - jakoś nie ma epidemii przerdzewiałych Loganów z początku produkcji - mój sąsiad ma 2005 i też nie był konserwowany - a jak kol. Szajfus w ciągu trzech lat wydał już ponad 1000 zł to ryzykuje że po 10 latach wyda więcej niż będzie wtedy wart cały samochód - na chyba że planuje jeździć tyle ile ja Laguną ( od 1999r)- bo niech nie liczy że K4M mu odmówi posłuszeństwa, w Renault klubie znane są przypadki przebiegów powyżej 700 tyś!!!
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-10-11, 22:09, w całości zmieniany 2 razy
Trzeba nadmienić że dodatkowe zabezpieczenie ma bardzo dobre właściwości wygłuszające .
Wydech jest właściwie nie słyszalny na wolnych obrotach
Argumenty że mam x lat auto i nie zardzewiały są słabe . Kropla drąży skałę . Bo auta rdzewieją po 10 latach i wtedy na przeciwdziałanie jest za późno .
Coś ty??? Od 2010 czytam na tym forum że Dacia po 4
A tak poważnie to nie sądzę żeby po 10 latach zaczął rdzewieć - jakoś nie ma epidemii przerdzewiałych Loganów z początku produkcji - mój sąsiad ma 2005 i też nie był konserwowany - a jak kol. Szajfus w ciągu trzech lat wydał już ponad 1000 zł to ryzykuje że po 10 latach wyda więcej niż będzie wtedy wart cały samochód - na chyba że planuje jeździć tyle ile ja Laguną ( od 1999r)- bo niech nie liczy że K4M mu odmówi posłuszeństwa, w Renault klubie znane są przypadki przebiegów powyżej 700 tyś!!!
Rdzewieją, w moim mieście widziałem dwa logany z 2005 roku pordzewiałe, nawet trzy. Niestety i mój też. Tak przy okazji spytam się. Czy jest sens lać wosk do profili zamkniętych teraz jak jest zimno? Wcześniej robiłem to w sierpniu lub we wrześniu jak było gorąco. Teraz zapomniałem, albo nie miałem kiedy to zrobić. Zostało mi sześć puszek wosku K2, zostawić na nowy rok czy jednak wlać?
Ostatnio zmieniony przez orzeszek2 2015-10-12, 11:24, w całości zmieniany 1 raz
a jak kol. Szajfus w ciągu trzech lat wydał już ponad 1000 zł to ryzykuje że po 10 latach wyda więcej niż będzie wtedy wart cały samochód - na chyba że planuje jeździć tyle ile ja Laguną ( od 1999r)- bo niech nie liczy że K4M mu odmówi posłuszeństwa, w Renault klubie znane są przypadki przebiegów powyżej 700 tyś!!!
Teraz będę jeździł co 2-3 lata także nie ma tragedii w tych 170 zł w skali roku ;)
Ale fakt, samochody 18- letnie u mnie to norma. Może w tym modelu uda się do 20 dobić. Sąsiad obok ma Opla Astrę kombi 22 lata i mało naprawia a na ryby jeździ co 3 dzień i nie wraca na lawecie :)
Witam Panowie, rozważam wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego do nowego auta. Jak to wpływa na gwarancję? Czy mogą się przyczepić?
I pytanie kolejne - kogo w Trojmieście polecacie do tej roboty? Ktoś mi polecał Beavera przy Trakcie Św.Wojciecha. Macie jakieś doświadczenia?
PS. jestem tu nowy i mogłem przeoczyć odpowiedzi w temacie gwarancji - jeśli tak, proszę o wybaczenie:)
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-30, 18:00
Daj sobie spokój - Daczki jakoś szczególnie nie rdzewieją. Poza tym zaraz ASO się dowali, że ingerowałeś w pojazd i z gwarancją antykorozyjną się pożegnasz.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-30, 21:25
jas_pik napisał/a:
pixa napisał/a:
Tak - na wszystko co obsmaruje na własną rękę straci gwarancję - czyli zapewne progi, nadkola, podwozie.
Możesz to udowodnić ?
Czy tylko tak myślisz ?
Oczywiście, że mogę - OW Gwarancji punkt 3: "gwarancja nie obejmuje elementów pojazdu, które zostały poddane modyfikacji (...)" - do tego punktu odnoszą się też zapisy odnośnie ochrony antykorozyjnej w dalszej części warunków gwarancji.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-10-30, 21:26, w całości zmieniany 1 raz
Oczywiście, że mogę - OW Gwarancji punkt 3: "gwarancja nie obejmuje elementów pojazdu, które zostały poddane modyfikacji (...)" - do tego punktu odnoszą się też zapisy odnośnie ochrony antykorozyjnej w dalszej części warunków gwarancji.
Malowanie/nakładanie powłok ochronnych środkami innymi niż fabryczne w celach ochrony antykorozyjnych innymi środkami nie są modyfikacja elementu - tak rzecz prawo.
A jesli odwołujesz się do dalszych zapisów to je przywołaj .
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-30, 21:45
jas_pik napisał/a:
pixa napisał/a:
Oczywiście, że mogę - OW Gwarancji punkt 3: "gwarancja nie obejmuje elementów pojazdu, które zostały poddane modyfikacji (...)" - do tego punktu odnoszą się też zapisy odnośnie ochrony antykorozyjnej w dalszej części warunków gwarancji.
Malowanie/nakładanie powłok ochronnych środkami innymi niż fabryczne w celach ochrony antykorozyjnych innymi środkami nie są modyfikacja elementu - tak rzecz prawo.
A jesli odwołujesz się do dalszych zapisów to je przywołaj .
Podstawa prawna? Jeśli masz rację, to z przyjemnością odszczekam, to co napisałem. Znając jednak swoje przeboje z ASO, nawet jeśli to Ty masz rację, nie wierzę, że w razie korozji ASO ochoczo by zakasało rękawy i wzięło się do naprawy widząc niefabryczne podkłady antykorozyjne. Trzeba by się kopać z koniem, a skończyłoby się i tak w sądzie.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-10-30, 21:47, w całości zmieniany 2 razy
Nałożenie dodatkowych warstw ochronnych na fabryczne zabezpieczanie nie skutkowała w żadnym przypadku jakimikolwiek problemami.
Ale już wiercenie ( czyli mechaniczna ingerencja w strukturę elementu grozi utratą gwarancji na ten element)
Pisze o swoich doświadczeniach ( na razie z innymi markami niż Dacia)
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-31, 06:12
jas_pik napisał/a:
Nałożenie dodatkowych warstw ochronnych na fabryczne zabezpieczanie nie skutkowała w żadnym przypadku jakimikolwiek problemami.
Ale już wiercenie ( czyli mechaniczna ingerencja w strukturę elementu grozi utratą gwarancji na ten element)
Pisze o swoich doświadczeniach ( na razie z innymi markami niż Dacia)
Czyli w przeciwieństwie do mnie, nie bazujesz na zapisach umowy, którą podpisałeś, tylko na swoim widzimisię - to, że gdzieś cię tak potraktowano, nie znaczy, że jest to zgodne z zapisami umowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum