Zazwyczaj poziomu oleju nie sprawdzam często 2x razy w roku . Sprawdziłem wczoraj , od wymiany minęło jakieś 12 tyś km i na bagnecie mam minimum . Jaki olej dolać nie wiem do końca jaki mam 10w40 ELF EVOLUTION 900 SXR czy 900 NF
W książce jest tak nabazgrane że nić nie umiem odczytać
Obecny przebieg ok 38 tyś
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2019-11-03, 21:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-11-03, 22:10
Olej wlewany przez Dacię to Motrio 5w40 albo tak jak koledzy wyżej piszą Elf Evolution 5w40 sxr. Każdy silnik bierze olej jeden mniej a drugi więcej, wszystko zależy też od stylu jazdy. Ja do swojej lodgy bardzo rzadko dolewam oleju jak już to w skali od wymiany do wymiany ( +/- 17 tys km) ze 100ml. A czy ten silnik bierze olej ? U nas na forum chyba nie było takiego przypadku ale z miesiąc temu siedząc w pracy poczytałem sobie o spalaniu oleju przez tą jednostkę i temat jest znany choćby w Renault Megane gdzie niektórzy użytkownicy przy przebiegu niespełna 50 tyś km i mniej musieli już dolewać oliwy do silnika. Nie było to dużo ale tak na 10-15 tyś km wychodziło im chyba 1l oleju jak nie więcej. Jedna osoba miała wymieniany nawet silnik na gwarancji bo spalanie oleju było większe niż 1L/1000km
U mnie nie na bagnecie cały czas ten sam poziom (odpukać). Od przeglądu do przeglądu (czyli jakieś 10.000km) stan taki sam.
Co do Elfa NF i SXR, to jedyną różnicą jaką zauważam, to to, że SXR ma normę Renault na opakowaniu, a NF jej nie posiada (miałem z tym jazdy w ASO, bo nie chcieli użyć kupionego przeze mnie oleju właśnie NF strasząc utratą gwarancji-osobny mój wątek kilka lat temu. Sprawa oparła się o Renault Polska, który jednak uznał moje racje)..
Witam serdecznie
Jestem tu nowym na forum.
Chciałem się doradzić. Jeżdżę autami 30 lat i pierwszy raz mi samochód bierze olej.
Kupiłem sobie w styczniu 2020 roczną używaną dacię lodgy 1,6sce z przebiegiem 32.000km w Renault Zięba
Ogólnie z auta jestem zadowolony.
Problemem jest to, ze silnik połyka 0,35 l / 1000 km. Wycieków nie ma. Dymu nie zostawia. Inne parametry pracy silnika zadawalające.
Auto jest na gwarancji i w renault powiedzieli, że to w normie się mieszczę.
Dla mnie to nie jest normalne.
Chciałem się doradzić czy jest możliwość zrobienia czegokolwiek? Auto jeździ na elf 5w40 sxr? Autem jeżdże normalnie tzn nie katuję go, nie cuduję z eco-drivingiem
Proszę o informację czy też macie podobny problem z tym silnikiem?
Z góry dziękuję za informacje
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-04, 23:56
Witaj,
co do spalania oleju w silniku 1.6 Sce to czytałem kiedyś na tym jak i innym forum renault, że zdarzały się egzemplarze, które pobierały olej i to w ilościach ponad 2 razy tyle co twój. Zazwyczaj te silniki nie biorą oleju, swego czasu jeździłem Lodgy 1.6 Sce i oleju mi nie ubywało. Teraz jeżdżę Dusterem z tym motorem, ale za mało km zrobiłem aby powiedzieć cos na temat spalania oleju. Jeżeli Twoja Lodgy spala tyle oleju co piszesz, to raczej nic nie wywalczysz z ASO. W instrukcji masz napisane, że jeżeli spalanie oleju nie przekracza poziomu bodajże 0,7l/1000km lub 1l/1000km ( tego dokładnie nie pamiętam) to jest to norma . Pozostaje Ci lać paliwo, co jakiś czas dolać trochę oleju i cieszyć się autem. Możesz jeszcze zmienić olej silnikowy na inny, ja jeżdżę na Valvoline Synpower 5w40
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-05, 09:08
No kuźwa to bym się wk...ł, jak bym miał dolewać 0,6l oleju miesięcznie
Rocznie wychodzi 7 litrów.
Cały czas bym na świeżym oleju śmigał - tylko filtr do wymiany.
To nie 1.4 TSI z początków produkcji w samochodu dla ludu.
Możliwe, że poprzedni właściciel miał ten sam dylemat ( olewka ze strony ASO ), wiec zostawił problem w rozliczeniu.
Wiadomo, każdy kupuje to na co go stać, ale to jest cecha samochodów używanych, nawet rocznych. Przez te kilkadziesiąt tysięcy kilometrów z samochodem mogło się dziać wszystko. Jeśli nie robiłeś to zrób wymianę na świeży olej i obserwuj?
Musisz dać mu ostro po garach może pierścienie się zanagarowały. (rozgrzewasz motor wpadasz na trase na 4 lecisz do odciny , powtarzasz 2-3 razy gotowe )
Potem wymienna oleju z podwójną płukanka i potem wlewasz 5w40 np motula albo valvolina.
Do pełnego efektu dodaj xado 1 stage.
Uratowałem tak nie jednego trupa ale zwykle samochody z przebiegiem 300+
jak to nie pomoże tylko remont.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-05, 13:04, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2018 Posty: 103 Skąd: skąd
Wysłany: 2020-12-05, 15:13
Ja bym zrobił próbę olejową + pomiar ciśnienia sprężania przed i po. Coś się może okaże, potem dobry olej i jeździć. Jak jest kasa i chęci to rwać głowice i wtedy będzie wiadomo :)
W moim 1.6sce nic nie pobiera (na oko i miarkę).
może mieć nawet 10 km , jak jakiś debil go przytarł to ma już graniczne zużycie i będzie brać tylko coraz więcej oleju
jak jest na gwarancji to trzeba jeździć aż zdechnie żeby robili remont na koszt aso , zrobił bym w skp przejrzystość spalin jak przekraczał by wymagania prawne jest argument do remontu.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-05, 15:37, w całości zmieniany 1 raz
Fruxo ma rację. Ja jezdze od wymiany do wymiany trzeci rok i nie wiem co to ubytek oleju. Tak ilosć to faktycznie zabezpieczenie producenta . Coś na rzeczy jest.
może mieć nawet 10 km , jak jakiś debil go przytarł to ma już graniczne zużycie i będzie brać tylko coraz więcej oleju
jak jest na gwarancji to trzeba jeździć aż zdechnie żeby robili remont na koszt aso , zrobił bym w skp przejrzystość spalin jak przekraczał by wymagania prawne jest argument do remontu.
Z tym się jak najbardziej zgadzam. Dolewać i jeździć. Jeżeli jest przytarty, to za jakiś czas zatrze się na amen. Wtedy masz podkładkę w ASO że zgłaszałeś duże zużycie oleju, oni olali i w konsekwencji doszło do zatarcia silnika. Wtedy remont/wymiana będzie na koszt Renault.
Chodziło mi o to, żeby samemu nie robić remontu. Auto jest na gwarancji, więc jeśli auto zostanie unieruchomione, to laweta, ASO i niech robią.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-05, 22:18
yurec1st napisał/a:
Gęsty olej też obniża zużycie np. 10w40.
sorry ale jak masz pisać takie głupoty to polecam poczytanie najpierw trochę lektury na temat olejów silnikowych i dopiero wtedy udzielać się w tym temacie. Jeżeli jakiś olej miałby zmniejszyć jego zużycie to olej typu 5w50 czy 10w60, które zostawiają większy film olejowy na gładzi cylindra a nie taki8 10w40. Nawet nie wiem do jakiego auta wlewa się takie badziewie. Ja do wszystkich swoich aut, i nie ważne czy są to samochody za 1500zł czy za 40tyś zł wlewam olej 5w40 lub 5w30. Nie patrzę na mity i inne głupoty, nie stosuję płukanki zalewam taki olej od razu po zlaniu starego. Robię tak od 2013 roku kiedy to do Fiata Cinquecento o pojemności 704cm zalałem olej 5w40 ( najpierw lotos a później ShelL Ultra) a silnik od wyjazdu z fabryki jeździł na 15w40. Fakt miał mały przebieg bo 53 tyś km ale 18 lat. A gdyby jakiś silnik spalał mi olej to i tak wolał bym zalewać go 5w40 niż 10w40 bo lepiej to dla samego silnika a koszta w zakupie raptem 20zł wyższe
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-12-05, 22:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-12-05, 23:32
Sugeruje przegonienie silnika ile fabryka dała, płukanie i świeży olej syntetyczny 5w40.
Mój Logan brał olej, trudno powiedzieć ile. Po zlaniu 10w40, płukaniu i zalaniu Valvoline 5w50 problemu nie mam
Ostatnio zmieniony przez Puncu 2020-12-05, 23:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-06, 10:08
Sprawdź czy masz potwierdzenia z ASO, że zgłaszałeś duże zużycie oleju.
Nie załatwiaj nic na gębę !
Dobra rada:
Podjedz do ASO, zgłoś duże zużycie oleju ( powiedz nawet, że jest powyżej 1l/100 km - bo i tak tego nie mają jak zweryfikować )
Następnie poproś o odpowiedź ze strony ASO na temat dużego zużycia - ale tylko na piśmie - za każdym razem ASO generuje druk potwierdzający wizytę u nich, nawet jak nic nie robili. Zadbaj o to, żeby chociaż tam była odpowiedź odnośnie zbyt dużego zużycia i potwierdzenie zgłoszenia problemu.
Zobaczymy, czy będą tak odważni
Na tej podstawie masz już potwierdzenie zgłoszenia problemu i ich odpowiedz.
Potem tylko jeździć i obserwować.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-12-06, 10:11, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum