Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-22, 13:13
Niekoniecznie inny odczyt jest z obu tarczek czujników ABS tej samej osi i komputer może prawidłowo zinterpretować taki stan jako druciarstwo użytkownika a nie ubytek z obu kół jednocześnie do tej samej wartości co jest z punktu widzenia prawdopodobieństwa niemal niemożliwe.
Jeszcze raz, przy różnych średnicach kół na osiach ESP nie działa prawidłowo (albo wogóle przestaje działać) i jeżdżenie z czymś takim jest po prostu niebezpieczne.
To jest moja rada i z mojej strony EOT.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-08-22, 13:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3648 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-22, 13:20
DrOzda napisał/a:
Jeszcze raz, przy różnych średnicach kół na osiach ESP nie działa prawidłowo (albo wogóle przestaje działać) i jeżdżenie z czymś takim jest po prostu niebezpieczne.
Tego nie neguję, ale po skasowaniu błędów i ich obecnym braku, kontrolka powinna zniknąć, przynajmniej chwilowo, jeżeli miała z tym związek?
hmmm.. olej i filtry kabinowy i powietrza zmieniam sam co 10tyś, a jak skasować ten kluczyk bo faktycznie też jest, to wiem że od serwisu olejowego, ale nie znalazłem jak to usunąć? patenty sprawdzone z neta:
włączenie zapłonu i klikanie guzikiem na manetce do km od serv nie działa w mojej wersji bo tego nie ma w komp.
Patent z włączeniem zapłonu 3razy pedał hamulca i za 3razem pedał gazu z hamulcem, puszczenie razem - też nie działa.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3648 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-22, 13:28
wowo89 napisał/a:
hmmm.. olej i filtry kabinowy i powietrza zmieniam sam co 10tyś, a jak skasować ten kluczyk bo faktycznie też jest, to wiem że od serwisu olejowego, ale nie znalazłem jak to usunąć?
No to masz przyczynę pomarańczowego zygzaka- dokładnie tak to działa. Skasujesz klucz, to zniknie też kontrolka. Skasowanie (jeżeli nie działają te wszystkie proste sposoby) możliwe jest darmowymi programami, ale interfejs CAN trzeba mieć.
Ktoś tutaj meldował, że działa apka "Dacia Service Reset" ze sklepu Google.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-08-22, 13:33, w całości zmieniany 2 razy
hmmm... ELM327 na WiFi mam, ale stoi w megance 80km od domu :D zadziała z modułem WiFi? doradzicie jak to skasować dokładniej, spróbuję Dacia Service Reset, a jakie inne programy?
a CLIPem tego nie można zrobić??
Ostatnio zmieniony przez wowo89 2020-08-22, 13:35, w całości zmieniany 1 raz
No więc tak, temat uważam za zamknięty, ale opiszę jeszcze co i jak bo według filmiku to nie przeszło :)
Moja wersja CLIPa 178
łączymy się z autem przez aplikację, przechodzimy wstępne ustawienia i wybieramy na górze 3ikonkę od prawej (nie zapisałem jak się nazywa, z taką dłonią i palcem wskazującym) - następnie wybieramy "diagnostyka przez moduł elektroniczny" - z wyświetlonych wskaźników wybieramy "Tablica rozdzielcza" i klikamy ikonkę klucza "Naprawa" - z lewej strony wybieramy 2ikonkę od dołu "Inne parametry" i klikamy na "Przywróć początkową wartość licznika międzyprzebiegowego" i klikamy na zatwierdź TA DAM! Serwis olejowy skasowany za pomocą CLIPa, co do ABSu, zrobiłem właśnie jakieś 50km i nie wyskoczył błąd ponownie, więc podejrzewam że komp pokładowy porównuje wartość obrotową i prędkość na jednej osi, a nie wszystkich 4 kół razem.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2020-12-31, 14:14
Dzisiaj zaatakowała mnie pomarańczowa lampka. Nie zniknęła po rozruchu i w trakcie jazdy. Myślę sobie - nie jest czerwona, tylko pomarańczowa, to nie dramat. W instrukcji na s. 1.46 był bardzo lakoniczny opis. Więcej dowiedziałem z forum dacia. W moim MCV2 zbliża sie termin wymiany oleju i filtra. Ikona auta z kluczem serwisowym drażniła mnie już od miesiąca. Olej i in. elementy i płyny wymieniłem latem. Ale nie zaznaczyłem tego w komputerze pokładowym za pomocą ddt4all. Ponieważ nie mam w moim aucie innej możliwości resetu serwisu auta (jak mają właściciele innych modeli dacii) na smartfonie zainstalowałem apkę Service reset for Dacia. Do gniazda diagnostycznego wcisnąłem interfejs vgate, który połączyłem ze smartfonem. Krótka komenda Reset i po problemie. Z ekranu komp. pokładowego zniknęło auto z kluczem serwisowym i zgasła pomarańczowa lampka -zygzak. Aha, przed resetem inną apką sprawdziłem błędy , brak.
Mam pytanie do Szanownego Koleżeństwa dotyczące ikonki kluczyka przy słupku od paliwa
Mianowicie najpierw po 18500 km (ok 10 miesięcy) zapalił się kluczyk samochodzik i 1500 km i było to odliczane >0, po wymianie oleju i wykasowaniu ikonki zgasły,
później sytuacja powtórzyła się przy 28500 km z tym, że nie wymieniałem oleju (bo w gwarancji zalecane jest to max co 30 000 km , a przejechałem ok 10 000 km. Nie kasowałem wskazania i ciekaw byłem co będzie dalej. po 30 000 km zapaliła się dodatkowo na pomarańczowo kontrolka
Skasowałem inspekcję jak poprzednio poprzez przytrzymanie przycisku na prawj dzwigience przy włączonym zapłonie ale zgaszonym silniku.
I teraz wczoraj zapaliła mi się ikonka samego kluczyka bez dodatków przebieg 31500 km i nie dała się zresetować jak poprzednio.
Komputer u mechanika nie wykazał błędów a stasowanie osamotnionego kluczyka odbyło się następująco "
wcisnąć przycisk na prawej dzwigience i trzymając, załączyć kluczykiem zapłon i trzymać aż kluczyk zamiga i zgaśnie.
Czy ktoś miał podobne doświadczenia???? Wdzięczny bedę za odpowiedź
BTW instrukcją można sobie dupę wytrzeć.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Nie wiem jak jest w Sandero, ale przegląd serwisowy jest po przebiegu lub czasie (zależy co pierwsze). Więc może auto dopomina się o przegląd w trzecim roku? A kilometry nie mają z tym nic wspólnego
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Nie wiem jak jest w Sandero, ale przegląd serwisowy jest po przebiegu lub czasie (zależy co pierwsze). Więc może auto dopomina się o przegląd w trzecim roku? A kilometry nie mają z tym nic wspólnego
ale 2 rok minie dopiero 15 lipca 2021 do 3 lat to jeszcze kosmos.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Mój błąd. Faktycznie masz wpisany rocznik 2019. Ale i tak wiesz co miałem na myśli . To tylko taki mój pomysł "na szybko". Jeśli, jak piszesz, to dopiero drugi rok to najprościej byłoby podjechać do ASO.
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Mój błąd. Faktycznie masz wpisany rocznik 2019. Ale i tak wiesz co miałem na myśli . To tylko taki mój pomysł "na szybko". Jeśli, jak piszesz, to dopiero drugi rok to najprościej byłoby podjechać do ASO.
A co to ma na celu oprócz okradzenia?
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Wymienili mi iglice na gwarancji po 18 tys, i wymieniem u nich filtr fazy suchej po 23 tys km choć zgodnie z książką gwarancyjną jest po 30 tys a faza ciekła dopiero po 60 tys km. Auto ma ok 32 tys km i na razie odpukać sprawuje się super wiec sobie daruje tym bardziej że te usługi za darmo nie są.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 105 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2021-05-20, 18:43
sub napisał/a:
Potwierdzam.
Aplikacja Dacia Service Reset i interfejs OBD-II ELM327 Bluetooth (kupiłem iCar3) zadziałały.
Szkoda, że nie poznałem kombinacji pedałów, ale powyższe rozwiązanie jest w sam raz. Oby aplikacja była zawsze i zawsze dobrze działała
Również potwierdzam, aplikacja Dacia Service Reset oraz moduł iCar3 skasowały kontrolkę przeglądu. Sposób kasowania z instrukcji oraz kombinacje z pedałami nie zadziałały. Z pożyczonym wcześniej innym modułem ELM327 (pożyczony - właściciel kupił go kilka lat temu) aplikacja nie zadziałała tzn. sparowała się z modułem, ale po naciśnięciu resetu w aplikacji kontrolka nie została skasowana - jest to zgodne z opisem twórców aplikacji, nie działa ona z każdym modułem.
Ostatnio zmieniony przez bartos123 2021-05-20, 18:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 327 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-21, 14:29
gawel napisał/a:
Mianowicie najpierw po 18500 km (ok 10 miesięcy) zapalił się kluczyk samochodzik i 1500 km i było to odliczane >0, po wymianie oleju i wykasowaniu ikonki zgasły,
później sytuacja powtórzyła się przy 28500 km z tym, że nie wymieniałem oleju (bo w gwarancji zalecane jest to max co 30 000 km , a przejechałem ok 10 000 km. Nie kasowałem wskazania i ciekaw byłem co będzie dalej. po 30 000 km zapaliła się dodatkowo na pomarańczowo kontrolka
W harmonogramie serwisowym samochodów z fabrycznym LPG znajduje się (na 2 stronie małym drukiem) uwaga "Pojazd jest wyposażony w system kontroli jakości oleju, którego zadaniem jest ostrzeganie o konieczności wcześniejszej wymiany oleju w przypadku użytkowania pojazdu w szczególnych warunkach."
czyli Twój olej się zużył i powinien być wymieniony bo system go tak zakwalifikował najpierw po 18500 km, a potem po wymianie po kolejnych 10000 km, albo Ci wlali słaby olej, albo po wymianie dawałeś ostro w palnik skoro olej się zużył już po 10 tys.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum