Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-14, 20:57
Ja w wolnossaku 1.4 MPI zmieniam 10 tysięcy kilometrów. Koszt wymiany niewielki a przy moim butowaniu na pewno wskazane. 200zł co pół roku nie rujnuje budżetu a silnik odwdzięcza się bezawaryjną jazdą
Ja nie oszczędzam na częściach, co do wymiany oleju to Liqui Moly 10W40, filtr Valeo, Bosch lub Mann, nie najtańsze produkty ale auto chodzi zupełnie inaczej niż np. Jak wlejesz Lotos, tym bardziej że mam LPG.
Wysłany: 2020-07-03, 17:04 Lodgy - pierwsza wymiana oleju
Witam,
jako że przebieg auta za kilka dni (po najbliższej trasie) wyniesie 2500 km, powoli czas na pierwszą wymianę oleju silnika. Olej chciałbym wymienić nie później niż przy 3000-3500 km przebiegu.
Waham się czy zrobić to w ASO czy samodzielnie. Więc pytania mam takie:
1. Jaki olej i filtr kupić do mojego silnika? Ile wchodzi oleju?
2. Ile wymiana kosztuje w ASO, np. w Warszawie?
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-07-03, 19:53
W blue DCI wkład oleju: 152092567R - cena około 55zł (serwis chyba 90zł)
Olej ostatnio ktoś z forumowiczów prosił o wycenę i twierdził, że wchodzi 5,7l, choć mi się wydaje, że poniżej 5l.
Od 2020 roku zalecany jest castrol, niestety nie jestem w stanie powiedzieć jaki dokładnie, ale z normą RN0720 jest GTX.
Ja polecam natomiast sprawdzony Elf Full-tech FE to około 130zł za 5l
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-07-03, 21:40
toka93 napisał/a:
...
Od 2020 roku zalecany jest castrol, niestety nie jestem w stanie powiedzieć jaki dokładnie, ale z normą RN0720 jest GTX.
Ja polecam natomiast sprawdzony Elf Full-tech FE to około 130zł za 5l
Spieszę ze sprostowaniem, że do nowych Dacii stosuje się olej spełniający normę RN17 (do diesli i benzynowych).
Może to być np. Castrol GTX RN17 lub "słynny" już ELF EVOLUTION RN-TECH ELITE RN17, ale też inne.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-07-03, 23:35
Oleju do każdego 1.5 dci wchodzi 4,5L najlepiej lać elfa . Napisz maila do motodynamic (sklep renault) z nr vin i dostaniesz wszystko jak należy w dobrej cenie.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
A to zależy ile się starego wypłucze. Do mojego dCi, mimo kwadransa spuszczania i wymiany filtra regularnie wchodzi 4 litry oleju (i poziom jest gdzieś w środku skali), do 1.2TCe też mi weszło ostatnio 4 litry, chociaż czytałem, że trzeba zalać 4,5 litra. To bardzo wygodne, bo 4 litrowe flaszki są 4 litrowe
No to się zgadza między mini i max jest chyba litr.
W 1.6 SCe od min. do max. wchodzi 1,8 litra. Swego czasu próbowałem się tego dowiedzieć, nikt nie wiedział i skończyło się na tym, że dolewałem na raty przez parę godzin.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2020-07-06, 22:08
Właśnie jestem po wymianie. Do bluedci 5,7 litra, swój Castrol rn17 ; wkład filtra oleju 152092567R w aso 66 i tyle samo w inrercars ( Filtron OE666/4 od 16 zł......; w intercars ~ 20); podkładka dychę i robota 130.
4,5 litra było w DD w starej budzie; w nowej w dci 110 już bodaj 5,4, a w blue dci 115 5,7.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2020-07-06, 22:11, w całości zmieniany 1 raz
Czyli wychodzi na to, że trzeba zdjąć dolną osłonę. Spodziewałem się filtra w innym miejscu, bo skoro zrobili wycięcie w osłonie na korek spustowy, to naturalne wydawało się, że dostęp do filtra też powinien być bez zdejmowania osłony. Tak więc to wycięcie w osłonie na korek niepotrzebne, bo i tak trzeba demontować całą osłonę...
Zauważcie, że na korku i misce są jakieś mazaje, kolorowe kreski. To pewnie zabezpieczenie przed wymianą oleju poza ASO. Pytanie czy mogę wobec tego samodzielnie wymienić olej? Zapewne zorientują się, że korek był odkręcany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum