Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Zużycie oleju 1.6 sce
Autor Wiadomość
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-12-06, 11:18   

Cytat:
sorry ale jak masz pisać takie głupoty

Gwarantuję, że wbrew temu co napisałeś gęsty olej zmniejsza jego zużycie bo bardziej uszczelnia, sprawdzone praktycznie i wielokrotnie w silnikach o różnych stopniach zużycia. Nie można opierać się wyłącznie na wiedzy książkowej i ferować teoretyczne wyroki na odległość. Oleje 5w40 nie od razu były w chandlu bo dawniej w silnikach używano bardziej gęsty olej a był z nim kłopot w zasadzie tylko przy dużych mrozach i to tylko przy rozruchu a miały taką naturalną właściwość, że uszczelniały też i ograniczały wycieki.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-06, 13:24   

za słowa gęsty olej na studiach profesor wyrzucał za drzwi
więc na tym zaprzestańmy ocenę tego wywodu
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-12-06, 14:29   

Za moich czasów profesorowie byli bardziej subtelni, przy wpadce kiwali znacząco głową. Na szczęście to forum jednak bez profesorowania i niech tak pozostanie.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-06, 14:38   

nie che mi sie odpisywać więc wstawiam filmik
https://www.youtube.com/watch?v=PrRUageyj2E
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-12-06, 15:45   

Też mi się nie chce ale odpiszę z grzeczności bo widżę, że chcesz się podroczyć. Filmik widziałem w zeszłym roku, trudno się nie zgodzić z info w nim zawartym. W większości jego filmiki zawierają oczywistą prawdę ale na niektóre info należy przymknąć oko bo to jednak "profesor przyszywany" i trochę szalony. A czego nie zrozumiałeś?
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-06, 16:15   

dajesz tu rady a nie wiesz o czym piszesz.
W temperaturze roboczej 100C 10w40 i 5w40 będzie miał podobna lepkość (a gęstość to może być bigosu) ok 13-14 mm2/s . Różnica jest tylko w temperaturze rozruchowej i długości trzymania tych parametrów

tutaj porównanie
Olej silnikowy MaxLife
Klasa lepkości SAE 10W40
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 st.C..............13.8
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 st.C ...............94
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 .....................149
Lepkość, mPa.s –25 st.C .....................................<7000
TBN, mg KOH/g ASTM D2896 .........................10
Temperatura krzepnięcia, st.C ASTM D5950 ......-42
Ciężar właściwy w temperaturze 15,6 st.C. D4052 - 0.869
Temperatura zapłonu, COC, st.C .............................224


Olej silnikowy SynPower
Klasa lepkości SAE 5W-40
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºCASTM D-445................ 13.9
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC.ASTM D-445..................85
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270..............................................169
Lepkość, mPa.s -30°C. ASTM D-5293......................................<6600
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896..................................................10.3
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950...............................-42
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C. ASTM D-4052..............0.855
Temperatura zapłonu, PMCC, ºC. ASTM D-93............................204

A tutaj olej który osobiście używam do 1.6 16v
Olej silnikowy SynPower
Klasa lepkości SAE 0W-40
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445..........13.5
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445...........77
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270.........................................180
Lepkość, mPa.s –35°C.ASTM D-5293...............................<6200
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896..........................................10.8
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950.........................-51
Ciężar właściwy przy 15,6°C. ASTM D-4052........................0.843
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92........................203

taki leje o 0.9 tce po chipie bo lubi się zagrzać
Klasa lepkości SAE 5W-50
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445............18.0
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 ............109
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 ............................................183
Lepkość, mPa.s -30°C. ASTM D-5293..................................<6600
TBN, mg KOH/g ASTM D2896................................................11.4
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D5950.............................-39
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C. ASTM D-4052...........0.849
Temperatura zapłonu, COC, ºC ASTM D-92.............................220


Wszystkie oleje są od Valvolina i z tego jasno wynika że "gęstszy" w 100 C jest 5w40 od 10w40 , więc czego ty nie zrozumiałeś ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-06, 16:29, w całości zmieniany 4 razy  
 
bandrzej102 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6SCE
Dołączył: 04 Gru 2020
Posty: 3
Skąd: BYTOM
Wysłany: 2020-12-06, 17:44   

Serdecznie dziękuję za informacje. Wiele cennych rzeczy mogę się dowiedzieć.
Remontu na razie nie planuję, bo z tym jeszcze da się jeżdzić (choć wkurza)
W ASO Pietrzak miałem robiony pomiar oleju. Silnik zaplombowali cybantami i po 1000km miałem podjęchać sprawdzić ubytek. Tylko, że musieli tyle oleju napieprzyć ponad stan, że się cieszę, iż nie okazało się że silnik produkuje olej. Okazało się, że na bagnecie jest nieznacznie poniżej max. I tak na razie nie pobierze tego 0,7 l/1000km. Na razie czekam bo mam jeszcze rok gwarancji a potem ..... A czy po gwarancji da coś wlewanie oleju 5w50? czy łańcuchowy silnik to dobrze to będzie znosić?
Jeszcze raz dziękuję za odzew
_________________
abc
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-06, 18:58   

Ja na razie przegoniłbym porządnie auto na wyższych obrotach i to nie jeden raz a kilkanaście. Nie musisz jechać 150km/h i więcej tylko od 2go biegu co jakiś czasz ciągnąc silnik do wyższych obrotów. Mi nie raz zdarzało się, ze obroty dochodziły do 5000 i nic złego z motorem sie nie działo. Ostatnim Loganem 1.2 16v na LPG po S8 jechałem prawie non-stop z pedałem w podłodze i prędkością licznikowa 170km/h i silniczek nie wziął w ogóle oleju i nic złego mu sie nie stało. Wysokie obroty nie są złe jeżeli korzystamy z nich po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-12-06, 19:14   

dudu$ napisał/a:
zdarzało się, ze obroty dochodziły do 5000 i nic złego z motorem sie nie działo

A dlaczego niby miało by się coś złego dziać? Przecież to normalny zakres pracy dla tego silnika.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-12-06, 20:33   

Ja testuję olej Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 w loganie 1.2 16V silnik chodzi dużooo ciszej ;) i z opini innych ludzie silniki które brały olej w dużych ilościach na tym oleju nie bierzą prawie wcale, ja go stosuję że silnik jest dużo cichszy i ma dodatek molibdenu
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-06, 21:40   

Pedros napisał/a:
dudu$ napisał/a:
zdarzało się, ze obroty dochodziły do 5000 i nic złego z motorem sie nie działo

A dlaczego niby miało by się coś złego dziać? Przecież to normalny zakres pracy dla tego silnika.


ja wiem że nic złego silnikowi się nie stanie, ale są osoby, które uważają, że jazda na wysokich obrotach szkodzi
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-06, 22:22   

ja inaczej nie jeżdżę niż w gaz w podłodze i jazda do odciny, 109 tyś km i ani grama oleju nie bierze
trzeba grzać olej , lać dobry i można latać.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-12-07, 11:25   

Nikomu nie polecam naśladować takiego stylu jazdy z różnych powodów. Ale jak ludzie mówią "Kto bogatemu zabroni"
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-12-07, 11:29   

Fruxo napisał/a:
"gęstszy" w 100 C jest 5w40 od 10w40.

Gęstszy jest rzadszy echhh
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Zbyniusz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 60
Skąd: Velké Kunětice
Wysłany: 2020-12-07, 16:44   

Ja leje ELF 10W40 co 10000km przebiegu. Zużycie oleju mam 0.5 litra na 10000km. Rok produkcji 2017. Foto oleju na bagnetu po 10 tiś. Nie martwie się :-) Koszt wymiany 70Zł, robota własna.
Ostatnio zmieniony przez Zbyniusz 2020-12-07, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Puncu 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 95
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-12-07, 16:45   

yurec1st napisał/a:
Nikomu nie polecam naśladować takiego stylu jazdy z różnych powodów. Ale jak ludzie mówią "Kto bogatemu zabroni"
Lepiej jeździć na niskich obrotach?
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-12-07, 16:50   

Lepiej jest nie katować silnika bez wyrażnej potrzeby. Teraz silniki wiele wybaczają takim użytkownikom ale do czasu. Kiedyś po takim traktowaniu silnika użytkownik dostałby tłokiem w łeb i musiałby na jakiś czas postawić auto do stodoły nawet jakby miał forsę bo o części nie było łatwo.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-07, 16:52   

Puncu napisał/a:
yurec1st napisał/a:
Nikomu nie polecam naśladować takiego stylu jazdy z różnych powodów. Ale jak ludzie mówią "Kto bogatemu zabroni"
Lepiej jeździć na niskich obrotach?


Najlepiej jeździć na takich obrotach, na których silnik czuje się najlepiej -- nie jest piłowany (akurat wyższe obroty sprzyjają znikaniu oleju), ale też jego niektóre elementy nie duszą się podczas pracy (dwumasa, wtrysk bezpośredni).
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-07, 20:24   

Zbyniusz napisał/a:
Ja leje ELF 10W40 co 10000km przebiegu. Zużycie oleju mam 0.5 litra na 10000km. Rok produkcji 2017. Foto oleju na bagnetu po 10 tiś. Nie martwie się :-) Koszt wymiany 70Zł, robota własna.


O Boże, auto 3 letnie i jeździ na 10w40. Wiesz, że dopłacasz 20zl do wymiany i auto śmiało by na 5w40? Ja olej do swoich aut wlewam zawsze 5w40 lub 5w30 i wymieniam go w przedziale 9-11tys. Km
 
Zbyniusz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 60
Skąd: Velké Kunětice
Wysłany: 2020-12-07, 21:59   

Ja wiem :-) Jest to klasyczny silnik wolnossący, nietrzeba 5W40, wystarczy 10W40 ;-) Grzecznie spala LPG :-P i 3 razy za rok wymieniam olej.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-07, 22:13   

Zbyniusz napisał/a:
Ja wiem :-) Jest to klasyczny silnik wolnossący, nietrzeba 5W40, wystarczy 10W40 ;-) Grzecznie spala LPG :-P i 3 razy za rok wymieniam olej.


jest to silnik wolnossący napędzany łańcuchem rozrządu, który aby wytrzymał jak najwięcej km, powinien być smarowany dobrym olejem 5w40 lub 5w30 ale to nie mój samochód i nie mój silnik. Gdybym oglądał samochód 3 letni i przed kuponem sprzedający poinformował mnie, ze jeździ na oleju 10w40, zawinął bym sie na piecie i poszedł w druga stronę. Jeżeli ktoś oszczędza te kilka złotych na dobrym oleju to prawdopodobnie na innych częściach eksploatacyjnych równiez.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-12-07, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-12-08, 06:38   

Pamiętajcie, że wymiana jest co 30kkm więc może nikt tego nie zrobił do przebiegu 32kkm.
Kupiłeś i masz problem. Ja wymieniam co 15kkm.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-08, 13:37   

Marek1603 napisał/a:
Pamiętajcie, że wymiana jest co 30kkm więc może nikt tego nie zrobił do przebiegu 32kkm.
Kupiłeś i masz problem. Ja wymieniam co 15kkm.


Tylko, że auto o którym mowa sprzedawane jest przez ASO Renault, rocznik 2019 wiec jest jeszcze na gwarancji producenta, a aby zachować gwarancję pierwszy właściciel musiał trzymać się harmonogramu przeglądów czyli powinien wymieniać olej co 30tyś km lub co rok a skoro użytkownik zgłosił problem ze spalaniem oleju do ASO to raczej na pewno auto ma ważną gwarancję
 
bandrzej102 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6SCE
Dołączył: 04 Gru 2020
Posty: 3
Skąd: BYTOM
Wysłany: 2020-12-08, 15:23   

WItam
mam fv z aso na przeglądy z wymianą oleju pottwierdzone w systemie Dacia robione przy 22tkm, 32tkm a ja jeszcze olej wymieniłem przy 34tkm
A powiedzćie czy po gwarancji można lać 5w50?
_________________
abc
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-08, 17:12   

Ludzie, co to za rozmowa w ogóle? Olej wlewa się taki, jaki zaleca producent silnika. I koniec. Żadnych "rzadszych" i "gęstszych" . Dokładnie taki, jak zaleca producent. Nie wiem po jaką cholerę kombinować jak koń pod górę. Producent zaleca 10W40, 5W40 albo 0W40 spełniające normę ACEA A3/B4 i koniec tematu. Taki trzeba lać.
Wlewanie 5W50 do silnika z łańcuchem? Nie wiem czy to najlepszy pomysł.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne