Gwarantuję, że wbrew temu co napisałeś gęsty olej zmniejsza jego zużycie bo bardziej uszczelnia, sprawdzone praktycznie i wielokrotnie w silnikach o różnych stopniach zużycia. Nie można opierać się wyłącznie na wiedzy książkowej i ferować teoretyczne wyroki na odległość. Oleje 5w40 nie od razu były w chandlu bo dawniej w silnikach używano bardziej gęsty olej a był z nim kłopot w zasadzie tylko przy dużych mrozach i to tylko przy rozruchu a miały taką naturalną właściwość, że uszczelniały też i ograniczały wycieki.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Za moich czasów profesorowie byli bardziej subtelni, przy wpadce kiwali znacząco głową. Na szczęście to forum jednak bez profesorowania i niech tak pozostanie.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Też mi się nie chce ale odpiszę z grzeczności bo widżę, że chcesz się podroczyć. Filmik widziałem w zeszłym roku, trudno się nie zgodzić z info w nim zawartym. W większości jego filmiki zawierają oczywistą prawdę ale na niektóre info należy przymknąć oko bo to jednak "profesor przyszywany" i trochę szalony. A czego nie zrozumiałeś?
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
dajesz tu rady a nie wiesz o czym piszesz.
W temperaturze roboczej 100C 10w40 i 5w40 będzie miał podobna lepkość (a gęstość to może być bigosu) ok 13-14 mm2/s . Różnica jest tylko w temperaturze rozruchowej i długości trzymania tych parametrów
tutaj porównanie
Olej silnikowy MaxLife
Klasa lepkości SAE 10W40
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 st.C..............13.8
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 st.C ...............94
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 .....................149
Lepkość, mPa.s –25 st.C .....................................<7000
TBN, mg KOH/g ASTM D2896 .........................10
Temperatura krzepnięcia, st.C ASTM D5950 ......-42
Ciężar właściwy w temperaturze 15,6 st.C. D4052 - 0.869
Temperatura zapłonu, COC, st.C .............................224
Olej silnikowy SynPower
Klasa lepkości SAE 5W-40
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºCASTM D-445................ 13.9
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC.ASTM D-445..................85
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270..............................................169
Lepkość, mPa.s -30°C. ASTM D-5293......................................<6600
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896..................................................10.3
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950...............................-42
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C. ASTM D-4052..............0.855
Temperatura zapłonu, PMCC, ºC. ASTM D-93............................204
A tutaj olej który osobiście używam do 1.6 16v
Olej silnikowy SynPower
Klasa lepkości SAE 0W-40
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445..........13.5
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445...........77
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270.........................................180
Lepkość, mPa.s –35°C.ASTM D-5293...............................<6200
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896..........................................10.8
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950.........................-51
Ciężar właściwy przy 15,6°C. ASTM D-4052........................0.843
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92........................203
taki leje o 0.9 tce po chipie bo lubi się zagrzać
Klasa lepkości SAE 5W-50
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445............18.0
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 ............109
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 ............................................183
Lepkość, mPa.s -30°C. ASTM D-5293..................................<6600
TBN, mg KOH/g ASTM D2896................................................11.4
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D5950.............................-39
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C. ASTM D-4052...........0.849
Temperatura zapłonu, COC, ºC ASTM D-92.............................220
Wszystkie oleje są od Valvolina i z tego jasno wynika że "gęstszy" w 100 C jest 5w40 od 10w40 , więc czego ty nie zrozumiałeś ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-06, 16:29, w całości zmieniany 4 razy
Serdecznie dziękuję za informacje. Wiele cennych rzeczy mogę się dowiedzieć.
Remontu na razie nie planuję, bo z tym jeszcze da się jeżdzić (choć wkurza)
W ASO Pietrzak miałem robiony pomiar oleju. Silnik zaplombowali cybantami i po 1000km miałem podjęchać sprawdzić ubytek. Tylko, że musieli tyle oleju napieprzyć ponad stan, że się cieszę, iż nie okazało się że silnik produkuje olej. Okazało się, że na bagnecie jest nieznacznie poniżej max. I tak na razie nie pobierze tego 0,7 l/1000km. Na razie czekam bo mam jeszcze rok gwarancji a potem ..... A czy po gwarancji da coś wlewanie oleju 5w50? czy łańcuchowy silnik to dobrze to będzie znosić?
Jeszcze raz dziękuję za odzew
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-06, 18:58
Ja na razie przegoniłbym porządnie auto na wyższych obrotach i to nie jeden raz a kilkanaście. Nie musisz jechać 150km/h i więcej tylko od 2go biegu co jakiś czasz ciągnąc silnik do wyższych obrotów. Mi nie raz zdarzało się, ze obroty dochodziły do 5000 i nic złego z motorem sie nie działo. Ostatnim Loganem 1.2 16v na LPG po S8 jechałem prawie non-stop z pedałem w podłodze i prędkością licznikowa 170km/h i silniczek nie wziął w ogóle oleju i nic złego mu sie nie stało. Wysokie obroty nie są złe jeżeli korzystamy z nich po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-12-06, 20:33
Ja testuję olej Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 w loganie 1.2 16V silnik chodzi dużooo ciszej ;) i z opini innych ludzie silniki które brały olej w dużych ilościach na tym oleju nie bierzą prawie wcale, ja go stosuję że silnik jest dużo cichszy i ma dodatek molibdenu
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-06, 21:40
Pedros napisał/a:
dudu$ napisał/a:
zdarzało się, ze obroty dochodziły do 5000 i nic złego z motorem sie nie działo
A dlaczego niby miało by się coś złego dziać? Przecież to normalny zakres pracy dla tego silnika.
ja wiem że nic złego silnikowi się nie stanie, ale są osoby, które uważają, że jazda na wysokich obrotach szkodzi
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2017 Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2020 Posty: 60 Skąd: Velké Kunětice
Wysłany: 2020-12-07, 16:44
Ja leje ELF 10W40 co 10000km przebiegu. Zużycie oleju mam 0.5 litra na 10000km. Rok produkcji 2017. Foto oleju na bagnetu po 10 tiś. Nie martwie się Koszt wymiany 70Zł, robota własna.
Ostatnio zmieniony przez Zbyniusz 2020-12-07, 16:46, w całości zmieniany 1 raz
Lepiej jest nie katować silnika bez wyrażnej potrzeby. Teraz silniki wiele wybaczają takim użytkownikom ale do czasu. Kiedyś po takim traktowaniu silnika użytkownik dostałby tłokiem w łeb i musiałby na jakiś czas postawić auto do stodoły nawet jakby miał forsę bo o części nie było łatwo.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Nikomu nie polecam naśladować takiego stylu jazdy z różnych powodów. Ale jak ludzie mówią "Kto bogatemu zabroni"
Lepiej jeździć na niskich obrotach?
Najlepiej jeździć na takich obrotach, na których silnik czuje się najlepiej -- nie jest piłowany (akurat wyższe obroty sprzyjają znikaniu oleju), ale też jego niektóre elementy nie duszą się podczas pracy (dwumasa, wtrysk bezpośredni).
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-07, 20:24
Zbyniusz napisał/a:
Ja leje ELF 10W40 co 10000km przebiegu. Zużycie oleju mam 0.5 litra na 10000km. Rok produkcji 2017. Foto oleju na bagnetu po 10 tiś. Nie martwie się Koszt wymiany 70Zł, robota własna.
O Boże, auto 3 letnie i jeździ na 10w40. Wiesz, że dopłacasz 20zl do wymiany i auto śmiało by na 5w40? Ja olej do swoich aut wlewam zawsze 5w40 lub 5w30 i wymieniam go w przedziale 9-11tys. Km
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-07, 22:13
Zbyniusz napisał/a:
Ja wiem Jest to klasyczny silnik wolnossący, nietrzeba 5W40, wystarczy 10W40 Grzecznie spala LPG i 3 razy za rok wymieniam olej.
jest to silnik wolnossący napędzany łańcuchem rozrządu, który aby wytrzymał jak najwięcej km, powinien być smarowany dobrym olejem 5w40 lub 5w30 ale to nie mój samochód i nie mój silnik. Gdybym oglądał samochód 3 letni i przed kuponem sprzedający poinformował mnie, ze jeździ na oleju 10w40, zawinął bym sie na piecie i poszedł w druga stronę. Jeżeli ktoś oszczędza te kilka złotych na dobrym oleju to prawdopodobnie na innych częściach eksploatacyjnych równiez.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-12-07, 22:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-08, 13:37
Marek1603 napisał/a:
Pamiętajcie, że wymiana jest co 30kkm więc może nikt tego nie zrobił do przebiegu 32kkm.
Kupiłeś i masz problem. Ja wymieniam co 15kkm.
Tylko, że auto o którym mowa sprzedawane jest przez ASO Renault, rocznik 2019 wiec jest jeszcze na gwarancji producenta, a aby zachować gwarancję pierwszy właściciel musiał trzymać się harmonogramu przeglądów czyli powinien wymieniać olej co 30tyś km lub co rok a skoro użytkownik zgłosił problem ze spalaniem oleju do ASO to raczej na pewno auto ma ważną gwarancję
WItam
mam fv z aso na przeglądy z wymianą oleju pottwierdzone w systemie Dacia robione przy 22tkm, 32tkm a ja jeszcze olej wymieniłem przy 34tkm
A powiedzćie czy po gwarancji można lać 5w50?
Ludzie, co to za rozmowa w ogóle? Olej wlewa się taki, jaki zaleca producent silnika. I koniec. Żadnych "rzadszych" i "gęstszych" . Dokładnie taki, jak zaleca producent. Nie wiem po jaką cholerę kombinować jak koń pod górę. Producent zaleca 10W40, 5W40 albo 0W40 spełniające normę ACEA A3/B4 i koniec tematu. Taki trzeba lać.
Wlewanie 5W50 do silnika z łańcuchem? Nie wiem czy to najlepszy pomysł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum