Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Zużycie oleju 1.6 sce
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-08, 17:35   

Pewnie i można ale silnik ma mały przebieg i na razie spróbował bym zalać lepszy olej i pojeździć autem na wyższych obrotach. W serwisie zalali pewnie olej Motrio, wlej Valvoline, Motula, Shella i sprawdź czy zużycie spadło. nie jeden człowiek się, zdziwił jak po zmianie oleju na olej innego producenta spalanie oleju spadło drastycznie.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-12-08, 18:28   

telecaster1951 napisał/a:
Producent zaleca 10W40, 5W40 albo 0W40 spełniające normę ACEA A3/B4 i koniec tematu.
W mojej instrukcji do 1.6 SCe producent zaleca 5W30 (lub 0W40 poniżej -30°C)
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2020-12-08, 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-08, 18:49   

Tego to ja nie mogę zrozumieć. W jednych rocznikach producent w tym silniku zaleca 5w40 i wiem, że tak było na pewno w 2016 roku w Lodgy i Dusterach bo miałem ten pierwszy model i obecnie mam ten drugi. W dusterze II z 2018 r producent również zaleca 5w40 i taki teściowa ma zalewany do swojego auta
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-08, 20:25   

Hiszpan_JS napisał/a:
W mojej instrukcji do 1.6 SCe producent zaleca 5W30 (lub 0W40 poniżej -30°C)
W roczniku 2016 w wersji LPG były takie jak napisałem, bo wziąłem to z karty właśnie takiego modelu. Podobnie z normami. Wtedy były takie, teraz jest RN17. Ale dalej, jeśli producent zaleca konkretny olej, to lejemy taki i koniec.
U mnie w Loganie 2019 mam oleje:
10W40 5W40 0W40 z normą ACEA A3/B4. Na przeglądzie dostaję 5W40 i tyle.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-12-08, 20:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-08, 20:48   

yurec1st napisał/a:
Fruxo napisał/a:
"gęstszy" w 100 C jest 5w40 od 10w40.

Gęstszy jest rzadszy echhh


przestań się ośmieszać
lepkość idzie skalą do góry
więc olej 5w40 posiada większy ilo­raz naprę­żeń ści­na­ją­cych i szyb­ko­ści ści­na­nia od 10w40
i te swoje januszerwskie teorie o katowaniu zostaw dla siebie , jeżeli nie dochodzi do zerwania filmu olejowego z powodu temperatury silnik nie zużywa się nadmiernie na skutek tarcia.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-08, 20:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
Puncu 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 95
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-12-08, 21:06   

telecaster1951 napisał/a:
Ale dalej, jeśli producent zaleca konkretny olej, to lejemy taki i koniec.

O nie, nie. To są zalecenia a nie sztywne wytyczne. Producent sugeruje Ci co według niego jest optymalne.
Dlaczego by nie lać 5w50 skoro różni go przede wszystkim większy zakres temperatur?
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-12-08, 21:34   

Ten termin chyba tylko Tobie jest znany:
Fruxo napisał/a:
januszerwskie teorie

Muszę skomentować te zaczepki i próby obrażania. Czytałem trochę Twoich wypocin i książkowego mądrowania na różne tematy to też już mam wyrobione zdanie na twój temat. Młodzieńcza buta, brak doświadczenia i wymądrzanie się na każdy temat. I to Ty przestań się ośmieszać i zabraniać wyrażania komuś swoich opini często popartych długim doświadczeniem i praktyką, forum po to jest i na to pozwala. Każdy ze swoim samochodem może robić co zechce np. lać olej drogi lub tani, oszczędzać silnik tak jak uważa czy Ci się to podoba czy też nie.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-08, 21:51   

Hyunda/Hunda - od ponad 10 lat idzie 5w40 przy każdej wymianie.
Aktualnie jeszcze nigdy nie musiałem dolewać.
Wymiana co rok albo max 20k.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-08, 22:13   

Puncu napisał/a:
Dlaczego by nie lać 5W50 skoro różni go przede wszystkim większy zakres temperatur?
Dlaczego? Już tłumaczę. Olej 5W50 zapewnia trwały i wyjątkowo gruby film olejowy w wysokiej temperaturze. Zapewnia bardzo dobre chłodzenie silnika ale to nie wszystko.
Olej 5W50 teoretycznie może pracować od -25 stopni. Teoretycznie. Jego pełna pompowalność jest zachowana od około -10. Jest to olej ekstremalnie lepki, który potrzebuje jednak temperatury aby osiągnąć swoje właściwości. Co to oznacza? Oznacza to, że czas suchego startu jest wydłużony. Ten olej w żadnym wypadku nie nadaje się na zimę.
Do tego, mówimy o nowoczesnych silnikach, których spasowanie jest znaczne. Zastosowanie bardzo lepkiego oleju da nam tyle, że wzrosną opory. Szczególnie na zimno. Do tego, magistrala olejowa dostosowana jest do ciśnienia na klasie oleju 30 - 40. Olej o wysokiej lepkości może doprowadzić do wzrostu ciśnienia w magistrali olejowej. Nadto wysilona jest też pompa.
Olej 5W50 sprawdza się doskonale w jeździe sportowej i bardzo wysilającej silnik. Jeżeli za każdym razem wciska się gaz do dechy, zamyka się obrotomierz, to jak najbardziej można go zalać, bo raz że w takich warunkach zerwanie filmu jest prostsze, to również temperatura wzrasta. Jednak zimą możemy na prawdę obciążyć silnik, szczególnie taki, w którym mamy przecież hydrauliczny napinacz i zmienne fazy rozrządu. Przypominam że olej 5W50 zapewnia optymalną pompowalność powyżej 40 stopni. Co oznacza że poniżej, pomimo zachowania pompowalności, ciśnienie w magistrali jest znacznie powyżej optymalnej.
Skutków jazdy na tym oleju nie zobaczymy od razu, ale po kilku latach.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-12-08, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-08, 22:33   

Najlepiej znaleźć wykresy lepkości interesującego nas oleju bo są różna nawet z tym samym sae i dopasować do naszych temperatur.
Według moich doświadczeń czym mniejsza lepkość tym lepsze chłodzenie i w sumie to logiczne. Przy 110 C 5w50 wolniej płynie niż 5w30 , problemem jest też to że są oleje nie-niutonowskie którym wykresy nie idą wykładniczo.
No i rozgrzewanie to podstawa , do 60 na oleju jazda jak emeryt.

A co do młodzieńczej buty. Mam pod sobą mechanika rocznik 56 , całe życie w zawodzie uczciwy solidny, zna techniki co młodym sie nie śniło ostatnio musiałem mu tłumaczyć że przewodów paliwowych nie można spawać bo zmienia się pojemność i czas przepływu do wtryskiwacza więc zmienia się faza wtrysku. Ale on całe życie tak robił i nikt mu nie powiedział że robił źle. Do tego trzeba dopisać o kawitacji przez ostre krawędzie i problemy murowane.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-08, 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-08, 23:42   

Co do spalania samego oleju, z ciekawość przejrzałem instrukcje obsługi swojego Duster z 2016 r. i jest w niej zapisane, że spalanie oleju silnikowego nie może być większe niż 0,5l/1000km więc margines bezpieczeństwa producenta jest o wiele niższy niż w przypadku aut innych marek choćby np. VW. Wracając do problemu autora tematu, póki auto jest na gwarancji niech jedzie do ASO na wymianę oleju, tylko jak wcześniej pisałem niech kupi coś lepszego. Valvoline Synpower 5w40 4l kosztuje 100zl i niech obserwuje czy będzie jakaś poprawa czy nie
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-09, 01:07   

Fruxo napisał/a:
Według moich doświadczeń czym mniejsza lepkość tym lepsze chłodzenie i w sumie to logiczne. Przy 110 C 5w50 wolniej płynie niż 5w30
To zależy nie tylko od prędkości płynięcia. Odebranie ciepła przez płyn zależy od powierzchni wymiany, co wynika z równania Fouriera. Największa powierzchnia wymiany będzie przy przepływie laminarnym a ten ma miejsce przy niskiej prędkości płynu.
Ale chłodzenie jest faktycznie lepsze na olejów mniej lepkich, ale z innego powodu. Im wyższa lepkość tym większe opory musi pokonać tłok. Większe opory - więcej ciepła.
Do tego dochodzi rozprowadzenie oleju po magistrali, która przy olejach lepkich jest trudna. Jeżeli pompa nie jest przystosowana do wysokiego ciśnienia, to zwyczajnie nie ma siły ich poprawnie rozprowadzać. Olej zbyt długo przebywa w magistrali i silnik się grzeje.
Jeżeli silnik, jako cały układ, jest obliczony na olej o danej lepkości, to najefektywniej będzie pracował przy takim właśnie oleju. Zmiany oleju na bardziej lepki są zalecane tylko przy jeździe sportowej, ale przy normalnej eksploatacji mogą narobić tylko szkód.
Fruxo napisał/a:
że przewodów paliwowych nie można spawać bo zmienia się pojemność i czas przepływu do wtryskiwacza więc zmienia się faza wtrysku. Ale on całe życie tak robił i nikt mu nie powiedział że robił źle. Do tego trzeba dopisać o kawitacji przez ostre krawędzie i problemy murowane
Bo to są "patenty" z czasów PRLu, kiedy nic nie było i trzeba było rzeźbić. Znam wielu takich ludzi i niestety to jest standard.

Podsumowując. Jeżeli silnik, pomimo wymiany i przegonienia, dalej będzie spalał olej, to najprawdopodobniej winne są pierścienie. Tak jak już było pisane, nie wiadomo czy ktoś już silnika nie przytarł wcześniej. Jeśli tak będzie, to pojechać do ASO i zgłosić spalanie oleju na poziomie ponad litra na 1000km. Zażądać kontroli i świadectwa z kontroli. Dalej jeździć i jak się zatrze, a przy spalaniu 0.7 litra, zatrzeć się może przy wyjeździe na wakacje, dzwonić na numer z szyby i żądać od ASO naprawy. Masz podkładkę że zgłaszałeś, więc wszystko jest po Twojej stronie.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-12-09, 01:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-12-09, 08:59   

Każda zmiana oleju i lepkości ma plusy i minusy, jak silnik bierze olej to można tanio dolewać najtańszy olej za 8-10zł/litr albo robić remont/ wymienić sinik trzeba to przekalkulować.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-09, 12:17   

Auto Krytyk napisał/a:
to można tanio dolewać najtańszy olej za 8-10zł/litr
Mimo wszystko bym nie przesadzał. Przy 15 tysiącach rocznie to wyjdzie 5 litrów oleju. Te 9 dyszek rocznie to znów nie tak wiele. Fakt że to upierdliwe jest, ale niestety mieści się w normie.

Ty masz to w Lodgy, a co mają zrobić ludzie którzy mają to w Audi A8? I ASO nic nie może zrobić, bo VW mówi że norma jest do litra na 1000km.
Prawdę mówić to nie musi być objaw żadnej usterki. Ot, takie spasowanie części.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-12-10, 20:11   

Przedmówca ma racje . Dzis poruszyłem ten temat na przykładzie seata. Co się okazało ze brał olej i była to norma . Takie spasowanie i rodzaj pierścieni ze tak miało być. Po zmianie i dopasowaniu pierścieni silnik w tym aucie oleju nie bierze.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-11, 00:12   

Krystian67 napisał/a:
Przedmówca ma racje . Dzis poruszyłem ten temat na przykładzie seata. Co się okazało ze brał olej i była to norma . Takie spasowanie i rodzaj pierścieni ze tak miało być. Po zmianie i dopasowaniu pierścieni silnik w tym aucie oleju nie bierze.
Tak się dzieje ze względu na tolerancję wymiarów. Duże zużycie oleju pojawi się wtedy, gdy wymiary tłoka i pierścieni będą w dolnej granicy tolerancji, a cylindra w górnej. Przypadek rzadki, ale się zdarza. Wlanie oleju o wysokiej lepkości ten problem usunie, ale przeciąży pompę i magistralę olejową.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-13, 05:50   

duża tolerancja wymiaru to była ale w bloku wschodnim , teraz obniża się opory wewnętrzne celem jak najmniejszej emisji spalin, dziś pierścienie są 2-3 razy cieńsze niż 15 lat temu. To samo tyczy się tłoków i korbowodów bo mniejsze masa wirująca to większa efektywność.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-13, 05:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-13, 09:30   

Tak na marginesie, to kupując Dacie nie liczyłem na to, że silnik nie będzie brał oleju.
Tym bardziej po informacjach ile trzeba dolewać w "samochodach dla ludu"
Bardziej zastanawiałem się, czy będzie to pomiędzy 100ml a 300ml miesięcznie.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-13, 11:49   

Fruxo napisał/a:
teraz obniża się opory wewnętrzne celem jak najmniejszej emisji spalin, dziś pierścienie są 2-3 razy cieńsze niż 15 lat temu. To samo tyczy się tłoków i korbowodów bo mniejsze masa wirująca to większa efektywność.
Oczywiście że tak. Ale... Jeden silnik bierze olej, drugi nie. Oba nówki z fabryki. Dlaczego? Dlatego że każdy element ma swoją własną tolerancję wymiaru. Niewielką ale jednak. Jeżeli wylosujemy najgorszą możliwą konfigurację części, to zużycie oleju stanie zauważalne. Jak łatwo zauważyć producenci aut dobrze o tym wiedzą, gdyż wpisują w instrukcje maksymalne zużycie oleju w ilościach absurdalnych. Dacia podaje 0,5 litra, VW podaje litr. W BMW, w 5 litrowych silnikach, dochodzi do nawet do 3 litrów!
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-12-13, 11:55   

telecaster1951 napisał/a:
Jeżeli wylosujemy najgorszą możliwą konfigurację części

Na hamowni testowano silniki do malucha i te, które nie osiągały minimalnej dopuszczalnej mocy a nie miały usterek kierowano do demontażu i ponownie składano w innej konfiguracji.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-13, 16:13   

Silniki po złożeniu jadą na stanowisko testowe, gdzie są ściągane ich parametry. Pomiar trwa kilka chwil. Moc mają, bo sprężanie jest zachowane. Ja mówię o tolerancji rzędu 100 mikrometrów. Sprężanie będzie zachowane, ale pierścień zgarniający będzie zostawiał nieco zbyt gruby film olejowy, który będzie spalany.
Robiłem ostatnio pomiar sprężania w starym silniku 1,6 VW. Sprężanie książkowe, a żre litr oleju na 1000 km.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2020-12-13, 16:26   

Pewnie ma uszczelniacze zaworowe do wymiany
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-12-13, 16:28   

Przecież pierścień się rozpręża i dostosowuje do ściany cylindra.
Kiedyś liczyłem, jak niewyobrażalnie cienka jest warstwa oleju na ściance: gdyby to był 1 mikron, to boczna powierzchnia cylindra jest rzędu 100cm2. Daje to objętość 10 milimetrów sześciennych oleju traconego na jeden suw na każdym cylindrze. 100mmx100mm0,001mm, chyba dobrze liczę? 4 gary, 2500 obrotów - daje 10000 suwów po 10mm3, czyli 100cm3 na minutę pracy silnika.
Gdyby szczelina pod pierścieniem miała 1 mikron, to nikt nie nadążyłby dolewać oleju.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2020-12-13, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-13, 18:08   

Coś źle liczysz Kolego. Jednostki są pomylone w każdym obliczeniu. Grubość filmu to około 5 mikrometrów, ale... nie zawsze. Pierścień uszczelniający porusza się po zredukowanym filmie, gdyż został on zagarnięty przez pierścień zgarniający. Tolerancja rozmiarów pierścienia to dziesiątki mikrometrów. Tolerancja grubości zamka, to setki mikrometrów. Tolerancja wykonania gładzi to dziesiątki mikrometrów.
Nadmierne zużycie oleju wynika właśnie z tego. Taki silnik jest w 100% sprawny, jedyne co mu dolega to nadmierne spalanie oleju, a co za tym idzie ryzyko zbierania się nagaru.
Polecam poczytać rozprawę doktorską:
"Wpływ asymetrycznych kształtów powierzchni ślizgowych pierścieni uszczelniających na sprawność mechaniczną tłokowego silnika spalinowego"
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-12-13, 19:23   

Z ciekawości poproszę o Twoją metodę obliczeń dla warstwy 5um - jaką to daje objętość w jednym suwie.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne