Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1,6 SCe bierze olej
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1675
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-08, 22:33   

Najlepiej znaleźć wykresy lepkości interesującego nas oleju bo są różna nawet z tym samym sae i dopasować do naszych temperatur.
Według moich doświadczeń czym mniejsza lepkość tym lepsze chłodzenie i w sumie to logiczne. Przy 110 C 5w50 wolniej płynie niż 5w30 , problemem jest też to że są oleje nie-niutonowskie którym wykresy nie idą wykładniczo.
No i rozgrzewanie to podstawa , do 60 na oleju jazda jak emeryt.

A co do młodzieńczej buty. Mam pod sobą mechanika rocznik 56 , całe życie w zawodzie uczciwy solidny, zna techniki co młodym sie nie śniło ostatnio musiałem mu tłumaczyć że przewodów paliwowych nie można spawać bo zmienia się pojemność i czas przepływu do wtryskiwacza więc zmienia się faza wtrysku. Ale on całe życie tak robił i nikt mu nie powiedział że robił źle. Do tego trzeba dopisać o kawitacji przez ostre krawędzie i problemy murowane.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-08, 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce 114km
Rocznik: 2016
Wersja: Open
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1468
Skąd: Ząbki

Wysłany: 2020-12-08, 23:42   

Co do spalania samego oleju, z ciekawość przejrzałem instrukcje obsługi swojego Duster z 2016 r. i jest w niej zapisane, że spalanie oleju silnikowego nie może być większe niż 0,5l/1000km więc margines bezpieczeństwa producenta jest o wiele niższy niż w przypadku aut innych marek choćby np. VW. Wracając do problemu autora tematu, póki auto jest na gwarancji niech jedzie do ASO na wymianę oleju, tylko jak wcześniej pisałem niech kupi coś lepszego. Valvoline Synpower 5w40 4l kosztuje 100zl i niech obserwuje czy będzie jakaś poprawa czy nie
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 609
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-09, 01:07   

Fruxo napisał/a:
Według moich doświadczeń czym mniejsza lepkość tym lepsze chłodzenie i w sumie to logiczne. Przy 110 C 5w50 wolniej płynie niż 5w30
To zależy nie tylko od prędkości płynięcia. Odebranie ciepła przez płyn zależy od powierzchni wymiany, co wynika z równania Fouriera. Największa powierzchnia wymiany będzie przy przepływie laminarnym a ten ma miejsce przy niskiej prędkości płynu.
Ale chłodzenie jest faktycznie lepsze na olejów mniej lepkich, ale z innego powodu. Im wyższa lepkość tym większe opory musi pokonać tłok. Większe opory - więcej ciepła.
Do tego dochodzi rozprowadzenie oleju po magistrali, która przy olejach lepkich jest trudna. Jeżeli pompa nie jest przystosowana do wysokiego ciśnienia, to zwyczajnie nie ma siły ich poprawnie rozprowadzać. Olej zbyt długo przebywa w magistrali i silnik się grzeje.
Jeżeli silnik, jako cały układ, jest obliczony na olej o danej lepkości, to najefektywniej będzie pracował przy takim właśnie oleju. Zmiany oleju na bardziej lepki są zalecane tylko przy jeździe sportowej, ale przy normalnej eksploatacji mogą narobić tylko szkód.
Fruxo napisał/a:
że przewodów paliwowych nie można spawać bo zmienia się pojemność i czas przepływu do wtryskiwacza więc zmienia się faza wtrysku. Ale on całe życie tak robił i nikt mu nie powiedział że robił źle. Do tego trzeba dopisać o kawitacji przez ostre krawędzie i problemy murowane
Bo to są "patenty" z czasów PRLu, kiedy nic nie było i trzeba było rzeźbić. Znam wielu takich ludzi i niestety to jest standard.

Podsumowując. Jeżeli silnik, pomimo wymiany i przegonienia, dalej będzie spalał olej, to najprawdopodobniej winne są pierścienie. Tak jak już było pisane, nie wiadomo czy ktoś już silnika nie przytarł wcześniej. Jeśli tak będzie, to pojechać do ASO i zgłosić spalanie oleju na poziomie ponad litra na 1000km. Zażądać kontroli i świadectwa z kontroli. Dalej jeździć i jak się zatrze, a przy spalaniu 0.7 litra, zatrzeć się może przy wyjeździe na wakacje, dzwonić na numer z szyby i żądać od ASO naprawy. Masz podkładkę że zgłaszałeś, więc wszystko jest po Twojej stronie.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-12-09, 01:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 



Marka: Była Dacia/Jest Dacia
Model: Logan MCV/Logan 2 FL
Silnik: 1.5 dCi 85KM/1.0 SCe
Rocznik: 2010/2020
Wersja: BlackLine 7 os.
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 793
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-12-09, 08:59   

Każda zmiana oleju i lepkości ma plusy i minusy, jak silnik bierze olej to można tanio dolewać najtańszy olej za 8-10zł/litr albo robić remont/ wymienić sinik trzeba to przekalkulować.
_________________
Kanał Auto Krytyk
Sprawdzenie Auta Przed Kupnem
Diagnostyka Komputerowa
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 609
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-09, 12:17   

Auto Krytyk napisał/a:
to można tanio dolewać najtańszy olej za 8-10zł/litr
Mimo wszystko bym nie przesadzał. Przy 15 tysiącach rocznie to wyjdzie 5 litrów oleju. Te 9 dyszek rocznie to znów nie tak wiele. Fakt że to upierdliwe jest, ale niestety mieści się w normie.

Ty masz to w Lodgy, a co mają zrobić ludzie którzy mają to w Audi A8? I ASO nic nie może zrobić, bo VW mówi że norma jest do litra na 1000km.
Prawdę mówić to nie musi być objaw żadnej usterki. Ot, takie spasowanie części.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 389
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-12-10, 20:11   

Przedmówca ma racje . Dzis poruszyłem ten temat na przykładzie seata. Co się okazało ze brał olej i była to norma . Takie spasowanie i rodzaj pierścieni ze tak miało być. Po zmianie i dopasowaniu pierścieni silnik w tym aucie oleju nie bierze.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 609
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-11, 00:12   

Krystian67 napisał/a:
Przedmówca ma racje . Dzis poruszyłem ten temat na przykładzie seata. Co się okazało ze brał olej i była to norma . Takie spasowanie i rodzaj pierścieni ze tak miało być. Po zmianie i dopasowaniu pierścieni silnik w tym aucie oleju nie bierze.
Tak się dzieje ze względu na tolerancję wymiarów. Duże zużycie oleju pojawi się wtedy, gdy wymiary tłoka i pierścieni będą w dolnej granicy tolerancji, a cylindra w górnej. Przypadek rzadki, ale się zdarza. Wlanie oleju o wysokiej lepkości ten problem usunie, ale przeciąży pompę i magistralę olejową.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1675
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-13, 05:50   

duża tolerancja wymiaru to była ale w bloku wschodnim , teraz obniża się opory wewnętrzne celem jak najmniejszej emisji spalin, dziś pierścienie są 2-3 razy cieńsze niż 15 lat temu. To samo tyczy się tłoków i korbowodów bo mniejsze masa wirująca to większa efektywność.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-13, 05:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 295
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-13, 09:30   

Tak na marginesie, to kupując Dacie nie liczyłem na to, że silnik nie będzie brał oleju.
Tym bardziej po informacjach ile trzeba dolewać w "samochodach dla ludu"
Bardziej zastanawiałem się, czy będzie to pomiędzy 100ml a 300ml miesięcznie.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 609
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-13, 11:49   

Fruxo napisał/a:
teraz obniża się opory wewnętrzne celem jak najmniejszej emisji spalin, dziś pierścienie są 2-3 razy cieńsze niż 15 lat temu. To samo tyczy się tłoków i korbowodów bo mniejsze masa wirująca to większa efektywność.
Oczywiście że tak. Ale... Jeden silnik bierze olej, drugi nie. Oba nówki z fabryki. Dlaczego? Dlatego że każdy element ma swoją własną tolerancję wymiaru. Niewielką ale jednak. Jeżeli wylosujemy najgorszą możliwą konfigurację części, to zużycie oleju stanie zauważalne. Jak łatwo zauważyć producenci aut dobrze o tym wiedzą, gdyż wpisują w instrukcje maksymalne zużycie oleju w ilościach absurdalnych. Dacia podaje 0,5 litra, VW podaje litr. W BMW, w 5 litrowych silnikach, dochodzi do nawet do 3 litrów!
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Wiek: 60
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 323
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-12-13, 11:55   

telecaster1951 napisał/a:
Jeżeli wylosujemy najgorszą możliwą konfigurację części

Na hamowni testowano silniki do malucha i te, które nie osiągały minimalnej dopuszczalnej mocy a nie miały usterek kierowano do demontażu i ponownie składano w innej konfiguracji.
_________________

https://sprzedajemy.pl/fiat-panda-1-3-multijet-bielsko-biala-2-6bea9f-nr64255519
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 609
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-13, 16:13   

Silniki po złożeniu jadą na stanowisko testowe, gdzie są ściągane ich parametry. Pomiar trwa kilka chwil. Moc mają, bo sprężanie jest zachowane. Ja mówię o tolerancji rzędu 100 mikrometrów. Sprężanie będzie zachowane, ale pierścień zgarniający będzie zostawiał nieco zbyt gruby film olejowy, który będzie spalany.
Robiłem ostatnio pomiar sprężania w starym silniku 1,6 VW. Sprężanie książkowe, a żre litr oleju na 1000 km.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 250
Skąd: z ?
Wysłany: 2020-12-13, 16:26   

Pewnie ma uszczelniacze zaworowe do wymiany
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3292
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-12-13, 16:28   

Przecież pierścień się rozpręża i dostosowuje do ściany cylindra.
Kiedyś liczyłem, jak niewyobrażalnie cienka jest warstwa oleju na ściance: gdyby to był 1 mikron, to boczna powierzchnia cylindra jest rzędu 100cm2. Daje to objętość 10 milimetrów sześciennych oleju traconego na jeden suw na każdym cylindrze. 100mmx100mm0,001mm, chyba dobrze liczę? 4 gary, 2500 obrotów - daje 10000 suwów po 10mm3, czyli 100cm3 na minutę pracy silnika.
Gdyby szczelina pod pierścieniem miała 1 mikron, to nikt nie nadążyłby dolewać oleju.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2020-12-13, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 609
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-13, 18:08   

Coś źle liczysz Kolego. Jednostki są pomylone w każdym obliczeniu. Grubość filmu to około 5 mikrometrów, ale... nie zawsze. Pierścień uszczelniający porusza się po zredukowanym filmie, gdyż został on zagarnięty przez pierścień zgarniający. Tolerancja rozmiarów pierścienia to dziesiątki mikrometrów. Tolerancja grubości zamka, to setki mikrometrów. Tolerancja wykonania gładzi to dziesiątki mikrometrów.
Nadmierne zużycie oleju wynika właśnie z tego. Taki silnik jest w 100% sprawny, jedyne co mu dolega to nadmierne spalanie oleju, a co za tym idzie ryzyko zbierania się nagaru.
Polecam poczytać rozprawę doktorską:
"Wpływ asymetrycznych kształtów powierzchni ślizgowych pierścieni uszczelniających na sprawność mechaniczną tłokowego silnika spalinowego"
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3292
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-12-13, 19:23   

Z ciekawości poproszę o Twoją metodę obliczeń dla warstwy 5um - jaką to daje objętość w jednym suwie.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 609
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-14, 12:14   

Nie możesz tak liczyć! Bo to że film olejowy ma 5 mikronów, to nie znaczy że taka ilość paliwa trafia do komory spalania. W rozprawie której temat wstawiłem masz to wyjaśnione.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3292
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-12-14, 17:28   

telecaster1951, Bardzo ciekawy temat, rozprawa zapowiada się interesująco. Na pewno nie czytał jej ten Niemiec, który konstruował silnik AEE grupy VW, - w mojej Felicji żarł olej potwornie. A moje obliczenia są błędne - zakładając grubość filmu 5 mikronów? Do pomocy mogę podesłać te dwa kalkulatory bez futerałów: :-D

WIN_20201214_17_24_47_Pro.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 233,14 KB

_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 609
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-14, 20:07   

eplus napisał/a:
Na pewno nie czytał jej ten Niemiec, który konstruował silnik AEE grupy VW
Tam teoria która jest opisana, jest znana od lat. Właśnie tam jest ładnie wytłumaczone dlaczego olej dostaje się do komory spalania.
eplus napisał/a:
A moje obliczenia są błędne - zakładając grubość filmu 5 mikronów?
Bo nie możesz zakładać że film o grubości 5 mikrometrów trafia do komory spalania. Taka grubość filmu jest na gładzi cylindrowej pod tłokiem, w czasie ruchu tłuka ku górze. W czasie ruchu w dół, pierścień zgarniający zmniejsza grubość filmu do nanometrów. I teraz dochodzimy do obliczeń. Jak sam zauważyłeś, niewielka grubość filmu, jaka trafi do komory spalania powoduje zauważalne zużycie oleju. Zatem grubość filmu, która przedostaje się do komory spalania, w idealnych warunkach, powinna sięgać 10nm. Zawsze jest pewna tolerancja w wymiarach pierścieni, tłoków i cylindrów, pomimo której nadal są uznawana za wymiar nominalny. Dochodzi do tego niekorzystne ustawienie zamków, co czasem też się zdarza i na kontroli jakości tego nie wyłapią. W efekcie tego dochodzi do nadmiernego spalania oleju.

PS. Mam lepszy suwak. Inżynierski, drewniany, z metalowym okienkiem. Zarąbany niegdyś z polibudy przez ojca. Po 30 latach wrócił na polibudę razem ze mną. Co prawda pracuję na innym wydziale, ale jednak. ;)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3292
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-12-14, 22:01   

O pięknie dziękuję za wyjaśnienie, też miałem drewniany suwak Taty i drugi od wuja. Na konkursie technicznym w podstawówce wygrałem już plastikowy. Nanometry - to robi wrażenie! Łańcuchy węglowodorów muszą się układać na płask, bo na sztorc by się nie zmieściły! A pasowania mogą być i 0,05mm, pierścień i tak przylega do gładzi, bo jest sprężysty.
Naprawdę pomyliłem jednostki? Nie sądzę, choć używałem różnych. Wrzucając 1nm w miejsce 1um otrzymam wynik 100cm3 na 1000 minut jazdy. Przy prędkości 60km/h zrobimy tysiąc km i takie zużycie mogę zaakceptować (litr na 10 tys. km).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
sojer 


Marka: Przymiarka do dacii
Model: lodgy
Silnik: 1.6 sce
Wersja: Stepway 7 os.
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 25
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2020-12-15, 12:14   

No to koledzy sobie poteoretyzowali, każdy poboksował się z galaretą wystawioną przez oponenta. Rozsądnych wniosków brak.

1.6 Sce i spalanie oleju.
Norma producenta poniżej 0,5 l/1000 km

Mój silnik w lodgy: wersja H4MD738, rocznik 2018
Zakupiona jako podemonstracyjna, przebieg ok. 1700 km

Spalanie oleju ok. 0,6 l/1000 km, zgłoszone w ASO przy wymianie oleju, zaplombowany korek spustu, kontrola po 1000 albo 2000 km (nie pamiętam), ASO dolało do pełna i wyliczyło 0,45 l/1000 km. Sęk w tym, że następnego dnia rano stwierdziłem na bagnecie, że do maksa trochę brakuje, więc wlali mniej niż trzeba, a silnik spalił więcej. "Obserwować. Silnik musi się ułożyć. Kolega miał megane i też spalało, a później spalanie spadło".

To obserwowałem. Pojeździłem parę tys. km, spalanie wzrosło do 0,9 l/1000 km. Zmiana aso. Kolejna kolejny sprawdzian (tym razem zaplombowali spust, wlew i bagnet). Spalanie się potwierdziło.
Rozbiórka silnika, pierścienie, panewki, tłoki niby ok, ponoć w tym roczniku trafiały się wadliwe mieli pokrywy zaworów i odmy. Pokrywa wymieniona, odma i uszczelka też. Spalanie bez zmian. Znowu aso, trochę to potrwało, znowu rozbiórka i koniec końców decyzja - wymiana silnika.
Wstawili H4MD7D7. Osprzęt typu rozrusznik, plastiki itp. został stary. Zużycie oleju 0.
Interwał przeglądów bez zmian (czyli liczymy km od poprzedniego przeglądu a nie od wymiany silnika) co oznacza, że olej wymienię po dotarciu po niecałych 5 tys. km.

Wniosek (smutny). Dopóki nie przekraczasz 0,5 l/1000 km aso nic nie zrobi.
Drugi smutny wniosek - przy ponadnormatywnym zużyciu centrala jest skłonna się bawić w szukanie przyczyny (nawet wielokrotne) zamiast iść na skróty i wymienić silnik.

Ciekawostka - koszt wymiany silnika w aso to ponad 36 tys. zł (z czego silnik bodajże 33 tys.).

Tadam. Werble. Tyle w temacie. Spekulacje o gęstościach oleju uważam za bezsensowne.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 609
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-15, 12:59   

sojer napisał/a:
Wniosek (smutny). Dopóki nie przekraczasz 0,5 l/1000 km aso nic nie zrobi.
Drugi smutny wniosek - przy ponadnormatywnym zużyciu centrala jest skłonna się bawić w szukanie przyczyny (nawet wielokrotne) zamiast iść na skróty i wymienić silnik.
Przecież o tym mówię od samego początku tego tematu. Jak spalanie jest poniżej 0.5 litra, to ASO nic z tym nie zrobi.
Twój przypadek dokładnie opisuje to, co piszę od początku. Wysokie spalanie oleju nie jest konkretną usterką podzespołu silnika, a stanowi jego cechę produkcyjną. Wynika z niekorzystnego "wylosowania" części.
Tu nie ma co drążyć o lepkości oleju, o zaworach, odmach i innych pierdołach. Jak spalanie nie wzrośnie, to trzeba się pogodzić że w bagażniku wozimy bańkę oleju. Jak wzrośnie to zgłaszamy do ASO zwiększenie spalania.
 
sojer 


Marka: Przymiarka do dacii
Model: lodgy
Silnik: 1.6 sce
Wersja: Stepway 7 os.
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 25
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2020-12-15, 14:01   

telecaster1951 napisał/a:

Twój przypadek dokładnie opisuje to, co piszę od początku. Wysokie spalanie oleju nie jest konkretną usterką podzespołu silnika, a stanowi jego cechę produkcyjną. Wynika z niekorzystnego "wylosowania" części.
Tu nie ma co drążyć o lepkości oleju, o zaworach, odmach i innych pierdołach. Jak spalanie nie wzrośnie, to trzeba się pogodzić że w bagażniku wozimy bańkę oleju. Jak wzrośnie to zgłaszamy do ASO zwiększenie spalania.

Ty jesteś jednym z niewielu chlubnych wyjątków tej dyskusji :)
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 389
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-12-15, 18:14   

Gdzie mogę znalesć ten numer silnika który mam zamontowany w moim samochodzie. Ja nie wiem co to olej. Nie tknołem bagnetu od przegladu , do przeglądu .A i są kontrolka. Prośba do kolegi sojer - a.
 
sojer 


Marka: Przymiarka do dacii
Model: lodgy
Silnik: 1.6 sce
Wersja: Stepway 7 os.
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 25
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2020-12-15, 23:24   

Krystian67 napisał/a:
Gdzie mogę znalesć ten numer silnika który mam zamontowany w moim samochodzie. Ja nie wiem co to olej. Nie tknołem bagnetu od przegladu , do przeglądu .A i są kontrolka. Prośba do kolegi sojer - a.

Pi razy oko pod dolotem powietrza, od strony chłodnicy, mniej, więcej na wysokości zamka klapy. To już prawy skraj bloku silnika (patrząc od przodu). Nie mogę wgrać zdjęcia.
Ostatnio zmieniony przez sojer 2020-12-15, 23:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne