Wczoraj odbyłem jazdy próbne 3 cylindrówką . Pozytywnie zaskoczył mnie ten silnik . Zbiera się bardzo dobrze dużo ciszej niż w lodgy 1,6 sce ( wyciszenie robi super robotę) .
Podsumowując w lutym bierzemy Dustera 1.0 z gazem , muszę tylko przymknąć oko na mały bagażnik
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2021-01-23, 11:37, w całości zmieniany 1 raz
Patrząc na zapędy UE co do CO2 to nie będzie już w 2024 ON i Pb tylko elektryczne i hybrydy. Już są plany aby w 2021 do miast powyżej 100 tys mieszkańców nie wpuszczać ON i Pb tylko LPG i elektryki z hybrydami.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-28, 15:52
Nie używaj wielkich kwantyfikatorów bo się przewrócisz...
Pracowałem w biurowcu w którym raz na jakiś czas z wewnętrznego radiowęzła puszczali komunikat: "kierowca samochodu Dacia Duster o numerach rejestracyjnych PO 01234 proszony o opuszczenie parkingu podziemnego. Przypominamy o zakazie wjazdu pojazdów zasilanych LPG".
Może nie będzie tak źle z tym wyginięciem spalinówek. Bazą dla naliczania eco-opłaty jest średnia emisja. Im więcej się sprzeda elektryków tym będzie niższa. Dużo sprzedanych elektryków oznaczać będzie zerową opłatę dla producentów... czyli obniżkę cen dla konsumentów.
Namawiajmy więc znajomych aby sobie samochodo-tramwaje kupowali.
A jeśli chodzi o zakaz wjazdu do miast/centrum … kiedy to nastąpi trudno orzec. Tak czy inaczej… ja koncepcję drobnej przeróbki auta już opracowałem. Dzięki niej legalnie wjadę wszędzie: eco-Duster
Mariusz_84 napisał/a:
Chyba że będzie to taki zakaz jak na parkingach podziemnych z zakazem wjazdu dla LPG. Nikt tego nie kontroluje.....
Tylko, że jeśli na takim parkingi wybuchnie pożar w czasie gdy ktoś z LPG sobie tam wjedzie, to... pod każdym względem będzie miał paskudnie.
Ostatnio zmieniony przez klazow 2021-01-28, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
Wybuchł już jeden pożar na parkingu podziemnym w bloku mieszkalnym. Pożar spowodowało auto elektryczne, a płonęło tak, że cały blok do rozbiórki. Developer już nie odpowiada za budynek. Ogólnie sytuacja mieszkańców jest tragiczna.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3651 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-29, 08:46
Mariusz_84 napisał/a:
Chyba że będzie to taki zakaz jak na parkingach podziemnych z zakazem wjazdu dla LPG. Nikt tego nie kontroluje.....
Ale np. na parkingach firmowych korporacji kontroluje się dość szczegółowo. Np przy przyznawaniu stałych miejsc i wydawaniu kart wjazdowych wymaga się okazania DR. Samochody z wbitym LPG są odrzucane.
LPG nie stwarza przecież zagrożenia pożarowego, lecz jest dyskryminowane z uwagi na potencjalne zagrożenie naruszeniem konstrukcji budynku na skutek wybuchu np. w przypadku powstania pożaru.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-01-29, 09:00, w całości zmieniany 1 raz
A jeszcze weselsze, że wcale nie tak rzadko zakazy dotyczą parkingów podziemnych, które zostały zbudowane w taki sposób, że zakaz nie jest niczym uzasadniony (to jest kwestia sposobu wentylowania i założenia odpowiednich czujek -- ktoś mi mówił, że czujka na spaliny wyczuwa LPG).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3614 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-29, 11:06
defunk napisał/a:
A jeszcze weselsze, że wcale nie tak rzadko zakazy dotyczą parkingów podziemnych, które zostały zbudowane w taki sposób, że zakaz nie jest niczym uzasadniony (to jest kwestia sposobu wentylowania i założenia odpowiednich czujek -- ktoś mi mówił, że czujka na spaliny wyczuwa LPG).
Czujka CO nie wyczuwa LPG ale można ją dołożyć równolegle - kosztuje kilkaset złotych.
Nowe budynki muszą posiadać już obie.
LPG nie stwarza przecież zagrożenia pożarowego, lecz jest dyskryminowane z uwagi na potencjalne zagrożenie naruszeniem konstrukcji budynku na skutek wybuchu np. w przypadku powstania pożaru.
:Dyskryminacja" wynika z tego , że LPG jest cięższe od powietrza i w razie co ( nieszczelność instalacji , pożar ) stwarza potencjalnie większe zagrożenie gromadząc się w dolnych strefach garażu . Wentylacja zazwyczaj jest poprowadzona górą . Tak to jest uzasadniane .
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3614 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-29, 11:33
Tlenek węgla te z jest cięższy , tak samo jak benzyna - rozlewa się i opary są łatwopalne. A chwyty wentylacji od wielu lat w garażach montują nad posadzką.
1,14 kg/m³ dla CO i 1,98 kg/m³ dla CO2. Suche powietrze ma 1,21 kg/m³ w 20 stopniach.
Mechaniczna wentylacja w garażach jest po to żeby usuwać właśnie dwutlenek węgla, którego w wyniku spalania jest najwięcej, żeby nie nazbierał się jak w basenie i nie uśpił użytkowników. Mimo wszystko on skutecznie zmienia skład atmosfery na takim parkingu. Jak widać ma gęstość podobną, ale jest trujący (duszący) przez to, że skutecznie blokuje hemoglobinę (palny też jest, ale nim dojdzie do tej granicy to już nikt żywy nie pozostanie. Dopala się go jako paliwo w procesie wielkopiecowym)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum