Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Błędy po myciu silnika - 2119, C108, 0184
Autor Wiadomość
darox 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 16. 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Sty 2021
Posty: 23
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2021-04-21, 16:02   Błędy po myciu silnika - 2119, C108, 0184

Witam tydzień temu umyłem silnik w dd1 2014r, po umyciu odpaliłem było ok, auto tydzień stało dziś opalam świeci się check i takie błędy. Czego one mogą dotyczyć ? Silnik to k4m, podejrzewam że może jakiś problem z elektryka, wcześniej auto było w trybie awaryjnym ale odłączenie akumulatora załatwiło sprawę. Paliła się pomarańczowa ikonka z awaria układu elektrycznego, teraz silnik ma moc tylko te błędy.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-04-21, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-04-21, 17:08   

Masz tabelę błędów udostępniona wyzej przez kolegę Laisar .
 
darox 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 16. 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Sty 2021
Posty: 23
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2021-04-21, 17:46   

Możesz podlinkować? Bo nie widzę
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-04-21, 18:59   

https://www.forumsamochodowe.pl/kody/obdii/
 
darox 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 16. 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Sty 2021
Posty: 23
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2021-04-22, 07:28   

Prawdopodobnie znam już przyczynę, podpiąłem auto pod inny interface i mam błąd P2108. czyli błąd składu mieszanki paliwo/powietrze, i tutaj winna jest elektroniczna przepustnica która trzeba w środku prawdopodobnie rozebrać i wyczyścić. dla testu odpiąłem podczas pracy silnika kostkę od przepustnicy to wysypało jeszcze dwa błędy p0120/P0220 pedał pozycji A/B. zabieram się za robotę.
skorzystałem z tego linku - https://www.youtube.com/watch?v=Balafs-2Qco
może komuś się w przyszłości przyda, o efektach poinformuję
Ostatnio zmieniony przez darox 2021-04-22, 08:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-23, 06:07   

po co żeś pan tam grzebał ? to nie stół do jedzenia, że trza to myć . :oops:
 
darox 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 16. 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Sty 2021
Posty: 23
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2021-04-24, 05:21   

Witajcie wyczyściłem przepustnice wymieniłem oringi i jest gorzej, zaczęły falować obroty i auto gaśnie nie zależnie od paliwa, czy w silniku k4m jest krokowy, czy przejęła już tą rolę elektroniczna przepustnica ? Czy do wymiany uszczelki pokrywy zaworów trzeba ściągać rozrząd ?
Ostatnio zmieniony przez darox 2021-04-24, 05:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-24, 07:40   

to nie uszczelki, zamoczyłeś gdzieś układ elektroniczny i przewodzi prąd przez zamoczenie, zmienia się w jakimś ukłądzie rezystancja, itd... , prowadzać do błędnych odczytów , zmienia się oporność . Porozbierałbym wszystko i suszył na dobrym słońcu aż odparuje woda zewszad
 
darox 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 16. 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Sty 2021
Posty: 23
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2021-04-24, 09:05   

Tylko że dziwna sprawa po czyszczeniu przepustnicy jest gorzej, wtyczki wszystkie odpinane i czyszczone nie zauważyłem wilgoci
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-24, 16:44   

Jak dalej mokre wszystko to co się dziwisz że źle działa . weź sobie service manuał odłącz wszystkie wtyczki i popatrz zwykłym miernikiem czy wszystko na zaciskach czujnika jest tak jak w manuału( rezystancja ).

Możesz też sprawdzić odłączając wtyczkę od ECM i sprawdzić czy nie ma zakłóceń prądu między wtyczka ECM a przepustnica chociażby , i np przebicia do masy dla bieguna dodatniego ... tylko musisz ściągnąć sobie rozpiskę pinów dla swojego sinika k4m bodajże... Dla Twojej benzyny.

Mówiłem po jakiego grzyba żeś kąpał ten :roll: silnik
 
darox 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 16. 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Sty 2021
Posty: 23
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2021-04-24, 17:58   

Wtyczki były czyszczone wszystkie, umyłem bo był mega brudny jak po jakimś off road , duster jeździł po budowach wszelakich więc było bardzo dużo piasku i błota wszędzie, do tej pory myłem silniki w swoich autach i nic się nie działo, a ty taki bubel co najlepsze nie od razu tylko po czasie. Sprawdzę czy da się zrobić Delphi adaptacje przepustnicy
Ostatnio zmieniony przez darox 2021-04-24, 17:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
darox 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 16. 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Sty 2021
Posty: 23
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2021-04-30, 07:37   

niestety delphy jest mocno ograniczony i nie da sie zrobić adaptacji, ale mam elektroniczną wiec po przekręceniu stacyjki, adaptacja powinna się zrobić samoczynnie, wczoraj auto mnie zaskoczyło, odpaliłem, auto się nagrzało lekko pofalowało na obrotach ale nie zgasło, pozostaje jedynie więcej jeździć i testować :) mam nadzieje, że będzie ok. dziękuję za pomoc :)
Ostatnio zmieniony przez darox 2021-04-30, 07:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-30, 07:47   

spoko, nic wielkiego takiego nie powiedziałem :) cieszę się, że się udało ogarnąć temat :)
 
darox 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 16. 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Sty 2021
Posty: 23
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2021-05-01, 07:01   

Niestety nie do końca dzień było lepiej teraz na zimnym jak przejadę 1 km wejdzie w tryb awaryjny, zgasze odpalę jest ok, ale falowane obrotów jest i gaśnie jak się nagrzeje, będę podmienial cewki zapłonowe
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-05-01, 13:11   

Nie wiem jak to udało ci się zrobić myje ten silnik co rok bez zabezpieczania czegokolwiek tylko aku wyjmuje. W największe upały kładziesz piane potem myjka. Zostawiasz na 24 h , dokładnie wszystko powietrzem przedmuchujesz zostawiasz do wieczora , składasz i wszystko śmiga.
 
darox 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 16. 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Sty 2021
Posty: 23
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2021-05-01, 14:28   

No u mnie niestety nie brak błędu, cewki zostały podmienione, to jest jest to już nie wiem czego mam szukać, czy wina przepustnicy czy map sensor
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-01, 14:59   

darox, Bierz rozpiske pinów do ECM i miernik w rękę - zwykły za 15pln ! mierz rezystancje pinów MAP, przepustnice itd... będziesz wiedział czy przewody po drodze czy sam czujnik ma zwarcie albo ma złą rezystancję bo zalany.

Szkoda czasu nie pie...enie się z jakimiś teraz suszeniami i wymianami części z tzw."czapy" !
 
darox 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 16. 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Sty 2021
Posty: 23
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2021-06-04, 12:21   

Temat do zamknięcia po sprawdzeniu błędów przez znajomego mechanika, wywalało błąd przepustnicy, a obroty komp regulował sobie paliwem, została wykonana adaptacja przepustnicy co rozwiązało temat, tylko czemu nie zaadaptowała się sama, nie wiem wszędzie czytałem, że powinna zaadaptować się sama.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne