Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 17:18
Samochody GRL'a
Autor Wiadomość
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-03, 20:31   

Mogło tak być. Nie rozróżniam tych dwóch aut który to mniejszy brat tego większego xD
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-09-03, 22:42   

kicpra napisał/a:
Golf z dsg? Jak jeździ ten 1.0tsi? Pewnie porównywalnie do Dustera 1,6?

Golf w manualu.
Przy tak świetnej skrzyni zmiana biegów to czysta przyjemność.
A przesiadłem się bezpośrednio z superba 1.5tsi dsg i jakoś nie tęsknię.

Zdecydowanie lepiej jeździ od 1.6sce.
Wersja 115KM ma dostępne 200Nm w bardzo szerokim zakresie obrotów.
Bliżej parametrów Dustera będzie wersja 85KM z 160Nm, jednak tej w ogóle nie brałem pod uwagę.

I tutaj ciekawostka.
Żeby wejść w posiadanie podobnego Trendline'a z silnikiem 1.5tsi trzeba dołożyć 6500zł.
Niestety jest to wersja 130-konna.
Dla 150-konnej trzeba przeskoczyć na poziom Comfortline i zainwestować drugie tyle.
Dlaczego użyłem słowa NIESTETY?
Bo wersja 130KM ma wycięty maksymalny moment obrotowy do 200Nm.
Czyli dokładnie tyle samo co moje 1.0tsi!
Dobra, jest dostępny w trochę szerszym zakresie.
Za takie coś uznałem, że nie dopłacę...
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-03-29, 04:22   

Mamy 10.000km na liczniku po mniej więcej 7 miesiącach.
Jeszcze miesiąc temu powiedziałbym, że planowane 20.000km jest całkiem realne, teraz już niekoniecznie.
Trzeba siedzieć w domu i nie ruszać się bez większego powodu.

Z Golfa 1.0tsi 115KM jestem bardzo zadowolony.

Autko żwawe - 200Nm od 2000obr/min bardzo ładnie się napędza. Nigdy nie redukuję przy wyprzedzaniu.
Autko przyjemne - w środku cisza jak makiem zasiał. Silnik nie przenosi drgań do wnętrza. Skrzynia 6b działa miodzio.
Autko bezawaryjne - nic się nie dzieje. Dodatkowo nie zaobserwowałem zużycia oleju.
Autko oszczędne - średnie spalanie 6dm3/100km. Podobnie użytkowany Duster II 1.6 palił 7,5dm3/100km.

Kwestię spalania i ogólnie użytkowania silnika rozwinę bardziej:
- nudna jazda przez wioski (więc od 50km/h) oraz remontowaną ekspresówką (więc raczej do 100km/h) pozwala zejść nawet minimalnie poniżej 5 litrów.
- stała jazda autostradą z prędkością 140-145km/h to 7-7,5 litrów.
- olej żeby złapał co najmniej 80st.C wymaga przejechania ok. 10-12km bądź też 8-10 minut jazdy.
- 2000obr/min na 6 biegu to ok. 95km/h, 3000na 6 biegu to ok. 145km/h (licznikowe).
- maksymalny moment jest dostępny w przedziale od 2000 do 3500 obrotów i nie widzę sensu użytkowania silnika poza tym zakresem.

To co mnie zaskoczyło na minus:
- brak dedykowanego przycisku odbierania telefonu na kierownicy. Trzeba zrobić 2 dodatkowe kliknięcia, bądź korzystać z tabletu.
- bezsensowne ukrycie w pokrętle podgrzewania lusterek. Wolałbym przycisk, które dezaktywuje się po jakimś czasie bądź chociaż po zgaszeniu silnika.
- 550zł za olej, filtr i robociznę w ASO (nie mylić z przeglądem), jeżeli nie chcę się trzymać interwału long-life'a, czyli co 30.000km.

To co mnie zaskoczyło na plus:
- Nawet po wyłączeniu start-stopu, jak przydławiłeś silnik i zgasł, to sam się odpali po wciśnięciu sprzęgła.
- Przyjemnie komfortowy jak na tak dobre prowadzenie. Nie muszę płakać za miękkim resorowaniem Dustera.

Ogólnie plusów w aucie jest co nie miara, ale bez sensu byłoby wymieniać jaką to piękną zabawką jest ten wielki tablet, albo jak lubię włączać przednie reflektory z kluczyka kiedy kręcę się wokół auta po zmroku.
Golfik jest lepszy od Dustera, ale również od niego droższy, więc proporcjonalnie oba samochody były warte swoich cen (Golf 70kzł, Duster 55kzł).

Czy to był dobry zakup?
Trochę z zazdrością patrzę na sugerowany przyrost mocy chiptuningu 1.5tsi 130KM => 170KM oraz 200Nm => 280Nm, co sugeruje, że jest to tylko programowo wykastrowana wersja 150KM.
Jednakże 4 lata gwarancji skutecznie odstrasza od jakiegokolwiek gmerania przy aucie, a za 4 lata to kto wie czym ja będę jeździł...
Więc TAK, póki co uważam, że był to dobry zakup (szczególnie w tych pieniądzach).

Czy lepiej byłoby wziąć Dustera po raz drugi?
Mając teraz 2 samochody pod domem Golf ma trochę inne przeznaczenie i nie musi tak bardzo spełniać wszystkich możliwych zadań.
Dla mnie Duster był samochodem super-uniwersalnym, który w żadnej kategorii nie był prymusem, ale zawsze był co najmniej średniakiem.
Jeżeli przyjdzie mi się pozbyć Soula mojej lubej i szukać czegoś nowego z salonu, to Duster 1.3tce będzie mi bardzo chodził po głowie.
Choć, jak już wcześniej wspominałem - nie lubię się powtarzać... ;-)

vw-golf-10000km.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 152,72 KB

Ostatnio zmieniony przez GRL 2020-03-29, 04:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2020-03-29, 09:13   

GRL napisał/a:
- 550zł za olej, filtr i robociznę w ASO (nie mylić z przeglądem), jeżeli nie chcę się trzymać interwału long-life'a, czyli co 30.000km.

To taniej niż co niektórzy płacą w przypadku Dustera
GRL napisał/a:
albo jak lubię włączać przednie reflektory z kluczyka kiedy kręcę się wokół auta po zmroku.

Ale Duster też to ma.
GRL napisał/a:
gwarancji skutecznie odstrasza od jakiegokolwiek gmerania przy aucie

Załóż BOX-a
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-03-29, 10:24   

Niby dlaczego się boicie gmerać w sterowniku przy gwarancji?
Jeśli zrobione dobrze to sterownika nie uszkodzi, a jak uszkodzi silnik to nikt nie będzie szukał w sterowniku, że coś nie tak.
Mieliśmy ostatnio Focusa po chipie na gwarancji i rozrząd zerwało przy 80 tyś. Silnik normalnie wymienili i w sumie jak to przy każdej gwarancji szukali gdzie by się tu przyczepić, ale bez gmerania w sterowniku.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-29, 10:57   

GRL napisał/a:
- Nawet po wyłączeniu start-stopu, jak przydławiłeś silnik i zgasł, to sam się odpali po wciśnięciu sprzęgła.

W Dacii jest chyba tak samo?
1.5tsi miały problemy z kangurkiem, nie wiem czy już sobie VAG z tym poradził?
Jak sobie założysz boxa albo zachipujesz to będziesz miał to samo co 1.5tsi 130KM.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-03-29, 11:49   

kicpra napisał/a:
W Dacii jest chyba tak samo?
Nie jest tak samo. Po wyłączeniu S&S silnik sam nie zapali po wciśnięciu sprzęgła. To działa tylko przy załączonym S&S.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-03-29, 13:20   

Black Dusty napisał/a:

To taniej niż co niektórzy płacą w przypadku Dustera

Nie przesadziłeś troszkę? Tyle to kosztuje pierwszy przegląd a nie sama wymiana oleju.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2020-03-29, 16:44   

Pedros napisał/a:
Nie przesadziłeś troszkę? Tyle to kosztuje pierwszy przegląd a nie sama wymiana oleju.

Wyobraź sobie że nie, na drugim forum kilka osób podaje że zostali za samą wymianę oleju z filtrem skasowani na ponad 600 pln.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-03-29, 20:54   

Black Dusty napisał/a:
Pedros napisał/a:
Nie przesadziłeś troszkę? Tyle to kosztuje pierwszy przegląd a nie sama wymiana oleju.

Wyobraź sobie że nie, na drugim forum kilka osób podaje że zostali za samą wymianę oleju z filtrem skasowani na ponad 600 pln.

Jeśli rzeczywiście tak było to lekka przesada. Mnie cały pierwszy przegląd kosztował ok. 570zł.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-03-29, 23:01   

Black Dusty napisał/a:
Wyobraź sobie że nie, na drugim forum kilka osób podaje że zostali za samą wymianę oleju z filtrem skasowani na ponad 600 pln.

Wolę plotki o kwocie 250zł w Oplu.

Black Dusty napisał/a:
Ale Duster też to ma.

W wersji Comfort albo nie znalazłem funkcji "coming/leaving home" albo jej nie było.

Black Dusty napisał/a:
Załóż BOX-a

kicpra napisał/a:
Jak sobie założysz boxa albo zachipujesz to będziesz miał to samo co 1.5tsi 130KM.

Gdybym miał tyle odwagi, to bym teraz jeździł 1.5 po chipie z minimum 160 końmi.
Trzymając się serii silnik 1.5 z 200Nm jest dla mnie bez sensu, a jedyna przewaga to POTENCJALNIE wyższa trwałość.
A życie pokaże ile w tym prawdy.

kicpra napisał/a:
W Dacii jest chyba tak samo?

Dałbym sobie rękę uciąć, że po dezaktywacji sam się nie odpali.

kicpra napisał/a:
1.5tsi miały problemy z kangurkiem, nie wiem czy już sobie VAG z tym poradził?

Nie wiem, w 1.0 kangur nie występuje. A 1.5 miałem okazję trochę pojeździć ale w DSG, więc też nie odpowiem.

toka93 napisał/a:
... przy każdej gwarancji szukali gdzie by się tu przyczepić, ale bez gmerania w sterowniku.

Przy moim szczęściu by znaleźli.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-30, 19:52   

GRL napisał/a:
A 1.5 miałem okazję trochę pojeździć ale w DSG, więc też nie odpowiem.

DSG parowane z 1.5 czy 1.0 też jakością nie grzeszy, nawet nie bardzo można chipować 1.5 tsi 150KM, bo seryjny moment jest już maksymalny dla tej skrzyni :D.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-08-24, 18:59   

Minął rok i 17.000km od kiedy ujeżdżam Golfa.
Przy 15kkm autko dostało ode mnie w prezencie nadprogramową wymianę oleju, za którą zapłaciłem... 650zł. :lol:
No cóż, biorąc pod uwagę, że przeglądy i wymiana oleju co 30kkm były w pakiecie, to jakoś na średnioroczny koszt utrzymania nie narzekam.
Tym bardziej, że średnie spalanie z komputera to 5,8, podczas gdy Duster 1.6 na tych samych trasach zużywał 7,5.
A Golfem jeżdżę raczej żwawiej i koniec końców szybciej.
Póki co bezawaryjnie.

Czy kiedyś wrócę do Dustera?
Jako drugie auto w rodzinie... hmm... czemu nie.
Z drugiej strony moje ogromne zadowolenie z 1.0tsi powoduje, że bardzo będę się przyglądał następcy Logana z 1.0tce.

1598290898615.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 202 KB

 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-08-30, 17:52   

Zastanawiając się jak ugryźć finanse firmowe, zajrzałem w konfigurator Dustera.
Skonfigurowałem sobie identyczny egzemplarz jak mój sprzed 2 lat (oczywiście 1.6sce => 1.0tce) i trochę mnie zasmuciło to, co zobaczyłem.
Konfigurator wypluł kwotę 63.300zł.
Mój katalogowo kosztował 56.500zł.
Niespełna 7k różnicy... ech... no nie podoba mi się to...
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-11-07, 13:03   

Trochę się pojeździło, przeszło 22kkm na karku.
Ktoś na forum rozprawiał o zużyciu oleju, wiec i ja sobie przypomniałem o zajrzeniu pod maskę jak silnik zimny.
Wygląda na to, że moje 1.0TSI nie pije. 8-)

Autko zaskakująco zrywne i po przejażdżce otwiera oczy niedowiarkom - jednak 200Nm w niezbyt ciężkiej budzie robi swoje.
Całkiem ochoczo się zbiera nawet do tych 170-180km/h.
Oczywiście przy pełnym załadunku może już nie być tak kolorowo - ale ja i tak 99% latam nim na pusto, więc nawet nie miałem jak sprawdzić.

Aż żal się będzie z nim rozstawać za jakiś czas... :-|
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-12-14, 23:51   

Także tego...
Patrzyłem ponownie w stronę Dustera, korciło niesamowicie.
Ale tej aktualnej ceny... no nie zdzierżę...

Podzwoniłem, popytałem... i krótka piłka - bieremy Opla Combo.
Po ile?
Ano w cenie Dustera dci w Comforcie i z kołem zapasowym.
Poważnie...
I to z kamerą nadzorującą drogę (automatyczna korekta kierunku jazdy, awaryjne hamowanie w sytuacji zagrożenia), podgrzewaną kierownicą oraz podgrzewaną przednia szybą - czyli bajerami niedostępnymi w DD2.
Oczywiście Combo też w dieslu.

Ja wiem, że włodarze Dacii nie będą płakać za takim małym żuczkiem jak ja...
Ale, jak już kilkukrotnie wspominałem, jeżeli będą dalej tak galopować z ceną to się doigrają... no i mają za swoje. :lol:
(tak, wiem, i tak się świetnie sprzedaje więc kij mi w o...)

1607904339537.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 183,36 KB

 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-12-15, 07:18   

Ładnego Peugeota kupiłeś :-P
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-12-15, 11:10   

To jest Toyota, nie znasz się. :lol:
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-15, 11:12   

GRL napisał/a:
Podzwoniłem, popytałem... i krótka piłka - bieremy Opla Combo.


Przyznam, że mi -- Peugeot Rifter -- podoba się szalenie, na tyle nawet, że byłem na jeździe (tyle, że długim). Wziąłbym nawet za dwa tygodnie, tyle, że trochę przestraszają mnie te silniki -- HDi jeden-pięć to nie jego poprzednik, więc jeszcze nie wiadomo jak będzie się spisywał; w ogóle wolę benzynę, ale tu znów te pipsztoczki raczej...
Ale auto jest świetne i pasowałoby mi bardzo.

PS chętnie się podowiaduję wrażeń z użytkowania -- szczególnie realnego spalania w trasie oraz potencjalnych przygód z mocznikiem ;-)
Ostatnio zmieniony przez defunk 2020-12-15, 11:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-12-15, 11:20   

GRL napisał/a:
To jest Toyota, nie znasz się. :lol:

A dałbym sobie rękę uciąć, że środek z Peugeota. Jeśli to automat to bardzo ładna gałka z pralki do zmiany biegów.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-15, 11:37   

toka93 napisał/a:
GRL napisał/a:
To jest Toyota, nie znasz się. :lol:

A dałbym sobie rękę uciąć, że środek z Peugeota.


Oprócz kierownicy, która w Peżocie jest... peżotowska; ale w Toyocie i Oplu, a nawet w Berlingo jest to samo -- automat w pokrętle, klima automatyczna na "patyczkach" (manualna na zwykłych pokrętłach).
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-12-16, 00:27   

defunk napisał/a:

Przyznam, że mi -- Peugeot Rifter -- podoba się szalenie, na tyle nawet, że byłem na jeździe (tyle, że długim). Wziąłbym nawet za dwa tygodnie, tyle, że trochę przestraszają mnie te silniki -- HDi jeden-pięć to nie jego poprzednik, więc jeszcze nie wiadomo jak będzie się spisywał; w ogóle wolę benzynę, ale tu znów te pipsztoczki raczej...
Ale auto jest świetne i pasowałoby mi bardzo.

PS chętnie się podowiaduję wrażeń z użytkowania -- szczególnie realnego spalania w trasie oraz potencjalnych przygód z mocznikiem ;-)

Co osoba to inny gust.
Wg mnie z tych "czworaczków" Berlingo najładniejsze.
Combo stonowane, dla mnie wręcz nijakie - ale moim kolegom podoba się najbardziej.

Jako ciekawostkę dodam, że najtańsza podstawowa wersja (całkiem sensownie już wyposażona) jest w Toyocie - 66800zł brutto w benzynie.
Mi w niej zabrakło przede wszystkim regulacji odcinka lędźwiowego, więc jak zacząłem wydziwiać z potrzebami to poszło w Combo w średniej wersji wyposażeniowej z kilkoma fajnymi dodatkami (i w dieslu, choć wielkiego parcia nie miałem).

Inna rzecz, że jak się przekartkuje WSZYSTKIE cenniki to widać, że każda z marek chce przyciągnąć trochę innego klienta.
Chociażby hamulec elektryczny - bardzo wcześnie się pojawia w Citroenie, a chociażby w Toyocie za dopłatą chyba tylko w najdroższej wersji.
Wydaje mi się, że w Bełkocie i Cytrynie chcą wmówić, że jest to "lifestylowy" pojazd rodzinny, a nie pudło z dostawczym rodowodem.

Póki co średnie spalanie z 860km to 5,4 (na komputerze 5,1) - z czego 3/4 to trasa 120km/h na tempomacie.
Nie wiem do którego odbicia pistoletu tankował pracownik stacji, więc nie wypowiem się co do rozmiarów przekłamania kompa.

toka93 napisał/a:
Jeśli to automat to bardzo ładna gałka z pralki do zmiany biegów.

Akurat u mnie manual.
Automat zdecydowanie nie w takich pieniądzach.
IMHO takie pokrętło dzisiaj lepsze niż obecne "pały" sterowane i tak "by wire".
A najlepiej to jest rozwiązane w Cactusie ETG - 3 przyciski i po sprawie.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-16, 09:54   

GRL napisał/a:
Wg mnie z tych "czworaczków" Berlingo najładniejsze.
Combo stonowane, dla mnie wręcz nijakie - ale moim kolegom podoba się najbardziej.


Mnie od Cytryn odrzuca troszkę krzykliwa stylistyka. "Bumpery" są OK, kolory też, ale układ świateł na przodzie to zwykle jakiś kubizm czy dadaizm, jak portrety pędzla Picassa ;-)
Rifter natomiast wygląda chyba najbardziej "męsko" (po prostu topornie?); Opel i Tojka nieco nijako właśnie (zbyt generycznie).

Ale jak przyjdzie co do czego oczywiście będę głosował portfelem, uwzględniając oczywiście kwestie wyposażenia (przy czym u mnie im mniej niepotrzebnych bajerów tym lepiej). Grunt, że każdy w środku ma dokładnie to, na czym mi zależy (zwłaszcza cudownie składane tylne siedzenia -- idealne pod mikro-kampera).


GRL napisał/a:
Póki co średnie spalanie z 860km to 5,4 (na komputerze 5,1) - z czego 3/4 to trasa 120km/h na tempomacie.


No to bardzo ładnie, bo to przecież pudło jest gorsze niż Duster ;-)
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2021-04-25, 11:35   

No i mamy nowego członka rodziny.
Jeszcze trochę i mój podjazd zacznie wyglądać jak mały komis samochodowy. :mrgreen:

177083155_2902604596629199_815993334075874222_n.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 196,59 KB

Ostatnio zmieniony przez GRL 2021-04-25, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2021-05-15, 12:30   

Ciąg dalszy najmniej interesującego wątku na forum Dacii. :-)

Golf w 20 miesięcy przejechał 30.000km - bezawaryjnie.
Zasłużył na pierwszy przegląd i jednocześnie drugą wymianę oleju.
Płynów ani nie gubi, ani nie pije, na benzynę też słabo się łasi, bo średnio 5,8 litra na stówkę.

Combo po 5 miesiącach ma niecałe 6.000km.
Wiecznie deaktywowany start-stop w końcu przestał działać - nie wiem czy to usterka, ale się tym nie przejmuję, bo mi to na rękę.
Myślałem czy może to wina niedoładowanego akumulatora - ale zrobiłem kilka dłuższych tras, pali na dotyk - no nie wiem...
Druga sprawa, że podgrzewanie kierownicy nie zawsze chce się włączyć - może to znowu niedoładowany akumulator, może coś związane z temperaturami na zewnątrz - dowiem się późną jesienią.
Mały autobusik pali średnio 5,2 litra, ale to głównie zasługa lżejszej stopy pani kierowniczki.

MX-5 bawi, rozwesela, pomaga odpocząć.
Kupiłem z połowicznie niedomagającym ręcznym (na jedno koło) oraz niedawno odezwał się pasek wielorowkowy.
Po 1.000km w moich rękach nic więcej zdrożnego nie znalazłem.
Dach szczelny, bo raz niechcący zostawiłem auto w totalnej ulewie i nic nie przemokło.

1621077190924.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 228,37 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne