Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
wymiana panewek
Autor Wiadomość
Wroobel 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 24
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2014-04-26, 15:04   wymiana panewek

Witam Panowie

Potrzebuje rady
chce wymienic panewki na własną ręke i wiem, że nie bedzie problemów lecz jaki rozmiar kupić. na stronie intercars podają kilka nadwymiarowych,
mam manuala lecz nie idzie doczytać to chyba węgierski.

Logan 1,6 Mpi
_________________

Ostatnio zmieniony przez Wroobel 2014-04-26, 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-04-26, 15:12   

Najpierw to trzeba zacząć od pomiaru korbowodu i ewentualnie podjąć decyzję. Może się okazać, że będziesz musiał kupić nominał i po problemie. Jak nie to szlif i dopiero wyjdzie, na który nadwymiar.
 
Wroobel 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 24
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2014-04-26, 15:27   

Jak najbardziej.
A ile maja w nominale?
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-04-26, 19:09   

Może Laisar pomoże?
 
Wroobel 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 24
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2014-04-26, 20:13   

Jest opcja, gdy pojawi sie awaria silnika (oczywiście kontrolki sie pojawiają itp.), że komputer odłączy możliwoś uruchomienia silnika??
Kręci ale nie załapuje.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-04-26, 22:27   

Może na początek powiedz dlaczego chcesz/musisz wymienić panewki?

Myślę, że np awaria czujnika położenia wału, cewki zapłonowej kabli WN, może już sama w sobie dawać podobny efekt jak piszesz.

Pomijam brak paliwa. ;-)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-04-27, 09:44   

Przy zużyciu panewek silnik pracuje normalnie, tylko może mieć problemy z utrzymaniem ciśnienia oleju, być może również z jego zużyciem. Chyba piszecie o dwóch różnych problemach.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wroobel 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 24
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2014-04-27, 10:17   

Silnik strasznie hałasował podczas jazdy. Miał problem z obróceniem wału przy odpalaniu, aż w końcu tracił moc podczas przyśpieszania. Gdy zrobiliśmy przerwę 10-15 min postoju silnik już nie chciał odpalić. Benzyny nie brakowało w zbiorniku.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-04-27, 10:45   

Jaki przebieg?
Ma LPG?

Może po prostu trzeba ustawić luz na zaworach.
Hałas różnie może być odbierany więc sprawdź przewody do świec czy nie mają przebić. Tzw. stukowe spalanie mieszanki, praca np na dwóch cylindrach i brak mocy. Kiedyś czytałem, że podobnie przy utracie mocy było podczas uszkodzonej cewki zapłonowej.
Dobrze by było przed rozkręceniem sprawdzić najpierw ciśnienie w komorze spalania czy jest równe na każdym cylindrze.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-27, 21:11   

Wroobel napisał/a:
ile maja w nominale?

Różnie - kategorie średnic są wypisane na czole kołnierza od strony koła zamachowego. W górnym rzędzie podane są panewki wału, a w dolnym - korbowodów. Liczone są od lewej, od koła zamachowego.

Przykład oznakowania:

Kod:
A D D D A
P Q P L @

Dla poszczególnych kategorii średnice panewek wału wynoszą w mm:

kategoria: średnica
A lub D: od 47,990 włącznie do 47,996 włącznie;
B lub E: od 47,997 włącznie do 48,003 włącznie;
C lub F: od 48,004 włącznie do 48,010 włącznie.

Natomiast dla poszczególnych kategorii grubości panewek wału wynoszą w mm:

kategoria: oznakowanie - grubość
A lub D: C1=Yellow - 1.949 do 1.955 lub C4=Red - 1.953 do 1.959
B lub E: C2=Blue - 1.946 do 1.952 lub C5=Yellow - 1.949 do 1.955
C lub F: C3=Black - 1.943 do 1.949 lub C6=Blue - 1.946 do 1.952


Panewki korbowodów: kategorie od A do Z, czyli od 43,960 mm do 43,980 mm, ze skokiem co 0,001 mm.


(Przy okazji ciekawostka: one też są bez zamków).


A co do problemów z silnikiem, to Marek1603 ma rację - panewki to jest raczej jedna z ostatnich rzeczy, jak już się definitywnie i kategorycznie wykluczy wszelkie inne przyczyny...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-04-27, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-16, 09:35   

czy ktoś z Was wymieniał panewki korbowodowe w 1.5dci?
Jakiej też firmy wybieraliście ? Glyco często widziałem ludzie zakładali ...
Udało wam sie wymienić na nominalne rozmiary ? Mierzyliście wał przy tym ?
I ile Was to kosztowało - jeśli robiliście to w warsztacie ?
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2021-05-16, 13:35   

jaki masz przebieg że chcesz to robić, w sumie na forum tutaj nikt się jeszcze nie chwalił taką naprawą
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-16, 14:01   

175tys

Zmieniam je profilaktycznie tzw. za wczasu.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-05-16, 19:32   

Daj spokój. Nie ulegaj mitologii...
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-16, 20:05   

nie, już ustaliłem , że będę zmieniał je na pewno. Silnik będzie generował większą moc i wolę mieć korby na miejscu, tym bardziej , że to raczej nie jest jakiś mega koszt - ok 500pln powinienem się zmieścić z cześciami i robocizną.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-05-17, 19:23   

Jeśli to w ramach tuningu mocy, to co innego :)
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-18, 08:10   

Czyli nikt widzę na forum nie zmieniał i nie ma zamiaru nawet haha
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-05-18, 09:45   

Liczę, że mam te "poprawione" :mrgreen:
Się rozleci to się silnik wymieni na spokojnie ;-)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-18, 11:19   

Kumam, rozumiem takie podejscie :)
Nie wierzę jednak , że pozostali tacy " janusze" są i scibia te kilkaset złotych na spokojną jazdę z rodzina , gdzie np na forum Megane wszyscy klepią o panewkach, wiadomo też że panewki są bez zamków, więc trochę tu pozostałych ojców , mężów rodzin nie rozumiem :lol:
Ale może lepiej olać korby i stukanie a skupić się na mediaNavi i włączeniu czegoś w ddt4all i radiu din2 :lol:
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-05-18, 11:30   

Ogólnie problem panewek w Daciach jest marginalny. Występuje rzadko j nie jest to bolączką jak w Renault z lat 2002-2008 to problem znany i tam takie zachowanie ma sens.
Jeśli działa, olej co 10 tysi i nie ruszałbym bez wyraźnych dźwięków stukania. Dużo przerobionych Daci i u nas żaden diesel nie wylądował jeszcze na naprawie silnika.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-18, 12:10   

toka93 napisał/a:
problem panewek w Daciach jest marginalny

...i nie ma żadnego związku z brakiem zamków:

http://www.daciaklub.pl/f...1620714#1620714

http://www.daciaklub.pl/f...1639781#1639781
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-18, 12:25   

No tak to w sumie prawda o zamkach, prof Chris to tłumaczył, ale już tak pisalem o tych zamkach bo takie są teorie rozpowszechnione w Polsce ...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-19, 12:29   

wymiana panewek w 1.5dci (megane 2)


jedni mówią ,żeby na sucho składać i od stopy korbowodu nie smarować( łysy np z mk4) a inni właśnie żeby smarować tak jak tu w filmiku.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-05-19, 14:19   

Olej miedzy stopa a, łożyskiem powoduje film olejowy i zmniejsza luz w łożysku, zmniejsza tarcie, a co za tym idzie łatwiej obrócić panewkę. Potem są legendy że obraca. Chyba że instrukcja serwisowa mówi coś innego. Zawsze warto przeczytać instrukcję serwisową. RTFM
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-05-19, 17:04   

Na sucho to można przegrać partyjkę w karty :roll: pozdr
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne