Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lift Dustera (większy prześwit / podniesienie)
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-04, 11:33   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + lift duster* = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4542
 
strazak 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-04, 11:41   

ok. dzieki
nie wiem czemu mi nie wyszlo
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-04, 11:52   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5166 (:
 
ArtSer 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce
Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 9
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 2020-04-01, 16:29   Lift 40mm Dacia Duster

Witam. Czy ktoś ma jakieś informacje na temat liftu Duster oferowanego przez firmę Ore4x4
https://ore4x4.pl/pl/zestawy-do-liftu/434-lift-2-dacia-duster.html

lift-2-dacia-duster.jpg
Plik ściągnięto 7853 raz(y) 9,62 KB

 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2020-04-07, 07:55   

Czy któryś posiadacz Dustera II z silnikiem 1,3 TCe bawił się już w jego lift? Jaki zestaw będzie pasować?
Ja ze sprzedanego Dustera I 1.6 16V zdemontowałem zestaw Eibacha (E30-26-003-01-22), ale teraz na stronach internetowych (w tym Eibacha) doczytałem ,że ten zestaw nie podejdzie do Dustera II, 1,3 TCe.

Ciekawe, bo wg opisu na stronie Eibacha zestaw sprężyn pasuje do:
1.2 TCe 125 4x4,
1.5 dCi 4x4,
1.6 16V 4x4,
1.6 SCe 115 4x4

Czy zawieszenie w 1,3 Tce naprawdę się różni od tych pozostałych ?

nie mając pewnych informacji, że stary zestaw będzie pasować - nie chcę oddawać go do warsztatu...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
ArtSer 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce
Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 9
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 2020-04-08, 11:29   

Czy ktoś dowiedział się czegoś, lub może ma już u siebie ten zestaw z ORE4X4
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-04-09, 20:33   

ArtSer napisał/a:
Czy ktoś dowiedział się czegoś ...

Mamy za Ciebie zadzwonić do producenta/dystrybutora czy jak?
 
ArtSer 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce
Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 9
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 2020-04-11, 21:15   

Wyobraź sobie, że z producentem już dawno gadałem ale szukam opini użytkownika. Poza tym nie widzę nic złego w poszukiwaniu informacji więc nie wiem skąd ta irytacja
 
Kalwar 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Dołączył: 16 Wrz 2020
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-10-04, 07:05   

http://www.daciaklub.pl/f...1813744#1813744
Marek1603 napisał/a:
To proponuje jeszcze lift do góry.

Będzie, ale czekam jak zawiecha padnie :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-10-04, 18:58   

To zupełnie tak jak ja. :-)
 
Kalwar 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Dołączył: 16 Wrz 2020
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-10-04, 19:54   

A orientowałeś się może jakie są koszta ? Patrzyłem trochę ale lifty kompletne między 2 a 3 tysie chodzą. Trochę sporo
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-10-05, 15:52   

Muszę obczaić, bo chłopaki wkładają same amory +3,5cm (dłuższe) i zostawiają oryginalne sprężyny.

https://mudstershop.pl/
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-10-05, 17:12   

Marek1603 napisał/a:
Muszę obczaić, bo chłopaki wkładają same amory +3,5cm (dłuższe) i zostawiają oryginalne sprężyny.

Nie znam się specjalnie na tym ale coś mi to nie pasuje bo od zawsze wydawało mi się że najprostszym i najtańszym sposobem było założenie dłuższych sprężyn lub podkładek do nich jeżeli nie był to jakiś poważny, lift bez zmiany amorów.
Taki łatwy tekst z przykładami:
https://autokult.pl/6120,samochod-terenowy-tuning-lift
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2020-10-05, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kalwar 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Dołączył: 16 Wrz 2020
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-10-05, 17:15   

Same amory nic nie dadzą to pewne. Dłuższe sprężyny albo podkładki jak kolega wyżej pisze. Tak robiliśmy w terenówkach. I wtedy ew. dłuższe amorki ,ale trzeba by sprawdzić skok oryginalnych bo może nie potrzeba zmieniać ,tu i tak jakiegoś ogromnego liftu się raczej nie zrobi.

Dłuższe amory mogą kedynie poprawić wykrzyże, ale na pewno nie podniosą auta.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-05, 17:22   

Black Dusty napisał/a:
coś mi to nie pasuje

I słusznie - albo Marek źle zapamiętał, albo ktoś mu źle powiedział, bo samochody tak naprawdę "stoją" na sprężynach, a nie na amortyzatorach, więc to tymi pierwszymi reguluje się prześwit, a drugi element dobiera się w razie potrzeby potem.

(I dlatego pęknięcie sprężyny często uniemożliwia jazdę, natomiast wylany amortyzator skutkuje tylko pogorszeniem prowadzenia, ale auto zachowuje mobilność).
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-10-05, 18:01   

Cytat:
I słusznie - albo Marek źle zapamiętał, albo ktoś mu źle powiedział, bo samochody tak naprawdę "stoją" na sprężynach, a nie na amortyzatorach, więc to tymi pierwszymi reguluje się prześwit, a drugi element dobiera się w razie potrzeby potem.

(I dlatego pęknięcie sprężyny często uniemożliwia jazdę, natomiast wylany amortyzator skutkuje tylko pogorszeniem prowadzenia, ale auto zachowuje mobilność).

Dokładnie o to mi chodziło, ale nie mam śmiałości poprawiać ZIELONEGO ;-)
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-10-05, 20:08   

Te amorki niby podnoszą samochód na oryginalnych sprężynach ale to odbiega trochę od ogólnych prawideł i trybu postępowania przy liftowaniu.
https://mudstershop.pl/amortyzator-przedni-bilstein-by-mudster-35-cm
 
Kalwar 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Dołączył: 16 Wrz 2020
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-10-06, 04:02   

No tak taki ma sens. Tyle, że kwota już mało ciekawa się robi za 4szt
, a w sumie to wyjdzie tak samo jakbyś podłożył podkładki,bo widzę że przesunięta jest w górę podstawa sprężyny. Trzeba sprawdzić skok amortyzatora i wtedy będzie wiadomo czy można podkładać czy ew. wyższe sprężyny, czy wymiana całości.

...albo tak jak ktoś ma zdrową zawiechę tyle ,że to tylko zmieni wysokość, ale nie zmieni kultury pracy w terenie
https://ore4x4.pl/pl/zestawy-do-liftu/434-lift-2-dacia-duster.html
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-10-06, 16:10   

No i dopytałem.

Prawdę prawie.

Otóż sam amortyzator jest o 3,5cm dłuższy ale od dołu do kielicha sprężyny wiec góra ze zostaje jak fabryka, a sam wahacz idzie w dół.
Ot taki mały myk w tych amorach MUDSTERA. W Rumunii już od dawna stosują ten patent.

Wkładając dłuższe sprężyny na oryginalnych amorach przestawia się zakres jego pracy. Tutaj natomiast pracuje we właściwym zakresie, a auto już jest to 3,5cm wyżej.


I jeszcze jedno. To 3,5cm to jest maks co można zrobić na fabryce. Powyżej wchodzi już zmiany kąta i dodatkowe koszty, ponieważ trzeba dodatkowe elementy.
Można wtedy jeszcze trochę próbować na profilu opony. Tylko, że wtedy zmienia się wskazanie prędkościomierza.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-10-06, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kalwar 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Dołączył: 16 Wrz 2020
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-10-06, 18:32   

I wszystko w temacie. Jak za 3,5 cm to spora kasa
Ostatnio zmieniony przez Kalwar 2020-10-06, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-10-08, 19:26   

Wiesz dla jednego dużo, a dla drugiego spoko.
Fakt, faktem mało nie jest.
 
mike231 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Maj 2020
Posty: 3
Skąd: Rumia
Wysłany: 2021-05-18, 09:55   

Chcialem podzielić się doświadczeniem związanym z podnoszeniem zawieszenia w Duster 4x4 2014 mojej znajomej. Zastosowała sprężyny H&R (+3cm) z fabrycznymi amortyzatorami i pojawiły się problemy z wibracjami podczas ruszania. Sprawdzone i wymienione sprzęgło nic nie poprawiło. Ewidentnie system napędowy nie radził sobie płynnie z większym wykrzyżem półosi.
Przeczytałem internety i znalazłem info ze można obniżyć silnik i skrzynie biegów dodając tuleje i dłuższe śruby pod poduszki na których silnik i skrzynia są zawieszone. Jest jedno gotowe rozwiązanie dostępne u znanego i lubianego tutaj dostawcy ale niestety nie jest do kupienia solo. Postanowiłem wiec wykonać pomiary i przy pomocy zaprzyjaźnionego tokarza wykonac własny system tulei i śrub. Po zamontowaniu problem wibracji całkowicie ustał. Półosie pracują pod mniejszym kątem, skrzynia obniżona w zakresie, który nie koliduje z żadnymi belkami podwozia. Dodatkowo system na pewno przedłuży żywotność półosi i przegubów narażonych na większe zużycie przy podniesionym zawieszeniu.
Montaż nie wymaga żadnych specjalistycznych narzędzi. Wystarczy zwykły fabryczny lewarek z samochodu, klucze płaskie i nasadowe 16, 17, 10, śrubokręt krzyżakowy, trochę sprytu i manualnych umiejętności lewej ręki.
Dla zaintersowanych członków grupy mogę pro bono wykonać i przesłać zestaw śrub, podkładek i tuleji.
Jeśli ktoś jest z okolic Trójmiasta lub chciałby przyjechać to mogę zaprosić do swojego garażu i wykonać przeróbkę.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-18, 10:21   

A nie dałoby się pro publico bono pokazać fotek, albo i opublikować wymiarów części?

O ile udało się obniżyć zespół napędowy?

Ile jest teraz przestrzenie między osłoną silnika a miską olejową?

I co z wałem napędowym idącym do tyłu, bo teraz to on w pierwszej części pracuje pod niefabrycznym kątem?
 
mike231 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Maj 2020
Posty: 3
Skąd: Rumia
Wysłany: 2021-05-18, 12:38   

Witam, zdjęcia są w necie dostępne. Mam znajomego tokarza na emeryturze, który może wykonać tulejki.

Ze śrubami i podkładkami mogę kurierem wysłać za 160 PLN. Potrzebne tylko info jaki silnik (dci wisi na 4 a 1.6 na 3 śrubach).
Obniżenie napędu o 15mm. Nie mierzyłem przestrzeni ale jeździłem trochę i żadnych odgłosów nie słyszę.
Jeśli chodzi o tył to raczej bym się nie przejmował jako że najczęściej jeździmy na 2WD albo Auto - tył pozostaje bez obciążenia. Poza tym ew. obniżanie tylnego dyfra jakby przeczy idei liftowania.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-18, 17:22   

mike231 napisał/a:
zdjęcia są w necie dostępne

?

mike231 napisał/a:
Ze śrubami i podkładkami mogę kurierem wysłać za 160 PLN

Szanuję inwencję i włożoną pracę, ale do ogłoszeń komercyjnych przeznaczony jest dział "Giełda/Sprzedam", tutaj natomiast dzielimy się wiedzą - nieobowiązkowo, ale za to nieodpłatnie...

mike231 napisał/a:
obniżanie tylnego dyfra jakby przeczy idei liftowania

Przede wszystkim w niczym by nie pomogło, po po drodze na przód jest jeszcze podpora wału - ale 15 mm różnicy nie powinno chyba spowodować problemów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne