Momencik, chwila. Od początku. Byłem montować boxa, ponieważ mam auto na gwarancji. Auto przed podłączeniem boxa była hamowane na seryjnych ustawieniach. Wykazało 73 KM na benzynie i 90 KM na LPG. Po wystrojeniu boxa i ponownym pomiarze udało się wykrzesać 89 KM na benzynie i 105 KM na LPG.
Moje pytanie brzmi - dlaczego seryjny silnik ma tak niskie osiągi ?? Jest jakaś blokada do jakiegoś przebiegu , żeby nie żyłować auta, czy tak ma być. Przecież płaciłem za 100 KM ( gościu miał Clio z tym silnikiem i seryjnie pokazała 110 KM ). Poniżej wykres: ( słabo widać benzynę )
PhotoScan.jpg
Plik ściągnięto 102 raz(y) 55,84 KB
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-17, 16:34
Jeżeli jesteś pewien, że na tej hamowni wynik był prawdziwy to powinieneś z wydrukiem udać się do ASO i zgłosić, iz auto według Ciebie nie ma mocy, gorzej jeździ niż inny egzemplarz z tym motorem dlatego postanowiłeś sprawdzić parametry silnika na hamowni i zobaczyć co powiedzą
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1104 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-17, 16:45
dudu$ napisał/a:
Jeżeli jesteś pewien, że na tej hamowni wynik był prawdziwy to powinieneś z wydrukiem udać się do ASO i zgłosić, iz auto według Ciebie nie ma mocy, gorzej jeździ niż inny egzemplarz z tym motorem dlatego postanowiłeś sprawdzić parametry silnika na hamowni i zobaczyć co powiedzą
też jestem tego zdania - generalnie 73 zamiast 90 serii to trochę spora różnica i wygląda tak towar nie zgodny z umową. Pytanie tylko jaki przebieg ma samochód ? Bo Dacia chyba podaje w instrukcji po jakim przebiegu "docierania" samochód uzyska deklarowane parametry, prawda?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1104 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-17, 23:31
Jako że tak wierzę w pełne "dotarcie" silnika (zwłaszcza współcześnie produkowanego) przez 1000km czy 3000km, jak w to że wymiana oleju co 2 lata albo 30tyś jest zdrowa dla silnika, to on dopiero zaczyna się układać.
To mogliby informować o takim czy.ś, a nie, że gadają w kółko w salonach, że nie trza docierać, że na gazie można od początku jeździć i że interwał przeglądów jest oki, bo to nowoczesne silniki i bla bla bla. Ja im nie wierzę co do interwału przeglądowego i że silnika nie trzeba docierać. Zobaczymy w takim razie po ok. 3000 jak wyglądają wykresy
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1104 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-18, 22:50
Tak przy okazji interwału olejowego; w 1998r kupiłem skodę pickup 1.9D - silnik VW 1.9D 64km uchodzący za jeden z tych niezniszczalnych (obok PSA 1.9D i 2.0D mercedesa).
Silnik rozwijał troszkę powyżej 34KM z litra pojemności a interwał olejowy ustalony był na 7500km dla oleju 5w40 (norm nie pamiętam) albo rok -w przypadku normalnej eksploatacji, natomiast w trudnych warunkach (np. jazda miejska) należało go wymieniać co 5000km. Porównajmy to do zaleceń (zgodnych z poprawnością ekologiczną i marketingową) dla silnika 1.0 TCE i będzie wiadomo czy można przy nich liczyć długowieczność silnika - współcześnie 1.0TCE jest wysilony 3x bardziej, natomiast olej mamy wymieniać 4x rzadziej ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-07-18, 22:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 327 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-19, 10:38
Moc masz prawidłową
Zarówno w Sandero jak i Dusterze silniki 1.0 tce LPG przed 2021 r miały 100 KM (74 kW) i spełniały normę Euro 6 temp, a od 2021 r mają 90 KM (67 kW) i spełniają normę Euro 6 full.
Nazwa marketingowa silnika 100 tce pozostała bez zmian (co może wprowadzać w błąd), w świadectwie homologacji i dowodzie rejestracyjnym powinieneś mieć moc 67 kW.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2021-07-19, 10:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-19, 11:10
jjmalin, jeśli po boxie osiągnąłeś serię, to coś ewidentnie nie halo. Albo do poprawy mapy fabryczne w ASO, albo może źle mierzone.. 73 KM zmierzone vs. 90 KM zakupione to powód do poprawy samochodu
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1104 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-19, 11:11
krimar napisał/a:
Moc masz prawidłową
Zarówno w Sandero jak i Dusterze silniki 1.0 tce LPG przed 2021 r miały 100 KM (74 kW) i spełniały normę Euro 6 temp, a od 2021 r mają 90 KM (67 kW) i spełniają normę Euro 6 full.
Nazwa marketingowa silnika 100 tce pozostała bez zmian (co może wprowadzać w błąd), w świadectwie homologacji i dowodzie rejestracyjnym powinieneś mieć moc 67 kW.
Nie ma prawidłowej, ponieważ na LPG powinien mieć 74kW a na benzynie 67kW.
a od 2021 r mają 90 KM (67 kW) i spełniają normę Euro 6 full.
Nazwa marketingowa silnika 100 tce pozostała bez zmian (co może wprowadzać w błąd), w świadectwie homologacji i dowodzie rejestracyjnym powinieneś mieć moc 67 kW.
Ja odbierałem w lipcu 2021 - Sandero z silnikiem 100 tce/lpg, rok produkcji 2021,
i w dowodzie mam wpisaną moc 74 kW.
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 327 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-19, 17:58
Dziwne, Dustery z LPG z 2021 mają 67 kW (pierwszy lepszy z otomoto nr rej KR7RJ60, pierwsza rej. 05.03.2021, VIN VF1HJD20567051206 - można sprawdzić na historiapojazdu.gov.pl)
Co do wykresu z hamowni, to martwiłbym się raczej brakiem momentu, który przy 2000 obr. powinien wynosić 170 Nm.
W homologacji jest na benzynie 67 kW ( 91 KM ) a na gazie 74 kW ( niecałe 101 KM ) co hamownia nie potwierdza. Wyszło tak jak pisałem, czyli 73 KM na benzynie ( brak 17 KM i 33nm ) i na gazie 90 KM ( brak 10 KM i 30 nm ). Zobaczymy za kilka tys. km
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Niemożliwe aby hamownia pomyliła się o tyle %. A przy próbach dynamicznych próbowałeś sprawdzać auto? Przyspieszenia 0-100, 60-100, 80-120? Mieli byśmy jakieś porównanie.
Przy próbie dynamicznej od 2 do 3 tys na benzynie jest lekko mulowaty, na gazie jest normalnie. Byłem dziś na serwisie z zapytaniem o co kaman. Dowiedziałem się, że hamownia nie jest dla nich wyznacznikiem, jeśli chcę to mogę umówić się na diagnostykę i koni mi nie dodadzą. Jakby co to do producenta. Jeśli chodzi o hamownię parę lat temu byłem Sandero 1.5 DCi 68 KM i pokazała 73 KM na hamowni
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum