sami experci a nikt ci nie powiedział że hamowania mierzy moc na kołach po stratach na skrzynie i napędy a producent podaje osiągi samego silnika.
Bzdura. Kalibrujesz hamownie pod auto, prędkość obrotowa i straty na kołach. Ostatni wykres z hamowni silniczka 0,9 TCe jaki widzialem to 91,8KM więc blisko. Przy silnikach turbo duże znaczenie ma temperatura przy której jest pomiar, im cieplej tym mniej koni wychodzi, ale przy 100 konnym silniku to będą 2-3 konie w lewo/prawo a nie 20.
Jeśli chcesz mogę nagrać u siebie jakieś próby dynamiczne to sobie porównasz.
chamownie dla januszy mechaniki ale jak widać są ich wierni wyznawcy.
Kalibracja to zwykłe mnożniki dla frajerów z szacowaną stratą całego układu.
W warszawie dobrych to jest może pare zakładów reszta to łapanka dla plebsu na wirtualnie konie.
Zdrowy silnik 150 KM na hamowni na kołach przy 4x4 miał 120 KM i to jest realny wynik.
eliks napisał/a:
100 konnym silniku to będą 2-3 konie w lewo/prawo a nie 20.
z.
taaa dlatego debil producent robi mape cofania zapłonu do 100 C na dolocie
W sportowych fura IC przy pełnym obciążeniu rozgrzewa się do 10 C do powyżej temp zew. Przy zwykłych przy autostradzie lub drugim pomiarze na rolce IC puchnie a cały dolot jest przegrzany więc temp powietrza rzędu 50-60 nikogo nie dziwią a każde 20C to 10% mniej mocy.
Ogarnij sobie dobrą hamownie taką do motosrpotu a nie z chipami z Internetu to cie uświadomią.
Na zapłon/paliwo w sterowniku wpływa: temp cieczy, temp powietrza w dolocie, temp zew, ciśnienie ,masa powietrza w dolocie, ciśnienie za turbiną, temp paliwa, ciśnienie paliwa, tlen w spalinach
obraz_2021-07-20_205945.png
Plik ściągnięto 26 raz(y) 213,46 KB
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-07-20, 20:39, w całości zmieniany 2 razy
Bo tak pokazują hamowanie w PL , byle jak.
Dlatego ASO nawet się tym nie przejmuje.
Fruxo, zanim zaczniesz oceniać czyjąś pracę weź sobie parę lekcji z polskiego, bo czytać się tego nie da.
Jakoś mało mnie interesują wywody kogoś, komu "bylejakość" wylewa się z każdego zdania.
Nawet w robieniu błędów nie jesteś konsekwentny.
Dałeś przykład Warszawy, jedz na Górczewską, nie zawiedziesz się.
Masz rację że podczas kilku hamowań IC puchnie, fizyki nie oszukasz, ale też pisałem wyżej o kilku zależnościach. Hamowałem 5 aut, i zawsze ilość KM na hamowni oscylowała wokół tej książkowej. Nie wiem dlaczego tyle jadu wylewasz na ten typ mierzenia auta, miałeś jakieś złe doświadczenia czy coś?
Polskie hamowanie to rak , wszystko bazuje na oszukiwaniu klientów. 90% tunerów to gotowe mapy z ebaya często nawet nie mają sond egt.
Chojnacki ma dobrą hamowanie , jest jeszcze gdzieś przy FSO. Trzeba szukać ludzi którzy robią ecu mastery przeważnie do tego trzeba ogarniać.
Każdy kto chociaż skończył samochodówkę wie że każdy układ ma swoja sprawność i zawsze sa straty energii choćby na sprzęgle , przegubie itp Jak ktoś podaje moc silnika z hamowni stacjonarnej to po prostu kłamie. Dochodzi patologia polskiego rynku gdzie ten sprzęt to zwyczajny złom bez kalibracji. Te hamowanie trzeba traktować tylko porównawczo co do procentowych różnic w pomiarach.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-20, 23:32, w całości zmieniany 3 razy
Praktycznie każda hamownia dość dokładnie jest wstanie zmierzyć straty energii na przeniesieniu napędu. Mógłbyś mi wyjaśnić mechanizm powstawania strat energii na sprawnym sprzęgle - oczywiście nie w momencie załączania.
ps. Brakujące 10kW mocy to może być błąd kalibracji hamowni, ale nie straty na przeniesieniu napędu. Tyle mocy tracone na przekładniach dość szybko by zagotowało olej w skrzyni.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2021-07-21, 08:06, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 327 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-21, 10:27
Są tak jakby co najmniej 2 rodzaje silników 1.0 tce LPG
H4D D4 - te mają 74 kW zarówno na benzynie i gazie i w DR
H4D F4 - te mają obciętą moc na benzynie do 67 kW (i taka moc jest w DR)
Nie wiem czy H4D F4 nie mają filtra cząstek stałych w wydechu i przez to obniżoną moc na benzynie, na LPG cząstek stałych jest mniej i moc pozostała.
Przy próbie dynamicznej od 2 do 3 tys na benzynie jest lekko mulowaty, na gazie jest normalnie. Byłem dziś na serwisie z zapytaniem o co kaman. Dowiedziałem się, że hamownia nie jest dla nich wyznacznikiem, jeśli chcę to mogę umówić się na diagnostykę i koni mi nie dodadzą. Jakby co to do producenta. Jeśli chodzi o hamownię parę lat temu byłem Sandero 1.5 DCi 68 KM i pokazała 73 KM na hamowni
Tu masz jeden zryw, porównaj ze swoim od 60-100km/h. Sam czas przyspieszenia to ok. 6s.
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 327 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-21, 19:27
Obawiam się, że podłożyli Ci homologację na samochód z silnikiem H4DF4, czyli E2*2001/116*0323*61 dla typu DHE2 MT6UA1Y0M0E0, a piszesz, że masz silnik HJD
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-26, 20:49
Silniki TCe z FAP nazywają się TCe FAP i są to w Daciach jedynie silniki 1,3, czyli Tce 150 FAP, albo TCe 130 FAP
Silniki 1,0 TCe, to albo TCe 90, albo TCe 100 Lpg, albo TCe 90 CVT
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3635 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-27, 07:40
MM napisał/a:
Tak mówią ogólnodostępne dane na stronie dacia.pl
Nie to żebym się czepiał, bo dla mnie nie ma to żadnego znaczenia, ale takie jak poniżej informacje na stronie dacia.pl też są ogólnodostępne. Wiem, że na oficjalnej stronie jest wiele bzdur (choćby info, że Sandero ma z tyłu tarcze a z przodu bębny), ale... mogli by się jakoś zdecydować.
Sandero_engine.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 123,69 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-27, 07:56, w całości zmieniany 1 raz
Silniki TCe z FAP nazywają się TCe FAP i są to w Daciach jedynie silniki 1,3, czyli Tce 150 FAP, albo TCe 130 FAP
Silniki 1,0 TCe, to albo TCe 90, albo TCe 100 Lpg, albo TCe 90 CVT
Tak mówią ogólnodostępne dane na stronie dacia.pl
Taka informacje uzyskalem od producenta na temat mojego dustera z 2021 1.0 tce lpg:
"Szanowny Panie,
dziękuję za kontakt z infolinią Dacia.
Uprzejmie informuję, że pojazd marki Dacia o nr VIN:VF1......................9 fabrycznie jest wyposażony w filtr cząstek stałych."
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 327 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-27, 08:44
Dziwne by było jakby samochód spełniający Euro 6 full nie miał filtra cząstek stałych. Pojawienie się filtra tłumaczy obniżeniem mocy na benzynie w stosunku do modeli z normą Euro 6 temp.
Rozkminiacie sprawę, która jest oczywista. Filtr cząstek stałych jest potrzebny w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W tych z pośrednim nie jest do niczego potrzebny, a takie litrowe silniki są przecież teraz w Daciach. Dzięki temu możliwy jest tez w miarę bezproblemowy montaż LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum