Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-09-13, 23:58
Brak mocy 1.0 TCe z LPG w Dusterze
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-07-20, 18:42   

Bo tak pokazują hamowanie w PL , byle jak.
Dlatego ASO nawet się tym nie przejmuje.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-20, 19:26   

Fruxo napisał/a:
sami experci a nikt ci nie powiedział że hamowania mierzy moc na kołach po stratach na skrzynie i napędy a producent podaje osiągi samego silnika.

Bzdura. Kalibrujesz hamownie pod auto, prędkość obrotowa i straty na kołach. Ostatni wykres z hamowni silniczka 0,9 TCe jaki widzialem to 91,8KM więc blisko. Przy silnikach turbo duże znaczenie ma temperatura przy której jest pomiar, im cieplej tym mniej koni wychodzi, ale przy 100 konnym silniku to będą 2-3 konie w lewo/prawo a nie 20.
Jeśli chcesz mogę nagrać u siebie jakieś próby dynamiczne to sobie porównasz.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-07-20, 19:58   

chamownie dla januszy mechaniki ale jak widać są ich wierni wyznawcy.
Kalibracja to zwykłe mnożniki dla frajerów z szacowaną stratą całego układu.
W warszawie dobrych to jest może pare zakładów reszta to łapanka dla plebsu na wirtualnie konie.

Zdrowy silnik 150 KM na hamowni na kołach przy 4x4 miał 120 KM i to jest realny wynik.
eliks napisał/a:
100 konnym silniku to będą 2-3 konie w lewo/prawo a nie 20.
z.

taaa dlatego debil producent robi mape cofania zapłonu do 100 C na dolocie

W sportowych fura IC przy pełnym obciążeniu rozgrzewa się do 10 C do powyżej temp zew. Przy zwykłych przy autostradzie lub drugim pomiarze na rolce IC puchnie a cały dolot jest przegrzany więc temp powietrza rzędu 50-60 nikogo nie dziwią a każde 20C to 10% mniej mocy.


Ogarnij sobie dobrą hamownie taką do motosrpotu a nie z chipami z Internetu to cie uświadomią.
Na zapłon/paliwo w sterowniku wpływa: temp cieczy, temp powietrza w dolocie, temp zew, ciśnienie ,masa powietrza w dolocie, ciśnienie za turbiną, temp paliwa, ciśnienie paliwa, tlen w spalinach

obraz_2021-07-20_205945.png
Plik ściągnięto 24 raz(y) 213,46 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-07-20, 20:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-07-20, 21:20   

Fruxo napisał/a:
Bo tak pokazują hamowanie w PL , byle jak.
Dlatego ASO nawet się tym nie przejmuje.

Fruxo, zanim zaczniesz oceniać czyjąś pracę weź sobie parę lekcji z polskiego, bo czytać się tego nie da.
Jakoś mało mnie interesują wywody kogoś, komu "bylejakość" wylewa się z każdego zdania.
Nawet w robieniu błędów nie jesteś konsekwentny.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-20, 22:40   

@fruxo

Dałeś przykład Warszawy, jedz na Górczewską, nie zawiedziesz się.
Masz rację że podczas kilku hamowań IC puchnie, fizyki nie oszukasz, ale też pisałem wyżej o kilku zależnościach. Hamowałem 5 aut, i zawsze ilość KM na hamowni oscylowała wokół tej książkowej. Nie wiem dlaczego tyle jadu wylewasz na ten typ mierzenia auta, miałeś jakieś złe doświadczenia czy coś?
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-07-20, 22:47   

Polskie hamowanie to rak , wszystko bazuje na oszukiwaniu klientów. 90% tunerów to gotowe mapy z ebaya często nawet nie mają sond egt.
Chojnacki ma dobrą hamowanie , jest jeszcze gdzieś przy FSO. Trzeba szukać ludzi którzy robią ecu mastery przeważnie do tego trzeba ogarniać.
Każdy kto chociaż skończył samochodówkę wie że każdy układ ma swoja sprawność i zawsze sa straty energii choćby na sprzęgle , przegubie itp Jak ktoś podaje moc silnika z hamowni stacjonarnej to po prostu kłamie. Dochodzi patologia polskiego rynku gdzie ten sprzęt to zwyczajny złom bez kalibracji. Te hamowanie trzeba traktować tylko porównawczo co do procentowych różnic w pomiarach.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-20, 23:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-07-21, 08:00   

Praktycznie każda hamownia dość dokładnie jest wstanie zmierzyć straty energii na przeniesieniu napędu. Mógłbyś mi wyjaśnić mechanizm powstawania strat energii na sprawnym sprzęgle - oczywiście nie w momencie załączania.

ps. Brakujące 10kW mocy to może być błąd kalibracji hamowni, ale nie straty na przeniesieniu napędu. Tyle mocy tracone na przekładniach dość szybko by zagotowało olej w skrzyni.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2021-07-21, 08:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-21, 10:27   

Są tak jakby co najmniej 2 rodzaje silników 1.0 tce LPG
H4D D4 - te mają 74 kW zarówno na benzynie i gazie i w DR
H4D F4 - te mają obciętą moc na benzynie do 67 kW (i taka moc jest w DR)
Nie wiem czy H4D F4 nie mają filtra cząstek stałych w wydechu i przez to obniżoną moc na benzynie, na LPG cząstek stałych jest mniej i moc pozostała.
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2021-07-21, 15:03   

Ja mam ten nowszy HJD
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-21, 15:36   

jjmalin napisał/a:
Przy próbie dynamicznej od 2 do 3 tys na benzynie jest lekko mulowaty, na gazie jest normalnie. Byłem dziś na serwisie z zapytaniem o co kaman. Dowiedziałem się, że hamownia nie jest dla nich wyznacznikiem, jeśli chcę to mogę umówić się na diagnostykę i koni mi nie dodadzą. Jakby co to do producenta. Jeśli chodzi o hamownię parę lat temu byłem Sandero 1.5 DCi 68 KM i pokazała 73 KM na hamowni

Tu masz jeden zryw, porównaj ze swoim od 60-100km/h. Sam czas przyspieszenia to ok. 6s.

https://drive.google.com/file/d/1Kgm1N9zDnjDVSQIMw60mCLRfLPLBR44o/view?usp=drivesdk
Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-07-21, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-21, 16:12   

jjmalin napisał/a:
Ja mam ten nowszy HJD

może obniżyli w nim moc, jaki masz nr homologacji (rubryka K) i typ (poz D.2)?
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2021-07-21, 18:57   

No to pisałem wcześniej, że według homologacji, którą mam na benzynie ma mieć ok 90 KM, a na gazie ok. 100 KM
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-21, 19:27   

Obawiam się, że podłożyli Ci homologację na samochód z silnikiem H4DF4, czyli E2*2001/116*0323*61 dla typu DHE2 MT6UA1Y0M0E0, a piszesz, że masz silnik HJD
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-07-21, 22:29   

krimar napisał/a:

Nie wiem czy H4D F4 nie mają filtra cząstek stałych w wydechu i przez to obniżoną moc na benzynie, na LPG cząstek stałych jest mniej i moc pozostała.

Żaden silnik 1,0 TCe nie ma filtra cząstek stałych (ten filtr mają silniki 1,3 TCe).
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-07-22, 00:44   

Ja się nie znam, więc oddaję głos fachowcom: o hamowniach, pomiarach, stratach, oporach.
https://www.youtube.com/watch?v=OJrJ6UoFhuk
https://www.youtube.com/watch?v=z2FdtRb94hw
 
adamantos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 26
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2021-07-22, 08:34   

BogdanK napisał/a:
krimar napisał/a:

Nie wiem czy H4D F4 nie mają filtra cząstek stałych w wydechu i przez to obniżoną moc na benzynie, na LPG cząstek stałych jest mniej i moc pozostała.

Żaden silnik 1,0 TCe nie ma filtra cząstek stałych (ten filtr mają silniki 1,3 TCe).

Jeśli to prawdziwa informacja to mnie pocieszyłes. Myślałem, że teraz wszystkie silniki w dusterach mają ten filtr.
 
adamantos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 26
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2021-07-26, 12:33   

BogdanK napisał/a:
krimar napisał/a:

Nie wiem czy H4D F4 nie mają filtra cząstek stałych w wydechu i przez to obniżoną moc na benzynie, na LPG cząstek stałych jest mniej i moc pozostała.

Żaden silnik 1,0 TCe nie ma filtra cząstek stałych (ten filtr mają silniki 1,3 TCe).

Mam 1.0 tce LPG z 2021 i wg informacji, które otrzymałem przed chwilą od Dacii niestety mój pojazd jest fabrycznie wyposażony w filtr cząstek stałych.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-26, 13:36   

BogdanK napisał/a:
Żaden silnik 1,0 TCe nie ma filtra cząstek stałych (ten filtr mają silniki 1,3 TCe).

Dane oficjalne, dane techniczne, oraz choćby instrukcje obsługi nowych Dacii Sandero i Logan twierdzą inaczej...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-26, 13:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-26, 20:49   

Silniki TCe z FAP nazywają się TCe FAP i są to w Daciach jedynie silniki 1,3, czyli Tce 150 FAP, albo TCe 130 FAP
Silniki 1,0 TCe, to albo TCe 90, albo TCe 100 Lpg, albo TCe 90 CVT

Tak mówią ogólnodostępne dane na stronie dacia.pl
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-27, 01:46   

A jak to się ma do tego z danych technicznych?

Screenshot_20210727-022651~3.png
Plik ściągnięto 101 raz(y) 175,01 KB

 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-27, 07:40   

MM napisał/a:
Tak mówią ogólnodostępne dane na stronie dacia.pl

Nie to żebym się czepiał, bo dla mnie nie ma to żadnego znaczenia, ale takie jak poniżej informacje na stronie dacia.pl też są ogólnodostępne. Wiem, że na oficjalnej stronie jest wiele bzdur (choćby info, że Sandero ma z tyłu tarcze a z przodu bębny), ale... mogli by się jakoś zdecydować.

Sandero_engine.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 123,69 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-27, 07:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
adamantos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 26
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2021-07-27, 08:19   

MM napisał/a:
Silniki TCe z FAP nazywają się TCe FAP i są to w Daciach jedynie silniki 1,3, czyli Tce 150 FAP, albo TCe 130 FAP
Silniki 1,0 TCe, to albo TCe 90, albo TCe 100 Lpg, albo TCe 90 CVT

Tak mówią ogólnodostępne dane na stronie dacia.pl


Taka informacje uzyskalem od producenta na temat mojego dustera z 2021 1.0 tce lpg:
"Szanowny Panie,

dziękuję za kontakt z infolinią Dacia.

Uprzejmie informuję, że pojazd marki Dacia o nr VIN:VF1......................9 fabrycznie jest wyposażony w filtr cząstek stałych."
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-27, 08:44   

Dziwne by było jakby samochód spełniający Euro 6 full nie miał filtra cząstek stałych. Pojawienie się filtra tłumaczy obniżeniem mocy na benzynie w stosunku do modeli z normą Euro 6 temp.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-27, 10:04   

Ja mam styczeń 2019 a mam normę Euro 6c która powinna wejść od września 2019.
_________________
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-07-27, 13:08   

Rozkminiacie sprawę, która jest oczywista. Filtr cząstek stałych jest potrzebny w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W tych z pośrednim nie jest do niczego potrzebny, a takie litrowe silniki są przecież teraz w Daciach. Dzięki temu możliwy jest tez w miarę bezproblemowy montaż LPG.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne