Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakładam LPG do Sandero SCe 1.0 73 KM
Autor Wiadomość
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
  Wysłany: 2021-07-16, 07:39   Zakładam LPG do Sandero SCe 1.0 73 KM

Od jakiegoś czasu rozważałem założenie instalacji LPG do mojej Dacii Sandero z silnikiem 1.0 SCe 73 KM.
Wahałem się ponieważ w wielu wątkach na Forum piszecie, że silnik ten nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, co może skutkować przedwczesnym zużyciem głowicy.
Wygrała jednak ekonomia. Ceny benzyny szaleją... za zalanie do pełna 50 litrowego zbiornika przychodzi już płacić około 280 zł!!!
Gwarancja na autko kończy się w lutym 2022, postanowiłem jednak nie czekać.
Długo poszukiwałem dobrego serwisu LPG, z dużą ilością pozytywnych opinii, który podejmie się instalacji LPG w tym silniku.
Nie było to łatwe. W Łodzi tak znany serwis jak NAGAZ nie zakładał jeszcze instalacji do SCe. Byłbym więc traktowany jak królik doświadczalny.
Podobnie inne pomniejsze serwisu z Łodzi i okolic. Nawet Warszawski serwis Energy Gaz Polska jeszcze nie może się pochwalić instalacją w tym silniku.

W wątku "Dacia MCV 1.0 Sce 75 i LPG"
link: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15158

rozgożała dyskusja na temat instalacji LPG w tym silniku.
Kolega @Zbyniusz polecił mi serwis gazautomix.pl w Skrzyszowie przy autostradzie A1 pod Czeską granicą.

Serwis istnieje na rynku od kilkunastu lat, ma dobre opinie i co najważniejsze "zagazował już" sporo silników 1.0 SCe 73 KM a to dla mnie najistotniejsze.
Dają 5 lat gwarancji na instalację oraz głowicę silnika (do 100.000 km) pod warunkiem wykonywania u nich corocznego przeglądu serwisowego instalacji.



Pan Krystian z gazautomix.pl z racji braku regulacji hydraulicznej luzów zaworowych, zaproponował dotrysk benzyny, który będzie się pojawiać powyżej 4000 obr/min w ilości 1L/100 km.
Będą to więc jedynie przeloty autostradowe na V biegu. Co 80.000 km do przejrzenia będą "szklanki".


Auto wstawiam do serwisu za tydzień w piątek rano i odbieram po południu.
Zaproponuję im aby zrobili film na YouTube z konwersji na gaz w tym silniku.

Tutaj video z Loganem z tym silnikiem, który "zagazowali"
https://www.youtube.com/watch?v=x6vaaw9yF1M

Pozdro,
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2021-07-16, 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-16, 20:58   

Widziałem fajny film rosyjski na YT. Gościu w Dacii 0,9 mknie coś koło 180km/h, na za zegarze ponad 200 000km przejechane.

https://youtu.be/IK4hbAZnp4s

A teraz najważniejsze, w komentarzu padło pytanie ile razy to regulował luz zaworowy, odpowiedź - nigdy :D
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-07-16, 21:51   

przecież na pierwszy rzut oka widać że tam jest grubo pomodzone
turbina tak wcześniej nie wstaje więc na pewno katalizatora nie ma , wydech też za dobrze słychać, może przelocik.
ciągnie też coś za długo więc raczej większa albo hybryda

ja przy czipie mam może 100 KM a samochód ledwo do 160 dobija.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-07-16, 21:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2021-07-17, 10:31   

Wystarczy sandero van, jest lekki jak maluch i lata z 0.9turbo jak szatan. Mieliśmy kiedyś jako służbowy, szef przycisk od esp odłączył bo przednie gumy szły jakby były z papieru zrobione ;)
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-17, 10:37   

@Fruxo

No nie zgodzę się z Tobą. Modzenie przy tym silniku nie ma większego sensu. Owszem, możesz zrobić mu mapę i pewnie te 115KM wycisniesz, ale co do filmu. Dźwięk silnika jest normalny, inaczej słyszysz go nagrywając telefonem a inaczej na żywo. Wydech przy tym przebiegu ma prawo być głośniejszy, zwłaszcza po rozgrzaniu. Turbo podaje normalnie, nie wiem dlaczego piszesz że wcześniej wstaje jak film zaczyna się od momentu że turbina już dmucha. Prędkość maksymalna również jest standardowa i spokojnie osiągalna przy tym silniku.
Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-07-17, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-07-18, 14:21   

Zmiana planów. Śląsk jest jednak stanowczo za daleko, żeby później tam serwisować instalację. Instalacji podejmie się jeden z zakładów w Łodzi.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-07-29, 07:14   

Samochód wczoraj odebrany z serwisu LPG.
Zainstalowano instalację opartą o podzespoły KME oraz STAG.
KME: sterownik i wtryski
STAG: parownik

Przeglądy standardowo co 10.000 km, gwarancja 2 lata.

Dotrysku benzyny nie ustawiono. W silniku znajduje się szerokopasmowy czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym. Odczytując co przegląd jego wartości można stwierdzić czy czas regulować zawory, czy jeszcze nie trzeba. Sterownik KME JET OBD ma bardzo duże możliwości autoadaptacji wtrysku gazu.
https://kme.eu/kme/?smd_process_download=1&download_id=7714

Pojeżdżę trochę i będę mógł powiedzieć coś więcej.

Serwis który dokonał konwersji:

https://goo.gl/maps/2aKzoWBdSGZqVGfR9
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2021-07-29, 07:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-29, 08:40   

U mnie pójdzie wszystko w STAGu. Powiedz mi jaki parownik? R02? Rzuć jakieś zdjęcia jeśli możesz. Ja jestem umówiony na 16. sierpnia.
Aha, jak duży masz zbiornik LPG?
_________________
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-07-29, 09:16   

eliks, Parownik STAG R02.
Zdjęcia chętnie wrzucę w sobotę.
Jeszcze kwestia dotrysku benzyny w celu zapobieżenia powstawania luzów zaworowych.
Serwis stwierdził że nie trzeba tego aktywować (choć w każdej chwili można na sterowniku).
Wystarczy kontrolować co przegląd wartości podciśnienia na kolektorze ssącym.
Dacia posiada fabryczny szerokopasmowy czujnik służący do tego.
Jeśli ta wartość zacznie się zmieniać z zalecanej, to wówczas można dodać dotrysk bądź regulować zawory, choć podobno nowoczesny sterownik LPG potrafi tak dobrać dawkę gazu by nie było to konieczne.
Się okaże...
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-29, 09:49   

No ja własnie też będę miał R02, sterownik STAG Qbox i wtrysk AC W03.
_________________
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-29, 10:39   

Nie wiem po co instalator miesza w podzespołach kilku producentów zamiast stworzyć instalacje oparta w większości na jednym producencie. Jeżeli tak bardzo chcial zainstalować STAGA to powinien brać instalacje qbox najlepiej z podłączeniem pod OBD2. Ja gdybym zakładał instalacje LPG do swojego auta wybrał bym KME. Sterownik Nevo z OBD2 lub coś nowszego, wtryskiwacze ALEX Barracuda i reduktor KME Tur 6. Miałem taką w Loganie i jest to porządną instalacja z zapasem za równo na wytryskach jak i reduktorze.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-07-29, 11:16   

dudu$ napisał/a:
Nie wiem po co instalator miesza w podzespołach kilku producentów zamiast stworzyć instalacje oparta w większości na jednym producencie.


Uważam, że wie co robi. Zakład istnieje kilkanaście lat, polecił mi go znajomy który korzystał z usług, ponadto obdarzyłem go zaufaniem.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-29, 16:24   

Wojciech-EL napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Nie wiem po co instalator miesza w podzespołach kilku producentów zamiast stworzyć instalacje oparta w większości na jednym producencie.


Uważam, że wie co robi. Zakład istnieje kilkanaście lat, polecił mi go znajomy który korzystał z usług, ponadto obdarzyłem go zaufaniem.


skoro X lat montuje instalacje LPG o powinien wiedzieć, że reduktory AC maja problemy z płaszczem wodnym, który się po pewnym przebiegu rozryczenia. Bardzo dużo o tym jest na forach internetowych dotyczących LPG oraz identyczne opinie maja te reduktory u gazowników za równo tych bardzo dobrych jak i amatorów wiec coś musi być na rzeczy. Mój kumpel ma taki reduktor w VW Jette 1.6 Mpi i po niespełna 50tyś km właśnie się rozszczelnił - jest to wada fabryczna tych reduktorów.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-29, 17:07   

R02 ma bardzo dobre opinie. Na kilkadziesiąt tysięcy sztuk zdarzy się kilka trafionych gdzie membrana puszcza. Mój gaziarz Nowotczynski Jarek (jak by nie było ikona LPG w Polsce) robi rocznie ponad 900 aut. Zamontował tego kilka tysięcy sztuk i miał kilka problemów którymi dzielił się na LPG forum.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale reduktory są robione coś koło 7-8 lat, więc o wadzie fabrycznej bym nie pisał po tylu latach bo by już ich nie produkowali. Do takich aut jakie mamy, są to idealne parowniki.
_________________
 
Slawskip 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2021
Wersja: Celebration
Dołączył: 16 Lip 2021
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2021-07-29, 17:20   

Miałem AC R01 250 (czerwony) w Subaru Legacy 2.0 DOHC 165 KM i przez 70 tyś. km nie działo się nic z reduktorem. Jak już po 1500km został ustawiony, to do końca nie był ruszany bo twardo trzymał zadane parametry. Potem auto sprzedałem ale z tego co wiem następny właściciel spokojnie dobił do 100 tyś. km na tym reduktorze. Te reduktory są tanie i wydajne oraz w miarę bezawaryjne, a jak ktoś je potrafi dobrze dobrać do auta i pozostałej instalacji, to wdzięcznie znoszą nawet największe wyzwania (zdarzało mi się latać po kilkaset kilometrów z prędkościami rzędu 180-200 km/h i spokojnie wyrabiał i nie zamarzał).
_________________
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-29, 17:42   

Takie R02 do Dacii kosztuje 180zl więc w ogóle nie wiem czy jest się do czegoś przyczepić.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-29, 19:53   

eliks napisał/a:
Takie R02 do Dacii kosztuje 180zl więc w ogóle nie wiem czy jest się do czegoś przyczepić.


Do naszych aut większość reduktorów kosztuje w granicy 150-220zł. Wiadomo każdy ma własne zdanie co do sterownika jak i pozostałych podzespołów instalacji LPG. Ja podałem przykładową konfigurację, którą do logana polecił mi gazownik AUTO-DAKAR, z tego co czytałem na wielu forach samochodowych jak i typowo LPG jest to jeden z z najlepszych instalatorów w Polsce do którego ludzie przyjeżdżają z miejscowości oddalonych o 300km i potrafią na montaż czekać ponad 3 miesiące, więc gościu musi faktycznie znać sie na robocie i wiedzieć co jest faktycznie dobre a co nie
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-29, 20:03   

Ja rozumiem. Też wolę mieć wszystko z jednej mańki.
_________________
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-07-30, 14:11   

KME, to łódzka firma. Z tego co czytałem mają dobrej jakości sterowniki, wtryskiwacze itd...
Z jakichś powodów Pan Witold wybrał parownik STAGa. Zdałem się na niego.
Moje auto ma obecnie 13.000 km przebiegu. Niech dobije do 100.000 km na tym parowniku i będę szczęśliwy.
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 302
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2021-07-30, 14:20   

opłacało Ci się zakładać gaz przy takim kilometrażu? Masz auto od 2018 roku czyli już 3 rok idzie i masz najechane dopiero 13kkm? Ja od lutego tego roku mam już 13400 km
_________________
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-01, 21:22   

Czajo, Auto kupiłem w listopadzie 2020. Jestem drugim właścicielem. Poprzedni starszy Pan, prawie nim nie jeździł. Mam więc samochód dopiero 7 miesięcy.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-01, 21:24   

Zgodnie z obietnicą nagrałem filmik. Zapraszam na mój kanał :)

https://www.youtube.com/watch?v=1BMLZ4cH0g4

Z góry przepraszam za przejęzyczenie. W filmie mówię, że przejechałem 400 km od montażu, a w rzeczywistości było to wówczas 200 km.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-02, 20:38   

Zapraszam:

https://youtu.be/eJ6bMHQzgyo
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-02, 22:24   

Filmik fajny, wrzucaj kolejne na pewno obejerze. Z Ciekawości, założyli emulator wskaźnika paliwa ?
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-03, 06:50   

dudu$, Dzięki, miło mi, będę wrzucać.
Sterownik KME Nevo Sky Jet Expert posiada wbudowany emulator poziomu paliwa.
Serwis go jednak nie aktywował ale myślę, że nie jest to konieczne.
Po montażu instalacji zatankowałem gaz i benzynę pod korek.
Przejechałem już ponad 300 km na gazie, a wskaźnik benzyny nadal wskazuje Full.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne