Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2021-06-11, 20:25   

PiotrekH,
filtr fazy ciekłej możesz znaleźć jak będziesz znał kod Twojego reduktora. Jak jest w miarę na wierzchu to można próbować znaleźć jego oznaczenia lub poszukać na forum (ja się nie interesowałem bo mam DD1). A potem wujas google i jechane. Wymieniam od lat i filtr fazy lotnej i ciekłej. Raz tylko wymienili mi w ASO filtr fazy ciekłej za 9 dyszek i później już sam to robiłem. Na przeglądach czasami wpisywali w kwity, że filtry wymienione na nieoryginalne.
_________________
 
tomek73 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster/Scenic
Silnik: 1,6 SCe LPG/ 1,6 16V LPG
Rocznik: 2019 / 2003
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Maj 2019
Posty: 44
Skąd: Wieliczka i okolice

Wysłany: 2021-06-13, 19:32   

Podjedź do ASO. Powinni Ci podać nr części, a później znajdziesz sobie w jakiś sklepie internetowym. Mi w ASO podali nr do wszystkich filtrów i teraz kupuję oryginały poza siecią i jest dużo taniej.
Ostatnio zmieniony przez tomek73 2021-06-13, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrekH 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9TCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Cze 2021
Posty: 74
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-06-18, 08:35   

Szukałem wczoraj przy wymianie oleju sprzętu od instalacji lpg i za bardzo tego nie widzę. Wrzucam zdjęcie może pomożecie to odszukać?

20210617_223427.jpg
Plik ściągnięto 267 raz(y) 170,52 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-06-18, 10:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-06-18, 13:35   

przecież przy odpalonym silniku to te wtryski to ślepy by znalazł a reszta po wężu
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 322
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-06-18, 20:20   

Tylko patrząc od góry wąż ten ginie w głębi komory silnika, dostęp pewnie tylko z kanału.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-08-06, 18:26   

W serwisie dowiedziałem się że jest akcja naprawcza dla 0.9 tce jeżeli chodzi o nie przełączanie na zimnym silniku na lpg. Nie chcieli podać numeru ani na czym to polega ale myślę że ktoś poszedł po rozum do głowy i chcą odwrócić ten nieszczęsny parownik żeby elektro zawór nie wisiał do dołu.
Czas operacji 3 h , na czyszczenie brali na 1.5 h więc coś w tym musi być.
 
adamczyk100 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 Gaz
Rocznik: 2017
Dołączył: 05 Lip 2021
Posty: 1
Skąd: Polska
  Wysłany: 2021-08-13, 14:15   Problem z gazem podczas jazdy (przełącza się na benzynę)

Witam,
ostatnio wymieniali w ASO reduktor w aucie.Od tego czasu mam problem z jazdą na gazie. Samochód przełączy się na gaz a po kilku kilometrach przełącza się na benzynę i piszczy jak by skończył się gaz pomimo pełnej butli. Próbowałem podczas podróży włączyć i wyłączyć ale to nic nie daje.Nadal piszczy. Dorzucam link do filmiku. Jakiś pomysł ??

https://vimeo.com/586755574
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-08-13, 14:25   

Kolego tu możliwości jest mnóstwo, trzeba poprostu jechać i zczytać błędy ze sterownika LPG.
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-08-13, 21:07   

Przyczyny mogą być w zasadzie dwie.
Reduktor nie trzyma ciśnienia , jeżeli instalacja fabryczna można odczytać ciśnienie paliwa nawet po OBD.
Może też wypiął się przewód od pływaka w butli, łatwo to sprawdzić.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-08-13, 22:06   

Ogólnie ciśnienie może być przyczyną, ale opcji jest mnóstwo, również czujnik ciśnienia gazu, czy nieszczelność na listwie albo wężach od wtrysków. A może być jeszcze co innego.
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2021-08-15, 12:22   

Witam wszystkich serdecznie.
Sytuacja jest nastepujaca.
Gaz LR mam w MCV fabryczny a na liczniku mam 193 tyś km. Auto kupione po sprowadzeniu z Italii. Co kto przy nim robił nie wiem ale po zakupie nie było problemów z zasilaniem gazem.
Później zaczęły się kłopoty z tym że zaczął mi sporadycznie lubić zgasnąć przy dojeździe np do ronda. Wtedy wyłączałem się na rondo i stawałem. W ubiegłym roku wymieniłem filtry gazu i oczyściłem reduktor we własnym zakresie ale przeczytałem że sporadyczne zgaszenia mogą być efektem regulacji zaworów. W związku z tym w tym roku po zmianie oleju zabrałem się za zawory. Wybrałem wartości: S-0.1 mm, W-0.25 mm. Ustawiłem dokładnie i po ruszeniu miałem wrażenie że auto lżej jedzie. Dodam że zawory były przed regulacja S i W w okolicy 0.2 mm.
Po regulacji pojechałem nad morze. Tam i spowrotem 1300 km a później dodatkowy wyjazd w góry ok., 1700 km. Auto przestało gasnąć sporadycznie. OK.
Po tej odległości postanowiłem po konsultacji z mechanikiem jednak luzy zaworowe zwiększyć co zrobiłem na S-0.15 mm i W-0.3 mm.
Po tej regulacji i odpaleniu testowym auta dotknąłem przewodów wysokiego napięcia i zostałem skopany.
Czyli wiem że wymiana przewodów. OK.
Po tym w dniu wczorajszym nastąpił wyjazd w góry, na tych nieszczęsnych przewodach.
Zrobione ok. 400 km i teraz...pojawiły się szarpania. Takie szarpnięcia gdy zwalniam i wrzucamy 2 bieg, lekko gaz i szarpnięcie jedno czasem dwa i trzy. Skręcam, redukuję i szarpnięcie. Ruszam i czasem szarpnięcie. Dodam że to nowość której wcześniej nie było.
Na pewno przewody wysokiego napięcia do wymiany więc na razie te co mam zaizolowałem dodatkowo. Teraz kontrola świec co pokazuje na foto.
Wychodzi na to że mógł pojawić się jakiś defekt w zasilaniu.
Teraz będę testował na zaizolowanych przewodach ale wydaje mi się że to nie to będzie przyczyną.
Dodam że ostatnio było dużo jazdy na drogach szybkiego ruchu z prędkościami stałymi 120-130 km/h.

Coś mi mówi że te prawie 200 tyś km ma wpływ na szarpanie z LPG.
Muszę sprawdzić na samej benzynie.

Co wy na to? Może kto miał podobnie?

IMG_20210815_100946.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 38,95 KB

_________________
Pozdrawiam

Jarosław
Ostatnio zmieniony przez Jarosław 2021-08-15, 12:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 66
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-08-15, 21:01   

Jarosław napisał/a:
Co wy na to? Może kto miał podobnie?

W poprzednim aucie miałem tak 2 razy - szarpał, dusił się.
Pierwszy raz po ok. 150 tys, do wymiany był reduktor, drugi raz po 250 tys. do wymiany były wtryskiwacze gazu.

Te świece ze zdjęcia bym wymienił na nowe, widać ze już zmęczone są.
Też mogą być przyczyną szarpania (przebicia wewnętrzne, pęknięty izolator).
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-08-15, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2021-08-15, 21:21   

Na pewno wymiana przewodów wysokiego napięcia + świece i to już zamówione.
Ale przy tym przebiegu myślę że czasem wtryskiwacze sobie mogą nie radzić i stąd szarpnięcia.
Teraz mam świece NGK (jakieś do tego silnika) ale czy nie kupić innych np irydowe?

Co do wtryskiwaczy, mogę sobie sam je wymienić? Ktoś coś, na ten temat?

ps. dodam że sprawdzałem na benzynie i szarpania nie ma więc kierunek zasilanie gazem > wtryskiwacze.
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
Ostatnio zmieniony przez Jarosław 2021-08-15, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2021-08-16, 06:40   

Rozmawiałem z mechanikiem który zasugerował abym wyczyścił reduktor z "szlamu" i wtryskiwacze, że będzie OK.
Trza się brać do roboty :-\
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 66
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-08-16, 19:57   

Jarosław napisał/a:

Co do wtryskiwaczy, mogę sobie sam je wymienić? Ktoś coś, na ten temat?


Ja bym oddał do gazownika. To nie tylko sama wymiana, także regulacja jest wymagana.
poza tym trzeba wiedzieć jakie wtryski wstawić i jak to poskładać do kupy.
Oszczędność kilkuset złotych na robociźnie gazownika może być pozorna,
bo przy źle wyregulowanym gazie za chwilę silnik padnie (wypalone zawory itp.)
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-08-17, 12:36   

Panowie, w Sandero 2019r 0,9TCe musi być emulator poziomu paliwa przy LPG? Gazownik twierdzi że nie musi bo jest nierozbudowany komputer, jakieś tam wejście 3 pin i nie musi. To nie problem, bo mówił że dołoży jak trzeba będzie, ale chodzi o sam fakt.
_________________
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-19, 12:01   

eliks, Cześć.
Nie wiem jak w 0.9 TCe ale w moim 1.0 SCe chyba nie jest on konieczny.
Mam od niecałego miesiąca instalację opartą o sterownik KME Nevo Sky Jet Expert z wbudowaną funkcją emulacji poziomu benzyny w zbiorniku. Pan instalator jednak mi jej nie włączył informując mnie o tym.
Powiedział, że to nie jest konieczne. Chyba miał rację bo mam od 3 tygodni pełen bak benzyny, jeżdżę na gazie, a poziom paliwa cały czas wskazuje FULL (wszystkie cegiełki).
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-08-19, 19:08   

No mam Qboxa Plusa również z opcją emulacji i również gazownik mówił że nie trzeba. Narazie zrobiłem 70km na gazie, za wcześnie żeby coś powiedzieć
_________________
 
PiotrekH 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9TCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Cze 2021
Posty: 74
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-08-20, 10:38   

Właśnie jestem u gazownika i dowiedziałem się, że w moim aucie filtry są tak zabudowane że, ich wymiana wymaga zrzucenia skrzyni biegów...Dostep jest niemożliwy. Dokładają dodatkowy filtr fazy lotnej i ten okresowo wymieniają. Reszta tak naprawdę przy wymianie reduktora. Czy ktoś się z tym spotkał w 0.9 tce z fabryczną instalacją?
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-08-20, 14:42   

Nie wiem jak to jest zamontowane w Sandero II 0.9 TCe. Ale w nowej generacji TCe100 filtr fazy lotnej mam na widoku (demontaż możliwy) natomiast reduktor i filtr fazy ciekłej jest zapewne gdzieś pod akumulatorem bo tam idą przewody. Nie mam pojęcia jak się tam dostać.
Swoją drogą jestem ciekaw opinii czy filtr (chociażby fazy lotnej) zmieniać we własnym zakresie po tych 10-15 tys. km czy też czekać na wymianę ASO zgodnie z harmonogramem serwisowym (odpowiednio 30 i 60 tys.). Zrobiłem duże oczy widząc przewidziane przez producenta interwały. Szkoda mi wtrysków, nawet mimo tego, że mam wykupione Easy Service na 5 lat/80 tys. km. Jak to praktykujecie?
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-08-20, 15:10   

Wymieniaj częściej i zobacz sobie jak te filtry wyglądają bo 10-15tyś km.
_________________
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-21, 23:40   

sobol1976, To jest ewidentne chamstwo ze strony Dacii, że zamontowali parownik oraz filtr fazy ciekłej w miejscu trudno dostępnym. :-/
Fabryczne instalacje LPG są tak pomyślane, żeby płacić krocie za ich serwis.
W moim aucie wszystko jest dostępne na wyciągnięcie ręki, zarówno parownik, jak i filtry.
No ale instalację zakładał "niezależny serwis" przy przebiegu 13 kkm i u schyłku gwarancji producenta.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-21, 23:50   

sobol1976, ASO zaleca wymianę filtrów fazy ciekłej i gazowej co 30 i 60 kkm?
Nie no to jest po prostu rozbój :/
Ja mam książeczkę serwisową KME do instalacji LPG zainstalowanej przez niezależny serwis i jest w niej jasno, że pełny serwis instalacji włącznie z wymianą filtra f. ciekłej i gazowej, co 10 tys km lub 1 rok.
Stanowczo zalecam Ci zagęszczenie interwałów serwisowych bo zniszczysz sobie silnik stosując się do "mądrości" ASO...
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-08-22, 07:59   

Masz rację że celowy zabieg. Widziałem kiedyś na YT ja gość wymieniał filtr fazy ciekłej to miał dojście tylko od strony kanału, tam był reduktor i filtr z elektrozaworem. Ja mam wszystkie dostępne od góry i nic mi w tym nie przeszkadza.

https://photos.app.goo.gl/jSXwoLPdL15E86259
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-08-22, 08:27   

No dobra... Filtr fazy lotnej będę sobie wymieniał częściej tak co 10-12 tys. bo z demontażem nie ma problemu. Ale raczej nie dam rady dotrzeć do filtra f. ciekłej. Czy można ten temat odpuścić na dłuższy okres? No może nie na 60 tys. ale np. na 2 lata (tak 25-30 tys.).
A poniżej moja rozpiska serwisowa. Żeby się nie okazało, że dotarcie tam w TCe100 Eco-G też wymaga demontażu skrzyni :))...

pr.jpg
Plik ściągnięto 171 raz(y) 237,14 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne