Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Jogger
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-03, 13:59   

Kabina będzie sporo niższa mimo że wysokość nadwozia tylko mniejsza o 5 cm bo Jogger ma prześwit 20 cm którego nie powstydziłyby się rasowe SUV-y :)
I to na oponach 205/60/16 co ciekawe.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-09-03, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2021-09-03, 17:59   

A tu chyba na obecną chwilę najpełniejsza prezentacja wnętrza

https://www.youtube.com/watch?v=sw1bcdrezqQ

Omawianie wnętrza od 4 minuty...
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-03, 18:28   

Podstawiłem sobie na szybko rysunki lodgy, mcv1 i joggera (niedoskonałe same w sobie, ale..) Jogger wygląda jak spóźniony lift mcv1

edit
https://imgur.com/a/T3wpoiW
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2021-09-03, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 105
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2021-09-04, 12:41   

Dokładnie, powrót do koncepcji MCV 1.
 
p_a_m 


Marka: Hyundai I30 CW
Model: Dacia Lodgy
Silnik: 1.6 crdi 115, 1.5 dci 110
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 02 Wrz 2017
Posty: 22
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-09-04, 22:08   

Jeszcze ciaśniejsza w środku niż lodgy. Drzwi udziwnione. Przy 3 rzędach brak bagażnika. Nie dojrzałem nawiewów na 3 rząd (w podsufitce będą?). I drożej. Nie ma po co zmieniać.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-06, 11:27   

Nowy silnik Tce 110 :

https://www.youtube.com/watch?v=qW_Bf6sZhFU&t
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-09-07, 22:48   

DrOzda napisał/a:
Nowy silnik Tce 110 :
https://www.youtube.com/watch?v=qW_Bf6sZhFU&t


Ciekawe jak to będzie jeździło. Nie wiem jak jeździ 1.3Tce, ale 1.2Tce byłby ogólnie fajny gdyby nie trzy wady: 1) mimo wszystko nietrudno uzyskać ogromne spalanie 2) rusza z miejsca jak muł (chociaż dla mnie tak samo mułowaty był Renault 1.6 16V ) 3) 1.2Tce pod dużym obciążeniem dostaje na w przedziale 2-3 kobr superstukowej czkawki.

Szczególnie tego trzeciego jestem ciekaw - jak taki mikrus 1.0 będzie zachowywał się po załadowaniu 7 osób albo 5 i dużego bagażu. Na pewno da radę ciągnąć, ale jakim kosztem?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-08, 00:17   

Marmach napisał/a:
nietrudno uzyskać ogromne spalanie

To nie tyle wada, co po prostu cecha silników doładowanych - ich stosunkowo duże momenty i moce pochodzą przecież z paliwa.

Marmach napisał/a:
rusza z miejsca jak muł

Mały litraż plus elektroniczny gaz (który zapewne jest także winny przypadkowi 1.6 16V - z linką to były naprawdę żwawe silniki).
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-09-08, 06:04   

W sumie to cisza o dieslu. Jak w nowym rodzinnym aucie nie może być czegoś mocniejszego? Jak tym ciągnąć kamping?
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-08, 06:37   

Jaki diesel.
Kto teraz montuje diesle w nowych konstrukcjach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-08, 10:00   

toka93 napisał/a:
Jak tym ciągnąć kamping?

Normalnie - ruszając powoli, trzymając prędkość marszową zgodną z przepisami (max 80 km/h) i w razie potrzeby redukując biegi na podjazdach.

Z najbardziej popularnymi "niewiadówkami" (MW ~400 kg, DMC <600 kg)) radziły sobie "peerelowskie" samochody o mocach rzędu 46 KM (skoda 105S, 1050 cm3), to z 1,5x cięższymi współczesnymi przyczepami poradzi se nawet sandero 65 KM, a co dopiero taki potwór jak jogger...
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-09-08, 10:13   

Tylko mając 7 osób nie masz małej przyczepy. Po płaskim to i maluchem uciągniesz. Jazda po jakiś górkach to będzie katorga dla kierowcy i auta.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-08, 12:50   

7 osób plus przyczepa , szczerze to znam fajniejsze sposoby spędzania urlopu.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-09-08, 17:03   

laisar napisał/a:
toka93 napisał/a:
Jak tym ciągnąć kamping?

Normalnie - ruszając powoli, trzymając prędkość marszową zgodną z przepisami (max 80 km/h) i w razie potrzeby redukując biegi na podjazdach.

Z najbardziej popularnymi "niewiadówkami" (MW ~400 kg, DMC <600 kg)) radziły sobie "peerelowskie" samochody o mocach rzędu 46 KM (skoda 105S, 1050 cm3), to z 1,5x cięższymi współczesnymi przyczepami poradzi se nawet sandero 65 KM, a co dopiero taki potwór jak jogger...

Ostatnio robiłem trasę mazury - Ustka i ciąłem autobusem do ogranicznika (100km/h) to takich przyczep campingowych wyprzedzało mnie mnóstwo.
_________________
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-09-09, 08:48   

Cytat:
To nie tyle wada, co po prostu cecha silników doładowanych - ich stosunkowo duże momenty i moce pochodzą przecież z paliw

Pewnie, oszczędnie da się jeździć, niemniej mam wrażenie, że jednak małe silniczki tego typu palą więcej od większych w analogicznych warunkach dużego obciążenia, tak jakby pracowały w nieoptymalnych dla siebie warunkach, czego u mnie objawem jest spore i, mam wrażenie że stukowe, spalanie. Ale może to tylko błąd poznawczy ;-)

laisar napisał/a:
Mały litraż plus elektroniczny gaz

Mam wrażenie, że przede wszystkim elektroniczny gaz i ekologiczne sterowanie wtryskiwaczami :-) Dopóki jeździłem starymi grzmotami z linką i prymitywnym zasilaniem, nigdy nie miałem problemów z gaśnięciem, tymczasem dynamiczne ruszanie Lodóweczką wymaga wcześniejsze nakręcenia i piłowania sprzęgła... Stąd ciekawi mnie jak poradzą sobie z tym zadaniem jeszcze mniejsze silniczki w Joggerze. To aż prosi się o hybrydę...

laisar napisał/a:
Z najbardziej popularnymi "niewiadówkami" (MW ~400 kg, DMC <600 kg)) radziły sobie "peerelowskie" samochody o mocach rzędu 46 KM (skoda 105S, 1050 cm3),

Ba, mój chrzestny holował Oplem Kadettem żaglówkę :lol: Z całą pewnością nowa Dacia nadaje się do tego o rząd wielkości lepiej ze względu na zawieszenie i masę...
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2021-09-09, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-09, 11:03   

Marmach napisał/a:
małe silniczki tego typu palą więcej od większych w analogicznych warunkach dużego obciążenia

Ale właśnie dlatego małe mają wtedy wciąż lepsze osiągi niż duże...

Marmach napisał/a:
aż prosi się o hybrydę

Będzie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-09-09, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-09-09, 11:52   

Marmach napisał/a:


laisar napisał/a:
Mały litraż plus elektroniczny gaz

Mam wrażenie, że przede wszystkim elektroniczny gaz i ekologiczne sterowanie wtryskiwaczami :-) Dopóki jeździłem starymi grzmotami z linką i prymitywnym zasilaniem, nigdy nie miałem problemów z gaśnięciem, tymczasem dynamiczne ruszanie Lodóweczką wymaga wcześniejsze nakręcenia i piłowania sprzęgła...

Dokładnie takie same mam spostrzeżenia po przesiadce do Sandero i też ten sposób zacząłem stosować. Wprawdzie wcześniej nigdy mi nie zgasła, ale próby super delikatnego, precyzyjnego ruszania często kończyły się przydławieniem. Po prostu w pewnej chwili pojawiała się "dziura"w gazie. Podobnie jest przy zmianie biegów, np. z dwójki na trójkę. Wiem, że dałem odpowiednią ilość gazu (wnioskując po pozycji stopy na pedale, na podstawie pamięci mięśniowej), a komputer w pewnym momencie na chwilę przycina przycina gaz i samochód lekko przyhamowuje, po czym już rozpędza się normalnie. Irytujące to bardzo.
 
Szaruś 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 119
Skąd: Budapeszt
Wysłany: 2021-10-08, 08:01   

Czy ktoś wie jaki jest rozstaw relingów w Joggerze? Tak na oko, wygląda na trochę mniejszy rozstaw, niż w MCV.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-11-07, 19:31   

grapess napisał/a:
A tu ceny mają się zaczynać od 15 kilo Euro czyli jakie 67 kilo PLN. To drogo, bardzo drogo.

https://autokult.pl/42885,duza-tania-z-lpg-dacia-jogger-wyceniona-w-niemczech
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-30, 13:47   

U nas nieco taniej:

https://spidersweb.pl/autoblog/dacia-jogger-cena-polska/

Czyli 65 kPLN za wersję z klimatyzacją.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-11-30, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-12-01, 08:03   

Ciekawy jestem ile rzeczywiście KM ma wersja TCE 100 LPG
Wg wcześniejszych informacji miało być 100KM.

Wczoraj natknąłem się na info ze 91KM co by w jakostam sposób uzasadniało różnicę w cenie w stosunku do TCE 110.

Ciekawy jestem jak będzie w rzeczywistości bo 100KM z LPG będzie ok, ale 90KM to już z deka słabo by było i gdybym miał kupowac to hmm się zastanawiał nad doplata do TCE 110 (nawet biorąc pod uwagę to że gazu to tam się raczej nie zainstaluje).

Ale wierzę w to że nie zrobią takiego numeru i 100 w nazwie odnosi się do mocy - chyba że nagle będzie wolta i pojawi się u nas TCE 90 LPG :-/
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-12-01, 14:17   

Tak naprawdę nie moc a moment gra rolę (szczególnie nisko się zaczynający i rozciągnięty w górę jak najwyżej). 100 KM jest na LPG i wynika to z danych homologacyjnych (+/- na hamowni może być mniej lub więcej ale w granicach błędu i po dotarciu).

Natomiast ten silnik w wersjach benzynowych jest od 65 KM bez turbo (Sandero) do 110 KM z turbo w nowej Jogger.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2021-12-01, 14:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-12-01, 16:11   

tomkasz napisał/a:
Natomiast ten silnik w wersjach benzynowych jest od 65 KM bez turbo (Sandero) do 110 KM z turbo w nowej Jogger.


To raczej nie "ten" silnik (w sensie nie "ten sam"), ponieważ 110 KM ma mieć wtrysk bezpośredni, podczas gdy 100 KM -- wielopunktowy.
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-12-01, 16:58   

Kadłub silnika i inne szpeja są na pewno te same, żeby zmniejszyć koszty. Głowica i dolot będzie inny. Ujmijmy to tak, ta sama rodzina silników, na tej samej podstawie.

PS Zdaje się, że tylko do gazu jest pośredni wielopunkt.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-01, 18:02   

1.0 Sce



1.0 Tce

Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-12-01, 18:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne