Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-29, 18:36
laisar napisał/a:
piku napisał/a:
w moim DD komputer pokazuje zużycie paliwa wyższe niż faktyczne
Wydaje mi się właśnie, że istnieje dodatnia korelacja tego problemu z falowaniem, ale to wrażenie, a nie prawdziwa statystyka.
Raczej odwrotna korelacja - na sofcie na którym obroty falują pokazuje zużycie mniejsze niż faktyczne.
Na fabrycznym sofcie pokazywał mi spalanie wyższe niż faktyczne, ale obroty nie falowały.
Właśnie się dowiedziałem (w sobotę) dlaczego pisanie softów tyle trwa.
Aktualnie nowy soft po napisaniu ze względów obowiązujących przepisów nie może być od razu wgrany klientowi, ponieważ musi uzyskać homologację. Stąd tyle to trwa, ta papierkologia.
Wszystkie problemy są właśnie przez nowe przepisy (obwarowania) EKOLOGICZNE.
Z jednej strony jest to nie w porządku w stosunku do klienta, że wypuszczają w pewnym sensie bubel, który naprawiają.
Z drugiej strony nie ma się co dziwić bo przecież firma musi zarabiać, aby utrzymać pracowników.
Tak, że Cav musisz niestety jeszcze trochę poczekać aż napiszą nowy soft do twojej wersji z poprawionym wskazaniem spalania. Chyba, że wcześniej znajdą inny powód przekłamywania.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-10-06, 05:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-06, 18:47
Marek1603 napisał/a:
Właśnie się dowiedziałem (w sobotę) dlaczego pisanie softów tyle trwa.
Aktualnie nowy soft po napisaniu ze względów obowiązujących przepisów nie może być od razu wgrany klientowi, ponieważ musi uzyskać homologację. Stąd tyle to trwa, ta papierkologia.
Wszystkie problemy są właśnie przez nowe przepisy (obwarowania) EKOLOGICZNE.
Z jednej strony jest to nie w porządku w stosunku do klienta, że wypuszczają w pewnym sensie bubel, który naprawiają.
Z drugiej strony nie ma się co dziwić bo przecież firma musi zarabiać, aby utrzymać pracowników.
Tak, że Cav musisz niestety jeszcze trochę poczekać aż napiszą nowy soft do twojej wersji z poprawionym wskazaniem spalania. Chyba, że wcześniej znajdą inny powód przekłamywania.
Na razie kombinują z przekładką zegarów ze swojego testowego auta, żeby sprawdzić czy tam coś nie bruździ.
Jak na mój gust bzdura, bo ich poprzednie testowe tak samo przekłamywało jak moje, więc szansa iż nowe będzie przekłamywać mniej, jest bliska zeru.
Też sądzę, że to nadal jakaś usterka w sofcie, względnie mechanika, bo nadal pali za dużo.
2015-02-25 - nota techniczna nr 5094A - OTS: 0BXV - przeprogramowanie sterownika wtrysku silników K9K856 i K9K858 (duster f2 dCi 110 Euro6 4x2 i 4x4).
Ma na celu zapobieżenie i likwidację wszelkich nieprawidłowości pracy silnika (falowanie i skoki obrotów oraz głośniejsza praca), wykonywane w czasie najbliższej wizyty w serwisie, czas: 1,4 godz. (obejmuje programowanie wtryskiwaczy w czasie próby drogowej).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-28, 18:40
laisar napisał/a:
To chyba będzie to:
2015-02-25 - nota techniczna nr 5094A - OTS: 0BXV - przeprogramowanie sterownika wtrysku silników K9K856 i K9K858 (duster f2 dCi 110 Euro6 4x2 i 4x4).
Ma na celu zapobieżenie i likwidację wszelkich nieprawidłowości pracy silnika (falowanie i skoki obrotów oraz głośniejsza praca), wykonywane w czasie najbliższej wizyty w serwisie, czas: 1,4 godz. (obejmuje programowanie wtryskiwaczy w czasie próby drogowej).
Ciekawe, bo podałeś datę tegoroczną, a u mnie zmiana softu naprawiła problem pół roku wcześniej.
Podobnie jak późniejsza wymiana zegarów - teraz spalanie ma tylko minimalne rozbieżności.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2021-09-22, 19:03
mam podobny problem z chwilowym skokiem ciśienia na listwie cr sandero 2010r. 85KM, problem występuje tylko na zimnym silniku,na wolnych obrotach, występuje od nowości lecz był bardzo słabo zauważalny a teraz się nasilił bardzo, że występuje spory spadek obrotów na obrotomierzu na jakiś ułamek sekundy, zero błędów itd, ciśnienie wacha się od 150bar do 230bar ale tylko chwilowy skok później auto znowu chodzi powiedzmy 10s i znowu następuje takie szarpnięcie silnika, jedni piszą że winny regulator na pompie CR tyle że on kosztuje ponad 200zł inni że oringi na nim, jak się troszkę zagrzeje chodzi jak marzenie ;)
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum