Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 66
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-10-09, 17:18   

otaru84 napisał/a:
Filgas 67R-010911


Poszperałem po internecie - okazuje się że to numer normy :)
Odsunąłem pałąk, tu jest jego pełny widok:


Są na nim takie oznaczenia
Filgaz
E20
67R-010911
TYPE FLPG25
110R-000029
TYPE FCNG25
CLASS 2 KLASA 2

Próbowałem zmierzyć średnicę kroćca,
niestety bez zdejmowania rurki z filtra się nie da zmierzyć,
średnica rurki gumowej na kroćcu jest 16mm

Prawdopodobnie to jest taki jak w tej ofercie ze średnicą kroćca 12mm:
https://enerma.pl/pl/fazy-lotnej/4712-filtr-fazy-lotnej-flpg25-filgaz-12-mm.html
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-10-09, 17:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-10-09, 22:28   

To jest taki jak tutaj: https://allegro.pl/oferta/filtr-gazu-lpg-dacia-sandero-iii-1-0-tce-lpg-11078429663

Cytując:

Wym. filtra:
Długość całkowita: 108mm
średnica: 50mm
długość wkładu (bez króćców): 60mm
średnica zewnętrzna króćca: 12mm
średnica wewnętrzna króćca: 8mm

Nr. OEM:
Filtr 169194462R

Zastosowanie:
Dacia Sandero III
Dacia Logan III
Dacia Duster II
Dacia Sandero II
Dacia Logan II
Renault Clio V
Renault Captur II
Z silnikiem: 1,0 Tce z fabryczną instalacją LPG

Fajnie wiedzieć, kordirko, że można to kupić tanio jako Filgaz FLPG25. ;-)

Czy znalazłeś (znalazł ktoś), ten drugi filtr, taki malutki jak tutaj: https://allegro.pl/oferta/filtr-gazu-lpg-dacia-sandero-iii-logan-1-0-tce-lpg-11078438900 ?
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2021-10-09, 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-10-10, 10:36   

Jak patrzę na cenę tych filtrów niby oryginalnych to aż się nóź w kieszeni otwiera. Po zdjęciach i wymiarach podanych przez kolegę bez problemu można było by dobrać filtr Czaja lub innej firmy za 1/4 ceny oryginału. Osobiście gdybym miał nowe auto z fabrycznym gazem na gwarancji kupił bym porządny filtr czaja i na takim jeździł a przed przeglądem gwarancyjnym w ASO założył używany oryginalny aby się nie czepiali. Na filtrze fazy ciekłej nie widać żadnych numerów więc tym bym się nie martwił, nie ma możliwości udowodnienia czy to oryginalny filterek czy zamienny.
 
otaru84 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 lpg
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2020
Posty: 33
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-10-10, 11:03   

Na allegro sprzedają do dustera z kroccem 14mm
Zobacz ofertę:
https://allegro.pl/oferta/filtr-gazu-lpg-fazy-lotnej-dacia-renault-11082615637
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-10-10, 20:24   

Są dwa rodzaje tych filtrów, ale dlaczego i od czego to zależne? Nie mam pojęcia.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-10-10, 21:26   

Jak mówi mój ojciec - trzeba zobaczyć pod maskę co jest. Teraz są montowane czarne, z tworzywa, filgaz do 1.0 TCe LPG z 12mm króćcami.

Te srebrne UFI 14 mm wg poniższego linku były w 1.6 i 1.2:
https://mdparts.pl/filtr-gazu-fazy-lotnej-renault-dacia-duster-logan,3,470,855
... ale gdzie jest 100% prawdy w prawdzie to nie wiem :).

dudu$ piszesz o tych filtrach Czaja aluminiowych z poliestrowym wnętrzem? One są takie dobre? Bo te oryginalne są wg informacji z bibuły filtracyjnej czyli papierowe.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2021-10-10, 21:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-10-10, 22:46   

Z czegokolwiek by nie były, nie można robić interwałów jakie zaleca producent bo to bzdura. Trzeba je skrócić do 10k km.
_________________
 
syn marnotrawny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 turbo LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2021
Posty: 161
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2021-10-11, 19:17   

kordirko napisał/a:
tomkasz napisał/a:

Mam Dustera z tym samym silnikiem, więc powinno to być umieszczone w komorze silnika w tym samym miejscu. Ja na razie nie wymieniałem filtra gazu (ani jednego ani drugiego), ale przy wymianie oleju i ściągnięciu dolnej osłony silnika/skrzyni, można dojrzeć po stronie kierowcy, za nadkolem, od dołu, filtr fazy ciekłej (ten czarny, dość spory, jak filtr do benzyny).


Znalazłem filtr gazu, jest pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego, dostęp jest łatwy.
Można spokojnie samemu wymienić - nie będę czekać na 30 tys. km w ASO, wymienię po 15 tys.
Nawet numer widać po powiększeniu zdjęcia: Filgas 67R-010911
Dla przypomnienia - chodzi o silnik 1.0 TCe 100 LPG w Sandero III
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/adc01527c18e.jpg]Obrazek[/url]

Rura od filtra wchodzi pod akumulator, tam gdzieś będzie reduktor,
podejrzewam że albo trzeba akumulator wyjąć i odkręcić jego podstawę,
albo dostęp będzie od dołu z podnośnika.


Poproszę jeszcze aby mi ktoś jeszcze podał numer dla filtra oleju + uszczelki :)
Wymienię olej w niezależnym warsztacie.


Siemanko. Ostatnio wymieniałem, bo też nie lubię czekać na "zalecenia ASO".
Na fakturze mam, że wlali 4.20L oleju RN17 ELF 5W30.
+ filtr oleju o numerze: 152095084R
+ podkładka korka miski o numerze: 7703062062

Weź mi przyjacielu teraz ty coś doradź, bo też nie mam zamiaru czekać na łaskawy przegląd ASO na 30kkm. Jeśli chodzi o tą wymianę filtów w wersji 100KM LPG co radzisz żeby wymienić jeśli chodzi o instalację gazową?
Chodzi mi o kompleksową wymianę co najlepiej wymienić żeby mieć św. spokój i czyste sumienie. Wszystkie elementy jak byś mi podał to będę wdzięczny, a jak masz w ogóle jakieś numery tych części to byłoby kapitalnie. Dzięki.
_________________
DACIA - fun to drive
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-10-17, 22:10   

Żaden gazownik wam tego nie powie bo to jest jego chleb. Filtr przy parowniku chroni tylko przed ciałami stałymi np korozji. Ja go w ogóle nie wymieniam tylko przy otwieraniu parownika. (60-100 tyś ) Przy przejściu w stan gazowy z płynnego wytwarza się szlam /nagar / mazmut jak zwał tak zwał. Ten nagar ma to do siebie że gęstnieje w niskich temperaturach więc jak macie problemy na zimnym to 99% to. W reduktorze zakleja wachadełko i nie przeskoczy wam na gaz wtedy trzeba go wyczyścić a że jest w środku parownika to od razu wymiana uszczelek. Filtr przed wtryskami z włókna szklanego lub z odstojnikiem jeden i drugi ma swoich sympatyków i przeciwników. Żadne badziewia z papieru. No i wtryski radze nauczyć się czyścić samemu to wam bardzo ułatwi życie.
Ten nagar wytracający się z lpg i tak was trafi bo to nie jest związane ze stacją czy "oszustami" po prostu trafią zanieczyszczona partia na rynek i macie pecha. Nie da się przed tym ustrzec. Bo w PL nie ma żadnych norm odnośnie LPG.
Ja wtryski czyszczę co rok bo trwa to max 15 min. Wyciąganie wtryski z listwy a daci są zawsze na wierzchu(4śruby). Zdejmujesz siateczkę (trzeba ja rozruszać ) następnie do wtrysku lejesz zmywacz uniwersalny np wurth w spreju. Podajesz sprężone w każdy otwór. Cała operacje powtarzasz do skutku. Następnie siateczke też trzeba przelać i potraktować powietrzem , składasz i chodzi. Ja po takiej operacji zakładam nowy filtr przed wtryskami.

Tyle starczy aby cieszyć się długo bezproblemowym użytkowaniem fabrycznej instalacji lpg w daci. Jeżeli jeździcie na lpg musicie to umieć bo u nas nagar w gazie to norma. Bez czyszczenie wtryski zaczną się wycierać a potem lać i będzie płacz że po 40 tyś wtryski do wywalenia.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-10-17, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-10-18, 09:50   

@fruxo, rozumiem że taki filtr fazy ciekłej po kilkunastu tysiącach kilometrów jest ok i nie trzeba go wymieniać bo nic nie chroni tak?

ffc92b53.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 15,62 KB

_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-10-18, 11:02   

pokaż prawdziwe zdjęcie a nie z neta .
Mój zbiornik po 10 latach był idealnie czysty a według tego powinna być w nim kupa nagaru ...
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-10-18, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-10-18, 11:16   

Jeżdżę autami na LPG od 17 lat. Jak będę miał serwis w Dacii to ci pokażę jak to wygląda u mnie. Po 10 000km filtr nie będzie czarny jak na zdjęciu, ale będzie ciemno szary z wyraźnym syfem. Można wymienić filtr samemu albo za 50zl u gazownika.
_________________
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 66
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-10-21, 17:42   

Dziś wymieniłem sobie sam filtr LPG fazy lotnej w Sandero III przy silniku 1.0 Tce 100 LPG.
Dłubałem jakieś 30-40 minut, następnym razem myślę że pójdzie szybciej.
Z uwagi na mało miejsca zaopatrzyłem się w szczypce do opasek zaciskowych z linką (na zdjęciu),
bez tego narzędzia używając kombinerek byłoby to chyba niemożliwe, z tym narzędziem też nie było łatwo, trzeba się nauczyć go używać.

Procedura jest prosta:
1. zakręcamy gaz z tyłu przy butli na wielozaworze.
2. Wypalamy gaz (przejażdżka dookoła domu - mniej niż 1 km)
3. Z węża dochodzącego do filtra zdejmujemy - z obu stron filtra - plastikowe uchwyty do których jest przyczepiony inny wężyk biegnący od reduktora do listwy wtryskowej (jakiś czujnik) ?
4. Kluczem 10-tką odkręcamy uchwyt filtra i zdejmujemy
5. Szczypcami zdejmujemy metalowe opaski zaciskowe zaciśnięte na wężu na kroćcach filtra..
6. Wyjmujemy stary filtr z węży, zakładamy nowy, zakładamy opaski.
7. Odkręcamy gaz z butki, odpalamy silnik na gazie.
8. Testerem szczelności (pianka) sprawdzamy szczelność, gasimy silnik.
9. Montujemy osłonę i zaczepy w odwrotnej kolejności.

Problemem jest mało miejsca przy odkręcaniu - grzechotka z kluczem nasadowym 10 nie mieści się,
kręciłem zwykłym kluczem oczkowym, klucz można obrócić max. jakieś 30-45 stopni, bo przeszkadza zbiornik płynu hamulcowego,
więc było trochę "machania", strach że klucz lub nakrętka spadnie w dół na silnik bo trudno byłoby je z tej ciasnej dziury "odzyskać".
Na następny raz kupię klucz płasko-oczkowy 10mm z wbudowaną grzechotką, koszt 10-20 zł, zawiążę na nim sznurek aby nie spadł, to ułatwi pracę.

szczypce do opasek.png
Plik ściągnięto 18 raz(y) 188,04 KB

Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-10-21, 17:50, w całości zmieniany 4 razy  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-10-21, 18:17   

Teraz wiecie dlaczego tak się z tym cenią w ASO :-)
_________________
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-10-21, 21:26   

Fruxo napisał/a:
Żaden gazownik wam tego nie powie bo to jest jego chleb. Filtr przy parowniku chroni tylko przed ciałami stałymi np korozji. Ja go w ogóle nie wymieniam tylko przy otwieraniu parownika. (60-100 tyś ) Przy przejściu w stan gazowy z płynnego wytwarza się szlam /nagar / mazmut jak zwał tak zwał. Ten nagar ma to do siebie że gęstnieje w niskich temperaturach więc jak macie problemy na zimnym to 99% to. W reduktorze zakleja wachadełko i nie przeskoczy wam na gaz wtedy trzeba go wyczyścić a że jest w środku parownika to od razu wymiana uszczelek. Filtr przed wtryskami z włókna szklanego lub z odstojnikiem jeden i drugi ma swoich sympatyków i przeciwników. Żadne badziewia z papieru. No i wtryski radze nauczyć się czyścić samemu to wam bardzo ułatwi życie.
Ten nagar wytracający się z lpg i tak was trafi bo to nie jest związane ze stacją czy "oszustami" po prostu trafią zanieczyszczona partia na rynek i macie pecha. Nie da się przed tym ustrzec. Bo w PL nie ma żadnych norm odnośnie LPG.
Ja wtryski czyszczę co rok bo trwa to max 15 min. Wyciąganie wtryski z listwy a daci są zawsze na wierzchu(4śruby). Zdejmujesz siateczkę (trzeba ja rozruszać ) następnie do wtrysku lejesz zmywacz uniwersalny np wurth w spreju. Podajesz sprężone w każdy otwór. Cała operacje powtarzasz do skutku. Następnie siateczke też trzeba przelać i potraktować powietrzem , składasz i chodzi. Ja po takiej operacji zakładam nowy filtr przed wtryskami.

Tyle starczy aby cieszyć się długo bezproblemowym użytkowaniem fabrycznej instalacji lpg w daci. Jeżeli jeździcie na lpg musicie to umieć bo u nas nagar w gazie to norma. Bez czyszczenie wtryski zaczną się wycierać a potem lać i będzie płacz że po 40 tyś wtryski do wywalenia.


Ja od w każdym aucie gdzie była instalacja LPG filtry wymieniałem co 8-10 tys km jest to groszowa sprawa a warto aby utrzymać instalacje w jak najlepszym stanie. Filtr fazy ciekłej również się syfi. Po przejechaniu 1000km od wymiany zaczyna robić się szary a po 4000-5000km w jego obudowie miałem zawsze dużo ( do połowy filtra), który wyglądał jak rdza, dlatego uważam, ze jego wymiana co 10tys km jest jak najbardziej wskazana aby reduktor nam się nie zasyfił.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-10-22, 09:24   

kordirko napisał/a:

5. Szczypcami zdejmujemy metalowe opaski zaciskowe zaciśnięte na wężu na kroćcach filtra..
6. Wyjmujemy stary filtr z węży, zakładamy nowy, zakładamy opaski.
.


Przy ponownym montażu używasz tych samych opasek? Jest szczelnie?
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-10-22, 10:05   

Właśnie dzwoniłem do pewnego gazownika i stwierdził że filtr fazy ciekłej powinno się wymieniać częściej niż lotnej? Co wy na to? Chyba jedyna taka opinia jaką znam...
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-10-22, 12:56   

Ja też pierwsze słyszę.
_________________
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-10-22, 13:41   

Sprawdziłem zakład - teoretycznie z doświadczeniem i polecany... Na logikę to jednak nie wydaje się słuszne.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-10-22, 14:06   

No nie. Zawsze robiło się tak, że ciekłą wymieniało się co drugi lotny.
_________________
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 66
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-10-23, 22:27   

sobol1976 napisał/a:


Przy ponownym montażu używasz tych samych opasek? Jest szczelnie?


Tam jest opaska samozaciskowa sprężynująca - nie trzeba dawać nowych.

opaska-samozaciskowa-.png
Plik ściągnięto 5415 raz(y) 6,35 KB

Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-10-23, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
syn marnotrawny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 turbo LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2021
Posty: 161
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2021-10-25, 17:54   

Panowie niedługo mi stuknie 10kkm. Zrobiłbym już przegląd tej instalacji gazowej. Podpowiedzcie co powinienem wymienić...jakie filtry i inne elementy eksploatacyjne tak żeby było dobrze...dzięki.
_________________
DACIA - fun to drive
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-10-25, 19:05   

sprawdź korekty na benzynie i lpg
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2021-10-28, 12:54   

syn marnotrawny napisał/a:
Panowie niedługo mi stuknie 10kkm. Zrobiłbym już przegląd tej instalacji gazowej. Podpowiedzcie co powinienem wymienić...jakie filtry i inne elementy eksploatacyjne tak żeby było dobrze...dzięki.

jak fabryczna to tylko aso ?
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2021-10-28, 13:10   

witajcie
Przerabiał już ktoś temat podłączenia się pod fabryczną instalację gazową? Temat dotyczy dustera II PH2 1.0 tce. Przy ecu brak wtyczki. Podobno połączenie następuje za pomocą clipa. Prawda to? Może ktoś już przerabiał ten temat?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne