Wym. filtra:
Długość całkowita: 108mm
średnica: 50mm
długość wkładu (bez króćców): 60mm
średnica zewnętrzna króćca: 12mm
średnica wewnętrzna króćca: 8mm
Nr. OEM:
Filtr 169194462R
Zastosowanie:
Dacia Sandero III
Dacia Logan III
Dacia Duster II
Dacia Sandero II
Dacia Logan II
Renault Clio V
Renault Captur II
Z silnikiem: 1,0 Tce z fabryczną instalacją LPG
Fajnie wiedzieć, kordirko, że można to kupić tanio jako Filgaz FLPG25.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-10-10, 10:36
Jak patrzę na cenę tych filtrów niby oryginalnych to aż się nóź w kieszeni otwiera. Po zdjęciach i wymiarach podanych przez kolegę bez problemu można było by dobrać filtr Czaja lub innej firmy za 1/4 ceny oryginału. Osobiście gdybym miał nowe auto z fabrycznym gazem na gwarancji kupił bym porządny filtr czaja i na takim jeździł a przed przeglądem gwarancyjnym w ASO założył używany oryginalny aby się nie czepiali. Na filtrze fazy ciekłej nie widać żadnych numerów więc tym bym się nie martwił, nie ma możliwości udowodnienia czy to oryginalny filterek czy zamienny.
dudu$ piszesz o tych filtrach Czaja aluminiowych z poliestrowym wnętrzem? One są takie dobre? Bo te oryginalne są wg informacji z bibuły filtracyjnej czyli papierowe.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2021-10-10, 21:53, w całości zmieniany 3 razy
Mam Dustera z tym samym silnikiem, więc powinno to być umieszczone w komorze silnika w tym samym miejscu. Ja na razie nie wymieniałem filtra gazu (ani jednego ani drugiego), ale przy wymianie oleju i ściągnięciu dolnej osłony silnika/skrzyni, można dojrzeć po stronie kierowcy, za nadkolem, od dołu, filtr fazy ciekłej (ten czarny, dość spory, jak filtr do benzyny).
Znalazłem filtr gazu, jest pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego, dostęp jest łatwy.
Można spokojnie samemu wymienić - nie będę czekać na 30 tys. km w ASO, wymienię po 15 tys.
Nawet numer widać po powiększeniu zdjęcia: Filgas 67R-010911
Dla przypomnienia - chodzi o silnik 1.0 TCe 100 LPG w Sandero III
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/adc01527c18e.jpg]Obrazek[/url]
Rura od filtra wchodzi pod akumulator, tam gdzieś będzie reduktor,
podejrzewam że albo trzeba akumulator wyjąć i odkręcić jego podstawę,
albo dostęp będzie od dołu z podnośnika.
Poproszę jeszcze aby mi ktoś jeszcze podał numer dla filtra oleju + uszczelki :)
Wymienię olej w niezależnym warsztacie.
Siemanko. Ostatnio wymieniałem, bo też nie lubię czekać na "zalecenia ASO".
Na fakturze mam, że wlali 4.20L oleju RN17 ELF 5W30.
+ filtr oleju o numerze: 152095084R
+ podkładka korka miski o numerze: 7703062062
Weź mi przyjacielu teraz ty coś doradź, bo też nie mam zamiaru czekać na łaskawy przegląd ASO na 30kkm. Jeśli chodzi o tą wymianę filtów w wersji 100KM LPG co radzisz żeby wymienić jeśli chodzi o instalację gazową?
Chodzi mi o kompleksową wymianę co najlepiej wymienić żeby mieć św. spokój i czyste sumienie. Wszystkie elementy jak byś mi podał to będę wdzięczny, a jak masz w ogóle jakieś numery tych części to byłoby kapitalnie. Dzięki.
Żaden gazownik wam tego nie powie bo to jest jego chleb. Filtr przy parowniku chroni tylko przed ciałami stałymi np korozji. Ja go w ogóle nie wymieniam tylko przy otwieraniu parownika. (60-100 tyś ) Przy przejściu w stan gazowy z płynnego wytwarza się szlam /nagar / mazmut jak zwał tak zwał. Ten nagar ma to do siebie że gęstnieje w niskich temperaturach więc jak macie problemy na zimnym to 99% to. W reduktorze zakleja wachadełko i nie przeskoczy wam na gaz wtedy trzeba go wyczyścić a że jest w środku parownika to od razu wymiana uszczelek. Filtr przed wtryskami z włókna szklanego lub z odstojnikiem jeden i drugi ma swoich sympatyków i przeciwników. Żadne badziewia z papieru. No i wtryski radze nauczyć się czyścić samemu to wam bardzo ułatwi życie.
Ten nagar wytracający się z lpg i tak was trafi bo to nie jest związane ze stacją czy "oszustami" po prostu trafią zanieczyszczona partia na rynek i macie pecha. Nie da się przed tym ustrzec. Bo w PL nie ma żadnych norm odnośnie LPG.
Ja wtryski czyszczę co rok bo trwa to max 15 min. Wyciąganie wtryski z listwy a daci są zawsze na wierzchu(4śruby). Zdejmujesz siateczkę (trzeba ja rozruszać ) następnie do wtrysku lejesz zmywacz uniwersalny np wurth w spreju. Podajesz sprężone w każdy otwór. Cała operacje powtarzasz do skutku. Następnie siateczke też trzeba przelać i potraktować powietrzem , składasz i chodzi. Ja po takiej operacji zakładam nowy filtr przed wtryskami.
Tyle starczy aby cieszyć się długo bezproblemowym użytkowaniem fabrycznej instalacji lpg w daci. Jeżeli jeździcie na lpg musicie to umieć bo u nas nagar w gazie to norma. Bez czyszczenie wtryski zaczną się wycierać a potem lać i będzie płacz że po 40 tyś wtryski do wywalenia.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-10-17, 22:13, w całości zmieniany 1 raz
Jeżdżę autami na LPG od 17 lat. Jak będę miał serwis w Dacii to ci pokażę jak to wygląda u mnie. Po 10 000km filtr nie będzie czarny jak na zdjęciu, ale będzie ciemno szary z wyraźnym syfem. Można wymienić filtr samemu albo za 50zl u gazownika.
Dziś wymieniłem sobie sam filtr LPG fazy lotnej w Sandero III przy silniku 1.0 Tce 100 LPG.
Dłubałem jakieś 30-40 minut, następnym razem myślę że pójdzie szybciej.
Z uwagi na mało miejsca zaopatrzyłem się w szczypce do opasek zaciskowych z linką (na zdjęciu),
bez tego narzędzia używając kombinerek byłoby to chyba niemożliwe, z tym narzędziem też nie było łatwo, trzeba się nauczyć go używać.
Procedura jest prosta:
1. zakręcamy gaz z tyłu przy butli na wielozaworze.
2. Wypalamy gaz (przejażdżka dookoła domu - mniej niż 1 km)
3. Z węża dochodzącego do filtra zdejmujemy - z obu stron filtra - plastikowe uchwyty do których jest przyczepiony inny wężyk biegnący od reduktora do listwy wtryskowej (jakiś czujnik) ?
4. Kluczem 10-tką odkręcamy uchwyt filtra i zdejmujemy
5. Szczypcami zdejmujemy metalowe opaski zaciskowe zaciśnięte na wężu na kroćcach filtra..
6. Wyjmujemy stary filtr z węży, zakładamy nowy, zakładamy opaski.
7. Odkręcamy gaz z butki, odpalamy silnik na gazie.
8. Testerem szczelności (pianka) sprawdzamy szczelność, gasimy silnik.
9. Montujemy osłonę i zaczepy w odwrotnej kolejności.
Problemem jest mało miejsca przy odkręcaniu - grzechotka z kluczem nasadowym 10 nie mieści się,
kręciłem zwykłym kluczem oczkowym, klucz można obrócić max. jakieś 30-45 stopni, bo przeszkadza zbiornik płynu hamulcowego,
więc było trochę "machania", strach że klucz lub nakrętka spadnie w dół na silnik bo trudno byłoby je z tej ciasnej dziury "odzyskać".
Na następny raz kupię klucz płasko-oczkowy 10mm z wbudowaną grzechotką, koszt 10-20 zł, zawiążę na nim sznurek aby nie spadł, to ułatwi pracę.
szczypce do opasek.png
Plik ściągnięto 18 raz(y) 188,04 KB
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-10-21, 17:50, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-10-21, 21:26
Fruxo napisał/a:
Żaden gazownik wam tego nie powie bo to jest jego chleb. Filtr przy parowniku chroni tylko przed ciałami stałymi np korozji. Ja go w ogóle nie wymieniam tylko przy otwieraniu parownika. (60-100 tyś ) Przy przejściu w stan gazowy z płynnego wytwarza się szlam /nagar / mazmut jak zwał tak zwał. Ten nagar ma to do siebie że gęstnieje w niskich temperaturach więc jak macie problemy na zimnym to 99% to. W reduktorze zakleja wachadełko i nie przeskoczy wam na gaz wtedy trzeba go wyczyścić a że jest w środku parownika to od razu wymiana uszczelek. Filtr przed wtryskami z włókna szklanego lub z odstojnikiem jeden i drugi ma swoich sympatyków i przeciwników. Żadne badziewia z papieru. No i wtryski radze nauczyć się czyścić samemu to wam bardzo ułatwi życie.
Ten nagar wytracający się z lpg i tak was trafi bo to nie jest związane ze stacją czy "oszustami" po prostu trafią zanieczyszczona partia na rynek i macie pecha. Nie da się przed tym ustrzec. Bo w PL nie ma żadnych norm odnośnie LPG.
Ja wtryski czyszczę co rok bo trwa to max 15 min. Wyciąganie wtryski z listwy a daci są zawsze na wierzchu(4śruby). Zdejmujesz siateczkę (trzeba ja rozruszać ) następnie do wtrysku lejesz zmywacz uniwersalny np wurth w spreju. Podajesz sprężone w każdy otwór. Cała operacje powtarzasz do skutku. Następnie siateczke też trzeba przelać i potraktować powietrzem , składasz i chodzi. Ja po takiej operacji zakładam nowy filtr przed wtryskami.
Tyle starczy aby cieszyć się długo bezproblemowym użytkowaniem fabrycznej instalacji lpg w daci. Jeżeli jeździcie na lpg musicie to umieć bo u nas nagar w gazie to norma. Bez czyszczenie wtryski zaczną się wycierać a potem lać i będzie płacz że po 40 tyś wtryski do wywalenia.
Ja od w każdym aucie gdzie była instalacja LPG filtry wymieniałem co 8-10 tys km jest to groszowa sprawa a warto aby utrzymać instalacje w jak najlepszym stanie. Filtr fazy ciekłej również się syfi. Po przejechaniu 1000km od wymiany zaczyna robić się szary a po 4000-5000km w jego obudowie miałem zawsze dużo ( do połowy filtra), który wyglądał jak rdza, dlatego uważam, ze jego wymiana co 10tys km jest jak najbardziej wskazana aby reduktor nam się nie zasyfił.
Właśnie dzwoniłem do pewnego gazownika i stwierdził że filtr fazy ciekłej powinno się wymieniać częściej niż lotnej? Co wy na to? Chyba jedyna taka opinia jaką znam...
Panowie niedługo mi stuknie 10kkm. Zrobiłbym już przegląd tej instalacji gazowej. Podpowiedzcie co powinienem wymienić...jakie filtry i inne elementy eksploatacyjne tak żeby było dobrze...dzięki.
Panowie niedługo mi stuknie 10kkm. Zrobiłbym już przegląd tej instalacji gazowej. Podpowiedzcie co powinienem wymienić...jakie filtry i inne elementy eksploatacyjne tak żeby było dobrze...dzięki.
witajcie
Przerabiał już ktoś temat podłączenia się pod fabryczną instalację gazową? Temat dotyczy dustera II PH2 1.0 tce. Przy ecu brak wtyczki. Podobno połączenie następuje za pomocą clipa. Prawda to? Może ktoś już przerabiał ten temat?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum