Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Jogger
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-12-07, 09:53   

laisar napisał/a:
r70 napisał/a:
Generalnie fajnie... ale

W innych nie-plug-inowych hybrydach - od priusów poczynając - działa to bardzo efektywnie, więc chyba nie należy się obawiać implementacji Dacii.

r70 napisał/a:
aspekt opłacalności ekonomicznej jest dla mnie wątpliwy

To się okaże jak poznamy faktyczne ceny oraz realne zużycie paliwa.


Jasne - okaże się. Na obecną chwilę przyjąłem sobie dla porównania średnie spalanie ze Spritmonitor dla hybrydy Arcnana (średnio 5,91PB) i LPG Dustera 1.0 (średnio 8,76LPG)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-07, 12:10   

laisar napisał/a:
W innych nie-plug-inowych hybrydach - od priusów poczynając - działa to bardzo efektywnie, więc chyba nie należy się obawiać implementacji Dacii.


W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-07, 12:19   

gfedorynski napisał/a:
W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?

Katalogowo zapewne we wszystkich - przecież to wyłącznie kwestia marketingowego doboru bazy porównawczej...
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-07, 13:22   

Nie bardzo mam czas teraz robić szczegółowe rozeznanie, ale mam w głowie, że hybrydy wydawały mi się bezsensowne nawet biorąc pod uwagę parametry katalogowe.
(I bardzo słusznie, że nie dostały przywilejów analogicznych jak samochody elektryczne.)

Niemniej mam świadomość, że to wszystko się zmienia i zobaczymy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-07, 17:16   

Prius I - https://www.spritmonitor....onstyear_e=2002

- średnio niecałe 6.


Prius II - https://www.spritmonitor....onstyear_e=2009

- średnio niewiele ponad 5.

Też się nigdy wcześniej jakoś bardzo nie wgłębiałem i elektryki oczywiście są lepsze, ale powyższe wyniki wydają mi się całkiem niezłe, nie tylko w porównaniu z moim przedpotopowym wozidłem ;)

Natomiast czy za 2 lata będzie sens wchodzić w joggerową hybrydę, to się się właśnie okaże. Chociaż gdyby ekstrapolować dzisiejsze trendy cenowe, to wydaje się, że chyba raczej powinna to być atrakcyjna oferta względem konkurencji...
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-12-07, 18:35   

gfedorynski napisał/a:
hybrydy wydawały mi się bezsensowne nawet biorąc pod uwagę parametry katalogowe

laisar napisał/a:
Natomiast czy za 2 lata będzie sens wchodzić w joggerową hybrydę, to się się właśnie okaże.

Nie spodziewałbym się, żeby elektryki nagle znacząco potaniały, tymczasem wersje z silnikami spalinowymi zrobiły się ekstremalnie drogie i słabe. Gdyby Dacia na starcie zaoferowała hybrydę, to poważnie zastanowiłbym się nad sprzedażą Lodgy i kupnem Joggera. Może to jest nieopłacalne ekonomicznie (ale który nowy samochód jest opłacalny?), ale jednak zapewne wolnossący silnik 1.6 w hybrydzie to praktycznie gwarancja bezproblemowej eksploatacji.

Zmieniałem właśnie samochód i uśmiechałem się m.in. do hybrydowych Aurisów, niemniej posadzenie tyłka w nowej Corolli kombi oraz przegląd rynku używanych Aurisów skutecznie mnie wyleczyły - olbrzymia cena + olbrzymia ciasnota. W Jogerze będzie pewnie tyle miejsca, że między rzędami będą hulały wiatry fenowe, tak więc hybryda może być świetną alternatywą, no chyba że będzie jeździła równie słabo, jak zapewne będzie jeździł silnik 1.0 LPG - wtedy pewnie lepiej wziąć to drugie taniej... EDIT: no dobra, doczytałem, że 140KM, to w zasadzie rozwiewa wątpliwości.

W każdym razie wolę już zwykłą hybrydę, niż plug-in, który kosztowałby dużo drożej i ważyłby dużo więcej - pluginy łączą przecież idealnie wady obu technologii :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2021-12-07, 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2021-12-07, 20:15   

kapelusznik napisał/a:
Fabia 2 kombi - ładowność 530kg...

Fabia kombi 3 pewno podobnie ale skoda zdaje się właśnie wycofała ten model.

masterczerwi napisał/a:
więc spekuluję że hybryda Joggera w wersji Extreme będzie droższa o jakieś 15-20k,- MAX.

Raczej to będzie dodatkowe 20-25tys. zł.
Czyli 80+25=105tys.zł
A i30 comfort ( 2 wersja od dołu ) kosztuje 95tys.zł za 1,5 160KM 48V hybrydę w manualu lub 105tys.zł za 1,5 48V hybrydę w automacie.
A toyota corolla kombi hybrydowa kosztuje 105+11= 116 tys.zł za drugą wersję od dołu.
To za stówę (+haczyk) wolę toyotę lub hyundaya lub kię niż joggera.

Prezes napisał/a:
Cennik Joggera + jego wygląd na zdjęciach sprawiły, że już o nim za mocno nie myślę.. jeszcze na żywo bym chciał zobaczyć..

Jest o jakieś 5000 zł za drogi. Pytanie też jak będzie wyciszony.

eliks napisał/a:
Wygląd Jogera to rzecz gustu, dla mnie wygląda jak by połączyli ze sobą 2 różne auta, ale czy Logan mcv był piękny?

Był. jedynka mcv oczywiście :mrgreen: .
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-12-07, 22:54   

straszna_maruda, nie chodzi o to czy ktoś cos wycofał, tylko o yo że 400kg ładowności w kombi z tak dużym bagażnikiem to jednak żenada by była...
4 osoby i w zasadzie w bagażniku można wozić powietrze...
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2021-12-08, 13:06   

laisar napisał/a:
gfedorynski napisał/a:
W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?

Katalogowo zapewne we wszystkich - przecież to wyłącznie kwestia marketingowego doboru bazy porównawczej...


Przez miesiąc styczeń miałem okazję jeździć T Yaris III hybrid i spalanie rzędu 4,5-4,6l/100 km wg komputera. Nie pamietam ile wg dystrybutora.
Z tym, że był to okres, kiedy jeszcze nie było S5 z Wrocławia na Poznań i jeździło, a właściwie stało się czasem 5 km w korku do Kryniczna.
Porównanie miałem do swojej T Yaris II 100 KM z silnikiem 1,33, która to potrafiła przy jeździe emeryckiej zejść do około 5l/100, ale jak już się głębiej w pedał cisnęło to niestety poniżej 6l nie schodziło, przeważnie między 6,2-6,8l/100
_________________
Paweł
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-08, 13:23   

nowy napisał/a:
laisar napisał/a:
gfedorynski napisał/a:
W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?

Katalogowo zapewne we wszystkich - przecież to wyłącznie kwestia marketingowego doboru bazy porównawczej...


Przez miesiąc styczeń miałem okazję jeździć T Yaris III hybrid i spalanie rzędu 4,5-4,6l/100 km wg komputera. Nie pamietam ile wg dystrybutora.
Z tym, że był to okres, kiedy jeszcze nie było S5 z Wrocławia na Poznań i jeździło, a właściwie stało się czasem 5 km w korku do Kryniczna.
Porównanie miałem do swojej T Yaris II 100 KM z silnikiem 1,33, która to potrafiła przy jeździe emeryckiej zejść do około 5l/100, ale jak już się głębiej w pedał cisnęło to niestety poniżej 6l nie schodziło, przeważnie między 6,2-6,8l/100


to żadna rewelacja takie spalanie. mój jeszcze aktualny pojazd Fiat 500 1.2 benzyna 60 KM - 5,7 w warszawskich korkach przy normalnej jeździe. zwykła benzyna bez hybrydy, klima non stop.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-12-08, 14:28   

Nieźle. A mój wartburg 10.
 
Slawskip 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2021
Wersja: Celebration
Dołączył: 16 Lip 2021
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2021-12-08, 15:02   

spalanie to bardzo specyficzna rzecz i u jednego auto będzie spalać 8 a u innego 10 litrów na 100 km, także trzeba patrzeć na to jak się użytkuje samochód, a dopiero potem można określić czy pali dużo czy mało.
Sam mam porównanie trzech samochodów, które użytkuję/użytkowałem mniej więcej w ten sam sposób (dwa diesle i jedna benzyna z gazem).
Wnioski są takie że 1.5 blue DCI 115KM (6,5l/100km) pali mi litr mniej niż 1.9 CDTi 120KM (7,5l/100km), za to Subaru 2.0 165KM z automatem wciągało mi 12,5 litra gazu i coś około 0,5~1,0 l benzyny na 100km, przez co ekonomicznie wychodził pomiędzy jednym a drugim (patrząc na koszt przejechania 100 km).

Co do Joggera to jak dla mnie jedynie ta hybryda wygląda zachęcająco i nie wyobrażam sobie jazdy tym autem z 1.0 i kompletem pasażerów z bagażem. Czasem jeżdżę B-MAX'em z 1.0 125KM i w tym aucie się spoko sprawdza (chociaż wyraźnie słabiej zachowuje się podczas jazdy autostradowej niż 1.9 CDTi), ale to jest małe auto do miasta, a nie rodzinne kombi do łykania kilometrów z całą rodziną na pokładzie.
_________________
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-08, 15:09   

chrom6 napisał/a:
nowy napisał/a:
laisar napisał/a:
gfedorynski napisał/a:
W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?

Katalogowo zapewne we wszystkich - przecież to wyłącznie kwestia marketingowego doboru bazy porównawczej...


Przez miesiąc styczeń miałem okazję jeździć T Yaris III hybrid i spalanie rzędu 4,5-4,6l/100 km wg komputera. Nie pamietam ile wg dystrybutora.
Z tym, że był to okres, kiedy jeszcze nie było S5 z Wrocławia na Poznań i jeździło, a właściwie stało się czasem 5 km w korku do Kryniczna.
Porównanie miałem do swojej T Yaris II 100 KM z silnikiem 1,33, która to potrafiła przy jeździe emeryckiej zejść do około 5l/100, ale jak już się głębiej w pedał cisnęło to niestety poniżej 6l nie schodziło, przeważnie między 6,2-6,8l/100


to żadna rewelacja takie spalanie. mój jeszcze aktualny pojazd Fiat 500 1.2 benzyna 60 KM - 5,7 w warszawskich korkach przy normalnej jeździe. zwykła benzyna bez hybrydy, klima non stop.


Jasne, chciałbym to zobaczyć. W 500tkach był silnik 1.2 60km ? Z tego co mi się wydaje był montowany silnik 1.2 69km, który pochodzi z Punto II/ Pandy. Jeżeli mówimy o tym silniku to sorry ale nie uwiężę w takie niskie spalanie, jeszcze w Warszawie ,w korkach i jazda z AC. Sam producent podaje spalanie w mieście na poziomie 6.4l/100km a jak wiadomo te wyniki są zawsze zaniżone i realny wynik takiej 500tki to 6,8-7,0 l/100km. Panda II z tym motorem właśnie tyle paliła i to bez używania klimy bo jej po prostu nie miała.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-12-08, 19:04   

Ja mam w Sandero z ostatnich 142 km, przejechanych z prędkością średnią 27 km/h (krótkie jazdy z przedmieścia do miasta, dużo na zimnym, bez klimy) zużycie 9,6 l/100 km, czyli prawie jak ten księży wartburg z Nie ma mocnych. I wciąż rośnie, bo coraz zimniej się robi.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-12-08, 19:14   

dudu$ napisał/a:
Sam producent podaje spalanie w mieście na poziomie 6.4l/100km a jak wiadomo te wyniki są zawsze zaniżone i realny wynik takiej 500tki to 6,8-7,0 l/100km.

Wiesz, różnie to bywa ;) Mój duster na oryginalnych oponach (index toczenia A) spalił na dotarciu, pod moją nogą mniej niż podaje producent - zarówno PB jak i LPG ;) Teraz pali trochę nieznacznie więcej, ale opony D i zima a nie jesień.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-12-08, 21:09   

straszna_maruda napisał/a:
A i30 comfort ( 2 wersja od dołu ) kosztuje 95tys.zł za 1,5 160KM 48V hybrydę w manualu lub 105tys.zł za 1,5 48V hybrydę w automacie.
A toyota corolla kombi hybrydowa kosztuje 105+11= 116 tys.zł za drugą wersję od dołu.
To za stówę (+haczyk) wolę toyotę lub hyundaya lub kię niż joggera.

Co to w ogóle za porównanie? :-) Jeśli czysto subiektywne to ok, ale obiektywnie to tę Corollę można by rozebrać na części i zmieścić w Joggerze :lol: Jak pisałem, siedziałem w nowej Corolli i nawet względny kurdupel jak ja (172cm) nie ma tam miejsca na własną osobę, zresztą po przymierzeniu zadka do Puegeota 508 II doszedłem do podobnego wniosku...
Praktycznie o każdym modelu Dacii do tej pory można było powiedzieć "iiii tam, to ja zamiast full opcji Dacii X wolę Samochód Y, bo cena ta sama a wyposażenie i wykonanie lepsze", tylko potem w ten Samochód Y jednak nie mieścił się rower na stojąco i piątka pasażerów.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-08, 23:40   

r70 napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Sam producent podaje spalanie w mieście na poziomie 6.4l/100km a jak wiadomo te wyniki są zawsze zaniżone i realny wynik takiej 500tki to 6,8-7,0 l/100km.

Wiesz, różnie to bywa ;) Mój duster na oryginalnych oponach (index toczenia A) spalił na dotarciu, pod moją nogą mniej niż podaje producent - zarówno PB jak i LPG ;) Teraz pali trochę nieznacznie więcej, ale opony D i zima a nie jesień.


Czasem można zejść do wartości podanych przez producenta a nawet niżej, ba sam w poprzednich swoich daciach osiągałem wyniki lepsze niż podaje producent ale było to zazwyczaj w trasie. W mieście i to jeszcze, zatłoczonej stolicy gdzie od 15tej do 21 są korki nie uwiężę w takie gadanie i to jeszcze na włączonej klimatyzacji non-stop? te auto to musiało chyba być pchane. Swoim Dusterem nie raz udało mi się osiągnąć spalanie w mieście na poziomie 8,1l/100km czyli trochę powyżej tego co podaje producent ale była to jazda bardzo bardzo mecząca gdzie przyśpieszając ledwo co muskało się pedał przyśpieszenia i podczas jazdy cały czas stosuje się zasadę ECO czyli hamowanie silnikiem itp. Ogólnie rzecz biorąc zawsze hamuję silnikiem, ale wystarczy, że będę chciał szybciej ruszyć ze świateł itp. i spalanie idzie gwałtownie w górę. W przypadku mojego Dustera w tej chwili wynosi zazwyczaj +/- 9,5l/100km. Lodgy z tym samym motorem spalało mi 8,5l/100km a Logan MCV 1.2 16v 7,1l/100km PB lub 7,9-8,1l/100km LPG
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-12-08, 23:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-09, 08:01   

[quote="dudu$"][quote="chrom6"]
nowy napisał/a:
laisar napisał/a:
gfedorynski napisał/a:
W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?

Katalogowo zapewne we wszystkich - przecież to wyłącznie kwestia marketingowego doboru bazy porównawczej...

Jasne, chciałbym to zobaczyć. W 500tkach był silnik 1.2 60km ? Z tego co mi się wydaje był montowany silnik 1.2 69km, który pochodzi z Punto II/ Pandy. Jeżeli mówimy o tym silniku to sorry ale nie uwiężę w takie niskie spalanie, jeszcze w Warszawie ,w korkach i jazda z AC. Sam producent podaje spalanie w mieście na poziomie 6.4l/100km a jak wiadomo te wyniki są zawsze zaniżone i realny wynik takiej 500tki to 6,8-7,0 l/100km. Panda II z tym motorem właśnie tyle paliła i to bez używania klimy bo jej po prostu nie miała.


Proszę bardzo

20211208_180345 (Średni).jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 211,51 KB

 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-09, 09:36   

Tylko że tu masz średnie spalanie z przebiegu ponad 2000km, do tego jest to spalanie podane z komputera a w 99% jest ono zaniżone o +/- 0,5l na 100km . Są tylko suche fakty, nie ma pewności, że wszystkie te km były przejechane w mieście w korkach i to z włączona klimatyzacją. Nie mówię, że podajesz nie prawdę ale jeżdżę codziennie po warszawie od kilkunastu lat, miałem różne auta i w żadnym nie osiągnąłem takich wyników co podajesz a jak wcześniej pisałem zawsze stosowałem się do zasad ECO.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-09, 09:49   

dudu$ napisał/a:
Tylko że tu masz średnie spalanie z przebiegu ponad 2000km, do tego jest to spalanie podane z komputera a w 99% jest ono zaniżone o +/- 0,5l na 100km . Są tylko suche fakty, nie ma pewności, że wszystkie te km były przejechane w mieście w korkach i to z włączona klimatyzacją. Nie mówię, że podajesz nie prawdę ale jeżdżę codziennie po warszawie od kilkunastu lat, miałem różne auta i w żadnym nie osiągnąłem takich wyników co podajesz a jak wcześniej pisałem zawsze stosowałem się do zasad ECO.


100% jazda Piaseczno - Warszawa a zapewne wiesz jak w godzinach szczytu wyglada Pulawska. z dystrybutora wychodzi 6 czasem 6,1. jak jezdzilem z naciskiem na eko wynik w zaleznosci od dnia oscylowal w zakresie 4,9 - 5,3
 
Szlepster 



Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2021-12-09, 13:39   

Cytat:
Dzien dobry. Panie Tomaszu proszę o informację czy mocno zależy Panu na podgrzewanych siedzeniach, bo info jakie otrzymałem od centrali jest takie że nie da się wyprodukować auta z podgrzewanymi siedzeniami. Opcja ma się pojawić w produkcji kwietniowej.


Tak, że tego.... :-D
 
Liakim 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III
Silnik: ECO-G 100
Rocznik: 2022
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2021
Posty: 102
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-12-09, 16:17   

Szlepster napisał/a:
Cytat:
Dzien dobry. Panie Tomaszu proszę o informację czy mocno zależy Panu na podgrzewanych siedzeniach, bo info jakie otrzymałem od centrali jest takie że nie da się wyprodukować auta z podgrzewanymi siedzeniami. Opcja ma się pojawić w produkcji kwietniowej.


Tak, że tego.... :-D


Z dostępnością podgrzewanych siedzeń jest już problem od jakiegoś czasu. Przy moim zamówieniu we wrześniu już dostałem informację że podgrzewane fotele to minimum 2 miesiące dłużej czasu oczekiwania - ale zamówić można. Jak dosłownie tydzień później konfigurowałem z ciekawości w innym salonie to już dostałem info że nie ma możliwości zamówienia tej opcji.
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-12-10, 08:00   

Zamawiałem w lutym i już nie były dostępne fotele podgrzewane
Ostatnio zmieniony przez Paweł 2021-12-10, 08:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-12-10, 08:30   

ta stara hybryda co się dopiero ma pojawić w Daci to raczej się nie opłaci. Tj. zawsze taniej będzie LPG bo przeciętny człowiek nie wyjeżdzi różnicy w cenie w rozsądnym czasie. To nie jest dla ludzi którym się to ma opłacać tylko do tej części społeczeństwa która ma to kupić i myśleć że ratuje planetę czy co tam sobie myślą.

Z czasem to i auta elektryczne się zrównają cenami ze spalinowymi bo trend już widać i koło 2025/26 w klasie B różnica w cenie może być już tylko 10-20K między nimi
Ostatnio zmieniony przez franius 2021-12-10, 08:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2021-12-10, 17:00   

franius napisał/a:
Z czasem to i auta elektryczne się zrównają cenami ze spalinowymi bo trend już widać i koło 2025/26 w klasie B różnica w cenie może być już tylko 10-20K między nimi


A może odwrotnie. W dobie pogoni za ekologią i coraz wyższymi normami spalin, będzie tak, że wzrost cen samochodów spalinowych sprawi, że to one dogonią elektryki lub zbliżą się ceną do nich.
_________________
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne