Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2023-03-11, 21:42
Hybrydowa Dacia Jogger
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-07-13, 20:18   

dss3e napisał/a:
zautomatyzowana skrzynia manualna czyli skrzynia manualna plus zestaw siłowników naciskających sprzęgło i przesuwających dźwignię

Takie istnieją, ale zwykle mają bardzo kiepskie opinie - że wcale nie są takie proste w konstrukcji, ani trwałe, ani dobrze działające... W tym przypadku nie wiem, czy to opinie podobne do tych o CVT, czy faktycznie coś jest na rzeczy.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-07-14, 01:48   

Michał B24 napisał/a:
CVT w hybrydach Toyoty, to przekładnia planetarna, więc bardzo mocna. Obecnie jeźdżę Hondą z CVT i jeździłem też Nissanem Rogue z CVT, obie skrzynie bardzo fajne i wcale nie wyją. Bardzo łagodnie zmieniają przełozenie, i fajnie to przyspiesza. Toyotowa CVT niestety tak fajnie nie pracuje, przynajmniej ja nie umiem jej zmusić do fajnej pracy. Ale jeździ niezawodnie. Honda z CVT to bardzo dynamiczne auto, mowa o Civic 1.5 Turbo Vtec CVT 2018.

Słowem sterowanie i wykonanie skrzyń CVT jest bardzo różne i jedne są fajne inne nie.

Przyznam, że nie mogłem jakoś pogodzić słowa "planetarna" z koncepcją skrzyń CVT, no bo miałem przed oczami jakiegoś rowerowego Nexusa od Shimano czy Spectro od Srama jako przykład "planetarki" (o określonej przecież liczbie biegów, czy to 3, 5, 7 czy 8), no i te rozszerzające się i zwężające koła pasowe i stalowy pas, jako przykład skrzyni bezstopniowej, czyli o zmiennym w nieskończenie małych krokach przełożeniu.
Więc jak uzyskać bezstopniowość zmiany przełożenia za pomocą tylko przekładni planetarnej (bo w Toyotach faktycznie nie ma tych kół pasowych i pasa)?
Toyota zrobiła to trochę podstępem i w pewnym sensie określenie CVT jest mylące i może nawet odstraszać klientów krórzy sparzyli się na klasycznych CVT z pasami i kołami.
Jeśli dobrze rozumiem, zmienność przełożenia uzyskuje się tam poprzez niezależną, elektryczną kontrolę wszystkich elementów przekładni planetarnej, co daje efekt płynnej zmiany przełożenia, a raczej rozdziału mocy z silników elektrycznych i spalinowego.
Poniżej edukacyjny film Pertyna, który trochę to zgadnienie rozjaśnia:
https://www.youtube.com/watch?v=FrPTMwqZfwE
W żadnym razie nie należy jednak mylić planetarnej skrzyni CVT Toyoty z prawdziwą bezstopiową przekładnią planetarną jaką jest np. NuVinci, stosowana w napędach rowerowych. Tam nie ma zębatek tylko kule, których oś obrotu potrafi się zmieniać i w ten sposób manipuluje się efektywną średnicą współpracujących powierzchni, uzyskując zmienne przełożenia.
https://www.youtube.com/watch?v=Smijjy832X0
https://www.youtube.com/watch?v=kVPjhmTThPo
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-07-14, 01:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-07-14, 07:17   

dss3e napisał/a:
...na rynku brakuje rozwiązań maksymalnie prostych typu zautomatyzowana skrzynia manualna czyli skrzynia manualna plus zestaw siłowników naciskających sprzęgło i przesuwających dźwignię.
Przecież coś takiego właśnie było w skrzyniach Easy-R w Daciach w poprzednim dziesięcioleciu. I jakoś z upływem czasu nie było to szczególnie niezawodne...
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-07-14, 07:20   

takie "maksymalnie proste" rozwiązanie było w easy-r Renault/Nissan, Selespeed w Fiat/Alfa, i sensodrive w Citroen - wszystkie psuły się na potęgę a diagnostyka i naprawy sprawiały że mechanicy nie spali po nocach :D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-07-14, 09:47   

Bo sam pomysł może i prosty, ale wygląda na to, że zrobiony po taniości, więc i takie efekty...
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-07-14, 15:48   

Jeszcze jeden krótki film o tych skrzyniach CVT w hybrydach Toyoty:
https://www.youtube.com/shorts/NHYo68PpApI
Trzeba jednak pamiętać, że Toyota stosuje też klasyczne skrzynie CVT z metalowym pasem (np. w Yarisie bez układu hybrydowego):
https://www.youtube.com/watch?v=xbXH9SkzmsA
https://www.youtube.com/watch?v=eTjQxA6nKhM
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-07-14, 16:00, w całości zmieniany 4 razy  
 
dss3e 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2023
Posty: 42
Skąd: SK
Wysłany: 2023-07-14, 17:48   

r70 napisał/a:
dss3e napisał/a:
[ a koszt przejechania 100km podobny jak dla trzycylindrowych dacii z lpg.

To chyba jedyna taka 10letnia toyota zadowoli się 2.5-3l benzyny ;)

Ciekawsze jest to że użytkownicy takich hybryd podają koszt benzyny nie wspominając o koszcie ładowania akumulatora i wychodzi 15zł na 100km.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2023-07-18, 10:56   

Jak nie dostanę tutaj automatu to będzie trzeba zmienić markę tylko pytanie na jaką :roll:
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2023-07-18, 12:58   

michauek22 napisał/a:
Jak nie dostanę tutaj automatu to będzie trzeba zmienić markę tylko pytanie na jaką :roll:


Jeśli kryterium jest automat, to wybór jest bardzo prosty, bo tego jest bez liku.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2023-07-26, 18:33   

no ale jednak ciągle mam sentyment do marki :lol:
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 832
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-12-04, 12:17   

https://www.youtube.com/w...pp=ygUGam9nZ2Vy
 
temporar 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-04-10, 20:30   

Jogger w hybrydzie do zamówienia w Polsce - od 109 550 (5 os Expression) do 122 350 (7 os Expression ze wszystkimi dodatkami). Co ciekawe, nie ma w konfiguratorze 7 os Extreme w hybrydzie. 25-30% więcej niż ECO-G. Czy wg was warto?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-04-10, 23:03   

zależy ile warta jest dla Ciebie automatyczna skrzynia biegów, przyspieszenie i kultura pracy na biegu jałowym i gdzie się głównie poruszasz ?
Każdy musi ocenić sam - dla mnie atuty hybrydy nie są warte takiej dopłaty i droższej eksploatacji średniorocznej.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-04-11, 09:46   

Niech ktoś to przerobi na wtyczkowca.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-04-17, 16:43   

Witam serdecznie

Ma ktoś informacje o ile jest mniejsza pojemność bagażnika jogger hybryda vs klasyczny ? Gdzie ten pakiet akumulatorków jest schowany ;-)
 
temporar 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-04-17, 17:11   

Bagażnik ma tą samą pojemność. Bateria jest tam gdzie zbiornik z gazem w wersji z silnikiem ECO-G lub koło zapasowe w wersji z silnikiem TCe 110, czyli pod trzecim rzędem siedzeń.
Ostatnio zmieniony przez temporar 2024-04-17, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne