Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
terkotanie od strony silnika - duster 1.0 tce lpg
Autor Wiadomość
jakub 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0Tce
Rocznik: 2023
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 2024-03-07, 15:17   

Cześć!

Jak wspominałem wyżej - mam Clio V 1.0Tce 2020, na szczęście już po wymianie turbiny ;-) W przyszłym tygodniu odbieram Dustera II Journey+ Eco-G 100 2023 z oferty Up&Go.

Czy ktoś z Was posiada podobny model (silnik, rocznik) i może potwierdzić czy problem z turbo nadal występuje czy został rozwiązany?

Pozdrawiam,
Jakub
 
nkstyle1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Wrz 2023
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-07, 16:01   

jakub napisał/a:
Cześć!

Jak wspominałem wyżej - mam Clio V 1.0Tce 2020, na szczęście już po wymianie turbiny ;-) W przyszłym tygodniu odbieram Dustera II Journey+ Eco-G 100 2023 z oferty Up&Go.

Czy ktoś z Was posiada podobny model (silnik, rocznik) i może potwierdzić czy problem z turbo nadal występuje czy został rozwiązany?

Pozdrawiam,
Jakub


Myślę że jest pewna niedomówienie.

ASO musi wymienić całą turbinę , bo takie ma wytyczne. Dostawca tego elementu również.
Dlatego jeśli uszkodzeniu ulega jeden z elementów turbosprężarki to oni i tak muszą wymienić całą.

Turbina składa się z wielu elementów.
Jeśli zużywa się nastawnik bądź inny element ruchomy to korpus sprężarki dalej jest całkowicie sprawny.

Nie możemy wtedy mówić że turbina jest wadliwa bo rdzeń jest sprawny i nie posiada luzów, oraz nie przepuszcza oleju.

Dopiero w przypadku gdy uszkodzeniu ulegnie wirnik turbiny i zaczyna brać olej to to jest do wymiany.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-13, 15:21   

Wymiana turbo zatwierdzona, element zamówiony, czekam informację kiedy podstawić samochód :) Mam nadzieję że będzie wersja poprawiona, ale nawet jeśli nie, a soft będzie ograniczał drżenie do początku, to wieżę że jakieś min 150tyś km powinna wytrzymać ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-03-13, 18:36   

r70 napisał/a:
Wymiana turbo zatwierdzona, element zamówiony...

Gratulacje! Ja szykuję się na czerwiec... Daj znać czy wymienią na poprawioną wersję i czy przywracają poprzednia wersję softu, która płynnie reguluje siłownikiem a nie skokowo. Chodzi mi o poprawę osiągów auta. U mnie po zmianie softu samochód jest strasznie zamulony jak już kiedyś pisałem...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-13, 18:57   

Wszytko co będę widział oczywiście napisze :)
Ja nie przypominam sobie żeby soft "wygluszajacy" jakoś specjalnie zamulił mi samochód, ale może przez to że generalnie jeżdżę płynnie i " gładko" a nie dynamicznie.
Dziś świętuje (po cichu licząc na poprawioną turbinę ;) ), bo samochód jest przy przebiegu prawie 80tys w świetnej kondycji - zawieszeni bez żadnych luzów, zbieżność idealna, amorki mieszczą się w klasie "bardzo dobre" - czyli najwyższej, hamulce zużyte nie więcej niż w połowie... Silniczek pracuje idealnie, nie wymaga dolewek oleju a jego kolor po 15tys km sugeruje że możnaby wydłużyć ten interwał (po 15tys zrobię test oleju przepracowanego - da mi odpowiedź czy zostać przy interwale 15 czy wydłużyć do 20tys).
Nic tylko zakładać nowe, ciche turbo i robić kolejne dziesiątki czy setki tys km ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-03-13, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
nkstyle1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Wrz 2023
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-15, 07:55   

Jeżdżę już ponad tydzień na podłożonym oringu.
Drgania poprzeczne zostały zniwelowane, zostały jeszcze na przekładni nastawnika.

Dołożyłem jeszcze długi oring na dociąganie cięgna do nastawnika. Tego jeszcze nie pokaże bo testuję.

Jest prawie całokowicie bez drgań.
Drgania osiowe zostały zniwelowane, zostały jeszcze na przekładni nastawnika.


Korekty ciśnienia doładowania z +11% na -9%, to informacja o tym że zawór się domyka.

Zniknęło falowanie ciśnienia doładowania co odczuwałem jako nie liniowy przyrost mocy.
Więc subiektywnie uważam, że przez to że cięgno nie ma kompensacji drania uszkadza nastawniki.
Sam nastawnik jest tak słabo wykonany że nie jest zabezpieczony przed takim błędem

Na tej stronie wiki piszą że zmiana jest na turbo z hr10ddt .

"The 1.0 TCe 110 engine (code H5D) is not affected by the turbine problems of the 1.0 TCe90 / ECO-G 100 engine (code H4D) - both equipping the Jogger.
The H5D has a turbine with a more cleverly made dump valve - which is "stolen" from the Nissan HR10DDT - the H5D's brother - which no one complains about rattling, or cascading errors or separating the connecting rod from the valve stem... "
Ostatnio zmieniony przez nkstyle1 2024-03-15, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 324
Skąd: z ?
Wysłany: Dzisiaj 7:59   

BT 71538 / BT 71694 - TURBINA - EWG PRĘT METALICZNY ZAWÓR HAŁASOWY / ODPADY

- OFICJALNIE: Biuletyn Techniczny 71538 / BT-71538 / BT71538 - turbiny nie są już wymieniane w ramach gwarancji dla TCe 90 i ECO-G 100, gdy klient skarży się na metaliczny hałas w silniku i zostanie zidentyfikowany jako problem z luzami zaworów/trzpienia od EWG;

- SZCZEGÓŁY: GRZECHANIE TURBINA - METALICZNE KLIKNIĘCIE Z PRZEDZIAŁU SILNIKA W PRZYPADKU ZWALANIA Z 2500 obr/min DO 1500 obr/min; W szczególności: Luz na korbowodzie mechanizmu uruchamiającego zawór wylotowy turbosprężarki - zgodnie z BIULETEM TECHNICZNYM 71538; Powiadomiono producenta turbiny i poszukuje się rozwiązań pozwalających uniknąć wymiany turbiny na ten sam model - co z kolei po kilku tysiącach km ponownie ulegnie awarii / hałas wytwarza zawór Waste Gate, a nie drążek uruchamiający pomiędzy redukcja drgań siłownika i zaworu/tłoczyska za pomocą zwykłej sprężyny nie daje zamierzonego efektu;
- Liczba pojazdów, których to dotyczy: NIEZNANA (WIELE…, WSZYSTKIE z dedykowaną turbosprężarką BorgWarner 16371015066 H4D)
- Dotknięte modele:
— RENAULT CAPTUR II (xJB)
—RENAULT CLIO V (xJA)
— DACIA LOGAN III (LJI), SANDERO III (BJI), SANDERO III STEPWAY (BJIx), JOGGER (RJI)
— RENAULT TALIANT (xJF)
— RENAULT/DACIA DUSTER II (xJD)
- Dotknięte silniki: H4D 470 (1.0 TCe 90) i H4D 480 (1.0 ECO-G 100)

- ROZWIĄZANIE:
- BT-71538 został zaktualizowany 14.06.2023 o nowe oprogramowanie do ECU wtrysku, przeprogramowanie ma 90% szans na sukces (tzn. stukanie praktycznie zniknęło), pozostałe 10% turbin nadal grzechotało przy zwalnianiu, ale na znacznie krótszy okres czasu;
- Rzeczywiste rozwiązanie zostało opublikowane w Biuletynie Technicznym 67873 / BT67873.
- Przeprogramowanie ECU wtrysku ma zastosowanie tylko wtedy, gdy złożysz skargę na grzechotanie, nie będziesz otrzymywać powiadomień, SMS-ów, e-maili ani listów o odwołaniu i nie wiadomo, czy zostanie przekonwertowany na OTS identyfikowany przez VIN;
- Rozwiązaniem jest POPRAWA problemu (zmniejszenie oscylacji zaworów i grzechotania tłoczyska), a nie rozwiązanie całkowite);
- Fabryka stosuje wersję Beta ECM z BT71538 co najmniej od lutego 2023 roku w produkowanych nowych samochodach;
- BT-71538 został zaktualizowany pod koniec października 2023 - kalibracja ECM zawarta w nowej aktualizacji nie stwarza już ryzyka szarpnięć/przyspieszania na falach/szarpnięć. Nie wiadomo, jak bardzo ryzyko jest zmniejszone w przypadku tych, którzy JUŻ mieli kaskadowe awarie ABS, ESP, AEB, HSA i nie zastosowali jeszcze BT-71538;
- grudzień 2023: docelowo usterka zostanie usunięta zarówno na linii produkcyjnej, jak i w ramach gwarancji poprzez wymianę istniejącego modelu turbiny na nowy, pozbawiony wady, począwszy od stycznia 2024 r. - najprawdopodobniej nowy model posiadający w nich zawór WG od Nissana;

- SZCZEGÓŁY ROZDZIELCZOŚCI:
Wydaje się, że przy przebiegu turbiny rzędu 60 - 70 000 km zastosowanie BT7153 prowadzi do nasilenia nieliniowego przyspieszenia, które i tak występuje nawet przy nowym silniku.
Tyle, że teraz jest to bardziej oczywiste

Przyspieszenie nieliniowe występuje:
- nawet jeśli jeszcze NIE pojawiły się specyficzne błędy kaskadowe (ABS, ESC/ESP, AEB, HSA);
- tym bardziej, że zużycie zaworów ujawniło się w wyniku błędów kaskadowych przed zastosowaniem BT7153;
- szczególnie pomiędzy 2500 a 3000 obr/min;
- podczas gwałtownego przyspieszania / kopnięcia / wyprzedzania;
- nie przy łatwiejszym, stałym przyspieszaniu;

Przyspieszenie nieliniowe jest opisywane przez klientów jako:
- idzie w seriach;
- gdy koła stracą przyczepność na śniegu/lodzie;
- luki w przyspieszeniu;
- wolne obroty na których auto nie odpala;

Podsumowując, BT7153 jeszcze mocniej uwydatnia zużycie zaworu spustowego WasteGate, nawet jeśli nie wpływa to jeszcze na użytkownika.

Albo użytkownik żyje chodzeniem, albo powinno to szybciej doprowadzić do całkowitej wymiany turbiny.

Osoby z „młodszymi” turbinami o przebiegu 60 - 70 000 km i mniejszym zużyciu odniosą większe korzyści na zastosowaniu BT71538, tempo zużycia zaworów powinno być znacznie mniejsze, a może całkowicie zatrzymane - jeszcze nie wiemy, czy BT71538 to rozwiązanie długoterminowe i jakie to praca turbiny, przy której BT71538 może ją całkowicie zapisać.

Dlatego jeśli zawór zrzutowy wykazuje zużycie, nie ma ratunku oprogramowania, należy całkowicie wymienić turbinę i zastosować BT71538 od początku, aby zminimalizować zużycie zaworu zrzutowego w miarę upływu czasu, im dłużej aplikacja jest opóźniona, tym bardziej zauważalne są skutki zużycie wastegate’a w silniku.

Ci, którzy mają przebieg ponad 60 000, powinni poczekać, aż turbina ulegnie awarii, zamiast przeprowadzać ponowne zmiękczanie? Tak, zwiększone zużycie może prowadzić do kaskadowych awarii i wymiany turbiny w ramach gwarancji - zastosowanie BT7153 może opóźnić awarię PO okresie gwarancji na samochód… przy rygorystycznych kosztach…
Ale nie wiadomo kiedy i jak to się stanie... to loteria...

Jeśli coś stukało i nie masz kaskadowych błędów i niedługo kończy się gwarancja to możesz skorzystać z rozwiązania w BT71538 - ewentualnie zrób to jak najbliżej końca gwarancji, żeby móc skorzystać z ewentualnej wymiany

tłumaczenie automatyczne z rumuńskiego http://logan3wiki.wikidot...rechemari#toc45 tam też dokumentacja fotograficzna problemu
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne