Trzeba przyznać, że Dustery wyglądają bardzo charakternie, przy czym IMHO 3-ka bardziej nawet od 1-ki, a najbardziej "rozmydlona" była 2-ka. Bigstera jeszcze na oczy własne nie widziałem, więc się nie wypowiem, ale przypuszczam, że może wywierać efekt totalny
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-06-28, 13:03
Nie działa, jest zablokowana, już rok temu dyskutowałem z importerem. Dla LPG tego nie wdrożyli. Pozostałe parametry dla gazu też są liczone z dużym przybliżeniem. Eco tylko z innymi silnikami. Jedyny związek z Eco ma ekran z liściem, pokazujący kolorami jak sprawnie zmieniasz biegi. Co do oprogramowania to Dacia to chyba olewa, , wchodzą nowe modele hybrydy , szyberdachy i klapy i tam testują programy.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-06-29, 11:02
Killer King napisał/a:
paul7 napisał/a:
...Jedyny związek z Eco ma ekran z liściem, pokazujący kolorami jak sprawnie zmieniasz biegi...
No właśnie to też nie działa.
Jest ekran z liściem, ale brak jakichkolwiek danych.
Może kolorów nie odróżnisz Sorry,
Tego nie zablokowali dla LPG. Nic więcej nie wyświetli. Dodam , że ta ich uniwersalna instrukcja jest beznadziejna, nie piszą dla jakiej wersji są funkcje, dla jakiej, nie. Ja już przebrnąłem przez różne reklamacje i rozmowy z serwisami i nic już mnie nie dziwi. W salonach nic nie wiedzą.
Wszystko się wyjasniło - funkcja działa tylko podczas jazdy - na postoju nic nie pokazuje, tzn. nie wyświetla danych z przejazdu.
Pokazuje się listek, ale jego wyniki to zbiór danych z góra kilku poprzednich minut jazdy - totalnie bezużyteczne.
Asystent jazdy.
Tutaj zaskoczenie — asystent pasa ruchu sam koryguje tor jazdy. Odczucie takie, jakby samochód jechał w koleinach.
Myślałem, że to będzie rozwiązanie, jakie było niecałe 10 lat temu Renault - tzn. będzie alarmował z głośników, gdy zauważył nieprawidłowy tor jazdy.
I jeszcze jedna fajna funkcja.
Asystent zaalarmował, jak zauważył, że przegapiam zjazd z drogi - wyskoczył komunikat + alarm głowowy o skorygowaniu toru jazdy. Jazda na nawigacji z AA - tutaj mam wyłączone komunikaty.
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-06-30, 09:02, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-07-02, 17:48
Dodam, że łączność aplikacji z samochodem jest tylko po udzieleniu zgód na tablecie.
Aplikacja jest słaba, pokazuje tylko stan licznika, ilość benzyny w baku i ostatnie miejsce zaparkowania na mapie. Oczywiście hybryda ma trochę więcej funkcji.
Kolor sandstone - nie widać rys, powstających od samego pstrzenia, tak jak do tej pory miałem z ciemnymi lakierami.
Wysokość załadunkowa bagażnika idealna do wkładania zakupów z wózka Lidowego.
Wysokość siedzeń tak samo, nie mam problemu, jak do tej pory, że trzeba się gimnastykować i zginąć, aby np. zapiąć pasy dzieci.
Dwa problemy rozwiązane.
Pytanie, czy u was też automatycznie jest uruchamiany ogranicznik prędkości w trybie czuwania ?
Da się to wyłączyć, ale po uruchomieniu wraca do ustawień.
Automat.jpg
Plik ściągnięto 5914 raz(y) 7,31 KB
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-07-03, 10:03, w całości zmieniany 3 razy
Pytanie, czy u was też automatycznie jest uruchamiany ogranicznik prędkości w trybie czuwania ?
Da się to wyłączyć, ale po uruchomieniu wraca do ustawień.
Wczoraj sie dowiedziałem, ze właśnie Bigster startuje zawsze z włączonym ogranicznikiem i jeśli przypadkiem naciśniemy set+ / set- ustawi sie na 30km/h i szybciej nie pojedzie, do wyłączenia manualnie. Prawdopodobnie w Dusterze jest tak samo.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-07-05, 11:49
Należy przyjąć że wyniki pomiarów są teoretyczne. Szybciej jedziesz, więcej słyszysz. Masz włączone radio, nie słyszysz. Jedziesz pod wiatr, więcej wykazuje, z wiatrem, mniej, wieje z boku, też więcej, bo większa powierzchnia. Ja mam pozakładane uszczelki w drzwiach i klapie silnika, szumy są mniejsze, i z tego się cieszę.
Wczoraj profilaktycznie naładowałem aku - ładowarka Bosch C3 (prąd ładowania 3,8A) i tutaj zaskoczenie.
Aku ładowało się ponad 5 godzin.
Możliwe, że sprytna elektronika nie trzyma aku na wysokim poziomie albo nie była w stanie naładować go, pomimo wcześniejszego przejazdu na odcinku 15 km.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1414 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-07-15, 07:26
Nawet jeśli s&s nas wyłączony, to system odzyskiwania inteligentnego ładowania pracuje.
Z doświadczenia z tym systemem widzę najistotniejsza jest odpowiednia ilość hamowań silnikiem - żeby system mógł doładować Aku. Moja siostra od listopada 2024, od 5 tys km jezdzi Captur-em 1.0 LPG tymi samymi trasami co ja, tylko ma znacznie mniejszy udział miasta i 5 czy 6 razy miała info o niedoładowany Aku i ładowałem jej Aku. Ja po 115 tys km w dusterze nigdy nie miałem takiego komunikaty i Aku zawsze na testach przy okazji przeglądy wykazuje sprawność ok 97%. Naładowanie o ile pamiętam ok 80%.s&s mam w prawie cały czas ON
Wy nie macie jakiegoś hobby i bawicie się w ładowanie akumulatorów..? Jeżdżę zawodowo, prywatnie posiadam 8 własny samochód + 3 z rodzicami. Samych autobusów zaliczyłem już 60 różnych typów, ale nigdy nie bawiłem się w ładowanie akumulatorów.. Po co..?
1 moja dacia, akumulator wytrzymał prawie 10 lat. Diesel, stał zimą 2 tygodnie nie odpalany, bo nie było potrzeby...
Citroen 2019: Od nowego 2,0 Hdi: Od 2 dnia, po odbiorze z salonu komunikat "tryb oszczędzania energii" , brak muzy, wszystko gaśnie... I tak 6 lat, prawie. Ostatnie feriie, -6 w Muszynie, odpala od strzała.
Ja uważam, że za dużo poprawiacie fabryki... Jak trzeba ładować aku, to raczej trzeba kupować nowe... Tak było, jak wartburga rodzice mieli....
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2025-07-15, 13:39, w całości zmieniany 1 raz
Bo czasem dla kogoś Dacia może być jak hobby, albo jak p[asja :) Ja strzelam z wiatrówek i w ramach swojego hobby myję i oliwię śrut, który wyjeżdża z fabryki - poprawiam fabrykę :) Ja to rozumiem - Dacia może być hobby, a nawet coś więcej - pasją.
Wytłumacz, jak w normalnej eksploatacji można głęboko rozładować akumulator..?
Moja żona jeździła dieslem, naładowanym elektroniką 1,8km w jedna i po paru godzinach w drugą... Nigdy nic nie zawiodło....
Naprawdę wytłumaczcie mi to, bo ja taki stan rozumiem przez zostawienie zapalonych świateł na noc, na co nowoczesne wozy nie pozwalają.
Nowoczesne samochody pozwalają na takie zachowanie w wyniku modułu zarządzania energią, w zależności od marki będzie nosił nazwę SAM, BSI itp.
W Dacii na krótkich odcinkach jazdy korzystając ze świateł do jazdy dziennej ładowanie po uruchomieniu silnika oscyluje na poziomie 14.8V więc jest ok, natomiast taki poziom ładowania jest tylko przez kilka minut i spada do 13.3V, aby mieć wyższe ładowanie trzeba włączyć światła mijania.
Podobnie jak Ty mam styczność z większymi pojazdami, w przedsiębiorstwie komunikacyjnym mamy autobusy różnych producentów np: Autosan Sancity CNG w którym na początku ładowanie wynosiło 24.9V co było przyczyną niedoładowania akumulatorów nawet po przejechaniu 500 km na liniach międzymiastowych z włączonymi tablicami kierunkowymi, monitorami PXDM klimatyzacją, kasownikami tradycyjnymi jak i systemem ŚKUP, po 5 miesiącach we wszystkich wozach wymieniono akumulatory na nowe wraz ze zmianą modułu zarządzania energią.
Wytłumacz, jak w normalnej eksploatacji można głęboko rozładować akumulator..?
Moja żona jeździła dieslem, naładowanym elektroniką 1,8km w jedna i po paru godzinach w drugą... Nigdy nic nie zawiodło....
Naprawdę wytłumaczcie mi to, bo ja taki stan rozumiem przez zostawienie zapalonych świateł na noc, na co nowoczesne wozy nie pozwalają.
podam przykład z życia wzięty. Rozładowałem akumulator do 8V, a jak? Otóż próbowałem debugować mój SanderoGasTripComputer. Po zaparkowaniu zapomniałem wyłączyć światła (nie wysiadałem), odpaliłem laptopa i zacząłem bawić się kodem. Po godzinie na zegarach słyszałem piknięcia i już go się odpalić nie dało. Ale co ciekawe centralny działał pomimo rozładowania. Na następny dzień odpaliłem go z kabli, zrobiłem 100 km traskę i do wczoraj problemy się nie pojawiły. Wczoraj nie mogłem auta na luzie odpalić bez sprzęgła. Dziś go przegoniłem na trasie i zobaczę po pracy
Otóż próbowałem debugować mój SanderoGasTripComputer. Po zaparkowaniu zapomniałem wyłączyć światła (nie wysiadałem), odpaliłem laptopa i zacząłem bawić się kodem.
To chyba tez nie jest normalna eksploatacja? Ja to rozumiem, ze coś tam namieszałeś i się zkrzaczyło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum