Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:47
Logan MCV 15dci 85
Autor Wiadomość
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-12, 07:48   

kas602 napisał/a:

Sprobuj dieslem pojechac na trzecim biegu od 1250 obrotow do 6200... :)
Diesle nie sa elastyczniejsze (a nawet sa mniej elastyczne), tylko maja maksymalny moment obrotowy w duzo nizszym zakresie obrotow.



Elastyczność to nie tylko szeroki zakres obrotów, ale przede wszyskim czas, jaki zajmuje rozpędzanie. I tu przewagę mają silniki diesla [doładowane] ponieważ mają praktycznie stały moment obrotowy od ok. 1500 obr. Silniki benzynowe [bez doładowania] aby osiągały dobre przyśpiszenia trzeba kręcić na wysokich obrotach [pow. 3000].
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-10-12, 13:25   

Zapytałem kierowcy w mojej firmie ile średnio pali służbowe magane kombi dci 1.5 85 km. Można sądzić, że MCV spali podobnie. Miasto 6.5-7 l. /100 km, trasa 5-5.5 l. / 100 km.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2007-10-12, 16:44   

Co z tego, że diesel przeniesie na piątce przy stówie 2400 razy na minutę 160Nm? Benzyna przeniesie 120 Nm 3000 razy na minutę i wyjdzie podobnie, tyle, że benzyną można zredukować przy stówce do czwórki i już będzie przenosić 130Nm 3900 razy na minutę, można i do tróki by benzynka przenosiła 120 Nm 5000 razy na minutę - efekt - więcej tego momentu na kołach niż w dci.

Powtórzę się po raz kolejny: benzyna ma lepsze osiągi, diesel jest oszczędniejszy. Proste.

Benzyniakiem 1.2 na trójeczce mogłem jeździć bez gazu i trząsł się tak samo jak dci na trójce przy 1200 obrotów. Na dwójce benzynka bez gazu (na obrotach biegu jalowego wjeżdżała pod górkę.

Beznyna ma wyższy moment od diesla. Turbodiesel wysoki moment zawdzięcza turbinie, a zanim ta się rozkręci potrzeba ponad 1500 obrotów. Przy ok.800 obrotach diesel ma niższy moment obrotowy od benzyny. Podobnie jak by zdjąć turbo z diesla, to ani mocą, ani momentem obrotowym diesel nie dorówna benzynie. Takie 2.0 TDi bez turbo będzie miało 80KM i 130Nm - benzyna wolnąssąca o pojemności 1.6 więcej potrafi.

Ja diesla kupiłem dla oszczędności i się nie kłócęm, że diesel jest elastyczniejszy/szybszy od benzyny, bo to guzik prawda.
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-10-12, 20:29   

jan ostrzyca napisał/a:
Zapytałem kierowcy w mojej firmie ile średnio pali służbowe magane kombi dci 1.5 85 km. Można sądzić, że MCV spali podobnie. Miasto 6.5-7 l. /100 km, trasa 5-5.5 l. / 100 km.

No nie mogę... Janie! Masz tu konkretnych uzytkowników wypowiadających się na temat naszego realnego spalania, a ty pytasz innego kierowcę, innego samochodu, i na podstawie jego wypowiedzi strwierdzasz, że MCV dCi musi palić tyle a tyle... jestem w szoku. Muszę również zapytac jakiegoś użytkownika kangoo dCi ile pali jego auto - oszacuję na tej podstawie swoje spalanie... no może przesadzam, ale i tak jestem w szoku :shock:
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-10-13, 00:11   

Andrzej napisał/a:
kas602 napisał/a:

Sprobuj dieslem pojechac na trzecim biegu od 1250 obrotow do 6200... :)
Diesle nie sa elastyczniejsze (a nawet sa mniej elastyczne), tylko maja maksymalny moment obrotowy w duzo nizszym zakresie obrotow.



Elastyczność to nie tylko szeroki zakres obrotów, ale przede wszyskim czas, jaki zajmuje rozpędzanie. I tu przewagę mają silniki diesla [doładowane] ponieważ mają praktycznie stały moment obrotowy od ok. 1500 obr. Silniki benzynowe [bez doładowania] aby osiągały dobre przyśpiszenia trzeba kręcić na wysokich obrotach [pow. 3000].


Diesle maja znacznie mniejszy zakres obrotow pracy... O to chodzi w elastycznosci. Mam okazje dosc czesto jezdzic samochodem z silnikiem 1.5 dCi (w wersji 68 KM). Jego zakres obrotow to w zasadzie przedzial od 1500 do 3000. ponizej tej wartosci na kazdym biegu (z wyjatkiem 1ego i 2ego oczywiscie) sprawia wrazenie przeciazonego a rozpedzenie go od 3000 do 4000 zajmuje tyle samo czasu co rozpedzanie od 2000 do 3000. Wiec po co go krecic? Nie pisz mi, ze diesel jest bardziej elastyczny od benzyniaka bo to diesel wymaga znacznie czestszego siegania do lewarka zmiany biegow.
________________________
Gregosa: Jan Ostrzyca napisal wyraznie, ze chodzi o sluzbowe megan i to, ze mozna sugerowac poziom spalania. Wszak silniki sa te same... a i pewnie masa nie wiele sie bedzie roznic (80 - 100 kg?)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-10-13, 06:53   

[quote="Gregosa"] Masz tu konkretnych uzytkowników wypowiadających się na temat naszego realnego spalania, a ty pytasz innego kierowcę, innego samochodu, i na podstawie jego wypowiedzi strwierdzasz, że MCV dCi musi palić tyle a tyle... jestem w szoku. uote]

Kolego jak dotąd nie ma tu użytkowników MCV 1.5 dci 85 km bo takie auto NIE WYSTĘPUJE na polskich drogach. Stąd NIE MA żadnych doniesień na temat tego modelu MCV.

Co do pytania ZAWODOWEGO kierowcy, który przelatuje min. 50 tys. km rocznie danym autem we wszystkich możliwych warunkach, to jego opinia ma większy walor poznawczy od opinii osób, które (podobnie jak ja) oceniają zużycie paliwa na podstawie jednego lub kilku tankowań, lub są subietywnie przekonani (podobnie jak ja) o wyższości swojego samochodu nad innymi. Obecnie nasz megane ma ponad 100 tys. km przebiegu.

Następnie, próba szacunkowej oceny zużycia paliwa samochodu (przy braku ocen danego modelu MCV dci 85 km ) najbardziej zbliżonej wersji megane nie jest pozbawiona sensu, jesli weźmiemy ( jak to zrobiłem) samochód z takim samym silnikiem, o podobnej masie i sylwetce.

A co do opinii Kolegów, bardzo je szanuje. Ale wybaczcie, rekordy zuzycia paliwa bite przy prędkości 65 km/h (któryś z kolegów chwalił się 4 l./100 km) są imponujące ale spróbójcie pojechac tak na wczasy. Zresztą sam się chwaliłem zuzyciem w trasie poniżej 6 l./100 a w mieście poniżej 8l./100. Jest to możliwe do osiągnięcia w warunkach optymalnych (pora roku, rodzaj trasya, natężenie ruchu)

Prawda jest taka, że mocniejszy silnik musi spalić więcej. Bo skądś te konie sie biorą, a poza tym mocnieszy silnik kusi by dać czasem w rurę. Sami piszecie (niektórzy uzytkownicy wersji 67 km ) "nie biorę się za wyprzedzanie", "ma słaby start". Przy mocniejszym silniku weźmiecie się wyprzedzanie i start będzie lepszy... kosztem paliwa.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2007-10-13, 08:57   

Kolego Janie! Proszę o informację jakie auto Kolegi ma spalanie: w mieście, na trasie, średnio, przy jeździe oszczednej i sportowej :?:

[ Dodano: 2007-10-13, 10:30 ]
Róznica w cenie między 1.6 87KM a 1.5 dCI 85KM (te same wersje wyposażenia) to 7000 plnów. Wg. danych technicxznych różnica w spalaniu ok. 2.2 l. Zakładając na korzyść benzyniaka tę sama cenę paliwa 4.3 PLN każde przejechane 100 km to wydatek większy o 9-10 zł. Różnica w cenie zakupu auta zwraca się po przejechaniu 70 tys. km. (z kosztem kredytu po 80 tys. km).
Czy warto wybrać diesla? Zależy ile się jeździ rocznie. Moim zdaniem minimum to 15.000 - 20.000 km. Poniżej tej granicy lepiej kupić benzyniaka.
Oczywiście są to rozważania czysto teoretyczne. Dlatego interesują mnie realne spalania kolegów forumowiczów posiadających różne wersje aut. Ceny paliw też mogą ulec zmianie: jeżeli wzrosną - koszt diesla szybciej się zwróci. Z drugiej strony mozliwy jest wzrost akcyzy tylko na paliwo do diesli ( w niektórych krajach paliwo dieslowskie jest droższe niż benzyna). Wówczas diesel dłużej będzie się zracał.

Ponadto co kto woli. Jak ktoś chce oszczędzić jeszcze wiecej kupuje dCI 68 KM. Jeżeli ktoś chce trochę poszaleć kupi 1.6 105KM.

Z drugiej strony są inne możliwości oszczedności, można kupić benzyniaka w wersji Ambience prawie 10.000 PLN tańszego od dCI 85 który wystepuje tylko w wersji Laureate. Gorzej wyposażony ale tańszy!

Wybrałem słabszego diesla ze względu na duże przebiegi (jak na prywatne auto). Brat ma ClioII z tym samym silnikiem i jest zadowolony.
Gdyby to było auto używane 5-7 letnie, wybrałbym benzyniaka i przerobił na LPG.

Wreszcie jako odwieczny zwolennik UPR, przeciwnik bezsensownych podatków typu akcyza, wybieram silniki na paliwo diesla: procentowo niższa akcyza i mniejsze spalanie. W sumie rząd mniej mnie ograbi ;-) Oczywiście jeszcze lepszy był by pojazd z fabrycznie skonstruowanym silnikiem na LPG (ale takich nie ma na rynku).
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-13, 11:40   

kas602 napisał/a:

Diesle maja znacznie mniejszy zakres obrotow pracy... O to chodzi w elastycznosci. Mam okazje dosc czesto jezdzic samochodem z silnikiem 1.5 dCi (w wersji 68 KM). Jego zakres obrotow to w zasadzie przedzial od 1500 do 3000. ponizej tej wartosci na kazdym biegu (z wyjatkiem 1ego i 2ego oczywiscie) sprawia wrazenie przeciazonego a rozpedzenie go od 3000 do 4000 zajmuje tyle samo czasu co rozpedzanie od 2000 do 3000. Wiec po co go krecic? Nie pisz mi, ze diesel jest bardziej elastyczny od benzyniaka bo to diesel wymaga znacznie czestszego siegania do lewarka zmiany biegow.


To widzę, że mamy różne zdanie na temat tego, co nazywa się elastycznością silnika - ale nie zamierzam się spierać.

Moje zdanie jest takie, że turbodiesle z racji tego, że mają doładowanie mają duży moment obrotowy w większym zakresie obrotów niż benzyniaki bez turbo.
Oczywiście zgadzam się co do tego, że zakres obrotów pracy w silnikach benzynowych jest znacznie większy - ale na Boga nie od 1250 do 6200 na IV biegu - wiadomo, jest do zdobienia zwłaszcza jak dysponujemy dużą mocą - ale nie mówmy tu o dynamicznym przyspieszaniu.
Zgadzam się również z tym, że maksymalny moment obrotowy przekazywany na koła będzie większy dla benzyny niz dla diesla [o podobnych mocach] - dla tego np. benzyna szybciej osiga 100km/h i generalnie jest nieco szybsza.
Dla tego uważam, że jeżeli komuś zależy na sportowej jeździe to dla niego lepsza będzie benzyna.
Kas602 - z tego co widzę to przesiadasz się mocniejszej benzyny na słabszego diesla więc chyba nie ma co porównywać dynamiki tych samochodów.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-10-13, 12:07   

Mój raport dot. poboru paliwa w MCV 1.6 87km 7 os. po 11 tys. km (i megane służbowy dci 1.5 85 km po 100.000 tys.km)

trasa: oszczędnie i elastycznie ok. 6l. / 100 km ( ok. 5 l. /100 km)
normalnie (w gęstym ruchu i zmienne warunki) do 6.5 l./100 (5.5l. /100km)
miasto: oszczędnie, mały ruch, np niedziela 7.5 l /100 km (6-7 l/100km)
normalnie (duży ruch, korki, b. krótkie trasy) 8-9 l/ 100 km (do 8 l./100km)

średnio: 7-8l./ 100 km (5-6l. /100km)



w MCV nigdy nie dobiłem w mieście do 11l/100 wg instrukcji tym bardziej do 14 l/100 km wg niektórych magazynów moto.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2007-10-13, 16:55   

Ja mam podobne doświadczenia (ogólne) jak kolega powyżej. Kluczowe dla analizy ma styl jazdy bo różnica przy przeciętnym współczesnym silniku to 1-2 dm3 więcej dla ostrego stylu w stos. do normalnego. Podobnie zwiększa zima. Jeśli ktoś bierze więcej jak 1,5-2 razy normę fabryczną to albo nie potrafi jeździć albo ma uszkodzone auto.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-10-13, 21:50   

paulus napisał/a:
Oczywiście jeszcze lepszy był by pojazd z fabrycznie skonstruowanym silnikiem na LPG (ale takich nie ma na rynku).


Ależ są, tylko, ze na rynku rumuńskim, podejrzewam, że niedługo także u nas. ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-13, 23:10   

Black Eryk napisał/a:
W dieslu wciskasz jedyneczkę stojąc w wielkich korkach i jedziesz sobie na niej czy to po prostej czy tez pod górkę, bez gazu, spokojnie [...]


Moja benzynka też tak potrafi! :)
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-10-14, 02:29   

Andrzej napisał/a:
kas602 napisał/a:

Diesle maja znacznie mniejszy zakres obrotow pracy... O to chodzi w elastycznosci. Mam okazje dosc czesto jezdzic samochodem z silnikiem 1.5 dCi (w wersji 68 KM). Jego zakres obrotow to w zasadzie przedzial od 1500 do 3000. ponizej tej wartosci na kazdym biegu (z wyjatkiem 1ego i 2ego oczywiscie) sprawia wrazenie przeciazonego a rozpedzenie go od 3000 do 4000 zajmuje tyle samo czasu co rozpedzanie od 2000 do 3000. Wiec po co go krecic? Nie pisz mi, ze diesel jest bardziej elastyczny od benzyniaka bo to diesel wymaga znacznie czestszego siegania do lewarka zmiany biegow.


To widzę, że mamy różne zdanie na temat tego, co nazywa się elastycznością silnika - ale nie zamierzam się spierać.

Moje zdanie jest takie, że turbodiesle z racji tego, że mają doładowanie mają duży moment obrotowy w większym zakresie obrotów niż benzyniaki bez turbo.
Oczywiście zgadzam się co do tego, że zakres obrotów pracy w silnikach benzynowych jest znacznie większy - ale na Boga nie od 1250 do 6200 na IV biegu - wiadomo, jest do zdobienia zwłaszcza jak dysponujemy dużą mocą - ale nie mówmy tu o dynamicznym przyspieszaniu.
Zgadzam się również z tym, że maksymalny moment obrotowy przekazywany na koła będzie większy dla benzyny niz dla diesla [o podobnych mocach] - dla tego np. benzyna szybciej osiga 100km/h i generalnie jest nieco szybsza.
Dla tego uważam, że jeżeli komuś zależy na sportowej jeździe to dla niego lepsza będzie benzyna.
Kas602 - z tego co widzę to przesiadasz się mocniejszej benzyny na słabszego diesla więc chyba nie ma co porównywać dynamiki tych samochodów.


Andrzeju, doskonale zdaje sobie sprawe z tego, ze przesiadam sie do slabszego samochodu. Nawet nie probuje tu porownywac dynamiki jednostek 1.6 MPI i 1.5 dCi (68KM) bo to dwa "rozne swiaty". Chodzi o dynamike i elastycznosc silnika sama w sobie. Raczej nikt mnie nie przekona, ze diesel o ktorym mowa jest elastyczny. Zaleta tej jednoski jest jedna - male spalanie przy wystarczajacej dynamice w codziennym poruszaniu sie nie zaladowanym samochodem. Wiecej nie znalazlem.

I bez zadnej zlosliwosci: Chcialbym poznac Twoje zdanie na temat tego, co nazywasz elastycznoscia.
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-10-14, 10:16   

Skupię się na chwilkę na aspektach praktycznych i popularnym rozumieniu słowa 'elastyczność' w odniesieniu do silników samochodowych (czyli zdolność do przyśpieszania na wysokich biegach, przy typowych prędkościach przelotowych).
Jedziemy w trasę.
Mamy na liczniku 80 km/h i jedziemy spokojnie na 5 biegu. Gdy w tym momencie wciśniemy mocno pedał gazu, to nasza MCV 1.6 przyśpieszy do 120 km/h w czasie ok. 20s. Gość jadący obok w takich samych warunkach MCV dCi 68 przyśpieszy na piątce od 80 do 120 km/h w czasie ok. 18s.
Który będzie 'elastyczniejszy'?
Oba pojazdy po redukcji na czwórkę przyśpieszą oczywiście żwawiej, ale czasy będą podobne, ze wskazaniem na benzynę (1.6 - 13s, dCi - 14s).
Dlatego właśnie uważam, że dCi na trasie w przedziale 60-130 km/h jeździ generalnie tak samo jak 1.6 8V.
Jeśli weźmiemy pod uwagę MCV dCi 85, to czasy przyśpieszeń na 4 i 5 biegu będą znacznie lepsze od 1.6 (przypuszczam, że w granicach 13/11s odpowiednio). A to daje dużą przyjemność z jazdy i znacznie większą 'elastyczność' niż 1.6 87KM.
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-14, 11:00   

Gregosa napisał/a:
Skupię się na chwilkę na aspektach praktycznych i popularnym rozumieniu słowa 'elastyczność' w odniesieniu do silników samochodowych (czyli zdolność do przyśpieszania na wysokich biegach, przy typowych prędkościach przelotowych).
Jedziemy w trasę.
Mamy na liczniku 80 km/h i jedziemy spokojnie na 5 biegu. Gdy w tym momencie wciśniemy mocno pedał gazu, to nasza MCV 1.6 przyśpieszy do 120 km/h w czasie ok. 20s. Gość jadący obok w takich samych warunkach MCV dCi 68 przyśpieszy na piątce od 80 do 120 km/h w czasie ok. 18s.
Który będzie 'elastyczniejszy'?
Oba pojazdy po redukcji na czwórkę przyśpieszą oczywiście żwawiej, ale czasy będą podobne, ze wskazaniem na benzynę (1.6 - 13s, dCi - 14s).
Dlatego właśnie uważam, że dCi na trasie w przedziale 60-130 km/h jeździ generalnie tak samo jak 1.6 8V.
Jeśli weźmiemy pod uwagę MCV dCi 85, to czasy przyśpieszeń na 4 i 5 biegu będą znacznie lepsze od 1.6 (przypuszczam, że w granicach 13/11s odpowiednio). A to daje dużą przyjemność z jazdy i znacznie większą 'elastyczność' niż 1.6 87KM.


No właśnie o to michodziło!!


PS.

Gregosa skad wziąłeś info o czasach rozpędzania na poszczególnych biegach?
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-10-14, 11:17   

Andrzej napisał/a:
Gregosa skad wziąłeś info o czasach rozpędzania na poszczególnych biegach?

Przed zakupem logana szukałem intensywnie tych danych i mi zostały w głowie... :) ale w tej chwili nie pamiętam odnośnika dla MCV 1.6 MPI - poszperam. Dla dCi 68 dokładny test jest tu:
http://www.autorevue.cz/d...1&chapter=30963
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2007-10-14, 20:05   

Po pierwsze: Żywotność silnika jest wprost proporcjonalna do współczynnika jego wysilenia oraz do rezerw termicznych, dlatego silniki wysokoprężne w beczkach stają średnio po 800 000km, a silniki F1 po kilku wyścigach mimo, że te pierwsze wykorzystywały technikę okrojoną przez księgowych i osiągały 28-30Km z litra pojemności, a te drugie wykorzystują najnowsze osiągnięcia techniki motoryzacyjnej i osiągają 250-300Km z litra pojemności. DCi 85Km bedyie napewno mniej trwale od tego 68KM. Jesli ktos nie zamierza trzymac auto 3-4 lata prawdopodobnie odczuje roznicy, ale pozniej beda schodki.

Po drugie: jak tu ktoś już wspomniał, to w dieslu trzeba częściej wachlować biagami, więc to benzyniak jest elastyczniejszy. Elastyczność to nie zdolność osiągania wyskokich przyspieszeń na obrotach optymalnych dla diesla z 80 km/h, tylko zdolność silnika do pracy w jak najszerszym wachlarzu obrotów. Te przyspieszenia z 80km/h a piątce można sobie między bajki włożyć. Benzynką można przy 80km/h równie dobrze trójkę włączyć, jak dieslem dwójkę, żeby się z 30km/h wyciągnął (benzyna zrobi to na trójce). Jesli już ktoś tutaj napisał, że elastyczność to zdolność silnika do przyspieszania w optymalnym dla niego zakresie obrotów, to dla diesla będzie to od ok 2000 obrotów, dla benzyny od 4000 obrotów. Skoro porównuje się przyspieszenie diesla i benzyny na piątce z 80km/h, to proponuję porównać przyspieszenie benzyny i diesla z 80km/h na trójce.

Po trzecie: diesla jest sens kręcić powyżej 3000 obrotów. Jesli mojego kręcę od 2000-3000 obrotów setkę osiąga w 20s, jeśli zmieniam biegi przy 4200, setkę mam w 14 s. Wniosek: lepszy ciąg występuje jednak w górnym zakresie obrotów.
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-10-14, 21:37   

El Logano napisał/a:
...Elastyczność to nie zdolność osiągania wyskokich przyspieszeń na obrotach optymalnych dla diesla z 80 km/h, tylko zdolność silnika do pracy w jak najszerszym wachlarzu obrotów. Te przyspieszenia z 80km/h a piątce można sobie między bajki włożyć. Benzynką można przy 80km/h równie dobrze trójkę włączyć, jak dieslem dwójkę, żeby się z 30km/h wyciągnął (benzyna zrobi to na trójce). Jesli już ktoś tutaj napisał, że elastyczność to zdolność silnika do przyspieszania w optymalnym dla niego zakresie obrotów, to dla diesla będzie to od ok 2000 obrotów, dla benzyny od 4000 obrotów. ...

Uważam jednak, że elastyczność silnika to nie zdolność do przyspieszania w optymalnym dla niego zakresie obrotów, ale zdolność do przyśpieszania już od niskich obrotów. Bez względu, czy jest to benzyna czy diesel. Turbodiesel wypadnie tu znacznie lepiej niż wolnossąca benzyna, bo niskie obroty są jego optymalnymi i już przy nich osiąga maksymalny moment obrotowy. Powiemy zatem, że diesel ma lepszą elastyczność (operuję tu ogólnie przyjętym i rozumianym pojęciem 'elastyczności'). Koledzy przeciągają znaczenie 'elastyczności' na szerokość zakresu obrotowego zdolności silnika do pracy. Teoretycznie słusznie, ale wbrew szeroko przyjętej koncepcji mierzonej przyspieszeniami na 4 i 5 biegu między 60-100 km/h i 80-120 km/h odpowiednio. Zresztą raczej bez sensu jest jadąc 1.6MPI redukować przy 80km/h na trzeci bieg i dawać czadu do czerwonego pola na obrotomierzu. jest to niezdrowe zarówno dla portfela, jak i silnika, a powstały przy tym hałas - i tak bardzo hałaśliwego 1.6MPI - mało przyjemny dla większości.
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-10-14, 23:06   

El Logano napisał/a:

Po drugie: jak tu ktoś już wspomniał, to w dieslu trzeba częściej wachlować biagami, więc to benzyniak jest elastyczniejszy. Elastyczność to nie zdolność osiągania wyskokich przyspieszeń na obrotach optymalnych dla diesla z 80 km/h, tylko zdolność silnika do pracy w jak najszerszym wachlarzu obrotów. Te przyspieszenia z 80km/h a piątce można sobie między bajki włożyć. Benzynką można przy 80km/h równie dobrze trójkę włączyć, jak dieslem dwójkę, żeby się z 30km/h wyciągnął (benzyna zrobi to na trójce). Jesli już ktoś tutaj napisał, że elastyczność to zdolność silnika do przyspieszania w optymalnym dla niego zakresie obrotów, to dla diesla będzie to od ok 2000 obrotów, dla benzyny od 4000 obrotów. Skoro porównuje się przyspieszenie diesla i benzyny na piątce z 80km/h, to proponuję porównać przyspieszenie benzyny i diesla z 80km/h na trójce.

Po trzecie: diesla jest sens kręcić powyżej 3000 obrotów. Jesli mojego kręcę od 2000-3000 obrotów setkę osiąga w 20s, jeśli zmieniam biegi przy 4200, setkę mam w 14 s. Wniosek: lepszy ciąg występuje jednak w górnym zakresie obrotów.




I o to chodzi wlasnie w elastycznosci - szeroki zakres obrotow do pracy na kazdym biegu. Nie chodzi tu o jak najszybsze przyspieszenie ale o brak koniecznosci zmiany biegu. Bo jadac 80 km/h loganem z silnikiem 1.6 MPI mozna uzywac 2, 3, 4 lub 5 biegu - zalezy czego nam w danej chwili potrzeba, czy ekonomiki czy dynamiki.
Dobra z ta dwojka to juz przesadzilem bo to juz prawie odciecie... ale co kto lubi... :)

Co do krecenia powyzej 3000 (chodzi o jednostke 1.5 dCi) - ElLogano moze masz racje, nie jezdze tym samochodem zbyt czesto i co za tym idzie nie mialem okazji/checi mierzenia przyspieszenia ze stoperem od 0 do 100 km/h. To moje subiektywne odczucie wynikajace z odruchowego redukowania (np. przy wyprzedzaniu gdy okazuje sie, ze powoli zaczyna brakowac miejsca - w dieslu te redukcje nie pomagaly - dalej nie przyspieszal...)

Gregosa napisał/a:
Zresztą raczej bez sensu jest jadąc 1.6MPI redukować przy 80km/h na trzeci bieg i dawać czadu do czerwonego pola na obrotomierzu. jest to niezdrowe zarówno dla portfela, jak i silnika, a powstały przy tym hałas - i tak bardzo hałaśliwego 1.6MPI - mało przyjemny dla większości.


To raczej nie jest bez sensu, gdyz wtedy uzyskujesz niemal optymalna dynamike tego silnika - szybka redukcja na trzeci i "klepa" do 120 km/h... Wszystko zalezy od sytuacji na drodze. Kiedy sie wleczesz za jakims tirem od 3 kilometrow i nie ma go gdzie wyprzedzic trzci bieg do przyspieszania z 80km/h jest najlepszy. Kiedy jest wiecej miejsca mozesz spokojnie bujac sie od rzeczonych 80km/h na czworce czy piatce...
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-10-16, 12:00   

El Logano napisał/a:
..... jak dieslem dwójkę, żeby się z 30km/h wyciągnął (benzyna zrobi to na trójce)


Pierdoły opowiadasz, od kiedy to benzyna lepiej zbiera się na wysokich biegach przy niskich prędkościach od diesla. Mialem benzyniaka 120KM i nigdy nie było łatwiej go rozbujać z niskiego zakresu prędkości w przeciwienstwie do diesla.
Jak chcecie to ja wystartuje nawet z 4 biegu(przynajmniej postaram się - jak się nie uda to na 3 biegu startne bo to się napewno da) swoim 1.5 dci i będę tak jechał całą trasę przekraczając nawet 120km/h - więc kto tu jest elastyczniejszy :-?
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne