Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
501 :)
Autor Wiadomość
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-09-29, 07:54   

tak to już jest z silnikami...... benzyna mniej pali w trasie a więcej w mieście....... moje poprzednie 2.5 benzyna w mieście 15 na trasie 8. jak chce się człowiek poruszać w tępie innych użytkowników dróg to spalanie trzeba liczyć raczej powyżej danych fabrycznych. w końcu po to ma się samochód aby jeździć a nie bić rekordy oszczędności spalania ... chyba :-) ----- i wykazywać jaki to zajefajny samochód ta dacia ----- bo jest przeciętny poprostu
Ostatnio zmieniony przez kakus 2009-09-29, 07:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
76magg 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Banino
Wysłany: 2009-09-29, 08:54   

kakus napisał/a:
tak to już jest z silnikami...... benzyna mniej pali w trasie a więcej w mieście.......


Zależy komu... Nie wiem z czego to wynika, ale w mieście lub poza miastem na drogach wiejskich spala mi mniej niż przy wypadzie obwodnicą i autostradą z Gdyni do Tczewa...
Może kwestia tego, że w mieście staram się jeździć oszczędnie i płynnie... a na autostradzie udało mi się rozbujać MCVkę do 175 :) I wtedy spalanie poszło powyżej 10 l.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-29, 09:45   

Cytat:
też mi tyle żłopie według kompa [...]
może kwestia leży właśnie w prędkości

Zdecydowanie zależy - jazda zgodna z przepisami na zwykłych drogach (dopuszczalne 90 km/h) to niewiele powyżej 6 litrów. (A wnioskując z danych - na ekspresówkach powinno być pomiędzy 7 a 7,5).

Bardzo istotna jest też waga - ja nawet jadąc z kompletem pasażerów i bagaży niewiele przekraczam 300 kg ładunku. A już kolejne 100 kg będzie pewnie znacząco odczuwalne w baku...


Cytat:
jak chce się człowiek poruszać w tępie innych użytkowników dróg

Zależy co dla kogo jest ważne - kosztowniejsza jazda w tempie innych kierowców, czy raczej bezpieczniejsza, bardziej zgodna z przepisami i dość ekonomiczna.

Cytat:
po to ma się samochód aby jeździć

O ile tylko nie oznacza to zaoszczędzenia 10 minut z 2 godzina za pomocą jazdy "po trupach" i jojczenia "ależ żłopie" - to spoko.

Cytat:
a nie bić rekordy oszczędności spalania ...

Co kto lubi - różne są hobby... (((:

Cytat:
chyba :-) ----- i wykazywać jaki to zajefajny samochód ta dacia ----- bo jest przeciętny poprostu

Rzeczywiście przeciętne są osiągi, ponadprzeciętne są natomiast rozmiary - zwłaszcza MCV-ki, zwłaszcza w stosunku do (i tak raczej niskiej) ceny.

Czy auto spełnia zatem definicję zajefajnego to już każdy musi sam ocenić - żadne wykazywanie nic tu nie da, bo każdy ma inne potrzeby, wymagania i oczekiwania.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-29, 10:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
dzej 
Zielony listek


Marka: BMW liczę na Dacię
Model: E36 liczę na Sandero
Silnik: 2.0 Liczę 1.6 MPI
Rocznik: 1995 Liczę na Nowy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2009-09-29, 10:02   

Dla mnie 1.6 i tak jest oszczędne, bo moje 2.0 w mieście oszczędnie koło 11, a na trasie 7-8 ;-)
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-09-29, 10:31   

tylko że autor tematu myśli o sandero a nie mcv....... a tu buda też przeciętna raczej :-) . nie ukrywajmy zatem że największą zaletą jest cena tego samochodu. choć za diesla 68 lauerate trzeba dać 44k. a to już nie jest mimo wszystko mało. chociaż przy miejskiej jeżdzie zwraca się to po ok 30-35 tys km ( różnicy w cenie oczywiście) :-D ----------- a poza tym myślę że trzeba by najpierw pojeździć dieslem ---- żeby mieć pełny obraz sytuacji ----- a nie tylko czytać fora .------- jest ktoś kto żałuje wyboru diesla ??------- a odwrotnie to już czytałem :-D . miłego dnia wszystkim


ps. zreszta nie dla tego diesel jest droższy że jest gorszy tylko dla tego że jest lepszy ;-)
Ostatnio zmieniony przez kakus 2009-09-29, 10:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-29, 10:37   

Cytat:
autor tematu myśli o sandero a nie mcv....... a tu buda też przeciętna raczej

Bynajmniej.

Jeśli porównywać z konkurencją o podobnych gabarytach zewnętrznych, to w środku Dacii jest raczej więcej miejsca.

Jeśli porównywać z konkurencją o podobnych cenach, to... nie ma czego porównywać (;

(Oczywiście - w nówkach, w używanych to już jednak z kolei pojawiają się kolejne istotne kategorie).
 
dzej 
Zielony listek


Marka: BMW liczę na Dacię
Model: E36 liczę na Sandero
Silnik: 2.0 Liczę 1.6 MPI
Rocznik: 1995 Liczę na Nowy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2009-09-29, 10:37   

Myślę o sandero :mrgreen: , różnica w cenie jest , za 44 koła mam 1.6 ze wszystkim, a do diesla muszę jeszcze dołożyć ;-) Przebiegi mam koło 16-20 tyś. rocznie, może się okazać, że urosną dwa razy więcej, ale i tak firma będzie mi dopłacać więc w kosztach zostanę przy swoich przebiegach :-)
Ostatnio zmieniony przez dzej 2009-09-29, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-09-29, 10:55   

Tylko odnośnie diesla, to trzeba pamiętać, że przeglądy są co 10 tys. km. Raz że to kasa, a dwa że to męczące, bo zabiera dużo czasu, trzeba się umawiać, dzwonić, czekać itp. Warto o tym pamiętać przy wyborze silnika. Benzyna ma przeglądy co 15 tys. km.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-29, 11:26   

Witam
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-29, 16:24   

psur napisał/a:
Tylko odnośnie diesla, to trzeba pamiętać, że przeglądy są co 10 tys. km. Raz że to kasa, a dwa że to męczące, bo zabiera dużo czasu, trzeba się umawiać, dzwonić, czekać itp. Warto o tym pamiętać przy wyborze silnika. Benzyna ma przeglądy co 15 tys. km.

Koledzy (benzynowcy ;-) ) nie przesadzajcie z tym kosztownym ;-) serwisowaniem diesla. Jeżdżę drugim dieslem w swoim życiu i nie narzekam. Ja tego przeglądu za "niecałą stówę" nie biorę pod uwagę. Zresztą nie daję z siebie robić idioty i jak przyjeżdżam do ASO, to wyraźnie sugeruję żeby się nie przepracowali i "obejrzeli" auto jak najszybciej - zwykle uwijają się w pół godziny. Zresztą - z ręką na sercu - ten przegląd, który sprowadza się do kontroli wzrokowej nie powinien trwać dłużej.

Zbijając koszty przeglądów dCi podam tylko jedno - rozrząd jest dopiero po 160 tys. km.

Poprzednie auto (diesel) sprzedałem przed wymianą rozrządu (zresztą w Fordzie to było aż 240 tys. km.). Obecny pojazd też prawdopodobnie sprzedam przed wymianą rozrządu.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-09-29, 19:06   

całkiem niezamierzenie zrobił się tu konflikt diesel-benzyna. żeby zakończyć tę dyskusję nad wyższością świat wielkanocnych nad świętami bożego narodzenia ...... o gustach się nie dyskutuje tak jak i o potrzebach jak widać . chciałem pomóc w wyborze samochodu patrząc od strony diesla. co złego to nie ja panowie. w końcu jakby wszyscy jeździli dieslami to ON byłby droższy od benzyny a to byłoby mi nie wsmak :-?
 
dzej 
Zielony listek


Marka: BMW liczę na Dacię
Model: E36 liczę na Sandero
Silnik: 2.0 Liczę 1.6 MPI
Rocznik: 1995 Liczę na Nowy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2009-09-30, 10:07   

Ja, ze swojej strony dziękuje za przedstawienie opcji diesla, bo jako takim jeździłem tylko od czasu do czasu i mam z nim mało do czynienia . :-)
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-09-30, 12:22   

wox napisał/a:
Koledzy (benzynowcy ;-) ) nie przesadzajcie z tym kosztownym ;-) serwisowaniem diesla.


Ja tylko napisałem jedną z zalet benzyny w Loganie - rzadsze przeglądy. Łatwo to przeoczyć kupując auto, a wymieniając takie wady i zalety nowy kolega ma lepszy ogląd sprawy przed podjęciem decyzji. Równie cenna jest uwaga Kolegi o późniejszej wymianie rozrządu, która - jak wiemy - jest kosztowna.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-30, 16:53   

kakus napisał/a:
natomiast jak chcesz w mieście mieć dynamikę to nawet benzyne musisz kręcić a to przełoży się na jeszcze większe spalanie. jak chcesz mieścić się w 8 L to też musisz się tylko turlać


Tutaj się z kolegą nie zgodzę.
Moje spalanie jest na poziomie 7,8 - 8 l/100 ( z klimą włączoną non stop 8,5 - 9 ) a właściwie tylko jeżdżę po mieście ( chociaż nie w godzinach największego szczytu, bo mieszkam w centrum i gdzie mogę idę pieszo )
Jeżdżę dynamicznie zgodnie z eco driving ( przy ruszaniu na światłach mało kto mnie wyprzedza ) i nie uważam, że się turlam, bo czy prędkość w mieście 80km/h ( tam gdzie można ) można nazwać turlaniem?
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
dzej 
Zielony listek


Marka: BMW liczę na Dacię
Model: E36 liczę na Sandero
Silnik: 2.0 Liczę 1.6 MPI
Rocznik: 1995 Liczę na Nowy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2009-09-30, 19:51   

80 km/h to trudno nazwać turlaniem :mrgreen:
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-10-01, 15:01   

:mrgreen:
( tylko tam gdzie można :mrgreen: )
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
dzej 
Zielony listek


Marka: BMW liczę na Dacię
Model: E36 liczę na Sandero
Silnik: 2.0 Liczę 1.6 MPI
Rocznik: 1995 Liczę na Nowy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2009-10-01, 21:47   

Bynajmniej nie sugerowałem niczego innego :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne