Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
nowe peżoty w pewnej firmie
Autor Wiadomość
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-07, 23:27   nowe peżoty w pewnej firmie

Wszytskie peżoty w firmie mojej sqo przestały dzisiaj działać. My też stanęliśmy... Autko bez problemu odpaliło, ale po kilku kilometrach czerwony alert, wyłączenie silnika w czasike jazdy!!! I koniec zabawy. Wszystko w miarę nowe, białe flotowe autka. Tankowane kartami flotowymi tylko na orleanach, więc raczej nie paliwo zamarzło. Ledwo -25 było.

Po telefonie do serwisu, serwis sugerował, żeby w pierwszej kolejności wstawić na kilka godzin do garażu.

Co te peżoty? XXi wiek a oni nie potrafią zrobić autka odpornego na przymrozki?
_________________
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-07, 23:42   

Pewnie jeżdżą na gnojówce i mocznik zamarzł ( ON i AdBlue gdyby ktoś nie wiedział)
Dlatego niektóre kraje gdzie zimy bywają mroźne nie przyjęły Euro6 które zostało opracowane dla klimatu lżejszego ( w Brukseli nie ma niższych temperatur niż -10)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-07, 23:54   

Jakieś ukryte to adBlue, bo wlewu nie zlokalizowałem (albo jest w jakimś nietypowym miejscu), na wyświetlaczu też nie ma nic o adBlue. Ale rzeczywiście serwis coś pobrzękiwał, że adBlue zamarzło ;)

jak mróz nie puści do poniedziałku to firma będzie częściowo sparaliżowana..
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-07, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-07, 23:59   

Bo je się dolewa w serwisie z okazji przeglądu raz na 20 kkm.
Jak zamarzło zanim elektronika wyłączyła auto to czeka Was wydatek rzędu 5 kPLN/samochód bo mogła się zniszczyć pompa Adblue a to nie podlega pod naprawę gwarancyjną tylko jako uszkodzenie z winy użyszkodnika - podziękujcie Brukseli .
Peugeot nie jest temu winny - ostrzeżenie jest/powinno być opisane w instrukcji obsługi.
Ale walczcie jeśli nie ma takiego zapisu.
Jak nie z Peugeotem to z Bruksela ( wg nich banany rosną wyłącznie proste, żaba jest rybą a temperatury poniżej -10 nie występują na terenie UE)
Dzięki zaś pierdzistołkom z Brukseli nie mogę zakupić akumulatorów do mojego skuterta i samochodu elektrycznego od Peugeota (NiCd), bo UE zakazała ich obrotu w UE od roku 2005.
Ale firmy kolejowe i lotnicze załatwiły sobie wyłączenie z tego zakazu bo okazało się że ani pociągi ani samoloty nie mogą się bez nich obejść - vide przypadek Dreamilanera gdzie Li-iony się zapalały i trzeba było wrócić do sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2017-01-08, 00:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-08, 00:05   

Małe auta mają wlew ad szitu w kole zapasowym, co już jest zbrodnia na właścicielu bo rozlanie tego w bagażniku to wymiana wszystkich elementów tapicerskich bagażnika , nie da się tego wyprać .
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-08, 00:08   

to już, na szczęście, nie nasze zmartwienie. Z drugiej strony ciekawe czy sprzedawcy grupy PSA raczą informować nabywców że ich samochody nie działają w zimie. Chyba nie, bo nawet przecież przymierzałem się do C4GP i nikt nic nie mówił.

Ale wina jest peżota, bo przecież są trucki z adBlue (już od dobrych 10lat) i jakoś sobie radzą z zimą. Czyli się da.
_________________
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 00:19   

Lza napisał/a:
Ale wina jest peżota, bo przecież są trucki z adBlue (już od dobrych 10lat) i jakoś sobie radzą z zimą. Czyli się da.

Tak radzą sobie ale wielu właścicieli na początku było królikami doświadczalnymi i płacili kupę kasy jak pompy mocznika zamarzały a nikt im kosztów zniszczonych pomp nie pokrywał. Teraz wszyscy producenci stosują ogrzewanie całego systemu dozowania mocznika.
A w mniejszych samochodach to jest nowość a Bruksela na takie temperatury nie opracowała jeszcze dyrektywy. Zajmie im to następne 5 lat , albo wycofanie się z konieczności stosowania AdBlue jeśli uda Wam się udowodnić że to nie była Wasza wina.
Duzi producenci mogą więcej załatwić w Brukseli :oops:
Jak to dobrze że Renault jeszcze im się nie poddał
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-08, 00:23   

Renault po prostu rozwiązał to bez mocznika. (pułapką NO). Zresztą nie jako jedyny. Po prostu peżotowym się nie mieści w głowach, że może być -15.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-08, 00:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 00:38   

To powinno Ci wszystko wytłumaczyć.
A polacy to nawet lepiej niż Rosjanie. Wczęsniej się zdenerwują.
Ja na daczę wybrałem się przy - 20 :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2017-01-08, 00:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-08, 07:54   

Ok, tankujecie na Orlenach - jak się domyślam - standardowy ON. Czy dobrze kojarzę, że standardowa ropa ma utrzymywać swe właściwości właśnie do -25 stopni Celsjusza? Potem to albo depresator albo ON "arktyczny" (nie mylić z zimowym).
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-08, 09:18   Re: nowe peżoty w pewnej firmie

Lza napisał/a:
Wszytskie peżoty w firmie mojej sqo przestały dzisiaj działać. My też stanęliśmy... Autko bez problemu odpaliło, ale po kilku kilometrach czerwony alert, wyłączenie silnika w czasike jazdy!!! I koniec zabawy. Wszystko w miarę nowe, białe flotowe autka. Tankowane kartami flotowymi tylko na orleanach, więc raczej nie paliwo zamarzło. Ledwo -25 było.

Po telefonie do serwisu, serwis sugerował, żeby w pierwszej kolejności wstawić na kilka godzin do garażu.

Co te peżoty? XXi wiek a oni nie potrafią zrobić autka odpornego na przymrozki?


Auto jest odporne, ale paliwo najtańsze nie.
-25 to w czasie postoju, w czasie jazdy spokojnie masz poniżej -30.
Trzeba było lać Vervę czy Lotos Dynamic, względnie antydepresator dolewać, a nie żydzić w takie mrozy na paliwie byle taniej.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2017-01-08, 09:37   

mnie tez zamarzł na zwyklym ON z orlenu w zeszlym roku temp normalna była koło 2-3 st ale w nocy spadlo i przez kolejne dni bylo -15st a te fujary mialy zwykle chyba letnie jeszcze paliwo na stacji.
Wstawilem do garazu ogrzalem go i pojechalem w trase przepalilem auto z mniejszylem ilosc paliwa w baku i zatankowałem najlepsze paliwo na shelu.
Po tamtym roku i tamtej przygodzie nie tankuje juz zwyklego paliwa, moj wniosek jest taki ze mi sie nie oplaca poprostu te pare groszy oszczednosci ;) i to na dodatek w zime.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 10:40   

Zawsze tankowałem VERVA ON i kiedyś mi zamarzł filtr paliwa - tzn wytrąciła się stearyna. Fakt, że małem mało paliwa w zbiorniku, być może przez to. Teraz minus 19 w nocy 1/3 zbiornika i dzięki Bogu odpala.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-08, 11:39   

mekintosz napisał/a:
Zawsze tankowałem VERVA ON i kiedyś mi zamarzł filtr paliwa - tzn wytrąciła się stearyna. Fakt, że małem mało paliwa w zbiorniku, być może przez to. Teraz minus 19 w nocy 1/3 zbiornika i dzięki Bogu odpala.


A skąd wiesz, że to stearyna była przyczyną?
Filtr paliwa najczęściej zamarza dlatego, że na jego dnie gromadzi się woda.
Dlatego przed zimą zalecana jest wymiana filtra paliwa.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 12:24   

W ASO tak powiedzieli. Filtr został wymieniony.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-08, 12:26   

mekintosz napisał/a:
W ASO tak powiedzieli. Filtr został wymieniony.


Ale przed czy po zamarznięciu?

BTW: jak patrzę na Wasze temperatury, to cieszę się że mieszkam w atlantyckiej części Europy. ;-)
U nas teraz jest -4, a poniżej -10 było w tym roku tylko kilka godzin, min to -14.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-01-08, 12:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 13:02   

Po zamarznięciu. Gdyby nie pojawienie się kontrolki przegrzania silnika , gwarancja , strach o nowe w miarę auto to pewnie bym powoli doturlał się do centrum handlowego, zostawił auto na kilka godzin i po sprawie. Tylko miałem za 30 tyś km planowaną wymianę , więc wymieniłem przy okazji tego zaczopowania wcześniej. Samochód jechał ale tracił moc.
 
baxter12 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 8v
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 01 Sie 2016
Posty: 52
Skąd: Poznan
Wysłany: 2017-01-08, 13:13   

Jak ja się cieszę że pozbyłem się diesla. I to był ostatni diesel w moim życiu.
Ero5 euro6 adblue, wtryski, świece żarowe, zamarznie paliwo, nie zamarznie, zapali albo nie, zadymi na pewno.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 13:43   

Takie czasy, że diesle w odwrocie. Jednak miały swój złoty wiek w nowożytnej motoryzacji w latach 1990-2010.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 18:12   

U mnie od czwartku Combo stało na dworze, temperatury w nocy do ok -18 spadały w Wawie. Dziś o 15.00 (po 2.5 dniach) postanowiłem go odpalić, 3 razy nagrzewane świece i odpalił od 1-szego przekręcenia, akumulator to 2.5-letni PowerBull. Szczerze powiem, że jestem pozytywnie zaskoczony bo zakładałem już pożyczkę prądu.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-01-08, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-08, 18:25   

To się nie liczy, dziś o 15 miałeś coś koło -5 stopni, przy takiej nawet peżoty jeżdżą.
_________________
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 18:31   

Lza napisał/a:
To się nie liczy, dziś o 15 miałeś coś koło -5 stopni, przy takiej nawet peżoty jeżdżą.


-7.5 :-D ale masz rację choć z autopsji wiem że jak już aku padaka i silnik ledwo pali to nawet zwyżka temperatury nie pomoże. Fakt taki, że całe szczęście to jeszcze silnik bez eko-udziwnień. Myślę intensywnie żeby się go pozbyć ale on chyba tego nie chce bo oprócz "przejedzenia" się i "opatrzenia" nie chce żadnego numeru odwalić :-D czego nie mogę powiedzieć o moich nowszych autach. Jutro 3-letnie Iveco będę raczej z Combo palił :-D
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-01-08, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-09, 09:38   

Ostatnio chyba było -23 albo -26, nie pamiętam, bo nie sprawdzam :) paliwa w baku tylko jedna kreska samochód odpalił za pierwszym razem ;) paliwo: stacja "no name", paliwa dostarcza tam Orlen.

Sandero 1,4 8v - po ok 1,5 tygodnia stania na dworze - zamarzły wskaźniki elektroniczne (załączały się w mega zwolnionym tempie :D) odpalił od razu z dziwnymi dźwiękami wydobywającymi się spod maski ;-) chyba trochę przymarzły paski albo coś.
Ostatnio zmieniony przez art 2017-01-09, 09:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-01-09, 14:34   Re: nowe peżoty w pewnej firmie

Kilka lat temu miałem taki przypadek, że w dzień po mroźnej nocy uruchomiłem Hyundai'a CRDi, ale już nie wyjechałem z parkingu. Pompa w zbiorniku paliwa zaczęła przeraźliwie wyć, po czym silnik zgasł. Wniosek: zatkanie sitka w pompie w zbiorniku.
Wlałem do zbiornika dwie butelki nafty i po kilku godzinach auto było sprawne, również za sprawą tego, że temp. powietrza za dnia była wyższa niż w nocy.

Dalej:
- Od połowy listopada olej napędowy sprzedawany na stacjach paliw musi być u nas w kraju "zimowy" (wcześniej jest przejściowy, latem letni). Zawsze można zarządać na stacji kartę charakterystyki paliwa. Lecz nie uchroni to nas przed zatankowaniem jakiejś przypadkowej mieszanki przejściowego i letniego.
- Paliwo przejściowe powinno się spalić i zatankować zimowe, przejechać kilkanaście km, aby wymieszało się z resztkami z poprzedniego tankowania, szczególnie w filtrze paliwa.
- Temp. przy gruncie ZAWSZE jest NIŻSZA niż ta podawana oficjalnie z odczytów na wysokości 2m. Jeśli oficjalnie w nocy w Kielcach z 7 na 8.01 było -26, to przy gruncie należy doszacować jeszcze odejmując najmniej 2 st.
Tankowałem Fiata dnia 6.01 na Orlenie, drugi raz dopiero w tym sezonie zimowym ON (a przynajmniej taki winien być) z minimalnym dodatkiem Kleen-Flo, tzw. Smar (nie jest to typowy antyżel), bo nie miałem nic innego. Po czym Fiat stał na przysłowiowym polu zarówno z 6 na 7, jak i z 7 na 8.01 i nie miałem z nim żadnych problemów. Ostatniej nocy (7-8) na wys. 1m był odczyt -22, w miejscu, w którym parkował.

Niektóre auta z silnikiem diesla mają filtry paliwa umieszczone w mega idiotycznych miejscach, które sprzyjają jego wychłodzeniu, szczególnie podczas wietrznej pogody.

Nie napisałeś, czy auta parkowały pod chmurką, czy w garażach, oraz czy zdechły po uruchomieniu, czy w czasie jazdy. Jeśli w czasie jazdy, to rzeczywiście można podejrzewać zamarznięcie adblue.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-09, 15:31   Re: nowe peżoty w pewnej firmie

rafal_rx napisał/a:

Dalej:
- Od połowy listopada olej napędowy sprzedawany na stacjach paliw musi być u nas w kraju "zimowy" (wcześniej jest przejściowy, latem letni).


Właśnie.
A na takie mrozy MUSI być arktyczny, zimowy może nie wystarczyć.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne