Wysłany: 2008-04-27, 20:35 przy hamowaniu świeci kontrolka... (odp.: problem z masą)
Cześć!
Dziwne zjawisko zaobserwowane niezleżnie przez Kol. Małżonkę a pote przeze mnie:
1. po wrzuceniu kierunkowskazu, a następnie naciśnięciu pedału hamulca, kierunkowskaz zaczyna dużo szybciej migać,sygnał dzwiekowy również przyspiesza.... Zaznaczam, że dotyczy to tylko prawego kierunkowskazu. Mam tak od piatku.
2. Przy zmianie biegów zapala się na moment wyświetlacz czujnika cofania
Dodam, że wygląda na to, że cała reszta "elektryki" zachowuje się poprawnie..
Wox,
Pierwsze co, sprawdziłem żarówki !
Rzeczone cuda dzieją się jedynie przy wciśniętym hamulcu (np. zwalniasz przed skrętem)
i tylko przy wrzuconym prazwym kierunkowskazie !
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-27, 23:19
Polecam sprawdzic jak zachowuja sie tylne swiatla prz rzeczonej sytuacji (hamowanie z prawym kierunkowskazem) - bo zalatuje to troche jakims przebiciem lub brakiem polaczenia, ktore owocuje "choinka swiateczna" z tylu... Moze wadliwie podlaczone zasilanie czujnka cofania...?
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2008-04-29, 00:32, w całości zmieniany 1 raz
Dokładnie powiedziane, z tyłu masz choinkę w światłach. Ja mam to samo w kangoo, jak włączę prawy kierunkowskaz i nacisnę hamulec to przestaje mi migać na desce i lekko świeci lewy kierunkowskaz. A z tyłu świecą mi oba światła z prawej kierunkowskazu i światło stopu.
Też muszę to iść zrobić ale nie ma czasu
Cym się przejumujesz, masz auto na gwarancji, jedź do serwisu niech robią, co ty będziesz sobie tym głowę zaprzątał.
Miałam dokładnie to samo trzy tygodnie temu, też prawy kierunkowskaz (!), przy zmianie biegów czujnik cofania nic nie robił, bo go nie mam. Pojechałam do serwisu, a tam mili panowie wymienili mi kostkę (jakoś inaczej to się nazywało, ale też na K). I odtąd nic.
Ciekawe, czy jeszcze ktoś tak ma, bo może to jakaś typowa usterka.
Te wszystkie dziwności dzieją się gdy brak jest ,,masy,, w lampie, czasem wystarczy poruszać kostką przy lampie, problem rozwiązuje doprowadzenie cieniutkim przewodem dodatkowej masy do kostki co łączy się z lampą.
Dzięki!
Odpowiedzi nadesłane przez Państwa w mim quiz'ie są poprawne. Korozja styku w tylnej choince spowodowała brak "umasienia" . Mój "pokładowy" elektronik stwierdził, że "powino" migać prawe światło stopu. I rzeczywiście. Rozebraliśmy tylna lampę,znaleźliśmy sprawcę, poczym pojechałem do serwisu z diagnozą. A co mam odpuszczać "formułę non-stop" !
Nb. rzeczony Kolega miał podobny problem w swoim "Roverku 420", o ile pamiętam.
baba za kółkiem napisał/a:
a tam mili panowie wymienili mi kostkę (jakoś inaczej to się nazywało, ale też na K).
A mnię miła pani poinformowała, że na K wymienili mi K -konektor z powodu korozji złącza.
Jeśli korozji uległo złącze które pwinno/i chyba jest/ być wykonane z materiałów nierdzewnych to strach pomyśleć co będzie z resztą złączy których w aucie jest od groma
Bo tak naprawdę to nie są materiały naprawdę nierdzewne, a raczej powinny-być-trudno-rdzewne, ale (jak zawsze) marketing uznał, że to niedobra nazwa d;
Jeśli korozji uległo złącze które pwinno/i chyba jest/ być wykonane z materiałów nierdzewnych to strach pomyśleć co będzie z resztą złączy których w aucie jest od groma
Loganik, też mi wczoraj, ta straszliwa myśl przeleciała przez głowę...
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Mam lekkie przebicie w tylnych lampach tzn jak wciskam hamulec to mi się kontrolki zapalają od świateł przeciwmgielnych.Na początku nie skojarzyłem jednej rzeczy z druga. Bedę rozkręcał tylnie światła i sprawdzał czy niema zaśniedziałych gniazd w tylnej lampie.Przeczyszczę i dalej będę szukał przyczyny jak nie przejdzie.
[ Komentarz dodany przez: jackthenight: 2011-03-03, 13:08 ] To jest akurat znany problem - zwróć uwagę głównie na wtyczkę od tylnych lamp - styki we wtyczce i lampie należy dobrze przeczyścić - głównie chodzi o pin we wtyczce od masy ( kabel koloru czarnego dochodzi do pinu masowego), gdyż to on lekko się wypala powoduje takie problemy jak opisujesz
Wysłany: 2011-08-18, 10:47 Kontrolka świateł przeciwmgielnych zapala się przy hamowaniu
Witam
Nie mogąc znaleźć na forum interesującej mnie sprawy zwracam się do was o poradę.
Mianowicie .
Od pewnego czasu zauważyłem niepokojące lub też denerwujące mnie zjawisko .
Podczas jazdy samochodem gdy włączam kierunkowskaz lewy lub gdy dociskam pedału hamulca załącza się lampka kontrolna wskazująca włączenie się świateł przeciwmgłowych przednich.
Moje pytanie
I co z tym robić a jak robić to co i gdzie.
Mam ten sam problem. Ja wymieniam żarówki, ale problem za jakiś czas znów się pojawia. Wina chyba leży w masie, trzeba pogrzebać w kabelkach idących do kostki z żarówkami w tylnej lampie.
W braku masy.
Kostka, wygrzewa się, sniedzieje i obwód zamyka się przez Bóg wie co. Stad efekty.
Po wymianie zarówki wszystko wracało do norny bo poruszyłeś całością.
Najprościej dolutować przewód z oczkiem do ścieżki masowej w lampie i połączyć z masą karoserii w bagazniku.
Kostka, wygrzewa się, śniedzieje i obwód zamyka się przez Bóg wie co.
Ja miałem problem z lewym kierunkowskazem: przy wrzuceniu prawego kierunkowskazu zapalał się "stop" , akierunkwskaz szybciej migał. Ba, raz czy dwa, auto mnie "kopnęło".
Wyczyściłem styki, potem WD40 i do końca mojego loganowania nie było problemu...
Marna pociecha, że kolega-kierownik miał w Pirmerze dCi gorzej:
bierze się za wyprzedzanie, lewy kierunkowskaz, mocy przybywaj! I... nic.
Brak masy pojawił komputer zinterpretował jako...wrzucony wsteczny. Do tego lewy kierunkowskaz: ergo będzie parkował tyłem i komp. ograniczył mu moc, żeby z fasonem w coś nie wjechał. Najlepsze automaty są ręczne.
P.S>:
W roku 1905r. A. Einstein zauważył związek między światłem a masą
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Szanowni koledzy z elektryką to u mnie totalny klops.
Gdzie te kostki są i jak je przeczyścić .
Może kto mnie w przypływie wolnego czasu i cierpliwości poinstruować.
Tylko proszę tak po chłopsku i w miarę prosto.
Wysłany: 2012-02-17, 13:06 Logan problem z tylna lewą lampą
Tak jak w temacie mam problem z tylną lewą lampa ,a dokładnie z kierunkowskazem i stopem .
Na desce objawia się to zapalaniem kontroli do świateł przeciwmgielnych szczególnie podczas wciskania stopu i przyspieszony tempem przerywacza kierunków.
Z tyłu brak wyraźnego świtała na kierunkowskazu lub całkowity brak . Stop zaczyna migać jak kierunkowskaz.
Wymienione żarówki , styki wtyku lampy potraktowane preparatem - pomogło na chwilę .
Czy to brak masy na lampie ?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-17, 20:25 Re: Logan problem z tylna lewą lampą
Jupiter napisał/a:
Tak jak w temacie mam problem z tylną lewą lampa ,a dokładnie z kierunkowskazem i stopem .
Na desce objawia się to zapalaniem kontroli do świateł przeciwmgielnych szczególnie podczas wciskania stopu i przyspieszony tempem przerywacza kierunków.
Z tyłu brak wyraźnego świtała na kierunkowskazu lub całkowity brak . Stop zaczyna migać jak kierunkowskaz.
Wymienione żarówki , styki wtyku lampy potraktowane preparatem - pomogło na chwilę .
Czy to brak masy na lampie ?
To kostka lampy. Rozpiąć, poskorobać, przedmuchać i spiąć.
Ostatnio spędziłem trzy godziny w serwisie Nazaruków w Lublinie, w tym czasie wybitni mechanicy szukali przyczyny zapalania kontrolek. Na koniec doszli, że to kostka. W międzyczasie zdjęli boczki tylnych dzrzwi, wydłubali wiązkę, rozładowali akumulator, kleli, sapali i znaleźli problem. Kostka!!! W trzygodzinnych poszukiwaniach nie przeszkodzłio im to, że na wstępie powiedziałem, że to kostka i to, że już przedtem naprawiali już tą samą usterkę, co zresztą mieli w historii zleceń.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Jak na razie udało się zlikwidować problem .
Kostki tak jak pisałem nie mają oznak korozji i śniedzenia.
Pin od "masy" lekko pogiąłem - kostka nieco trudniej się wpina ale ustąpił problem - najwidoczniej występował brak "masy"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum