Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-07, 11:47
Staga86 napisał/a:
route2000, mamy cichą nadzieję, że udało się znaleźć
Po południu będziemy wiedzieć
Dar1962, route2000 śliczne dzięki, ale z tego co wiem, autko już na nas czeka (Jupi! Jupi! Jupi!)
Mąż prowadzi ostatnie rozmowy z przedstawicielem. Chce jeszcze jakiś gratisik wynegocjować. Nie chcę zapeszać , ale może już w weekend będziemy się cieszyć własną MCV-ką
Chyba nasze kombi o tym usłyszało, bo zaczyna się mężowi buntować na drodze
Co za różnica, czy kol. Kapelusznik ma pod maską 75, 90 czy 130 koni, skoro jako kapelusznik zaprzęga najwyżej 30? Swoją drogą ja miałem Skodę 1,6 75KM i myślałem, że słabszy silnik już być nie może, a tu Kapelusznik ma 1,6 75KM TDI Bez turbiny byłoby pewnie 40KM
Co za różnica, czy kol. Kapelusznik ma pod maską 75, 90 czy 130 koni, skoro jako kapelusznik zaprzęga najwyżej 30? Swoją drogą ja miałem Skodę 1,6 75KM i myślałem, że słabszy silnik już być nie może, a tu Kapelusznik ma 1,6 75KM TDI Bez turbiny byłoby pewnie 40KM
raczej 65.
w malych/slabych silnikach turbina zmniejsza spalanie i podnosi komfort, nie daje duzo mocy.
gdyby do 40 KM dac turbine podnoszaca moc o 35 to ten silnik nie dalby rady jej rozkrecic.
turbo to nie magiczna rozdzka :D
takie duze turbiny zazwyczaj sa w wyzynowych samochodach.
poza tym turbia czesto dziala tak w dieslach, ze moc max. jest polozoa na obrotach powyzej zakresu pracy turbiny. np golf 3 tdi ktorym jezdziem mial turbo w zakresie 1,7 -3,5 a moc max mial na 4 tys.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-07, 18:47
goswee napisał/a:
tym turbia czesto dziala tak w dieslach, ze moc max. jest polozoa na obrotach powyzej zakresu pracy turbiny. np golf 3 tdi ktorym jezdziem mial turbo w zakresie 1,7 -3,5 a moc max mial na 4 tys
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2016-11-07, 18:47, w całości zmieniany 1 raz
Te wykresy robią wrażenie, ale ktoś je chyba przerysowywał odręcznie na oko. Trzeci ma najmniejszą ze wszystkich moc przy 1000rpm, znacznie poniżej 10kW. Przy 4900 (to już chyba odcięcie) moment wynosi te same nędzne 120Nm, co przy 1000, a więc moc na chłopski rozum zwiększy się 5x ze względu na prędkość obrotową, tymczasem wykres wskazuje 70kW, czyli około 10x wzrost w stosunku do 1000rpm. Niezbyt się to kupy trzyma, ale wierzę, że ten silnik jest w stanie uciągnąć auto.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-07, 22:41
art napisał/a:
mojo napisał/a:
Jak 75dci okaże się za słaby to w przyszłości za ok 1500,00 możecie spokojnie bez uszczerbku na trwałości podnieść moc o te 10KM.
Rozumiem że w tedy w OC zgłaszamy, że mamy mocniejszy silnik ?
W Polsce jest składka od pojemności z tego co pamiętam. Te dylematy o których piszesz dotyczyły swap'a na inny silnik np z 1.2 na 2.0 i wówczas jak się tego nie zalegalizuje a dojdą mogą być kłopoty.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-11-07, 22:44, w całości zmieniany 1 raz
Nanouser, dziękuje za link. Przeczytałam tekst i obejrzałam film... Szczerze mówiąc jestem bardzo hmm... zniesmaczona (?!) ...
Ten gość jeździ na co dzień BMW (koła od tego auta wkładał do Daćki). Chodzi mi o to że jak na faceta zakochanego w BMW obszedł się z MCV bardzo łagodnie, choć kiedyś wsadził nieźle kij w mrowisko http://www.blogomotive.pl...onu-giwmiebrejk )
Ważne jest to, że choć dacia ma plusy, ma też jednak minusy. Myślę że ja i większość użytkowników tego forum nie chciała by abyś po zakupie dołączyła do grona niezadowolonych użytkowników Dacii.
PS
Plusy i minusy Dacii były już wielokrotnie omawiane więc je pominę, powiem jedynie byś zabrała lodówkę turystyczną (jeśli takową posiadasz), kiedy będziesz wybierać się do salonu w celu przymierzenia się do autka.
Ostatnio zmieniony przez Nanouser 2016-11-08, 00:07, w całości zmieniany 3 razy
tym turbia czesto dziala tak w dieslach, ze moc max. jest polozoa na obrotach powyzej zakresu pracy turbiny. np golf 3 tdi ktorym jezdziem mial turbo w zakresie 1,7 -3,5 a moc max mial na 4 tys
Nanouser, tak, jak napisałam - warto poznać opinie innych mimo, że ich nie podzielam.
Niestety nie posiadam lodówki turystycznej
Tak, jak napisałeś..., autko, jak każde inne ma swoje plusy i minusy. Mam nadzieję, że plusów będzie więcej niż minusów.
Mężowi zależało na silniku wolnossącym 1.2 i takiego poszukiwaliśmy. I o ile ja byłam skłonna do tego z turbiną, to on miał obawy. Nowy diesel nie wchodził nawet w grę, także nie podejmowałam tematu.
Obecnie autko jest dla nas zarezerwowane - znaleźliśmy gotowe. Czekamy na informację od sprzedawcy, na jakim etapie jest z formalnościami.
Już niedługo prawdopodobnie oficjalnie dołączymy do forum, jako szczęśliwi posiadacze MCV-ki
Staga86, SUPER! Może gdzieś Was upolujemy w Lublinie....
A można wiedzieć, gdzie upolowaliście auto (nie musisz podawać nazwy dealera tylko miasto).
Aha, jak będziesz zakładała LPG to nie oszczędzaj na montażu, to potem już będziesz oszczędzała w eksploatacji.
Ja zakładałem LPG znanej firmy BRC w ASO N... (znany dealer w Lublinie), bo miałem auto na gwarancji.
Wcześniej też miałem BRC w Scenicu i nalatałem przez 5-7 lat bezproblemowo aż do sprzedania tego auta.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
route2000, jak już będzie wszystko dograne na tip-top to zdradzę tajemnicę co?-gdzie?-jak?
Dość często jesteśmy w Lublinie, bo mamy tam bliską rodzinę (rodzeństwo męża), także jest szansa, że się gdzieś wypatrzymy
Co do gazu, mąż chce serwisowy Landi Renzo. O BRC powiedzieli nam w salonie, że niektóre serwisy mogą nie uznać nam gwarancji samochodu i może być problem. Mąż nie chce ryzykować.
Co do salonów w Lublinie, to my właśnie w tym drugim (C...) podjęliśmy pierwsze kroki zakupu Daci Jednak - niestety, nie powiodło się. Dlatego zaczęliśmy szukać po Polsce.
I znaleźliśmy
Tyle, że teraz trzeba pojechać po to autko kilkaset km...
Najważniejsze to jest, że w końcu ZNALEŹLIŚCIE te auto wg Waszych uznań.
Natomiast jazda po auto kilkaset km to już mały pikuś.
Niektórzy jechali przez całą Polskę by je odebrać wymarzone auto.
A do Landi Renzo to się nie wypowiem, bo nie miałem tej instalacji. Ważne jest to by poprawnie działało w tym aucie.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-11-08, 09:24, w całości zmieniany 1 raz
Cierpliwości....
Ja spokojnie czekałem 3 miechy od zamówienia do odbioru jeżdżąc starym autem.
Jedyny pośpiech jest bardzo wskazany tylko i wyłącznie przy łapaniu pcheł i nic poza tym.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-08, 13:09
Udało się upolować nowy czy demo ( no chyba, że mi to gdzieś umknęło)?
Swojego tez kupiliśmy " na telefon" nawet go wcześniej nie widząc na oczy - także te kilkaset kilometrów jazdy nowym autem będzie czystą przyjemnością. No i jak jest "całkowicie" nowy to w czasie powrotnej podróży zdąży się dotrzeć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum