Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-10-19, 16:02
benzyna nie stanieje, to chyba pewnik. Wszystko wskazuje na to,że w styczniu cena oleju napędowego (akcyza europejska) wyprzedzi cenę benzyny. Pociągnie to z pewnością za sobą podwyżkę LPG, który nadal jednak będzie kosztował znacząco taniej i nadal będzie opłacać się jego instalacja. Najwyżej jej amortyzacja potrwa dłużej. I tu jest pies pogrzebany.W moim przypadku (po kupieniu córce auta) drastycznie spadły moje roczne przebiegi i obecnie wynoszą sporo poniżej 10 tys km rocznie. Moje poprzednie auto (nissan note 1,6 Pb) paliło średnio 6,5 - 8 l benzyny w zależności od warunków jazdy. Zakładając nawet,że Duster będzie palił 8-10 l to zwyczajnie nie opłaci mi się inwestować w instalację LPG. Planuję nim pojeździć 6 może 7 lat i zrobię w tym czasie nie więcej niż 70-80 tys km.Amortyzacja (biorąc po uwagę wszystkie realne, dodatkowe koszty) zapewne trwałaby dłużej. Nie sposób zresztą precyzyjnie wyliczyć kosztów nieprzewidzianych inwestycji związanych z LPG.
Ergo? - gdyby Dacia stosowała zabieg podobny do konkurencji - Skoda oferuje Octawię I z silnikiem 1,6 8V z zamontowaną fabrycznie wtryskową instalacją gazową rzekomo w cenie auta - pewnie bym się skusił. W obecnej sytuacji - przynajmniej przez okres gwarancji sobie odpuszczę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-10-19, 16:07, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum