Co ciekawe z tą wymianą oleju w książce serwisowej fiata uno 0,9 39km z 2000 r jest wymiana oleju co 20000 km, czyli już wtedy było long life myślę, że kwestią wymiany oleju częstotliwości jest kto jak użytkuje samochód bo niektórzy jeżdżą 5 a inni 50 :)
Orientujecie się ile sobie teraz mniej więcej liczą za olej + filtr w ASO?
Tyle co za wymianę tego w ramach planowanego serwisu, czyli około 700zł za wszystko. Za samą robotę wezmą jak za 1 roboczogodzinę. Nie opłaca się.
Widzę żeś z Łodzi. Pojedź sobie do Nastapolu, zapłacisz za robotę 6 dyszek i w razie czego podpiszą Ci papier że usługa wykonana zgodnie z wymaganiami Renault.
do gwarancji musisz tylko miec udokomentowane wymiany wynikające z przebiegu np. 30 tys. I oczywiście możesz to zrobić poza ASO
I naturalnie zrobiłem to poza ASO- zawsze w nowym aucie robię to poza ASO.
Na rocznym przeglądzie też nie będę wymieniał oleju w ASO. W ASO robię tylko to co muszę.
Duży zaufany warsztat-dawny polmozbyt-wymiana 65zł.
No to jak na ASO całkiem nieźle. Ja ASO mam dosyć daleko i do tego po drugiej stronie warszawy. Bo te ASO co jest blisko(Decar na Modlińskiej), opinie ma nieciekawe. Na przeglądy będę jeździł do RRG Mory, czyli tam gdzie brałem auto.
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 81 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-03-05, 01:35
Liakim napisał/a:
To wychodzi ok 200zł taniej jak zawieziesz swój olej do ASO.
Zależy od cen w ASO. Wymiana oleju to 0.8 roboczogodziny (przynajmniej tak liczą w W-wie). Olej liczą po 110pln za litr. Cenę oleju pozostawie bez komentarza.
Wożę własny olej + filtr, płacę za robociznę + podkładkę pod korek.
W Espace wymiana tańsza, bo jedynie 0.5 roboczogodziny.
W W-wie ceny roboczogodziny Dacii zrównały się z Renault (IIRC 370pln). Życie...
W Bielsku-białej są dwa aso Dacii/Renault razem połączone więc w tym przypadku logiczne, że stawka jest taka sama w Dacii wymiana 600 zł z nieswoim olejem natomiast w takiej bmw 5tce trzeba liczyć od 1500 zł.
W odpowiedzi do swojego ostatniego postu dostałem drugą ofertę z ASO Karlik w Poznaniu:
"Zachęcam do skorzystania z możliwości wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem oleju w super promocji jaką oferujemy. Koszt wymiany wraz z materiałami to tylko 349 zł brutto!"
Ostatnio zmieniony przez Liakim 2022-03-07, 12:26, w całości zmieniany 1 raz
W odpowiedzi do swojego ostatniego postu dostałem drugą ofertę z ASO Karlik w Poznaniu:
"Zachęcam do skorzystania z możliwości wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem oleju w super promocji jaką oferujemy. Koszt wymiany wraz z materiałami to tylko 349 zł brutto!"
Na podstawie realnych wymian, mój komentarz do celowości wymiany po dotarciu i co 10 tyś. dla 1.0 TCe LPG:
1. Wymiana przy 3000 km - sporo dużych opiłków + "brokat".
2. Wymiana przy 13 000 km - jeszcze sporo brokatu, olej ciemny.
3. Wymiana przy 23 000 km - nieco brokatu, olej ciemny.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Czyli jak najbardziej przed wymianą serwisową przy 15tys km warto wymienić po 2-3tys km. Koszt patrząc na cenę auta mały, a silnik odwdzięczy się dłuższą żywotnością.
Wymieniałem teraz olej po 3300 km Sandero III
i kosztowo tak to wyglądało:
Serwis Renault Wałbrzych - koszt z olejem , filtrem i podkładką - 770 zł, z własnym olejem 370 zł(termin z trzy tygodnie)
Serwis Renault Jelenia Góra - koszt wymiany z własnym olejem (w cenie filtr i podkładka) -205 zł (terminy od ręki)
Olej na allegro 119 zł za 5L
Jak widać trzeba dzwonić i pytać bo ceny bardzo się różnią
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 168 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-03-08, 21:12
Ludzie, a po co z tym latać po serwisach? Czy na korku spustu oleju są jakieś plomby? Co to za filozofia znaleźć kawałek jakiegoś kanału, odkręcić korek, spuścić olej, wykręcić filtr, wkręcić nowy, zakręcić korek i zalać olej? Wymiana oleju to nie serwisowanie F-16, żeby trzeba było mieć inżynierskie kwalifikacje. No ale jak was kasiora w kieszeni gniecie to trudno. Możecie nawet ze spaloną żarówką do serwisu latać, Nic mi do tego.
Ludzie, a po co z tym latać po serwisach? Czy na korku spustu oleju są jakieś plomby? Co to za filozofia znaleźć kawałek jakiegoś kanału, odkręcić korek, spuścić olej, wykręcić filtr, wkręcić nowy, zakręcić korek i zalać olej? Wymiana oleju to nie serwisowanie F-16, żeby trzeba było mieć inżynierskie kwalifikacje. No ale jak was kasiora w kieszeni gniecie to trudno. Możecie nawet ze spaloną żarówką do serwisu latać, Nic mi do tego.
Wreszcie normalna osoba, już myślałem że tylko ja jestem nienormalny i omijam serwis szerokim łukiem
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum