Tylko ja z góry założyłem, że Dokker to taki mini dostawczak i dla takiej rodzinki jak moja to zły wybór.
Teraz się przekonałem, że nie, ale sprawdzając konfigurator bodajże 2 dni temu, tak jakoś biedny mi się wydał w porównaniu do mojej MCV
Chłopy, litości... Przecież to właśnie jak pisze kol. kapelusznik - muł testowy: właśnie konkretna płyta podłogowa, może nawet z niemal docelowym zawieszeniem, silnikiem i resztą technikaliów, tylko z nałożoną tymczasowo i sztukowaną "budą" z innych modeli, żeby można było badać zachowanie pojazdu na drodze
Nie pamiętacie wcześniejszych mułów?
Przyszła lodgy:
Przyszły duster:
Nie mogę niestety znaleźć fotki muła MCV I, ale był to sedan z dospawanym bagażnikiem z... kangoo I! (((:
Jakby ktoś chciał zobaczyć zawczasu, jak najprawdopodobniej będzie wyglądać następny dokker, to niech obejrzy zdjęcia mającego dziś premierę Całkiem-Nowego Kangoo (III generacja) - wystarczy podmienić znaczek w wersji Express (wnętrze z ekranem środkowym umieszczonym niżej i dźwignią zmiany biegów w podłodze):
W Europie będzie kangoo III (XFK) osobowy (krótki KFK i długi RFK) i van (krótki FFK i długi EFK?) oraz dokker II (XJK) osobowy (KJK) i van (FJK), poza Europą będzie wyłącznie (renault) express II (XJK, czyli dokker II w przebraniu kangoo III) osobowy (KJK) i van (FJK).
Nie wiadomo na razie co z wersjami różnej długości dokkera II i expressa II.
(Piszę express _II_, bo była już wcześniejsza generacja, oparta na renault 5).
The All-new Express Van and the All-new Express will be produced in the Renault factory in Tangier, Morocco.
The All-new Express Van will be marketed in Europe and on international markets.*
The All-new Express will be marketed on international markets*, outside Europe.
Ostatnio zmieniony przez franius 2020-11-12, 18:08, w całości zmieniany 1 raz
Renault chce się umocnić jako lider samochodów dostawczych. Więc podczas liftingu Dokkera Dacia stała się Renault Kangoo Express w dwóch wersjach osobowy i dostawczy. Szkoda, choć dla działów flotowych oraz sprzedawców Pro+ lepszym rozwiązaniem jest sprzedaż tych samochodów pod znaczkiem Renault.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
W informacji prasowej piszą wyłącznie o renault (i faktycznie ominąłem, że express van będzie jednak oferowany w EU) i w zasadzie nic z niej nie wynika w kwestii Dacii - natomiast ja w sprawie dokkera bazowałem po prostu na dotychczasowych doniesieniach. Może być i tak, że plany się zmieniły i dokkera II rzeczywiście nie będzie, ale to się na pewno wkrótce okaże, bo pytania o niego na pewno pojawią się w rozmowach o nowym kangoo.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-12, 20:58
To co wg. mnie można wyczytać miedzy wierszami to chęć skonsolidowania produkcji aut dostawczych pod szyldem Renault. Lepsze wyjście dla flot (rabaty) handlowców i serwisów (przeglądy po cenniku Renault).
Dacia utraci Dokkera Van prawie na pewno. To co nadal jest możliwe to wersja osobowa Dokkera / Expressa pod marka Dacia. Kwestia ile im się tego sprzedawało w ostatnim czasie. Jak więcej niż Logan MCV to szanse drastycznie rosną dla takiego wariantu.
Może na bazie takiego Expressa powstanie też wersja 7 osobowa o której spekuluje się już od jakiegoś czasu. Dzięki temu Dacia miała by takie 3w1 - zastępcę Logan MCV, Dokkera i Lodgy
- tamże reszta modeli (tyle że mcv II "schowany" jest w ogólnej sprzedaży logana), ale biorąc pod uwagę pokrętną logikę korporacyjną oraz prymat mniemanej kreacji pozycji rynkowej nad realizmem, to te liczby mają co najwyżej dość luźny związek z jakimikolwiek planami...
Ale jaki jest stosunek sprzedaży Dokkera osobowego i VAN-a raczej nie będzie prosto odszukać. Przyznam że na ulicach głównie widać wersje VAN ale to nie oznacza wsumie nic
(Wszystko dotyczy wyłącznie marki Dacia, bo logany sedany jako Renault produkowane są jeszcze w dużych liczbach np w Brazylii i Rosji i liczą się osobno).
(W Ładzie: 2023 to chyba xray II/vesta II, 2024 na pewno nowa niva, prawdopodobnie technicznie zbliżona do dustera III, 2025 najwyraźniej ładowy odpowiednik produkcyjnego bigstera).
renaulation_dacia+lada_2021-2025.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 114,98 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-02-01, 00:19, w całości zmieniany 1 raz
2022 - logan mcv III (RJI, wspominana wcześniej w tym temacie 7-osobówka, wracająca do korzeni MCV I generacji i zastępująca lodgy i logana II mcv)
Czyli "weźmy najgorzej sprzedające się modele i je połączmy, co może pójść nie tak?".
A poważniej - to byłaby wspaniała wiadomość: bigster to samochód z pewnością nie dla mnie, a lodgy jest całkiem zadowalające i jeśli powrót do logana miałby pozwolić na utrzymanie produkcji podobnego samochodu to mogę tylko przyklasnąć.
MCV I sprzedawała się "na pniu" i mimo siermiężnej estetyki pozostawiła po sobie raczej dobre wspomnienia u właścicieli i obserwatorów.
"Prawdziwa" MCV II, czyli lodgy, zamieniła prostą, sympatyczną brzydotę poprzednika na brzydotę nijaką, efekt "wow" wielkością już minął, dobrze kojarząca się nazwa została zmarnowana na zwykłe kombi, SUVy pożarły minivany, a Stepway się spóźnił. W tej sytuacji utrzymanie sprzedaży lodgy na poziomie nie generującym strat i tak wygląda na cud. (Tak zakładam, bo gdyby generowała, to księgowi już dawno nie mieliby litości).
Do spodziewanego momentu premiery minie jeszcze więcej czasu i sama nazwa "MCV III" jest obecnie najwyżej neutralna, w dodatku nie sugerując wyglądu "grand dustera", ale gdyby mimo to stylistyka poszła w tę stronę, a ceny były rozsądne, to taki model chyba miałby szansę na zarobek dla producenta. A przynajmniej Renault musi tak uważać, skoro prace przy tym projekcie wciąż trwają...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-02, 13:58
laisar napisał/a:
MCV I sprzedawała się "na pniu" i mimo siermiężnej estetyki pozostawiła po sobie raczej dobre wspomnienia u właścicieli i obserwatorów.
Bo to po prostu była niesamowicie praktyczna użytkowo i unikalna konstrukcja, zmarnowana nową koncepcją MCV II.
Ale stara wersja "broni się sama"- projekt przecież nadal produkowany i ciągle rozwijany przez kolejne FL a model ciągle popularny na rosyjskim rynku:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum