Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-09, 15:32
Problemem właśnie nie było paliwo, tylko coś z konstrukjcją samochodów. To już serwis się będzie męczył. Generalnie peżoty nie nadają się do użytku poniżej -15. Posłuchali naukowców od efektu cieplarnianego, którzy kłapali cały czas, że zim już nie będzie ;)
Brawa!
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-09, 16:33, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-09, 18:21
Mnie dziś jednak Iveco 3.0 w dieslu odpaliło bez problemu przy staniu od czwartku. Oczywiście żaden wielki sukces ale pisanie że benzyna lepiej odpala to kolejny mit. W dieslu świece można nagrzewać a w benzynie nic
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-09, 18:26
Lza napisał/a:
Problemem właśnie nie było paliwo, tylko coś z konstrukjcją samochodów. To już serwis się będzie męczył. Generalnie peżoty nie nadają się do użytku poniżej -15. Posłuchali naukowców od efektu cieplarnianego, którzy kłapali cały czas, że zim już nie będzie ;)
Brawa!
Jak padł po kilku kilometrach to coś musiało zamarznąć i na pewno to nie wina konstrukcji ale albo tego "blue" albo paliwa. Stawiam nawet na to "blue". Dupna konstrukcja by nie odpaliła w cale.
AdBlue krystalizuje poniżej -11 C - teoretycznie jest podgrzewacz ale pracuje on tylko podczas jazdy - jak był duży mróz to mogło zamarznąć w przewodach doprowadzających ze zbiorniczka. W niektórych silnikach w przypadku awarii ukladu dozującego AdBlue silnik pozwoli na jedno uruchomienie i dalej koniec - trzeba odwiedzić serwis.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-09, 20:32
DrOzda napisał/a:
AdBlue krystalizuje poniżej -11 C - teoretycznie jest podgrzewacz ale pracuje on tylko podczas jazdy - jak był duży mróz to mogło zamarznąć w przewodach doprowadzających ze zbiorniczka. W niektórych silnikach w przypadku awarii ukladu dozującego AdBlue silnik pozwoli na jedno uruchomienie i dalej koniec - trzeba odwiedzić serwis.
To jakaś paranoja, jak można coś takiego sprzedać na rynki, na których mniej niż -11 jest dość normalnym zjawiskiem?
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-09, 22:00
Nie wiadomo, autka miały jechać na serwis, ale dziś pierwszy dzień roboczy po mrozach i było tylko -5. Wszystkie podobno zmartwychwstały i nawet wezwania do serwisu poznikały. Być może adBlue, ale dziwne nieco, bo te auta są z 2014/2015 roku i wtedy chyba jeszcze nie było adBlue. Po prostu francuska lipa. Tak to jest jak światopogląd konstruktorów zaczyna i kończy się na Francji.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-09, 22:02, w całości zmieniany 1 raz
To jakaś paranoja, jak można coś takiego sprzedać na rynki, na których mniej niż -11 jest dość normalnym zjawiskiem?
Napisałem już wcześniej dla pierdzistołków z Brukseli takie temperatury w ich Excelach oraz w danych z Eurostatu nie istnieją. W związku z tym czekamy na normę Euro7 która pozwoli na jazdę wyłącznie w temperaturach powyżej "0" bo spaliny będą czyszczone poprzez przepuszczanie ich przez wodę
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-09, 23:49
Pierdzi-stołki nie mają nic do rzeczy. Normy ekologiczne są dobre. (Ich brak właśnie widać w Polsce - stężenia zanieczyszczeń przekroczone dziesiatki a gdzieniegdzie tysiące razy).
Tylko jedna firma nie potrafi pojąć, że gdzieś poza Francją są przymrozki. jakoś inne marki sobie radzą z mrozami a spełniają te same normy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-09, 23:50, w całości zmieniany 1 raz
Niestety, ale za pył podwieszony PM 10, PM 2.5 w dużej mierze odpowiadają
Fruxo napisał/a:
przez dziadów palących w zły sposób mokrym węglem
i śmieciami.
W moim regionie tej nocy dopuszczalne stężenie PM było przekroczone o 1500 %.
W Rybniku władze zarządziły, że zajęcia szkolne są odwołane przez dwa dni - ale jak wiemy to tylko "problem teoretyczny".
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2017-01-10, 10:29
gregorisan napisał/a:
W moim regionie tej nocy dopuszczalne stężenie PM było przekroczone o 1500 %.
W Rybniku władze zarządziły, że zajęcia szkolne są odwołane przez dwa dni - ale jak wiemy to tylko "problem teoretyczny".
W Radomiu nie wiem, ile było, ale jeszcze dotąd w życiu czegoś takiego nie widziałem. Niczym mgła, widoczność gdzieś na 200-250 metrów i smród walący z wszystkich okien. Musiałem wszystkie pozamykać (zwykle są rozszczelnione). Nawet na trzecim piętrze w bloku, który jest usytuowany względnie wysoko w porównaniu do innych części miasta.
Lza napisał/a:
Jakaś część smogu jest od motoryzacji.
Jakieś 10-12%, 80% związane jest z piecami węglowymi.
mojo napisał/a:
Mnie dziś jednak Iveco 3.0 w dieslu odpaliło bez problemu przy staniu od czwartku. Oczywiście żaden wielki sukces ale pisanie że benzyna lepiej odpala to kolejny mit. W dieslu świece można nagrzewać a w benzynie nic
We wszystkich "uzdrowiskach" typu Zakopane czy Krynica na pewno. Pamiętam noclegi u zakopiańskiego taksiarza 20 lat temu - czego żona nie spaliła w piecu to wywoził i wrzucał do publicznych śmietników - wogóle nie mieli pojemnika na śmieci na podwórku
Lza napisał/a:
Być może adBlue, ale dziwne nieco, bo te auta są z 2014/2015 roku i wtedy chyba jeszcze nie było adBlue.
Jak nie było ? Wszystkie HDI od 2014 mają już AdBlue na pokładzie (no i jeszcze Eolys do dopalania mokrego FAP) a dostawczaki miały nawet wcześniej.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-01-10, 11:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-10, 12:06
Jak rok temu rozpytywałem od C4GP, to chwalili się że dopiero co wymyślili silnik BlueHdi z wtryskiem adBlue i z normalnym wlewem adBlue. Wcześniej to chyba jakaś ukryta opcja francuska była. Ani wlewu ani informacji, ani nawet symbiolu BlueHdi.
Ciężarówką a AdBlue (Iveco Stralis) jeździłem już 8 lat temu, ale nic nie zamarzało. Tzn. pewnie zamarzało, ale był jakis ystem który wiedział, że zamarzło i rozmrażał nie męcząc tym kierowcy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-10, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2017-01-10, 13:29
kapelusznik napisał/a:
Traktory też od dawna z AdBlue są.
Są też DPF-y customowe do traktorów. Na wydech montujesz, czyjniki są, a w kabinie panel informacyjny, sam musisz pilnować różnicy ciśnień i temp. filtra. Lecz w realu tego jeszcze nie widziałem.
Są też ciągniki z DPF fabrycznym. Widziałem kiedyś porównanie 2 analogicznych modeli różniących się tylko tym czy ma adBlue czy DPF i konkluzja była że adBlue lepsze z zastrzeżeniem w kwestii zamarzania czynnika, ale są wbudowane grzałki.
Grzałki niestety działają tylko w czasie jazdy. W dużych ciężarówkach może nie mieć to znaczenia bo te samochody niemal non-stop są w ruchu (no mają przerwy na rozładunek i odpoczynek kierowców) ale w samochodach osobowych po kilku dniach na mrozie to już może być problem.
Z moich doświadczeń sprzed 2 i więcej lat odnośnie służbowego diesla wynika że :
-kontrola stanu świec żarowych i akumulatora jesienią - obowiązkowo
-tankowanie na znanych sieciówkach - to akurat nie tylko zimą
-info ze stacji własnej Orlenu - standardowy ON wg polskiej normy zachowuje swe właściwości do -20 st. C. - potem albo ON arktyczny, albo dodatki do paliwa
-przy stosowaniu powyższych zasad diesle w firmie odpalały ZAWSZE.
Najgorsze są wieści odnośnie zamarazającego AdBlue w najnowszych dieslach - nie bardzo widzę jak temu zaradzić z poziomu użytkownika. Nie każdy ma dostęp do ciepłego garażu...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum