Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-22, 19:16
GeRRaD napisał/a:
nie oczekuję dłuższej eksploatacji Logana niż 5 lat
To trzeba było Kolego kupić 10-letniego golfa za 10 tys. zł. W sam raz na 5 lat eksploatacji.;)
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Z głosów na forum wnoszę, że WSZYSCY są zadowoleni ze swoich samochodów ale tylko NIELICZNI (o ile nie przesadziłem z optymizmem) są zadowoleni z kontaktów z reno ( serwis, naprawy, dilerzy itp).
To trzeba było Kolego kupić 10-letniego golfa za 10 tys. zł. W sam raz na 5 lat eksploatacji.;)
Daj Ci Boże i 15 lat eksploatacji Nie oczekuję dłuższej eksploatacji, co nie znaczy że mi się Logan nie podoba.Nikt nikomu w portfel nie zagląda - jak kogoś stać to wymienia auto co rok i nie oznacza to że jak "go stać" to nie kupi Logana.Ja miałem grymas kupic sobie Logana i nie oczekuję od niego więcej niż wynika z proporcji wielkosci auta i wyposażenia do ceny którą zapłaciłem, i nie zamierzam go tez wychwalać w niebogłosy, że jest lepszy niż w rzeczywistości.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-22, 20:38
GeRRaD napisał/a:
Nikt nikomu w portfel nie zagląda
A gdzieżbym śmiał Ci zaglądać!
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Koledzy, nie liczcie na żadne zniżki itp - ASO faktycznie są firmami niezależnymi i to ewentualnie z nimi można by coś wynegocjować (na zasadzie ".
Od samego Renault/Dacia Polska możemy się co najwyżej spodziewać dobrego słowa (; - np informacja o klubie na stronie dacia.pl to byłoby faktycznie coś, ale oczekiwałbym także wszelkiego rodzaju wieści o promocjach, akcjach serwisowych itp wysyłanych do klubu tak jak do redakcji czasopism i portali.
Po drugie: oczywiście kwestia loga, co najmniej tymczasowo (np do końca roku), żebyśmy mogli w spokoju i bez pośpiechu wymyślić coś lepszego.
I wreszcie po trzecie: patronat, owszem, ale nad zjazdem - wtedy na pewno mogliby zaoferować jakieś gadżety reklamowe, a może nawet jakąś jedną czy kilka cenniejszych nagród w postaci swoich akcesoriów. Może także jakieś imprezy towarzyszące - pokazy, kursy, konkursy, to już jedna kwestia konkretnych terminów i naszego faktycznego zaangażowania. Powołanie się na współpracę z dużą firmą często również pomaga w razie problemów z załatwianiem różnych spraw - czy to przy organizacji imprez, czy walki o swoje prawa np w ASO <;
Z drugiej strony gdyby sami coś organizowali, to też możemy zaoferować swoją pomoc i obecność [:
Podsumowując w krótkich, żołnierskich słowach:
1. logo - jeśli nie na stałe, to chociaż tymczasowo
2. link na dacia.pl
3. informacje prasowe (albo i "przecieki" (; )
4. współpraca przy imprezach (ale to już będą konkretne plany).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-22, 21:41
Chłopcy (i Ty Babo), reno nie tylko nie rozpieszcza ale wręcz olewa loganowców. Dlatego nie warto oczekiwać od nich jakichś extra bonusów, skoro i tak nie bardzo wywiązują się z tego czego zwykły klient mogłby oczekiwać od w miarę przyzwoitej firmy.
Już sam zakaz uzywania loga firmy na stronie klubowej zakrawa na gówniarstwo i powinien dać nam sporo do myślenia.
Prawdę powiedziawszy, nie spodziewałem się, że w pierwszej rozmowie zaczną tak świrować. Potwierdza się to o czym kiedyś już pisałem, ze wg mnie reno wstydzi się logana i nie ma zamiaru go sprzedawać.
Może "wstydzi" to złe słowo, ale sporo robią żeby klientów zniechęcić przez:
1) niedorzecznie długi czas oczekiwania na samochód,
2) ograniczanie sieci dilerskiej i serwisowej,
3) obniżanie (i tak słabego) prestiżu marki przez wyprowadzanie dacii z salonów reno,
4) nędzną jakość obsługi posprzedażnej.
Odwrotnie postępowała skoda kiedyś wchodząc ponownie na polski rynek. I efekty widać.
[b]Może po prostu zaprosimy na forum jakiegoś przedstawiciela reno i sobie z nim pogadamy. Po za tym chyba i tak ktoś już do nas zagląda skoro wiedzą o forum.?[/b]
Może wyskoczę przed szereg, ale ZAPRASZAM na forum przedstawiciela reno. Można by nawet utworzyć osobny dział do kontaktów z nim, żeby nie mieszać wątków.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
reno nie tylko nie rozpieszcza ale wręcz olewa loganowców.
Chyba raczej polska filia nie ma po prostu pomysłu co z tym całym Loganem zrobić...
Cytat:
Już sam zakaz uzywania loga firmy na stronie klubowej zakrawa na gówniarstwo
Oj, Janie, mocno po bandzie jedziesz, naprawdę - przeczytaj moją odpowiedź GeRRaDowi. Mają prawo chronić swoją własność, jaką jest logo, i w żadnym razie brak zgody na jego używanie przez osoby trzecie nie można nazwać "gówniarstwem". Wydaje się też, że - o ile nie mają jakichś przeciwnych temu wytycznych z samej góry - istnieje możliwość dogadania się.
Więcej spokoju, mniej żółci...
[ Dodano: 2008-02-22, 23:04 ] @waski: Jedyny sposób na takie firmy jak nierzetelne ASO to pójście do konkurencji. Wzięli pieniądze, to dopilnuj żeby się wywiązali z obowiązków, a potem - do nie-widzenia.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-23, 13:47
O co chodzi z pomysłem zaproszenia kogoś z reno na forum? Wyjaśniam.
Można by stworzyć dział do bezpośrednich kontaktów z reno, w którym ktoś znany nam z imienia i nazwiska raz na jakiś czas wrzucał coś od siebie lub odpowiadał na pytania użytkowników.
Sądzę, że byłoby to korzystne dla obu stron:
1) firma utrzymuje stały kontakt z prawie 200 zadowlonymi (przewaznie) klientami i sporą liczbą gości,
2) my mamy dostęp do wieści z tzw pierwszej ręki.
I taką rzecz można zrobić bezkosztowo. W koncu ktoś tam w reno siedzi codziennie przy kompie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Prawdę powiedziawszy, nie spodziewałem się, że w pierwszej rozmowie zaczną tak świrować. Potwierdza się to o czym kiedyś już pisałem, ze wg mnie reno wstydzi się logana i nie ma zamiaru go sprzedawać.
Może "wstydzi" to złe słowo, ale sporo robią żeby klientów zniechęcić przez:
1) niedorzecznie długi czas oczekiwania na samochód,
2) ograniczanie sieci dilerskiej i serwisowej,
3) obniżanie (i tak słabego) prestiżu marki przez wyprowadzanie dacii z salonów reno,
4) nędzną jakość obsługi posprzedażnej.
Nie mogę się zgodzić Janie szczególnie z tym, że Renault nie chce sprzedawać Logana.
Jeżeli jest tak jak piszesz to w jakim celu:
1. Przywrócono do życia prawie zapomnianą markę,
2. Zwiększa się cały czas moce produkcyjne zakładów Mioveni,
3. Rozpoczęto dodatkową produkcję Dacii Logan w zakładach Somaca w Maroku,
4.Montuje się Logany pod Moskwą , w Iranie, Indiach a nie długo w Wielkiej Brytanii?
dlatego że groupe Renault wsztydzi się marki Dacia oraz nie chce sprzedawać Logana jak piszesz ???
No chyba,że miałeś na myśli tylko "badziewny" rynek polski, który każdy szanujący się producent traktuje z przymrużeniem oka, co zresztą wcale mnie nie dziwi...
Powiem więcej, obawiam się że idąc dalekj tym tropem należałoby z przymrużeniem oka traktować Renault Polska, oraz ASO Renault/Dacia w Polsce
niestety...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-23, 17:37
Pablo78 napisał/a:
No chyba,że miałeś na myśli tylko "badziewny" rynek polski, który każdy szanujący się producent traktuje z przymrużeniem oka, co zresztą wcale mnie nie dziwi...
Rynek polski jest rzeczywiście badziewny. Pod niemal każdym względem. Szczególnie pod względem idiotycznych cen i olewczego traktowania klienta.
Na ten przykład, ludziska zwożą do Polski laptopy, aparaty fotograficzne i elektronikę, która szczególnie w USA (ale i w UE) kosztuje ułamek tego co płacą Polacy w ratach "0%".
Bolanda nigdy nie miała byc "rynkiem" w rozumieniu rynku wymagającego KONSUMENTA a tylko rezerwuarem taniej siły roboczej dla zachodnich korporacji.
Vide bielska fabryka fiata. Coniektórym wydawało się, ze robotnicy przemysłu samochodowego stanowią elitę roboli ( RFN, USA). He, he. Ale w Bolanda chodzi o coś innego. Jak tylko robole bialskiego fiata powertain zarządali podwyżek, a dotychczas zarabiali zajebiste 1.200 zł na rękę, to derekcja makaroniarskej firmy zapowiedziała wyprowadzenie produkcji do Azji.
Tak więc produkcja w różnych egzotycznych miejscach nie jest oznaką szczególnej dbałości o produkt czy klienta a raczej przemysłowym kolonializmem.
Co prawda gadam jak El Lepper, ale ten gostek zanim zamienił beret i waciak na garnitur i solarkę był naprawdę wiarygodny.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-02-23, 22:30
jan ostrzyca napisał/a:
O co chodzi z pomysłem zaproszenia kogoś z reno na forum? Wyjaśniam.
Można by stworzyć dział do bezpośrednich kontaktów z reno, w którym ktoś znany nam z imienia i nazwiska raz na jakiś czas wrzucał coś od siebie lub odpowiadał na pytania użytkowników.
(...)
W koncu ktoś tam w reno siedzi codziennie przy kompie.
Tym ktosiem będzie zapewne Pani Eliza Kruszewska - rzecznik prasowy Renault Polska (o ile nic w personaliach sie nie pozmieniało). Kłaniamy się nisko i łapkę całujemy
Przypuszczam, że to z Panią Elizą Marcin nawiązał kontakt. Wiemy już, że jest "przemiła". Zatem Janie - do pracy, pisz, dzwoń, a nie bąź zimny .
Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-23, 23:46 Re: Współpraca z Renault Polska
Niech dają many na np. na serwer i jego użytkowanie, quizy, zjazdy etc.
Za to mogą dać link do strony klubowej na www.dacia.pl
A tak na marginesie jeśli to nie jest niezbędne(finanse) -to ich olać.
Nie wchodzi sie w takie układy z kims duzo silniejszym.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-24, 09:41
ZeneC napisał/a:
Tym ktosiem będzie zapewne Pani Eliza Kruszewska - rzecznik prasowy Renault Polska (o ile nic w personaliach sie nie pozmieniało). Kłaniamy się nisko i łapkę całujemy
Przemiła Pani rzecznik to atut firmy, jednak wolałbym gościć na forum kogoś kto zawodowo zajmuje się sprawami technicznymi a nie bajerowaniem prasy.
Kogoś, kto udzieli ostatecznych informacji co do cen usług, zakresu gwarancji, montażu lpg, akcji sewisowych itepe. Bo puki co, co serwis to inne stanowisko (jesli w ogóle raczą odpowiedzieć).
ZeneC, przy okazji napisz mi dokładnie po co mam dzwonić do rzecznika prasowego reno? Bo nie zaczaiłem.
I co to jest "łapkę całujemy"? Pani rzecznik jest jakimś pokemonem?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Co do rzecznika to racja - rzecznik jest mądry wiedżą otrzymaną od merytorycznych jednostek firmy i sam z siebie poza działaniami PR nie zajmie jakiegokoliwek stanowiska
Obawiam się że RP nie zdecyduje się natomiast wskazać tzw osoby decyzyjnej, bo wypowiedzi takiej osoby wypływałyby z ryguły negatywnie na działalność sieci ASO (przy wydawaniu korzystnych dla klientów decyzji - sprawy trudne wolą załatwiać jednostkowo i zamiatać pod dywan) lub zrażały klientów (przy wydawaniu decyzji odmownych)
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-02-24, 12:23
jan ostrzyca napisał/a:
Przemiła Pani rzecznik to atut firmy, jednak wolałbym gościć na forum kogoś kto zawodowo zajmuje się sprawami technicznymi a nie bajerowaniem prasy.
Janie, nie podoba mi się, że tak łatwo, z nadmiarem złych emocji (niepotrzebne m. in. to "góniarstwo") depczesz tych, którzy mogą być nam pomocni. Reanult Polska to firma korporacyjna i w takiej firmie rola rzecznika wykracza daleko poza to, co nazwałeś bajerowaniem prasy. Wystarczy prześledzić, jak toczą się akcje związane z oficjalnym ujawnianiem wad fabrycznych (bodaj w 2005 przechoidziło tę drogę także Reanult Polska). Ten kto rzecznikowi mówi, że on tylko bajeruje prasę, jest u rzecznika skreślony - i trudno o dalszy owocny dialog. Chyba, że rzecznik jest kobietą o anielskiej cierpliwości.
Poza tym jeżeli skierujesz swoje zapytanie imiennie wprost do prezesa RP to wiedz, że on i tak zadekretuje twoje pismo właśnie do rzecznika (nie doczytawszy zapewne do końca). A rzecznik, jak słusznie podkreślił GerRad jest mądry wiedzą techniczną zapożyczoną od przedstawicieli właściwych działów technicznych. Do rozwiązywania pojedyńczych problemów takie relacje wystarczą.
jan ostrzyca napisał/a:
Kogoś, kto udzieli ostatecznych informacji co do cen usług, zakresu gwarancji, montażu lpg, akcji sewisowych itepe. Bo puki co, co serwis to inne stanowisko (jesli w ogóle raczą odpowiedzieć).
To, co powiedziałem powyżej nie wyklucza, że korzystając z pomocy rzecznika możemy zorganizować jakąś szerszą dyskusję z udziałem przedstawicieli RP odpowiedzialnych za różne płaszczyzny. Tyle tylko, że proponowanie własnych stawek cenowych za usługi nie ma sensu. Ale możemy jako pewna zorganizowana grupa wyrazić swoje stanowisko - tyle tylko, że trzeba być do tego przygotowanym, a póki co, nie jesteśmy i nie jest to łatwe. Jeżeli mówimy, że co serwis, to inne stanowisko, to musimy mieć te stanowiska w ręku na papierze, czarno na białym zapisane. A wielu przypadkach są to tylko zwykłe rozmowy czy telefony. Fakt jest faktem, ale słowo pisane w oficjalnym piśmie ma wielką moc sprawczą. W przeciwieństwie do niesamowitych opowieści i wieszania przysłowiowych psów na obsłudze serwisowej. Może więc jakiś czat internetowy, albo jakiś panel dyskusyjny na zlocie?
Może teraz Janie, zrozumiesz, po co nam rzecznik.
Poza tym mam jeszcze jedną uwagę ogólną (nie tylko do Jana ) - pamiętajmy, że pierwsze wrażenie robi sie tylko raz i często decyduje ono o osiągnięciu sukcesu. Dlatego, jak powiedział Laisar - więcej spokoju, mniej żółci. Naukowcy zajmujący się tym zagadnieniem w USA ustalili, że o tym, czy klient kupi jakiś produkt od sprzedawcy, decyduje pierwsze trzydzieści sekund rozmowy. Mam nadzieję, że mamy jeszcze coś w rezerwie z naszej pół minuty...
jan ostrzyca napisał/a:
I co to jest "łapkę całujemy"? Pani rzecznik jest jakimś pokemonem?
Teraz to ja nie zaczaiłem, o co chodzi z tym pokemonem, dzieci mam już prawie pełnoletnie, może dlatego. Ale to był mój pomysł, ot taki ukłon powitalny od dżentelmenów z forum do Pani rzecznik z lekką nutką humoru. Jeśli uznajesz tę formę za kiepską, możesz ograniczyć się do delikatnego uściśnięcia łapki (w tłumaczeniu dla Ciebie: dłoni).
A co się tyczy propozycji współpracy, to przecież mozna zapewne ustalić warunki użycia logo Dacii na naszej witrynie i gadżetach.
Poza tym popieram czteropunktową propozycję Laisara.
Ja zaś mam jeszcze jeden pomysł - myślę, że warto by zaproponować RP wydanie wspólnego folderu reklamowego poświęconego Dacii Logan, zawierającego obok oferty handlowej także ciekawie przedstawione doświadczenia użytkowników co do zastosowań i walorów modeli. Dla potencjalnych nabywców byłby to miły prezent, zamiast rozkładanego w salonach wydruku artykułu z Auto Świata (bo zwykłych folderów już od dawna nie widziałem).
Miłej niedzieli wszystkim rozgorączkowanym głowom życzę.
Ja zaś mam jeszcze jeden pomysł - myślę, że warto by zaproponować RP wydanie wspólnego folderu reklamowego poświęconego Dacii Logan, zawierającego obok oferty handlowej także ciekawie przedstawione doświadczenia użytkowników co do zastosowań i walorów modeli. Dla potencjalnych nabywców byłby to miły prezent, zamiast rozkładanego w salonach wydruku artykułu z Auto Świata (bo zwykłych folderów już od dawna nie widziałem).
O, i to jest bardzo interesujący pomysł - brawo!
Ciekawe tylko, czy Renault też go tak oceni... (;
Zwłaszcza, że jednak trochę bym zmodyfikował ideę - tzn wiadomo, że coś takiego i tak zostałoby uznane za folder reklamowy, ale sugerowałbym położyć większy nacisk na obiektywizm owej publikacji, czyli przytoczyć także minusy, problemy i opinie negatywne.
Jakby co, mógłbym oczywiście to dzieło (; przygotować od strony graficzno-technicznej.
[ Dodano: 2008-02-24, 14:55 ]
Cytat:
w grę wchodzi zorganizowanie ogólnopolskiego zlotu/spotkania użytkowników Dacii pod patronatem Renault Polska. Całkiem możliwe że zlot ten bedzie połączony wraz z prezentacją nowego modelu Sandero
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-24, 20:44
Drogo Kolego, wydaje mi się, że moje posty czytasz nieuważnie lub dodajesz do nich zupełnie błędne interpretacje. Nie bardzo potrafię posługiwać się opcajmi edycji więc będę odpowiadał pogrubioną czcionka Zreszta polskie znaki tez mi zniknely z klawiatury:)
ZeneC napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Przemiła Pani rzecznik to atut firmy, jednak wolałbym gościć na forum kogoś kto zawodowo zajmuje się sprawami technicznymi a nie bajerowaniem prasy.
Janie, nie podoba mi się, że tak łatwo, z nadmiarem złych emocji (niepotrzebne m. in. to "góniarstwo") depczesz tych, którzy mogą być nam pomocni. Reanult Polska to firma korporacyjna i w takiej firmie rola rzecznika wykracza daleko poza to, co nazwałeś bajerowaniem prasy. Wystarczy prześledzić, jak toczą się akcje związane z oficjalnym ujawnianiem wad fabrycznych (bodaj w 2005 przechoidziło tę drogę także Reanult Polska). Ten kto rzecznikowi mówi, że on tylko bajeruje prasę, jest u rzecznika skreślony - i trudno o dalszy owocny dialog. Chyba, że rzecznik jest kobietą o anielskiej cierpliwości.
Nie wyrazam swego zdania żeby być lub nie być skreślonym albo plusowac u rzecznika. Rzecznik prasowy z natury tego zawodu jest zderzakiem firmy, więc spodziewam się, że anielską cierpliwość posiada, przynajmniej w pracy. To trudna praca. Nie ulega wątliwości. Ale Twoja i moja pewnie też. Ja się nie obrażam na moich klientów, Ty pewnie też. Co co "deptania tych, którzy mogą być nam pomocni" to przegiąłeś dubeltowo. Jan O. depczący międzynarodowy koncern. Łoł!
Poza tym jeżeli skierujesz swoje zapytanie imiennie wprost do prezesa RP to wiedz, że on i tak zadekretuje twoje pismo właśnie do rzecznika (nie doczytawszy zapewne do końca). A rzecznik, jak słusznie podkreślił GerRad jest mądry wiedzą techniczną zapożyczoną od przedstawicieli właściwych działów technicznych. Do rozwiązywania pojedyńczych problemów takie relacje wystarczą.
Stary, czy ty uwazasz, ze w jakiejkolwiek sprawie pisalbym do prezesa reno? No chyba, ze chcialbym kupic ta firme. W innych sprawach kontaktujemy sie z serwisami, ktore odpowiadaja na zasadzie "jak stryjenka uwaza".
jan ostrzyca napisał/a:
Kogoś, kto udzieli ostatecznych informacji co do cen usług, zakresu gwarancji, montażu lpg, akcji sewisowych itepe. Bo puki co, co serwis to inne stanowisko (jesli w ogóle raczą odpowiedzieć).
To, co powiedziałem powyżej nie wyklucza, że korzystając z pomocy rzecznika możemy zorganizować jakąś szerszą dyskusję z udziałem przedstawicieli RP odpowiedzialnych za różne płaszczyzny. Tyle tylko, że proponowanie własnych stawek cenowych za usługi nie ma sensu.
Nie czytasz uwaznie. Czy ja proponuje jakies stawki?
Ale możemy jako pewna zorganizowana grupa wyrazić swoje stanowisko - tyle tylko, że trzeba być do tego przygotowanym, a póki co, nie jesteśmy i nie jest to łatwe. Jeżeli mówimy, że co serwis, to inne stanowisko, to musimy mieć te stanowiska w ręku na papierze, czarno na białym zapisane. A wielu przypadkach są to tylko zwykłe rozmowy czy telefony. Fakt jest faktem, ale słowo pisane w oficjalnym piśmie ma wielką moc sprawczą. W przeciwieństwie do niesamowitych opowieści i wieszania przysłowiowych psów na obsłudze serwisowej. Może więc jakiś czat internetowy, albo jakiś panel dyskusyjny na zlocie?
Niesamowite opowiesci, wieszanie psow? Koledzy opisuja swoje kontakty z serwisami. Czego oczekujesz, ze zaczna to nagrywac? Pisanina czasem jest potrzebna, zazwyczaj po to by druga strona zorientowala sie, ze zbierasz kwity do celow dowodowych.
Może teraz Janie, zrozumiesz, po co nam rzecznik.
Poza tym mam jeszcze jedną uwagę ogólną (nie tylko do Jana ) - pamiętajmy, że pierwsze wrażenie robi sie tylko raz i często decyduje ono o osiągnięciu sukcesu. Dlatego, jak powiedział Laisar - więcej spokoju, mniej żółci. Naukowcy zajmujący się tym zagadnieniem w USA ustalili, że o tym, czy klient kupi jakiś produkt od sprzedawcy, decyduje pierwsze trzydzieści sekund rozmowy. Mam nadzieję, że mamy jeszcze coś w rezerwie z naszej pół minuty...
Chodzi o to, ze my juz kupilismy nasz produkt. I gdyby rzeczywiscie decydowalo pierwsze 30 sekund to chyba nikt by nie wyjechal dacia z salonu. W koncu na dostawe trzeba czekac cos ze trzy miechy. I tak naprawde reno jest nam srednio potrzebne. tylko do podbijania pieczatek w ksiazce przegladow. I to niekoniecznie.
jan ostrzyca napisał/a:
I co to jest "łapkę całujemy"? Pani rzecznik jest jakimś pokemonem?
Teraz to ja nie zaczaiłem, o co chodzi z tym pokemonem, dzieci mam już prawie pełnoletnie, może dlatego. Ale to był mój pomysł, ot taki ukłon powitalny od dżentelmenów z forum do Pani rzecznik z lekką nutką humoru. Jeśli uznajesz tę formę za kiepską, możesz ograniczyć się do delikatnego uściśnięcia łapki (w tłumaczeniu dla Ciebie: dłoni).
No moze nie wyczailem, ze chodzilo o taki zart towarzyski. Juz wole tradycyne"calowanie raczek"
A co się tyczy propozycji współpracy, to przecież mozna zapewne ustalić warunki użycia logo Dacii na naszej witrynie i gadżetach.
Poza tym popieram czteropunktową propozycję Laisara.
Ja zaś mam jeszcze jeden pomysł - myślę, że warto by zaproponować RP wydanie wspólnego folderu reklamowego poświęconego Dacii Logan, zawierającego obok oferty handlowej także ciekawie przedstawione doświadczenia użytkowników co do zastosowań i walorów modeli. Dla potencjalnych nabywców byłby to miły prezent, zamiast rozkładanego w salonach wydruku artykułu z Auto Świata (bo zwykłych folderów już od dawna nie widziałem).
Miłej niedzieli wszystkim rozgorączkowanym głowom życzę.
Kod:
A co strategii tzw negocjacji w naprawde powaznych sprawach, to nie jestem przekonany, co jest naprawde skuteczne, czy pierwsze 30 sek. i calowanie raczek czy uswiadomienie drugiej stronie, ze radzimy sobie bez niej calkiem dobrze i mamy swoje zdanie na kilka spraw.
Chlopcy, kupilismy za gruba kase (jak na Polskie warunki) swoje samochodziki. W pakiecie nie bylo koniecznosci laszenia sie do serwisow, dilerow, rzecznikow. W gruncie rzeczy, jesli reno zechce uzyskac prawdziwe opinie dot. dacii powinno poczytac to forum. Testujemy ich samochody i serwisy kazdego dnia. Nasze posty to setki albo i tysiace informacji, ktorych pewnie nie dostarczyly ich dzialy badawcze.
Juz teraz dostaja od nas bardzo duzo. Chocby oceny wad i zalet samochodow, opisy poszczegolnych serwisow, oczekiwania potencjalnych klientow. Za taka wiedze trzeba zaplacic gruba kase. Dlatego podtrzymuje slowa, ktore oburzyly niektorych kolegow.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2008-02-24, 21:27, w całości zmieniany 6 razy
Popieram propozycje w całej rozciągłości:
- akceptacja logo "nalepkowego" jako naszego znaku (przecież nie będę odklejał świeżo zrobionej naklejki, która jest wg mnie cool )
- stały kontakt na forum z kimś z działu Dacia RP - to, że salony i ASO nas generalnie olewają nie znaczy, że nie należy stale o tym monitować i próbować wpłynąć na zmiany tego wizerunku (na tym powinno im szczególnie zależeć w kontekście planów ekspansji marki - bez zmiany postępowania taka akcja w Polsce będzie bez szans). Monity takie jak nasze oraz wyraźny prikaz z góry w kontekście przyszłej roli Dacii być może spowodują zmianę tego nastawienia i przyjdzie kilka nowych osób w RP, którym będzie na nas zależało.
- link do nas na stronie dacii - bezwzględnie, w sumie dziwi mnie, że ich dział promocji jeszcze na to nie wpadł... Chyba każdy z nas zanim poszedł do salonu i zamówił ten samochód przeczytał o nim wszystko co jest w necie - z naszym forum na pierwszym miejscu
- opracowanie nowego foldera pokazowego dla zainteresowanych i nowych właścicieli logana - coś oryginalnego i wyróżniającego nas nie tylko na drodze, ale i w promocji - z zaproszeniem/ kuponem na logowanie się na naszym forum
- pomoc "techniczna" w ew. zlocie i materiały reklamowe - "oczywista oczywistość"
Jeśli to co wyżej się uda i tak będzie dobrze - pozostaje tylko mieć nadzieję, że tam w RP też będzie im się chciało tak szczerze jak nam budować wizerunek marki, a nie będzie to dla nich robota zlecona za karę lub na pośmiewisko kolegów. Jeśli obie strony będą szczerze chciały współpracy to powinno wypalić.
Inne pomysły - napisze jak wpadną do głowy.
_________________ Był przez 6 lat: LOGAN sedan; 1.4; marzec 2007
Co do "deptania tych, którzy mogą być nam pomocni" to przegiąłeś dubeltowo. Jan O. depczący międzynarodowy koncern. Łoł!
Nie, Janie, żadne "łoł" - tu po prostu chodzi o ludzkie traktowanie innego człowieka.
Zwłaszcza, że rzecznik prasowy jest jak ambasador albo listonosz: tylko przekazuje wieści, a nie decyduje - dlatego bardzo nie na miejscu jest z góry traktowanie go "z buta", a trochę takie właśnie nastawienie przebija z Twoich słów.
[ Dodano: 2008-02-25, 00:37 ]
I jeszcze wykopaliska:
Cytat:
bez wsparcia reno nie zorganiuzujemy zlotu NIGDY. Mogę się zakładać.
Przykład grupy warszawskiej, która była się w stanie spotkać, od razu dyskwalifikuje Twoją tezę, Janie d:
Cytat:
A tak na marginesie jeśli to nie jest niezbędne(finanse) -to ich olać.
Nie wchodzi sie w takie układy z kims duzo silniejszym.
Jakim tam "silniejszym" - to jakieś staroświeckie przesądy (chociaż z lubością podtrzymywane przez same firmy). A przecież jak mi się coś nie będzie podobać, to sprzedam ich wyrób w cholerę i w żaden sposób mnie do niczego nie zmuszą - jeszcze jestem w stanie zniechęcić innych potencjalnych klientów...
***
I na koniec errata, bo coś mi ucięło wypowiedź:
laisar napisał/a:
Koledzy, nie liczcie na żadne zniżki itp - ASO faktycznie są firmami niezależnymi i to ewentualnie z nimi można by coś wynegocjować (na zasadzie ".
...(na zasadzie "w tej ASO na hasło DaciaKlub.PL - 5% zniżki").
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-25, 06:36
Napisałem, że rzecznik prasowy zajmuje się bajerowaniem prasy. Pomijając swobodną formę wypowiedzi to prawda. Gdzie tu deptanie?
Ale jeśli Pani rzecznik poczuła się urażona, to gorąco przepraszam. Nie miałem zamiaru jej dokuczać.
Chłopcy skupcie się na konkretach.
Zaproponowałem, że uruchomić osobny dział forum do bezpośrednich kontaktów z reno, szczególnie w sprawach technicznych. I w takim dziale widziałbym kogoś z pionu technicznego reno a niekoniecznie rzecznika prasowego.
Poza tym nie widzę porzeby żeby składać reno jakies szczególne hołdy. W koncu kupilismy od nich dobrze ponad 100 samochodów za jakieś 4.000.000 zł. Codziennie je testujemy i dzielimy się uwagami dotyczącymi ekspoloatacji. Gdyby chcieli zdobyć takie informacje musieliby sporo zapłacić.
To forum jest odwiedziane przez potencjalmych klientów reno, którzy dowiadują się, ze jesteśmy (przeważnie) zadowoleni ze swoich aut.
I jest prawdą, że możemy obejść się bez reno i działać na dotychczasowych zasadach.
Dlatego oceniłem jak oceniłem początek rozmów z reno. Jak dobrze zrozumiałem reno z miejsca wyskoczyło z zakazem uzywania znaczna dacii na forum. Mają do tego prawo. Ale czy powinni od tego zaczynać?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-02-25, 08:53
Dopiero teraz zajrzalem na forum po kilkudniowej nieobecnosci. W pelni popieram zdanie Jana Ostrzyca. Samochodow za darmo nikt nie dostal, wiec łaski bez... A jak ktos na dziendobry zakazuje uzywania logo (ktorego pelno na innych stronach, niekonicznie powiazanych z Reno) to o czyms swiadczy...
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 325 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-02-25, 10:09
KaS602 napisał/a:
Dopiero teraz zajrzalem na forum po kilkudniowej nieobecnosci. W pelni popieram zdanie Jana Ostrzyca. Samochodow za darmo nikt nie dostal, wiec łaski bez... A jak ktos na dziendobry zakazuje uzywania logo (ktorego pelno na innych stronach, niekonicznie powiazanych z Reno) to o czyms swiadczy...
Tak dla scislosci, bo znowu klotliwa atmosfera sie robi na forum Nie zakazali, a POPROSILI abysmy stworzyli wlasne klubowe logo. Nikt w rozmowie ze mna nie wspomnial o zadnym zakazie, a jedynie o tym ze niestety prawo do uzytkowania tego logo w polsce ma Renault/Dacia. Co nie zmienia faktu, ze nie mozna go uzywac po uzyskaniu stosownej zgody (zapewne na pismie), czego poki co nie mamy. Takze Panie/Panowie spokojnie. Mysle ze wszystko da sie zalatwic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum