Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-14, 18:00
A wiecie co mi się podoba najbardziej w tym artykule:
cytat : "Model 2105 nie może być oferowany w oficjalnej sieci sprzedaży w Polsce, ale nie wyklucza to możliwości importu indywidualnego"
Tylko te alumfelgi mi nie pasują, jakiś imperialistyczny wymysł:D
Potocznie to może być tak: http://www.kuria.lomza.pl/index.php?wiad=346
alumni to absolwenci
Proponuje alufelgi... może alusy...
szczególnie, że nie są z aluminium tylko ze stopu
benny86 to, zresztą, nic istotnego.... taki promyk uśmiechu ......
Przepraszam....
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-15, 14:15
Tu nei chodzi o kasę, po protstu ta Łada ma coś w sobie... a to ze do ceny doszłoby sporo innych opłat to wiem bardzo dobrze, Jeśli Indica to woszem chętnie, ale Indica Vista która będzie dostąpna od czerwca/lipca
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-04-16, 11:08
Eureka! Jak krzyknął pewien naukowiec. Dacia to samochód klasy premium. I w sumie drożyzna . Jej cena mogłaby być niższa, a model podstawowy kosztować około 23-24 tysięcy złotych.
Oto prawdopodobny próg ekonomicznej opłacalności produkcji i sprzedaży samochodów: 16-17 tysięcy złotych. Tyle ma kosztować Tata NaNo i tyle trzeba zapłacić za Ladę. Tylko w sumie to dwa różne samochody, zderzenie nowej i starej technologii z różnych epok.
Chyba jest jednak możliwe stworzenie nowoczesnego tzn. mającego silnik benzynowy z katalizatorem, z wtryskiem wielopunktowym (MPI), spełniający normę Euro 4, o bezpiecznej, solidnej konstrukcji nadwozia (3 gwiazdki według starej klasyfikacji EuroNCAP) z ABS i 1 poduszką gazową (dwiema?) samochodu w cenie około 20 tysięcy złotych. Praktycznie bez dodatkowego wyposażenia. Pod warunkiem znalezienia kraju o niskich kosztach zatrudnienia pracowników ?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-04-16, 11:09, w całości zmieniany 2 razy
Bardzo wątpię: gdzieś widziałem wyliczenie, jaki jest faktyczny koszt fizycznej produkcji Logana - i robocizna to są grosze, więc właściwie mogliby go produkować nawet we Francji i cena wzrosłaby o jakieś pojedyncze procenty.
Surowce oraz półprodukty wszyscy producenci kupują tam, gdzie akurat mają najlepsze warunki długoterminowo, więc umiejscowienie fabryki ma znaczenie jedynie pod względem dostępu do sieci transportowej oraz odległości od rynków zbytu - wpływ na cenę też jest niewielki.
Natomiast cała reszta, to spłacanie rozwoju dawno przeterminowanych technologii (w tym sensie kupując Dacię dostaje się właśnie niemal idealnie to, za co się zapłaciło - czyli dziesięcio-, nastoletnią technikę) oraz zysk producenta (w przypadku Dacii: nawet całkiem godziwy, jak się okazuje, bo dość znacznie wyższy niż średnia w branży - ale za to prawie w całości inwestowany w dalszy rozwój marki).
Zatem: oczywiście, że można wyprodukować jeszcze tańsze auto - ale będzie albo jeszcze bardziej zacofane technicznie, albo z jeszcze gorszych materiałów, albo jeszcze gorzej wykonane, albo mniejsze...
...Albo wszystko naraz, czego dowodem jest np Tata: produkowana znacznie bliżej - lub nawet w - UE mogłaby pewnie kosztować właśnie poniżej np 20 kzł za Indicę.
Tylko jestem jakoś dziwnie spokojny o to, że wciąż znajdowały by się osoby, twierdzące, że to dalej za drogo... <;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-04-16, 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-16, 11:43
Ian to nie chodzi o to żeby wszyscy naraz, niejako owczym pędem rzucili się na salony u wschodnich braci po te Łady - ale dla mnie ten samochód to pewnego rodzaju żywa historia, o którą warto dbać...Pamiętacie może jak parę miesięcy tamu w Brazyli była afera bo zaprzestano produkcji Golfa I (tak, chodzi właśnie o pierwszą generację która tam była produkwoana do ubiegłego roku!) Właśnie to mnie natknęło, aby poszukać samochodów z duszą, których produkcja trwa do dzisiejszego dnia.
ian napisał/a:
Chyba jest jednak możliwe stworzenie nowoczesnego tzn. mającego silnik benzynowy z katalizatorem, z wtryskiem wielopunktowym (MPI), spełniający normę Euro 4, o bezpiecznej, solidnej konstrukcji nadwozia (3 gwiazdki według starej klasyfikacji EuroNCAP) z ABS i 1 poduszką gazową (dwiema?) samochodu w cenie około 20 tysięcy złotych. Praktycznie bez dodatkowego wyposażenia.
Hmm.. No za 20tysięcy to może nie, ale za jakieś 1,5 roku do dwóch lat Fiat przewiduje wprowadzenie następcy seicento (jeśli się nie mylę nazwa roboczo to topolino, nawiązująca do starego modelu o tej nazwie). Generalnie: wersje 3 i 5 drzwiowo, małe, dwucylindrowe, ale uturbione silniki, wyposażenie minimum takie jak podałeś (przy czym planowany ejst bardzo duży rozrzut wyposażenia i cen, żeby każdy znalazł wersję dla siebie), cena podstawowa planowana w polsce to coś z przedziału 22-24 tysięce. Swego zcasu słyszałem też o planach Dacii w sprawie wprowadzenia samochodu klasy Pandy na rynek, mniejszego i tańszeo od Sandero, ale kompletnie nie wiem na jakim etapie ejst ten projekt, może Wy będziecie lepiej zorientowani w temacie?
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-04-16, 15:36
Cytat:
Tylko jestem jakoś dziwnie spokojny o to, że wciąż znajdowały by się osoby, twierdzące, że to dalej za drogo... <;
No, właśnie... Często słyszę-nawet jak wspominałem o Tacie Nano-że cen samochodów używanych nic nie jest w stanie przebić. Lepsza od nowego Nano jest np. Toyota Yaris z 2000/2001 z podstawowym silnikiem, przebiegiem około 110.000 tysięcy km, którą można kupić już za jakieś 13-14 tyś. złotych. W podobnej cenie oferowany jest używany Fiat Panda z podstawowym silnikiem z lat 2003/2004. Można jeszcze wymieniać parę modeli w podobnej cenie (np. Opel Corsa). W tej cenie zakup samochodu, to żaden problem i obciążenie dla kieszeni.
Wyrażę opinie kontrowersyjną, którą jednak parokrotnie słyszałem. Łada 2104/2105 często oceniana była wyżej niż Fiat 125p.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-16, 16:01
ian napisał/a:
Łada 2104/2105 często oceniana była wyżej niż Fiat 125p
To akurat żadna kontrowersja, swego czasu posiadanie takiej Łady było materialnym wyrazem pozycji społęcznej czy szeroko rozumianego prestiżu.... Choć dziś, z wiadomych przyczyn , trudno w to uwierzyć:)
Co nie zmienia faltu, że nowiutka, seryjna Łada jest bardziej łakomym kąskiem jak dla mnie... Kurde, sie napaliłem na tą Łade jak szczerbaty na sucharki :D
cen samochodów używanych nic nie jest w stanie przebić
Ano nie - tyle że jak to już wielokrotnie było mówione: kupno to przecież dopiero początek wydatków i nijak się nie musi mieć do sumy faktycznych kosztów poniesionych przez cały okres użytkowania... Logiczniejsze jest więc patrzenie na taki bilans, a nie tylko cenę nabycia.
Cytat:
13-14 tyś. złotych [...] to żaden problem i obciążenie dla kieszeni.
Zazdroszczę... (;
(Ale pozytywnie - cieszę się Twoim szczęściem, ian, i po prostu też bym chciał, żeby taka kwota nie była dla mnie żadnym obciążeniem).
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 341 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2010-04-17, 10:25
benny86 napisał/a:
amiętacie może jak parę miesięcy tamu w Brazyli była afera bo zaprzestano produkcji Golfa I (tak, chodzi właśnie o pierwszą generację która tam była produkwoana do ubiegłego roku!) Właśnie to mnie natknęło, aby poszukać samochodów z duszą, których produkcja trwa do dzisiejszego dnia.
Nie w Brazylii, tylko w RPA - tam jest fabryka VW w Uitenhage, gdzie obok Golfa I produkowano równolegle ostatnimi laty nawet szóstą generację. Golf Citi (bo taką nazwę nosiła Mk1 tamże) miał deskę rozdzielczą od Skody Fabii I i wiele, wiele mechanizmów z nowszych VW. Obecnie autem low-entry w RPA jest Polo Vivo, czyli poprzednia generacja Polo :)
ian napisał/a:
Wyrażę opinie kontrowersyjną, którą jednak parokrotnie słyszałem. Łada 2104/2105 często oceniana była wyżej niż Fiat 125p.
Faktycznie Łada była o pokolenie nowocześniejsza.
PF 125p bazował na mechanice Fiata 1300/1500 (debiut: 1961).
Łada 2105 to nic innego jak licencyjna odmiana Fiata 124 (debiut: 1964).
Różnice w przypadku tych dwóch aut są dużo większe niż się wydaje. Nasz "Duży Fiat" wykorzystuje archaiczną konstrukcję OHV silnika 1300 ccm (potem też 1500 ccm) i mechanikę, którą projektowano tuż po II wojnie. Z prawdziwym Fiatem 125 miał tylko wspólne nadwozie, a i to nie w 100%.
Łada to nic innego jak Fiat 124 przystosowany przez Rosjan do trudnych warunków drogowych ZSRR. Zmieniono w nim o ile pamiętam ponad 800 elementów... Sam Fiat 124 częściowo bazował na 125, ale miał mniejsze jednostki napędowe. Pierwsze Łady miały silnik 1.2/58 KM, potem zaczęto stosować większe konstrukcje (1.5/71 KM).
Pomijając różnice w budowie, Łada była dużo dynamiczniejsza niż PF 125p. Przy Dużym Fiacie była jak mała rajdówka.
____
Co do Fiata i jego następcy Seicento, to faktycznie mówiono o czymś na krój Topolino. Na razie bliższe realizacji jest jednak tzw. B-Kompakt, czyli nowe Uno. W Brazylii już trwa rozruch produkcji i dostały się do neta spyshoty, również wnętrza:
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-17, 16:33
Jeśli chodzi o tzw "nowe uno" to fiat chce go "ulokować" pomiędzy Pandą a GrandePunto/Punto Evo, a jednocześnie ma być tańsze i mniej prestiżowe od 500tki
AutoWAZ w maju zwiększa produkcję "klasyki" (Łada 2105/2107) o 76,3% do 17,6 tys. sztuk. Związane jest to ze zwiększonym popytem po wprowadzeniu programu utylizacji "autochłamu" - przy zakupie nowych samochodów obowiązuje zniżka w wysokości 50 tys. rubli.
http://autorambler.ru/jou...2010/560958987/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum