akurat euro 5 obowiązuje od 2009 a sam silnik 1.6 mpi ma konstytucyjnie ze 40 lat
od 2014 jest euro 6 który stanowczo obniża limity więc auta z 2013 się na niego łapały ale nie te z 2012 i wcześniej
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-26, 15:32
Euro 6 jeszcze nie jest obowiązkowe dla osobówek:
http://europa.eu/legislat...n/l28186_en.htm
Norma Euro 6 dla benzyniaków niewiele zmienia. Tyle że problem z wolnossakami to jest problem emisji CO2 którą sztucznie się zaniża na testach żeby zmieścić się w limitach.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-29, 10:36
Odstawiłem do RRG Mory ale po podłączeniu komputera błędów nie mieli. Podobno mam tez najnowszą wersję softu więc nic nowszego nie ma. Muszę umówić się jak będą upały żeby mogli odczytać stan ECU podczas wystąpienia problemu - loteria kurcze.
Liczę że komuś ten problem też się zdarzy to może znajdą wcześniej rozwiązanie.
Wysłany: 2014-05-30, 20:25 Problemy z zapalaniem Duster
Dzisiaj miałem drugi przypadek problemu z odpaleniem auta...
Wygląda to tak - rozrusznik kręci a silnik nie zaskakuje i gaśnie za pierwszym razem...
Za drugim z trudem jakoś ożywa... Kolejne razy na strzał...
Na co dzień auto odpala też na strzał...
Około miesiąca temu miałem podobny - pierwszy przypadek...
Nie wiem czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak...
Miałem podobnie przy przebiegu niecałych 10.000km. Teraz, przy 24.000 zaczęły się znowu pojawiać te same objawy. W ASO zafundowano czyszczenie przepustnicy (za pierwszym razem tak samo). Byłem na hali podczas egzorcyzmów z bryką i zapytałem serwisanta co jest powodem czyszczenia przepustnicy? Ponoć ten efekt jest spowodowany biokomponentami w paliwie i zanieczyszczania przepustnicy i nie dotyczy ta przypadłość tylko Drakul ale również i inne marki. Fakt faktem po czyszczeniu silnik odżył bo i na LPG zaczynały się "jajcy" i trzeba było dawać w palnik do 2-2,5 tys. obrotów żeby mu się nie zgasło; jak ktoś obserwował z boku to mógł mieć wrażenie, że się nie zna jeszcze samochodu i dlatego tak się piłuje...
Może to to?...
Auto powinno odpalać od razu. Wszelkie odstępstwa od tego mogą oznaczać początek awarii.
Podjedź do ASO, niech podłączą się pod komputer i sprawdzą. Powodów może być wiele, a szklanej kuli nie mamy. Może to być problem od świec, przewodów, przez zapowietrzony układ, złej jakości paliwo, do oprogramowania silnika. Na pewno nie powinno być loterii. Auto musi odpalać od razu.
miałem dokładnie to samo parę dni temu:
odpalam auto rozrusznik kreci auto ledwie zapala(jakby się dławił silnik) i od razu gaśnie. później próbuję 4-5-6 razy odpalić ponownie i nic a rozrusznik kreci jak zwariowany a silnik nie startuje. odpuściłem na 1 min i spróbowałem zapalić ponownie---zapalił ale się dławił(objaw jak przy braku benzyny)dodałem gazu i wszystko zaczęło działać poprawnie. miałem to tylko raz. zgłosiłem to teraz do ASO przy przeglądzie ale nie stwierdzili nieprawidłowości. do dziś objaw się nie powtórzył
problem w niedostosowanej do wymagań silnika mapie wtrysku - wszystkie objawy które podajecie się zgadzają - silnik dostaje za mało paliwa żeby "zaskoczyć"
rozwiązaniem jest nowa mama wtrysku wgrana w aso - w większości pomaga chociaż u mnie rozwiązało to problem tylko częściowo (po prostu rzadziej nie zapala ale ciągle mu się zdarza)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-31, 22:09
Ja mam najnowszą mapę podobno a problemy miałem tydzień temu przy upałach. W ASO sprawdzili ale ponieważ nic się nie zapisało w kodach błędów więc za bardzo nie pomogli. Wyczyścili przepustnicę ponieważ objawy przy zapalaniu "na gorąco" sugerują blokowanie się klapy przepustnicy jak kiedyś w gaźniku przy ssaniu.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 24 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-08-25, 07:21
No i się zaczeło moja 2 letnia Dacia Sandero po 2 latach bezproblemowej eksploatacji odmówiła mi wczoraj posłuszeństwa. Autko przesłało gadać, nic nie dział całą elektrykę coś trafiło, nie kręci, nie działają awaryjne, centralny, nic. Nadmienie że autko tego dnia zrobiło już kilka kursów i ostatni zakończył się po zatankowaniu gazu. Dodatkowo nadmienie że jestem na urlopie w Chorwacji i mam 2 dni do odjazdu. Czekam na lawetę.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 24 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-08-25, 16:46
Rzeczywiście, okazało sie w ASO, że był wadliwy akumulator, na szczęcie wymienili na nowy na gwarancji więc obyło się bez kosztów. Ale wprowadziła mnie w bąd też sygnalizacja akusia bo palił cały czas na zielono.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-05-09, 18:54
Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem mojej Daci na zimnym silniku jak stoi cała noc, dopiero za ok. piątym razem zapala. Czego to może być wina, akumulator dopiero co wymieniany i rozrząd, świece. Co poradzicie?
Jeżeli przewody WN do świec nie były wymieniane to prawdopodobnie uszkodzone.
Możesz je sam sprawdzić. Odpal auto w nocy i zobacz czy nie przeskakują iskry pomiędzy nimi, a silnikiem. Możesz też jakimś rozpylaczem psiknąć w ich kierunku wodą. Będzie bardziej widoczne.
Czujnik sam przeczyścisz. Odpinasz wtyczkę, odkręcasz dwie śrubki i sprawdzasz czy nie ma jakichś opiłek nalotu z tarczy sprzęgłowej. Czyścisz np. benzyną i zakręcasz.
To możesz spokojnie sprawdzić i zrobić sam zanim pojedziesz na komputer.
Wysłany: 2016-11-10, 19:00 Problem z odpalaniem na zimnym 1.4
Cześć,
Na polu zrobiło się chłodniej i niestety Logan odmawia posłuszeństwa ... Do tej pory, czytaj do zeszłej zimy, palił na rys - krótko mówiąc wzorowy samochód :D -20, ja wsiadam przekręcam i jadę. Teraz niestety, jak tylko zrobiło się chłodniej, mam rano i po południu problemy z opalaniem. Bardzo ciężko jest go zapalić, kręcę kluczykiem jak głupi W końcu za którymś razem zaskoczy.
Wymieniłem świece i przewody ale to nie pomogło, co jeszcze mógłbym sprawdzić ? Czy trzeba w tym silniku zawory, jeśli jeździ się tylko na PB ?
Ja bym zaczął tak.
1. Prąd - stan akumulatora - spadek napięcia w trakcie rozruchu
2. Układ zapłonowy świece, przewody, cewka + diagnostyka silnika
3. Stan silnika sprężanie, luzy zaworów
4. Paliwo - ciśnienie jakie robi pompa, filtr, zanieczyszczenia ewentualnie zamarzająca woda
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum