DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero 1.0l SCe - recenzja Sanderki po lifcie
Autor Wiadomość
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 813
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-03, 18:28   

Fruxo napisał/a:
golf 3 było ich więcej niż ja wymieniłem
to nie było 2.5 tylko 2.9

1.0 to był ale w Polo, 16v w III to był tylko 2.0 , a 2.9 to vr6.
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-07-03, 22:09   

DrOzda napisał/a:
w Sandero to nie powinno być aż tak źle - 14 sekund do setki i Vmax 160 jak na klasę B i miasto jest znośne.

Z silnikiem 1,5 dCi 65 KM w/w dane są podobne, ale np. z wyprzedzaniem w trasie nie ma problemów, bo ma duży moment obrotowy.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2017-07-04, 22:21   Dacia Sandero 1.0l SCe explicit video - 3 części

Bardzo wyczerpujący test i recenzja Dacii Sandero z nowym silnikiem benzynowym 1.0 SCe.
Nagranie składa się z 3 części i pochodzi z bardzo fajnego rumuńskiego portalu
www.turatii.ro

Poniżej link do części 1. Dalsze w powiązanych.

https://www.youtube.com/watch?v=0AeKm_6BKHA

W 2 części są testy spalania na autostradzie przy różnych nastawach tempomatu. Generalnie wychodzi, że najmniejsze spalanie jest przy 90 km/h
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 338
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-07-09, 20:59   

Najlepsza jest pewna niekonsekwencja" W tym teście polecają sprawdzone 1,5 dCi, a parę stron dalej odradzają, bo jest taki, a taki.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1874
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-09-23, 17:56   

Cały czas na naszym forum ludzie narzekają na silnik 1.2 16v, że jest za słaby, nie nadaje się do jazdy w mieście i w trasie , że ma tylko 107Nm dostępnych przy 4250 obr/min itp. To co mają powiedzieć teraz osoby kupujące takiego MCV z silnikiem 1.0 Sce? Na papierze osiągi sa porównywalne a w praktyce okaże się że p zabraniu na pokład 2 osób i trochę bagażu to auto w ogóle nie będzie jechać i wtedy taki 1.2 16v będzie przy nim jak rakieta
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-09-23, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-09-23, 18:03   

Trochę jak przypowieść o żydzie mającym ciasny dom, któremu polecono kupić sobie kozę :mrgreen:
 
RowerekCombi 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 223
Skąd: małopolska
Wysłany: 2017-09-23, 20:27   

moze to poczytać warto na temat 1.2 / 16v a i o innych silnikach też coś piszą ;-)

http://www.auto-swiat.pl/...ednostki/dlh35q
_________________
RowerekCombi
 
DaciaMCV 


Marka: Dacia
Model: mozeMCV
Silnik: 1.0
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-24, 06:59   

dudu$ napisał/a:

Ale 1.0 SCe oferuje chyba najniższe spalanie spośród wszystkich silników benzynowych. Niższe niż 0.9 TCe czy 1.2 - coś za coś.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 813
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-24, 09:01   

Najniższe spalanie bo i najniższe osiągi :-D .
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1874
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-09-24, 09:24   

i jeden cylinder mniej :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-24, 10:09   

mi golf 7 1.0 TSI spalił w dojeździe pod miasto 4,5 l tylko że jazda nim to była bajka w porównaniu do 1.0 sce
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1874
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-09-24, 10:38   

Tylko, że nie ma co porównywać silnika wolnossącego ( Sce) do silnika Turbodoładowanego ( TSI) Jeżeli już chcesz porównywać ten silnik z Golfa z silnikiem Dacii/Renault to tylko i wyłącznie z 0,9 Tce i tu na papierze jego osiągi oraz spalanie wypadają lepiej. W praktyce myślę, że również będą lepsze, dużo na forum jest użytkowników Dacii z tym silnikiem i nie narzekają na przyśpieszenie oraz na spalanie które może wynieść nawet 4,3 l/100km ( mój szwagier takie osiągnął, natomiast ja w 1.2 16v osiągnąłem 4,5l) Poza tym TSI ma bezpośredni wtrysk a Sce pośredni a to też wpływa na lepsze osiagi i spalanie
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-09-24, 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-24, 10:47   

tsi to jest turbo i kompresor a ja porównuje też do 0,9 tce które kupiłem
te 1.0 tsi jeździ jak diesel jak ktoś typowo do miasta na benzynie nie ma lepszego silnika aktualnie
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-09-24, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1874
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-09-24, 10:58   

Fruxo napisał/a:
mi golf 7 1.0 TSI spalił w dojeździe pod miasto 4,5 l tylko że jazda nim to była bajka w porównaniu do 1.0 sce


w tym poście nie widzę aby było gdzieś napisane Tce?

Uważam że nie ma sensu porównywać tych aut do siebie. Podstawowy golf Variant kosztuje 72 tyś zł a Logan MCV II Laureate z silnikiem 0,9 Tce kosztuje 44tyś zł. Różnica w cenie prawie 30tys zł za porównywalnej wielkości auto, wiec Francuzi musieli gdzieś wprowadzić tą oszczędność - lakier, zawieszenie, jakość wykonania, jakość plastików, komfort jazdy itp. Dacia to takie auto dla Ludu, jak kiedyś VW w Niemczech, Daewoo w Polsce it. Jak ktoś ma dużo pieniędzy nie myśli nawet o kupnie takiej Dacii i odwrotnie. W marcu poszukując auta miałem do wydania około 24 tyś zł, za ta kwotę mogłem kupić auto bardziej prestiżowej marki typu Toyota, VW itp albo typowe auto budżetowe jakim jest Dacia. Wolałem kupić nowsze auto budżetowe ( 3 letnie) zamiast auta klasy średniej ( średnio 9-12 letnie). Wybrałem Dacie mimo tego iż wiedziałem jakiej jakości jest to auto i czym sobą oferuje. na dzień dzisiejszy jestem zadowolony i nie narzekam
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-09-24, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-09-24, 12:36   

Z tą jakością lakieru w volkswagenie to bym się nie rozpędzał, mamy caddy i transportery w firmie i w porównaniu z fiatami (doblo,ducato) czy renault (kangoo,master) niestety dobrze nie jest.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-09-24, 13:45   

benny86 napisał/a:
Z tą jakością lakieru w volkswagenie to bym się nie rozpędzał,


No, nawet "forumowa" octawia z łuszczącym się lakierem na gwarancji.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-25, 21:30   

Fruxo napisał/a:
mi golf 7 1.0 TSI spalił w dojeździe pod miasto 4,5 l tylko że jazda nim to była bajka w porównaniu do 1.0 sce

A to sproboj do golfa VII hatchback wcisnac dzieciecy wozek, tylko taki porzadny, nie typu parasolka - nie da sie :D i na co mi lepsze przyspieszenie, jak musialbym jechac dwa razy, najpierw z rodzina a potem z wozkiem i psem.
A w sandero miesci sie w bagazniku i wozek i pies labrador.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1076
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-09-26, 06:35   

Jeździłem A1 z tym 1.0TFSI. No do 4 litrów to się nie zbliżyłem, ledwo w 7 sie zmieściłem. Jazda 500km autostradą, max 140km/h, 200km jazda po malutkich hiszpańskich i portugalskich miasteczkach. Z wypożyczalni było.

Silnik jest mocniejszy niż 0.9TCE, ale czuć to powyżej 120km/h. Przy niższych prędkościach, TCE wygrywa chęcią wkręcania się na obroty do 6tysiecy, a Audi, jedzie jak diesel, czyli sporo się dzieje między 2-4krpm, powyżej nie warto krecić...
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2017-09-26, 06:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 619
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-07-16, 04:35   

dudu$ napisał/a:
Cały czas na naszym forum ludzie narzekają na silnik 1.2 16v, że jest za słaby, nie nadaje się do jazdy w mieście i w trasie , że ma tylko 107Nm dostępnych przy 4250 obr/min itp. To co mają powiedzieć teraz osoby kupujące takiego MCV z silnikiem 1.0 Sce? Na papierze osiągi sa porównywalne a w praktyce okaże się że p zabraniu na pokład 2 osób i trochę bagażu to auto w ogóle nie będzie jechać i wtedy taki 1.2 16v będzie przy nim jak rakieta


Nie jest wcale tak źle. Na poniższym filmie pod koniec jest test 0-100, spalanie przy prędkościach 80/100/120/140/160 km/h.

https://www.youtube.com/watch?v=vuO5u8Gv_pY
Sam mam Sandero z tym silnikiem i jeszcze nawet przed dotarciem, jak się pokręci do 3500 obr/min to coś tam zaczyna jechać i całkiem przyjemnie brzmi. Do 100 km/h jest dość cicho i ja byłem pozytywnie zaskoczony. Powyżej już gorzej, a szybciej jak 120 km/h na razie nie jechałem. Na mieście krótka skrzynia biegów poprawia dynamikę, ale czasem aż cięźko nadążyć za obrotomierzem i parę razy nieco przekroczyłem te zalecane przez fabrykę maksymalne zalecane obroty 3500 obr/mn.
Poniżej 2000 obr/min nie sensu schodzić (chyba że na pierwszych trzech biegach i to nie pod górę). Ja całowicie ignoruję to, co podpowiadają strzałki i jadę po swojemu.

Jeszcze jedna prezentacja MVC 1.0SCE od naszych południowych sąsiadów.
https://www.youtube.com/watch?v=zESE1VhH21c
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-07-16, 11:32, w całości zmieniany 4 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 619
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-07-17, 10:45   

Przed zakupem Sandero z silnikiem 1.0SCE obejrzałem chyba wszystkie materiały na Youtube na jego temat, także te dotyczące wersji na Amerykę Południową.
Tu jeden z nich. Tytuł chyba można przetłumaczyć: "Przyspieszenie 3-cylindrowego Sandero 1.0 na autostradzie. Czy 1.0 daje radę?" Tam jeżdżą ponoć na etanolu i ten silnik ma chyba trochę więcej mocy (80KM?- takie dane gdzieś widziałem), ale jakiś obraz daje.
Najbardziej podoba mi się fragment od 6:13, gdy kierowca redukuje na trójkę i coś mówi do swojej maszyny. Nie znam portugalskiego, ale brzmi to jak "Dawaj mała, dawaj". I chyba jest zadowolony z osiągów tego małego silniczka.
https://www.youtube.com/w...gQzZr1PI&t=312s
Ja wciąż docieram i nie mogę się doczekać dokręcenia do 6500 obr/min na trójce ;-) .
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 737
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-07-17, 12:56   

Ciekawie to wygląda, gość jedzie na równi z innymi autami, a wskazówka obrotomierza na czerwonym polu :-)
_________________
Browar domowy Mariampol
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 619
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-07-18, 11:33   

Przejechane mam dopiero 550 km, ale już kilka razy w trasie na Lublin jeździłem i niestety, ale bez przekraczania 3500 obr/min (górna granica podana w instrukcji w okresie pierwszego 1000 km) tym silnikiem wiele nie zwojujemy. Lekko pod górkę i wszyscy mnie wyprzedzali. Nawet wiatr w twarz czuć wyraźnie. Napisałem "niestety", bo obecność tego (dobrowolnego) kagańca męczy strasznie. Oczywiście parę razy już dokręciłem do 4000 obr/min, bo tyle to jest na 5-ce przy 120 km/h, albo przy starcie ze skrzyżowania jak się chwilę zagapimy ze mianą biegów na dwójkę czy trójkę. Ale staram się być konsekwentny i jeszcze te 500 km wytrzymam (a może nie ma to sensu?).
W sumie to nie mam nic przeciwko takiej charakterystyce silnika, bo przynajmniej będzie co robić za kierownicą. Ja lubię zmieniać biegi (skrzynia też całkiem fajna, choć na razie minimalnie haczy przy szybszej zmianie biegów), a brzmienie tego trzycylindrowego silnika mi się całkiem podoba, nawet tak rasowo pie... z wydechu (słyszałem z zewnątrz jak odjeżdżał nim serwisant na próbną jazdę).
Wygląda na to, że normalna, w miarę dynamiczna jazda na trasie to będzie trzymanie silnika w zakresie 3000-5000 obr/min. Przy wyprzedzaniu na 3-ce trzeba będzie dociągać czasem do tych 110 km/h (czyli ponad 6000 obr/min). Ciekaw jestem tylko, o ile wzrośnie wtedy spalanie, bo na razie w trasie, bez przekraczania 110 km/h wychodzi mi około 5,8-6 l/100 km.
Poniżej zamieszczam ciekawy filmik pokazujący charakterystykę silnika 1.0SCE, gdzie widać wyraźnie, że ten motor ożywia się w okolicy 4200 obr/min i tam dopiero zaczyna ciągnąć (czyżby działanie zmiennych faz rozrządu?). Ja to słyszę wyraźnie w brzmieniu, jakby się coś przestawiało.
Duszenie tego silnika od 80 km/h na piątce to moim zdaniem zbrodnia, aż uszy bolą słuchać, jak się biedactwo męczy. Na czwórce od tych 3000 obr/min już jest znośnie, ale dopiero na trójce ten silnik jest w swoim żywiole i czuć, że chce jechać.
Posłuchajcie zresztą sami:
https://www.youtube.com/watch?v=qH7kTrFUIJ0
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-19, 00:37   

velomar napisał/a:
Duszenie tego silnika od 80 km/h na piątce to moim zdaniem zbrodnia

Właściwie to dotyczy niemal każdego - nawet wielkopojemnościowe V8, turbopotwory czy inne dizle wcale a wcale tego nie lubią, mimo że niby jadą...
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-07-19, 20:17   

Nie wiem co chcecie od 1,2 Sce. Taki nie za wolny, nie za szybki :-P
Jak jest problem w trasie to redukcja z 5 na 4 i ogień na tłoki.
Spalanie 6,3 i stoi w miejscu.
Narzekają to ci co chcą wszystko na 5 biegu wykonać ;)
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1756
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-07-19, 20:21   

laisar napisał/a:
velomar napisał/a:
Duszenie tego silnika od 80 km/h na piątce to moim zdaniem zbrodnia

Właściwie to dotyczy niemal każdego - nawet wielkopojemnościowe V8, turbopotwory czy inne dizle wcale a wcale tego nie lubią, mimo że niby jadą...

Bez przesady. W całym zestawie to przy niskiej prędkości obrotowej cierpi jedynie koło dwumasowe.
Przy jednostajnej pracy silnik może i mieć prędkość obrotową rzędu 1200-1500 i dla silnika nie jest to problem. Sam jeżdżąc dieslem przy 90 km/h na prostych odcinkach wrzucam 6 bieg i wtedy spalanie kręci się na poziomie 4-5l
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne