Przebieg niby niewielki bo 750km do tej pory zrobiłem, ale parę rzeczy się zmieniło, więc czas na pierwsze wrażenia i małe podsumowanie.
- spalanie po drugim tankowaniu, według komputera 8,3, według dystrybutora 7,9
- z Draculą dopiero się poznajemy i dopasowujemy, jakoś nie mogę znaleźć wygodnej pozycji za kierownicą, fotel nie może być podniesiony za wysoko, bo się nie mieszczę, więc na tą chwilę kombinuję
- niebieski wyświetlacz w nocy daje po oczach, poza tym, nie wiem jak włączyć na nim godzinę
- mimo, że kierownica w mojej wersji jest obszyta skórą i jest całkiem przyjemna w dotyku, jakoś tak przyzwyczaiłem się do swojego starego pokrowca na kierce, że wręcz musiałem założyć go w Draculi, +3 do przyjemności z jazdy ;]
- S&S, żyje własnym życiem, czasem wyłącza czasem nie wyłącza silnika, nie wiem o co chodzi, ale ten temat chwilowo odpuszczam, podobnie jak dziwnie opadające obroty silnika. Co ciekawe, kumpel ma nowego Rapida i podobne obserwacje ma jeśli chodzi o S&S. Na pierwszym przeglądzie pogadam, może ktoś mądry się znajdzie...
- zdemontowałem poprzeczki dachowe
- zanabyłem listwy ochronne drzwi i osłony nadkoli
- przy okazji rejestracji, załatwiłem sobie trzecią tablicę rejestracyjną, przegląd haka i hak został wbity w dowód
- byłem już na myjni, ale zanim dotarłem do domu Dracula wyglądała jak wcześniej, więc kiepska inwestycja :P
- kupiłem easy service na 4 lata lub 60kkm
Do zrobienia/kupienia [uwagi mile widziane]:
- chlapacze
- co z tą godziną na wyświetlaczu?
- box na dach [planuję kupić Taurus Easy 430]
- uchwyt na 3 rowery na hak
- osłony podwozia
- myślę o konserwacji podwozia
- wymiana oleju i filtra na 3k przebiegu
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-03-15, 15:14
mistakos napisał/a:
- S&S, żyje własnym życiem, czasem wyłącza czasem nie wyłącza silnika, nie wiem o co chodzi, ale ten temat chwilowo odpuszczam, podobnie jak dziwnie opadające obroty silnika. Co ciekawe, kumpel ma nowego Rapida i podobne obserwacje ma jeśli chodzi o S&S. Na pierwszym przeglądzie pogadam, może ktoś mądry się znajdzie...
Tak ma być. S&S nie zawsze wyłączy Ci silnik. Tam jest około 20 czujników, które odpowiadają za ten system i jeśli wszystkie nie dają "zielonego światła" to system nie wyłączy silnika.
mistakos napisał/a:
- co z tą godziną na wyświetlaczu?
O ile dobrze pamiętam, to nie da się.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-03-15, 15:33
To tak jak z możliwością napędów w aucie 4x2. Też jest miejsce, ale nieaktywne. Np. w Clio jak się dobrze przyjrzysz masz na wyświetlaczu wygaszony napis RACE. Choćby to był 1.2 75 KM. A tablica przyrządów jest taka sama w Clio 1.2 75 KM, jak i R.S. 220 KM.
To jak z tematem tu na forum odnośnie czujnika deszczu w DD2. Niby jest taka możliwość, ale w praktyce nie wiadomo, czy wystarczy odhaczyć odpowiednią opcję programem diagnostycznym, czy też czujniki na rynku polskim w ogóle nie obsługują tej funkcji.
Tu może się okazać, że wystarczy to jakoś systemowo włączyć.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Wiesz, niby racja, ale to jest tylko zegarek. Jeśli nie da się go włączyć z przycisków dostępnych w kokpicie to pewnie jest wyłączony w kompie, więc zakładam, że trzeba będzie się podłączyć i zaznaczyć odpowiednią opcję.
To są standardowe 16 z wersji comfort. Chętnie wstawił bym jakieś inne, bardziej odsadzone + ATeki, ale lista zakupów długa i muszę ustawić priorytety. Na lato potrzebny box i bagaj na hak, więc tutaj pójdą pierwsze środki.
Co do kołpaków, powiem tak, nie jestem fanem ;]
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-03-15, 17:50
Marek1603 napisał/a:
Albo mi się wydaje albo te kółka jakieś takie małe.
Listwy na nadkolach przy odpowiednim (niezbyt jasnym) oświetleniu robią wrażenie, jak by auto miało wielkie wnęki na koła. Dlatego koła wydają się mniejsze.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Felgi masz hybrydowe Alcar czy źle kojarzę? Jaki rozmiar i ET? Planuję takie tylko czarne i zastanawiam się nad 17 tylko to mi przedroży koszt całej operacji bo będę musiał kupić 5 szt. więc raczej skończy się na 16...
Na liczniku prawie 3000 km, więc czas na małą aktualizację.
- jeśli chodzi o spalanie, bawiłem się trochę trybem ECO, ale jakoś nie zauważyłem super zmiany jeśli o spalanie, więc wyłączyłem i raczej już nie włącze. Ogólnie, po paru tankowaniach, średnie spalanie to około 7,5 litra na 100 km
- w końcu znalazłem ustawienia fotela w miarę wygodne dla mnie, albo może przestałem zwracać uwagę na pierdoły ;]
- godziny na wyświetlaczu nadal nie ogarnąłem
- S&S, zacząłem wyłączać odruchowo
- kupiłem box dachowy, jak pisałem Taurus Easy 430
- montaż poprzeczek dachowych jest bardzo upierdliwy
- z drobiazgów, kupiłem torebkę obok fotela kierowcy na "przydasie" i drobiazgi oraz metalowe nakrętki na wentyle, wszystko prosto z Chin, więc za grosze
- wymieniłem olej + filtr oleju u znajomego, całość dwie stówki
Do zrobienia/kupienia:
- chlapacze
- co z tą godziną na wyświetlaczu?
- uchwyt na 3 rowery na hak
- osłony podwozia
- myślę o konserwacji podwozia
- pokrowce na fotele
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-30, 19:44
mistakos napisał/a:
- montaż poprzeczek dachowych jest bardzo upierdliwy
Masz na myśli, że auto wysokie? Bo ja mam oryginalne poprzeczki i pierwszy montaż owszem zabiera trochę czasu, bo trzeba je "złożyć" do kupy, ale sam montaż na dach trwa szybko. Tyle, że ja wymierzałem wszystko co do milimetra i dokładne ich wyrównanie zabrało mi więcej czasu, niż reszta montażu.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Pierwsza trasa za mną, w sumie 800 km, spalanie średnie wyszło powyżej 8 litrów, tyle, że z boxem na dachu, w 5 osób i bagażnikiem załadowanym po dach. Ogólnie bardzo podoba mi się tempomat, super sprawa, pierwszy raz w prywatnym samochodzie mam i jestem bardzo zadowolony. Podróż przebiegła spokojnie bez atrakcji, z wyprzedzaniem TIRów nie było problemu, tyle, że redukcja biegu do 4, bo na 5 słabo przyspieszał. Kierowców rajdowych nie próbowałem wyprzedzać ani nawet gonić, więc zastrzeżeń brak.
40 tysi za mną, drugi przegląd wykupiony przy zakupie też. Ogólnie sam przegląd wychodzi, że wymienili olej + filtr, umyli auto i wypad.
W zeszłym roku dokupiłem felgi struktury, dałem do piaskowania i malowania na czarno, kupiłem ATeki i na tym jeżdżę. Z innych dodatków, mam osłonę baku i mechanizmu różnicowego, podłokietnik z wersji prestige i okleiłem wszystkie sreberka na czarno.
To tyle. Jakieś foty zaraz spróbuję ogarnąć ;]
002.jpg
Plik ściągnięto 51 raz(y) 162,48 KB
001.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 152,37 KB
Ostatnio zmieniony przez mistakos 2021-02-07, 15:59, w całości zmieniany 2 razy
Jakie ATeki kupiłeś? Sprawdzałeś już w terenie? Jak radzą sobie na czarnym? ;)
Ja powoli szukam czegoś dla siebie, ale większość opon w tym rozmiarze, to ATeki jedynie z nazwy :)
Jakie ATeki kupiłeś? Sprawdzałeś już w terenie? Jak radzą sobie na czarnym? ;)
Ja powoli szukam czegoś dla siebie, ale większość opon w tym rozmiarze, to ATeki jedynie z nazwy :)
Kupiłem yokohamy, testowałem to dużo powiedziane, sprawdzają się w leśnym i polnym błocie, które czasem muszę pokonać. W rajdach czy imprezach stricte off road nie jeździłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum