Na silniku (mechaniźmie) powinien być jeszcze przełącznik, który podtrzymuje napięcie aż do powrotu wycieraczek w pozycję zerową.
Może trochę inaczej powiem.
Sygnał z tego przełącznika idzie do UCH (ta czarna skrzynka), a on podtrzymuje napięcie na przekaźnik sterujący silnik wycieraczek.
Jak nie ma jak jest.
Masz trzy przewody i czwarta masa na silniku.
Nawet na tych trzech może być zrobione.
środkowy minus, a zewnętrzne sterowanie plusem start i stop.
Tak nie może być ponieważ na tym talerzu masz zwarte i pierwsze załączenie, ruch silnika i wybije bezpiecznik. Zrobi zwarcie. To są trzy plusy. Podaj na środkową (z tych trzech) +12V to będzie pracował silnik cały czas i przewód powinien z silnika być grubszy. Dwa zewnętrzne to są sygnały do UCH w jakim położeniu jest silnik.
Niestety coś jest uszkodzone. Może przewód gdzieś, albo co gorsze samo wejście sygnału w UCH.
Wysłany: 2019-01-17, 21:54 Przekaźnik wycieraczek - brak czasówki
Witam, w przyszłym tygodniu muszę jechać do przeglądu, niestety nie działa mi układ czasowy wycieraczek, wycieraczki po wyłączeniu stają w miejscu, nie wracają na neutralne położenie, komputer zwraca błąd położenia wycieraczek. Gdzie znajdę przekaźnik który steruje wycieraczkami? Pod maskę nie ma, po lewej stronie w kabinie także, a jednak słychać że gdzieś coś cyka pod kierownicą.
Dacia Logan 2005r. 1.4
Ostatnio zmieniony przez subribe 2019-01-17, 22:06, w całości zmieniany 2 razy
miałem to samo w moim loganie 2007.
Wymiana całego mechanizmu wraz z silniczkiem zalatwiła sprawę.
Koszt 30zł z wysyłką za cały mechanizm z silniczkiem i 40 min roboty.
W Citroen Xsara Picasso miałem podobny objaw (nie chciały się wyłączyć :) ) Wyjąłem cały mechanizm, dostałem się do czujnika, wyczyściłem, złożyłem i 2 lata działały... a potem sprzedałem Pisankę.
Rozłożyłem mechanizm, wyczyściłem i nic, zakupiłem po taniości (30zł za całość) przełącznik i UCH, może przekaźnik, a może przełącznik.. Jak będzie cieplej to rozbiorę. Aktualnie nie mam miejsca w garażu a na dworze -3 stopnie. Myślę że nie obleje przeglądu, bo działają prócz czasówki. Jak się zabiorę to dam znać co wyszło. Dzięki
Tak, czyściłem. U mnie inaczej trochę to wygląda. Są 3 piny, a dwa kolejne wyglądają tak jak by ich nie było albo były urwane, od zewnątrz silnik jest tam przylutowany. Kupiłem auto to już nie działało. Udało mi się znaleźć cały mechanizm za 16zł. Czekam aż przyjdzie, jutro powinien być to będę miał pewność co z tym jest nie tak.
Sprawdziłem mechanizm, po uruchomieniu czasówki dociera do niego 12V.
Podłączyłem zakupiony na allegro silniczek z mechanizmem i także zachowuje się tak samo.
Zaryzykowałem, odpiąłem akumulator, wymontowałem UCH, wymieniłem w nim przekaźniki z innej sztuki. Złożyłem i nic się nie zmieniło. Pozostaje przełącznik? Nie dostałem identycznego, ale od tego samego modelu, jutro sprawdzę czy pasuje.
Wuala! Naprawione! Dziękuję wszystkim za pomoc w temacie, uszkodzony był włącznik.
A w między czasie rozebrałem UCH i wymieniłem przekaźnik wycieraczek, podłączyłem na krótko drugi mechanizm wycieraczek. Szkoda że za przełącznik zabrałem się na końcu.
Najpierw rozebrałem kierownicę, potem wymontowałem włącznik, trzymał się na 2 śrubki,
rozebrałem go, umyłem w ipie i okazało się że jest ukruszony jeden ze styków. Kilka dni temu zakupiłem na popularnym portalu niby taki sam, ale brakowało w nim przycisku do sterowania zegarem, czyli pokazywanie spalania itp.
Po rozebraniu go, okazało się że styki są identyczne, poza tym jednym mankamentem, przełożyłem więc styk i śmiga :)
wycieraczki_err.jpg Po skasowaniu błędów zostaje mi lambda z innego wątku z którą nie mogę sobie poradzić pomimo zakupu nowej ;/
Plik ściągnięto 31 raz(y) 227,74 KB
styki-gorne.jpg Górne styki manetki
Plik ściągnięto 23 raz(y) 103,99 KB
IMG_20190126_150257.jpg Różnica między stykami przełączników.
Plik ściągnięto 29 raz(y) 210,53 KB
styk uszkodzony.jpg Uszkodzony styk jest wtopiony w plastik
Plik ściągnięto 36 raz(y) 89,26 KB
mycie.jpg Mycie w Ipie
Plik ściągnięto 14 raz(y) 87,74 KB
przełączniki.jpg Różnica pomiędzy przyciskami, oryginał z przełącznikiem do zegara.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 735 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2020-10-21, 13:39
roidemonde napisał/a:
matucha napisał/a:
Jak włączysz w tryb czasowy i natychmiast wyłączysz, to wracają do swojej pozycji?
I tu jest różnie.... W ogóle to jest to jakieś dziwne, ponieważ jak odpalę samochód to pierwsze trzy, cztery ruchy wycieraczką są OK... i za chwilę zatrzymują się....
dlatego też trudno określić jednoznacznie czy od razu wracają do swojej pozycji
rozwiązałeś swój problem?
U mnie właśnie po 2 latach zaczęło się pojawiać coś podobnego czasem.
Wsiadam włączam wycieraczki i zrobią jeden albo trzy ruchy i zatrzymują się w losowym miejscu.
Ruszając manetką nie idzie ich ruszyć. Wyłączę silnik i za 2-3 minuty wszystko chodzi jak trzeba. Od czego zacząć żeby na serwisie też nie wciskali kitu?
Wysłany: 2021-09-22, 11:54 wycieraczki się zacinają - duster II
Mam uruchomioną opcję automatycznej wycieraczki. pojawił się problem na 1 biegu, wycieraczki się zacinają. Czy to wina czujnika w szybie, czy uch bo podobno przekaźnik właśnie tam się znajduje.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-23, 09:22
Zależy jak wygląda to zacinanie? Po prostu nie pracują, czy stają na szybie? Czujnik daje jedynie sygnał do uruchomienia wahnięcia, ale na całą resztę cyklu (pełne wahnięcie i powrót) już nie ma żadnego wpływu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-09-23, 09:23, w całości zmieniany 1 raz
Zależy jak wygląda to zacinanie? Po prostu nie pracują, czy stają na szybie? Czujnik daje jedynie sygnał do uruchomienia wahnięcia, ale na całą resztę cyklu (pełne wahnięcie i powrót) już nie ma żadnego wpływu.
Wysłany: 2021-11-05, 13:52 Dziwne zachowanie wycieraczek
Witam,
Moje auto to Duster 2 (2018)
Od jakiegoś czasu zauważyłem takie coś - jak włączam wycieraczki (obojętnie jaki tryb) to czasami zatrzymują się gdzieś na szybie (w różnych miejscach) i nie da się ich dalej włączyć - nie reagują na dźwigienkę. Ale wystarczy chwile poczekać albo pojechać kawałek i nagle jak któryś kolejny raz spróbuję, to zadziałają i wracają z powrotem - i potem już działają. Takie coś może się zdarzyć raz czy dwa pod rząd i potem spokój - jadę i próbuję i działa. Następnym razem wsiadam do auta i znowu problem (ale nie zawsze).
Inny przypadek to taki że jakby nie działał czujnik powrotu i wycieraczki tylko działają jak trzymam dźwigienkę, a jak puszczę to się zatrzymują od razu - znowu popchnę to znowu itd. No i za jakiś czas znowu wszystko działa normalnie.
Sprawdzałem bezpiecznik - jest ok.
Najdziwniejsze że to raz się dzieje a raz nie i samo się naprawia i potem znowu, oraz to że raz jakby nie działał czujnik a innym razem jakby w ogóle nie działały.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Co to może być?
Jak pojadę do warsztatu to nawet nie mam jak pokazać problemu, bo akurat wtedy będzie działać...
to sa objawy umierajacego silniczka lub mechanizmu wycieraczek. jak je opiszesz tak jak tutaj to przyzwoity mechanik bedzie wiedzial gdzie szukac problemu
to sa objawy umierajacego silniczka lub mechanizmu wycieraczek. jak je opiszesz tak jak tutaj to przyzwoity mechanik bedzie wiedzial gdzie szukac problemu
A czy to może być objaw że coś nie kontaktuje pomiędzy sterowaniem a mechanizmem? Jakieś połączenie?
Dopytuję bo we wrześniu miałem wymieniany wentylator nawiewu kabiny i czy przypadkiem jak to robili to jakiegoś kabelka nie popsuli? Czy to bez związku?
Problem pierwszy raz zauważyłem po jakimś czasie od tej naprawy, czy to tylko raczej zbieg okoliczności?
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-06, 12:42
galuszkiewicz, hej, też mam Dustera 2 i też ostatnio mam takie przypadki. tj. zacięło się raz, ale ostatnio czasem jak otwieram auto pilotem, to wycieraczki robią sobie kurs po szybie
Może oprogramowanie jest takie, że po x km ma się coś popsuć
galuszkiewicz, hej, też mam Dustera 2 i też ostatnio mam takie przypadki. tj. zacięło się raz, ale ostatnio czasem jak otwieram auto pilotem, to wycieraczki robią sobie kurs po szybie
Może oprogramowanie jest takie, że po x km ma się coś popsuć
A to tylko raz miałeś? Nie powtarza się?
A z pilotem to u mnie nic się nie dzieje - w ogóle autko spoko (poza tą wymianą nawiewu ale to podobno znany "feler")
Generalnie gdyby moje objawy były chociaż jednolite, to bym coś wykoncypował - ale czemu raz się zachowują jakby nie działał czujnik powrotu, a innym razem jakby w ogóle sterowanie nie działało?
To jest najdziwniejsze....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum