DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-06-03, 20:47
Problem ze ściaganiem przy przyśpieszaniu i zwalnianiu
Autor Wiadomość
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-02-20, 17:42   

loganik napisał/a:
Jesli zrobimy tak jak pisze kier, auto będzie zostawiać tzw "psi ślad" ,.tzn ślady kół tylnych będą wychylone w jedną lub w drugą stronę.


Nie masz racji - nie będzie zostawiać

To co piszesz będzie wtedy, gdy zbieżność kół tylnich będzie źle ustawione. Dokładniej, gdy ich zbieżność nie będzie symetryczna, wtedy ich ślady będą wychylone w którąś stronę.

loganik napisał/a:
Zbieżność powinno się regulować na końcówkach obu kół.

prawda

loganik napisał/a:
Nie można np. ustawić jednego koła w pozycji prawidłowej a wtedy regulować drugie, bo podczas jazdy zmieni się ustawienie koła kierownicy.


A co to jest pozycja prawidłowa jednego koła???
O zbieżności mówimy tylko rozpatrując dwa koła i nic więcej.
Mowisz o tym, że zbieżność należy regulować na wyprostowanej kierownicy. Można, ale niekoniecznie :D, zgodnie z instrukcją mojego forda odchylenie kierownicy jeśli wynosi mniej niż 30 stopnie to reguluje się drążkach kierowniczych. Jeśli odchylenie jest większe to zdejmujemy kierownicę, nakładamy tak, żeby lepiej pasowała i spowrotem regulujemy na drążkach.

Cytat: "Obrócenie obu drążków w tym samym kierunku i o taki sam kąt nie powoduje zmiany zbieżności kół"

laisar napisał/a:
Od maglownicy poczynając..


A ma?

Kierownica jest okrągła :) nie ma znaczenia jak ustawiona
Maglownica to tylko kawał paska z ząbkami, 2 ząbki w jedną czy drugą nie mam znaczenia dla jazdy na wprost :D

--
pozdrawiam
kierek
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-20, 18:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-02-20, 18:25   

Kier, mam pytanie:widziałeś choć raz dokładnie jak się ustawia zbieżnosc/tzn. sprawdzenie kąta pochylenia koła, sprawdzenie kąta sworznia zwrotnicy, ustawienie zbieżności/ jak nie, to przyjedz i Ci to wszystko pokażę :lol:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-20, 18:25   

Nie możesz zrozumieć, że partacz np. lewe koło ustawi dobrze /tzn. wg danych fabryki/ a prawe żle? A to wszystko zmienia. Amen- to koniec moich wypowiedzi na ten temat. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-20, 18:35   

To, że dla maglownicy nie ma to znaczenia nie oznacza jeszcze, że jednak nie jest ona ustawiona de facto "niecentralnie" - to raz. Po drugie, ważniejszy jest chyba jednak fakt, że dla innych elementów również istnieje takowa pozycja - i że wychylenie poza nią nie jest zdaje się dla nich obojętne...
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-02-21, 10:23   

loganik napisał/a:
dokładnie jak się ustawia zbieżnosc/tzn. sprawdzenie kąta pochylenia koła, sprawdzenie kąta sworznia zwrotnicy, ustawienie zbieżności/


Czy mam rozumieć, że zbieżność to te trzy elementy czyli:
1' pochylenie koła
2' wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
3' ustawienie zbieżności.

Zawsze myślałem, że zbieżność to tylko zbieżność - czyli punkt 3 :D
I tu się mogę mylić :D

loganik napisał/a:
jak nie, to przyjedz i Ci to wszystko pokażę


grrr... za daleko :D

jurek napisał/a:
Nie możesz zrozumieć, że partacz np. lewe koło ustawi dobrze /tzn. wg danych fabryki/


A nie mozesz zrozumieć, że zbieżność to TYLKO KĄT MIEDZY DWOMA KOŁAMI, zbieżność można poprawić ustawiając dowolne koło!!! (jeśli mamy zakres regulacji)
Jak można ustawić dobrze zbieżność w lewym kole w oderwaniu od prawego koła??

laisar napisał/a:
że jednak nie jest ona ustawiona de facto "niecentralnie"


si, tylko, że to nie ma znaczenia dla ściąganie przy jeździe na wprost :D

laisar napisał/a:
i że wychylenie poza nią nie jest zdaje się dla nich obojętne...


rozważając tylko problem ściągania przy jeździe na wprost to nie ma znaczenia :D

--
pozdrawiam
kierek :D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-21, 10:52   

Ma znaczenie o tyle, że normalny człowiek zazwyczaj stara się trzymać kierownicę "po bożemu", czyli prosto - i jeśli wtedy ściąga, to jedno koło może być "połówkowo roz-/zbyt zbieżne" (cytat z podanego przez Ciebie wcześniej artykułu).

A jeśli w takim przypadku zdecyduje się jechać z nieco przekręconą kierownicą, to co prawda koła faktycznie toczą się prosto - czyli rzeczywiście zbieżne, ale tego nikt nie negował - ale reszta układu jest ustawiona oczywiście niesymetrycznie i jeśli będzie to duża wartość, to w dłuższej perspektywie raczej nie pozostanie bez wpływu na elementy owego układu (skoro drążki będą nierównomiernie obciążone, to także wszelkie sworznie, śruby, łożyska itp).
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-02-21, 15:02   

laisar napisał/a:
Ma znaczenie o tyle, że normalny człowiek zazwyczaj stara się trzymać kierownicę "po bożemu", czyli prosto


nie, normalny człowiek tak trzyma kierownicę, żeby samochód jechał prosto (przynajmniej ja, mam w fordzie obróconą o właśnie 30 stopni i mi to wcale nie przeszkadza - jadąc patrzę na drogę a nie na kierownicę) - oczywiście w jeździe rajdowej, poślizgach itd. itp. ma to znaczenie kolosalne :D

Jeśli ktoś będzie starał się utrzymywać kierunek jazdy na wprost wyprostowaną kierownicą, to będzie skręcał :D

laisar napisał/a:
skoro drążki będą nierównomiernie obciążone, to także wszelkie sworznie, śruby, łożyska itp.

ooo, i tu mnie zagiąłeś, z czego wynika obciążenie na drążkach kierowniczych???
czy ew. różnica obciążeń będzie miała jakiś wpływ?
i przede wszystkim _czy_możliwe_jest_, _że_drążki_będą_nierównomiernie_obciążone_???
jakie łożyska???

--
pozdrawiam
kierek
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-23, 12:56   

U mnie w Astrze też kierownica nie była ustawiona na wprost i nie ściągało.
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-02-23, 15:51   

kier napisał/a:
nie, normalny człowiek tak trzyma kierownicę, żeby samochód jechał prosto (przynajmniej ja, mam w fordzie obróconą o właśnie 30 stopni i mi to wcale nie przeszkadza


Kierownica może być obrócona nawet 180 st.,na samej kolumnie,i wtedy nic się nie zmieni.Natomiast jeśli drążki kierownicze będą przestawione np. z powodu lenistwa mechanika przy ustawianiu zbieżności,to ster zawsze będzie przestawiony,a koła będą 'chciały' wrócić do ustawienia zerowego na przekładni. Podobnie koła zachowują się jeśli jeden z wachaczy jest krzywy,lub ma luz na silenblokach.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-02-23, 16:13   

Adamie, cały czas chodzi własnie o to co napisałeś. Nikt nie mówi o przestawianiu samego koła kierownicy na kolumnie. Pozdr. Loganik
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-02-23, 16:36   

Ja się tylko odniosłem do słow Kiera,bo jak przekładnia straci swoje położenie neutralne,to nawet równa odległość drążków kierowniczych nie spowoduje,że auto pojedzie prosto.A samo ustawienie kierownicy na frezach to takie pudrowanie niedoróbki.A własnie takie rozwiązanie proponowano mi w "dobrym" warsztacie ustawiającym geometrię.Po wymianie wachaczy i drążków pojechałem na ustawienie zbieżności i PAN mechanik ustawił wszystko idealnie,tylko zapomniał o ustawieniu przekładni.Na reklamację właśnie to mi zaproponował,mnie opadły ręce i zabrakło słów.
Poradziłem sobie podnosząc przód na widlaku,i lewy drążek wkręcony o 3/4 obrotu,a prawy wykrecony o tą samą wartość.Próba jazdy,poprawka o 1/4 i wszystko ok.
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-02-23, 21:01   

ADAM 12 napisał/a:
Po wymianie wachaczy i drążków pojechałem na ustawienie zbieżności i PAN mechanik ustawił wszystko idealnie,tylko zapomniał o ustawieniu przekładni.


hieh, zaczęło się od tego, ze chciałem udowodnić, że zbieżność ma się nijak do sciągania :D

Ale wiecie co, jak będę miał czas to się fordem pobawię :D

Czy komuś po ustawieniu _samej_(tylko i nic więcej) zbieżności kół przednich samochód przestał ściągac?
--
pozdrawiam
kierek
 
gkobe 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.5 dci 68
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 8
Skąd: ALL word
Wysłany: 2009-11-24, 12:42   

Witam
Wracając do głównego tematu, mam te same objawy jak autor posta.
Auto ma przejechane 35tkm.
Czy w ASO naprawia to na gwarancjii??
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-24, 13:18   

gkobe napisał/a:
Czy w ASO naprawia to na gwarancjii??

Powinni. Z doświadczenia mojego i innych użytkowników forum wynika, że nie ma problemów z naprawą zawieszenia w ramach gwarancji (poza amortyzatorami).
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-24, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-24, 13:50   

Cytat:
(poza amortyzatorami)

...a i to zależy od sytuacji - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=197
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-24, 14:02   

Laisarku, miałem na myśli to, że poza amortyzatorami nie ma problemów z naprawą gwarancyjną, a sytuację Jana Ostrzycy (czy wszystkie inne sprawy które sprowadzają się do rozstrzygania czy to już zużycie, czy wada fabryczna) można nazwać wspomnianym przeze mnie "problemem", co nie oznacza niemożliwości. :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-24, 14:49   

Przecież nic innego nie napisałem (; - chociaż po prawdzie, to tak w ogóle wiele więcej przypadków jakichkolwiek problemów z amorkami sobie nie przypominam... (a pamięć nawet poparłem szybkim szukaniem na forum).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne