Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-04, 08:58
chrom6 napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Bez jaj Dacia ma obowiązek udostępnić port OBD do odczytu błędów, przecież diagnosta na przeglądzie ma jako jeden z punktów kontroli sprawdzanie błędów komputera podczas badań emisji spalin (tyle że prawie nikt tego nie robi):
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20120000996/O/D20120996.pdf
Ja bym zrobił ustawkę , podjechał do zaprzyjaźnionego diagnosty , sprawdził podpięcie do OBD i z takim papierem uderzył do Renault Polska w sprawie wprowadzania na rynek samochodów nie spełniających warunków technicznych.
Odczyt jest możliwy, kasowanie nie . A to spełnia wymogi ustawy
zaraz , są tu ze dwie strony żali że odczyt też jest zablokowany przy użyciu zwykłych skanerów , zdecydujcie się w końcu
Odczyt jest możliwy, kasowanie nie . A to spełnia wymogi ustawy
No ale odczyt też nie jest możliwy... Było o tym parę stron wcześniej. W mojej DSS III nie łączy się z OBD żadne urządzenie ani oprogramowanie dostępne na rynku. Poza sprzętem profesjonalnym z Renault.
Marka: Dacia
Model: Sandero Stapway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Plus
Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 12 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-10-04, 16:24
sobol1976 napisał/a:
chrom6 napisał/a:
Odczyt jest możliwy, kasowanie nie . A to spełnia wymogi ustawy
No ale odczyt też nie jest możliwy... Było o tym parę stron wcześniej. W mojej DSS III nie łączy się z OBD żadne urządzenie ani oprogramowanie dostępne na rynku. Poza sprzętem profesjonalnym z Renault.
Jakie urzedzenia podlaczales ? moja laczy sie watpie zeby ci zalozyli pre pin jest cos takiego o tym sie nie mowi tester pyta ecu o diagnoze jak nie ma tego w bazie masz error
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-04, 17:53
Nikt nie domaga się robienia tylko zwykłego odczytu błędów i parametrów pracy silnika co jest psim obowiązkiem producenta wynikającym z dyrektywy UE 2018/858
Marka: Dacia
Model: Sandero Stapway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Plus
Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 12 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-10-04, 20:59
DrOzda napisał/a:
Nikt nie domaga się robienia tylko zwykłego odczytu błędów i parametrów pracy silnika co jest psim obowiązkiem producenta wynikającym z dyrektywy UE 2018/858
Moze cos w tym jest w delphi 2015 na eobd laczy sie ale praktycznie nic tam wartosciowego nie ma polaczenie jest vin nie zczyta ale kod silnika itd bledow nie pokaze bo nie ma ich w bazie albo inaczej nie przetlumaczy ich do tego tez musisz miec tester kabel ktory to obsluzy i najwazniejsze jaki program vcds przez obd tez sie laczylem ale same krzaki polaczyl sie polaczyl
ps sprawdzilem teraz autela z baza 2020 i laczy sie przez eobd kod silnika i krzaki bledy leca po pelnym can jesli program nie ma swiezej bazy czyli kody bledow nie zobaczymy nic
Ostatnio zmieniony przez SHAKER 2022-10-04, 21:20, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj poszedłem do auta i sprawdzić zapomniany PyClip....Z całej listy pojazdów ot tak wrzuciłem Captura II i jako pierwsza aplikacja wyrzuciła chociaż takie dane. Auta Dacii crashowała program....
Cześć.
Chciałbym zakupić interfejs diagnostyczny i w związku z tym chciałbym Was zapytać czy sprzęt do 500 zł (np MULTIDIAG 2022 TESTER INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY OBD z allegro) faktycznie posiada takie możliwości jak wypalanie DPFa, kasowanie inspekcji FAP, adaptacja EGR czy przepustnicy?
Konkretnie interesuje mnie obsługa Logan'08, Grand Vitara II'04, Focus MK2'08
_________________ VW POLO 1.0 MPI 1997
DACIA LOGAN MCV 1.6 MPI 2008
SKODA ROOMSTER 1.2 TSI 2013
Marka: Dacia
Model: Sandero Stapway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Plus
Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 12 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-10-23, 09:04
RamboGC napisał/a:
Cześć.
Chciałbym zakupić interfejs diagnostyczny i w związku z tym chciałbym Was zapytać czy sprzęt do 500 zł (np MULTIDIAG 2022 TESTER INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY OBD z allegro) faktycznie posiada takie możliwości jak wypalanie DPFa, kasowanie inspekcji FAP, adaptacja EGR czy przepustnicy?
Konkretnie interesuje mnie obsługa Logan'08, Grand Vitara II'04, Focus MK2'08
Delphi 2017.3 ma w bazie wszystkie systemy do tych modeli
posiedziałem...poszperałem i znalazłem aplikację EOBD Facile. Aplikacja może być hitem....ma w sobie nowe modele... W darmowej wersji szuka błędy (sprawdzałem na motocyklu Piaggio !!!, który też jest na liście) znalazł przedstawiam na zdjęciach. To w darmowej wersji....płatna za 100 kasuję je 🙂 (w Piaggio skasował)
Koszt nie duży ale zanim to zrobię to może ktoś z forumowiczów o tym programie słyszał????
posiedziałem...poszperałem i znalazłem aplikację EOBD Facile. Aplikacja może być hitem....ma w sobie nowe modele... W darmowej wersji szuka błędy (sprawdzałem na motocyklu Piaggio !!!, który też jest na liście) znalazł przedstawiam na zdjęciach. To w darmowej wersji....płatna za 100 kasuję je 🙂 (w Piaggio skasował)
Koszt nie duży ale zanim to zrobię to może ktoś z forumowiczów o tym programie słyszał????
Generalnie z szukaniem takich plików problemów oczywiście nie ma...bardziej chciałem podkreślić zalety nowego dla mnie programu. Poradził sobie z checkiem w moim Piaggio MP3. Znalazł i skasował błąd w najnowszym służbowym Fordzie Ranger. Znalazł też SS3 i stąd me pytanie czy jak podłącze ten program do Dacii to czy serwis nie będzie strzelał focha z gwarancją?
Ostatnio zmieniony przez uno0 2022-10-31, 18:48, w całości zmieniany 1 raz
Good news! Jak mówił pewien brytyjski dziennikarz motoryzacyjny :)
Wszystkie nowe modele z zablokowanym dostępem przez OBD do CANa będą miały wgrywaną aktualizację, która ten dostęp odblokuje. Już mi to dzisiaj zrobili ale jeszcze nie sprawdzałem z moim urządzeniem. Podobno są wymogi unijne by przywrócić dostęp do komputera.
Sam nie prosiłem ale w zleceniu naprawy gwarancyjnej mam to pod pozycją: "Moduł elektroniczny bramy centralnej sieci".
Połączenie działa - połączyłem się z ECU przez dość starego ELMa BlueTooth.
Ale przy przeglądaniu usterek wyskoczył mi błąd "U0146 Lost Communication With Gateway A".
No i teraz nie wiem jak go zinterpretować. Czy to ma związek tą aktualizacją i czy to generalnie problem z komunikacją z ELM-em? Czy raczej wewnętrzna komunikacja w samochodzie?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-04-29, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
Salve!
Można było obejść zabezpieczenia ( bypass modułu sgw)
Ale zapowiadano wprowadzenie przeprogramowanie modułu uhc, żeby wykupić tokena czy jechać do aso.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2023 Posty: 42 Skąd: SK
Wysłany: 2023-07-21, 21:13
Przed odbiorem Sandero Stepway III pozostał mi jeszcze zakup interfejsu diagnostycznego. Przeczytałem cały temat ale mimo to zapytam. Istotne kwestie:
- skaner bezprzewodowy do obsługi smartfonem z androidem
- do sprawdzenia auta przy odbiorze w salonie, okazyjnym sprawdzaniu podczas eksploatacji, przed i po wizytach w aso, sprawdzanie ewentualnych błędów przez oddaniem do naprawy
- szeroka funkcjonalność, odczyt, kasowanie, modyfikowanie
- brak niespodzianek typu że po iluś użyciach przestanie działać albo wymaga jedynej słusznej aplikacji za jedyne słuszne duże pieniądze regularnie płacone
Pytanie/wpis wziął się stąd że nigdy nie miałem do czynienia z tymi urządzeniami i posiadam prawie zerową wiedzę na ten temat. Interesują mnie zakresy cenowe tanich (do 100zł) jak również droższych (powiedzmy ponad 500zł) ale jak te droższe (ponad 1000zł) dzięki funkcjonalności są warte swojej ceny to też mogą być.
Z góry dzięki za wskazanie konkretnych modeli urządzeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum