velomar
klosze są ze szkła, które się praktycznie nie rysuje i nie matowieje. Sama bańka żarówki H4 jest większa, podobnie jak kołnierz (który daje dużo większą stabilność),
kolega załatwił szklane klosze myjąc je zimna wodą po dłuższej jeździe - szkło pękło.
H4 miały dwa wykonania - jedne standardowe , drugie z większym kołnierzem pasujących do starych żarówek ( ciekawe ile osób takie pamięta) .
Cytat:
Długie światła w Sandero są niewiele lepsze od krótkich. Generalnie porażka na całej linii.
Dla mnie są to jedne z najlepszych świateł z aut , którymi jeździłem .
A najlepsiejsze to były karbidówki
Chciałem dzisiaj przećwiczyć sobie wymianę i zobaczyć, jak to jest zrobione i aż mi ręce opadły. Żarówki nie są w żaden sposób zabezpieczane przed przesuwaniem, po prosu wciska się je i trzymają je na miejscu jakieś liche sprężynujące blaszki.
Bo tak właśnie są mocowane żarówki H7?
Tak, ale w Dacii. Inni potrafią zrobić to porządnie, tak by żarówka (też H7) siedziała stabilnie, dociskana solidną zawleczką z odpowiednią siłą:
https://www.youtube.com/watch?v=lcYypx9MIEk
Ten system mocowania żarówki z Dacii jest po prostu upośledzony. Księgowi poskąpili kasy na kawałek drutu, a inżynierowie ulegli, bo chyba żaden człowiek o zdrowych zmysłach nie pozostawiłby tego tak , jak to finalnie jest zrobione. Wstyd i żenada.
Faktem jest, że zdarzyło mi się źle osadzić żarówkę głównie z powodu marnego dostępu ale nigdy nie wypadła. Natomiast w sandero mi wypadła z mocowania może przez nieuwagę ale jednak.
I jeszcze przypomniało mi się i uprzejmie przestrzegam przed konsekwencjmi takiego zdarzenia ponieważ gorąca bańka żarówki opiera się wtedy o otwór w plastikowym odbłyśniku, powoduje jego topienie czy utlenianie, biały dym i lotny biały proszek, który osiada wewnątrz lampy mocno ograniczając jej przejrzystość
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-10-01, 13:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3651 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-01, 14:32
Obiecuję, że dołączę do pary narzekających, jak tylko któraś żarówka mi sama wypadnie. Jak dotąd jednak chwalę sobie bardzo istniejący sposób mocowania żarówek, bo mijania wymieniałem już po kilka razy i za każdym razem dziękuję konstruktorowi, że nie muszę po ciemku wymacywać tej wspaniałej sprężynki i kombinować jak jest zahaczona.
velomar napisał/a:
Tak, ale w Dacii. Inni potrafią zrobić to porządnie,
Też mogę rzucić linkiem, że to nie tylko patent z Sandero ani nie typowo z Dacii:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-01, 14:49, w całości zmieniany 1 raz
Obiecuję, że dołączę do pary narzekających, jak tylko któraś żarówka mi sama wypadnie. Jak dotąd jednak chwalę sobie bardzo istniejący sposób mocowania żarówek, bo mijania wymieniałem już po kilka razy i za każdym razem dziękuję konstruktorowi, że nie muszę po ciemku wymacywać tej wspaniałej sprężynki i kombinować jak jest zahaczona.
Zawsze mógłbyś sobie poświecić, zresztą "system" na drucik jest zwykle łatwiejszy do wyczucia manualnie, choćby przez to, że ten drucik jest bliżej otworu (który w dodatku ma o choćby 1 cm za małą średnicę, żeby w miarę wygodnie spróbować wsadzić łapę).
Niestety też się jakiś czas troszkę namordowałem z wymianą głupiej H7 i też nieco przyjarałem jeden klosz w Dusterze. Kilka dni później zmieniałem H4 w Kia Soul -- i tam jest normalna zakrętka (a nie jakiś gumiany kapsel) i normalna sprężynka, i wymiana naprawdę trwa 5 sekund.
Obiecuję, że dołączę do pary narzekających, jak tylko któraś żarówka mi sama wypadnie. Jak dotąd jednak chwalę sobie bardzo istniejący sposób mocowania żarówek, bo mijania wymieniałem już po kilka razy i za każdym razem dziękuję konstruktorowi, że nie muszę po ciemku wymacywać tej wspaniałej sprężynki i kombinować jak jest zahaczona.
velomar napisał/a:
Tak, ale w Dacii. Inni potrafią zrobić to porządnie,
Też mogę rzucić linkiem, że to nie tylko patent z Sandero ani nie typowo z Dacii:
Wnioskując po Twoim przykładzie (jeśli pisałeś o kilkakrotnej wymianie żarówek w swojej Sandero) nawet sama trwałość żarówek H7 jest niższa niż H4 w starej lampie ze szklanym kloszem (jak w Peugeocie 306). Ja nie pamiętam już, kiedy zmieniałem żarówki, a jeździłem cały czas na światłach mijania (świateł do jazdy dziennej nie miałem). Na pewno było to więcej lat temu niż Ty masz swoją Sandero (w której przecież chyba masz oddzielne światła do jazdy dziennej).
Jeśli chodzi o to mocowanie żarówek H7 w Sandero to żadne pocieszenie, że nie tylko Dacia tak robi. Ja podałem przykład, że można to zrobić lepiej i solidniej, a odpięcie drucianej zawleczki, raz przećwiczone zgodnie z instrukcją obsługi lub tutorialem z Youtube nie powinno potem stanowić problemu. Za to pewność i stabilność mocowania dużo lepsza.
Nawet jeśli żarówka w Dacii sama nie wypadnie, to brak pewności co do stabilnego położenia żarnika w reflektorze może nie pozwolić poprawnie ustawić świateł.
A w ogóle to unijni urzędnicy, zamiast wymyślać coraz to nowe obowiązkowe systemy bezpieczeństwa w samochodach, powinni narzucić na producentów obowiązek takiego projektowania lamp, aby był do nich łatwy dostęp (bez potrzeby rozbierania połowy przodu) i aby nawet przysłowiowa blondynka potrafiła wymienić w nich żarówkę w środku nocy.
To co się widzi teraz na drogach to koszmar. Codziennie widuję jednookie samochody, z mrugającymi, drgającymi lampami, albo kierowców jadących na dziennych po zmroku (nawet kiedyś radiowóz policyjny na tym przyłapałem).
Jeśli chodzi o skuteczność reflektorów w Sandero to moim zdaniem jest po prostu słaba. Krótki zasięg, niejednorodna powierzchnia oświetlona (jaśniejsze i ciemniejsze plamy), długie też jakieś niemrawe. Jazda górskimi krętymi drogami nocą była dla mnie mordęgą. Gorsze światła to miał chyba tylko Fiat 126p.
A jeśli przyczyną jest złe ustawienie fabryczne świateł to też dobrze nie świadczy o producencie.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-10-01, 23:26, w całości zmieniany 1 raz
To dobrze świadczy o instalacji samochodu i producencie żarówek, ale niezbyt o kierowcy - bo tak samo jak np opony, także żarówki zużywają się z biegiem czasu i dają po prostu coraz słabsze światło.
velomar napisał/a:
unijni urzędnicy, zamiast wymyślać coraz to nowe obowiązkowe systemy bezpieczeństwa w samochodach, powinni narzucić na producentów obowiązek takiego projektowania lamp, aby był do nich łatwy dostęp
Spóźniłeś się z petycją niemal 9 lat - ten obowiązek już wprowadzono, 30 grudnia 2011 r., regulaminem nr 48 EKG ONZ, pkt. 5.23.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3651 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-02, 07:41
defunk napisał/a:
Kilka dni później zmieniałem H4 w Kia Soul -- i tam jest normalna zakrętka (a nie jakiś gumiany kapsel) i normalna sprężynka, i wymiana naprawdę trwa 5 sekund.
Ale do czego takie porównywanie nas prowadzi? W moich wszystkich starych, dotychczasowych samochodach również miałem H4 i również sprężynki (w każdym system jej zapinania był inny). Z kolei osłony zawsze gumowe a nie nakrętki... Teraz mam Dacię i przyjmuję, że są w niej inne rozwiązania, bo to inna marka, inny model i inne czasy- akceptuję te rozwiązania lub sprzedaję samochód jeśli te rozwiązania bardzo mi nie odpowiadają.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-02, 08:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3651 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-02, 07:55
velomar napisał/a:
Wnioskując po Twoim przykładzie (jeśli pisałeś o kilkakrotnej wymianie żarówek w swojej Sandero) nawet sama trwałość żarówek H7 jest niższa niż H4 w starej lampie ze szklanym kloszem (jak w Peugeocie 306). Ja nie pamiętam już, kiedy zmieniałem żarówki, a jeździłem cały czas na światłach mijania (świateł do jazdy dziennej nie miałem). Na pewno było to więcej lat temu niż Ty masz swoją Sandero (w której przecież chyba masz oddzielne światła do jazdy dziennej).
Tak velomar- przyzwyczaj się, że żarówki będziesz wymieniał znacznie częściej niż w starych samochodach i musisz to przyjąć do wiadomości. Ale nie sądzę aby było to spowodowane znacznie mniejszą trwałością H7 niż H4, ale bardziej huśtawką napięć w instalacji nowych samochodów z "inteligentnym" zarządzaniem energią.
Mam 14-letniego Matiza, w którym przez te lata żarówki H4 wymieniałem może z 5 razy, pomimo ciągłej jazdy na światłach mijania. W Sandero wymieniam komplet raz w roku a przecież mam osobno dzienne. Nie wylewam żali, przechodzę nad tym do porządku dziennego a nawet staram się wyszukać plusy tej sytuacji- choćby możliwość wyciągnięcia żarówki H7 ze świateł drogowych i przełożenia jej do mijania, gdyby jakimś cudem zabrakło mi zapasowych.
P.S.
Niestety, Matiz to dla Ciebie też zbyt mało stara konstrukcja (z 1998r), żeby służyła jako wzór, bo klosze lamp niestety ma już plastikowe...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-02, 08:14, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3613 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-02, 08:02
Ja żarówki P21W w światłach dziennych zmieniam co dwa lata bo po prostu po takim czasie są czarne od środka.
A że kosztują całe trzy złote za komplet to raczej to przeżyję zwłaszcza że wymiana zajmuje z 10 sekund na reflektor.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-10-02, 08:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-02, 09:01
Dymek napisał/a:
...przyzwyczaj się, że żarówki będziesz wymieniał znacznie częściej niż w starych samochodach i musisz to przyjąć do wiadomości...
Honda 2010 - wymiana żarówek co rok - raz prawa, raz lewa.
Hyundai 2008 - wymiana żarówek raz na 3 - 4 lata.
Sandero 2017 - nie wymieniłem jeszcze żadnej.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-10-02, 09:02, w całości zmieniany 1 raz
Kilka dni później zmieniałem H4 w Kia Soul -- i tam jest normalna zakrętka (a nie jakiś gumiany kapsel) i normalna sprężynka, i wymiana naprawdę trwa 5 sekund.
Ale do czego takie porównywanie nas prowadzi? W moich wszystkich starych, dotychczasowych samochodach również miałem H4 i również sprężynki (w każdym system jej zapinania był inny). Z kolei osłony zawsze gumowe a nie nakrętki... Teraz mam Dacię i przyjmuję, że są w niej inne rozwiązania, bo to inna marka, inny model i inne czasy- akceptuję te rozwiązania lub sprzedaję samochód jeśli te rozwiązania bardzo mi nie odpowiadają.
Do tego, że moim zdaniem rozwiązanie "na wtyk" jest gorsze. Ten Daciowy system da się ogarnąć, ale nie nazwałbym go intuicyjnym, choćby przez to, że wymaga dość precyzyjnego wpasowania żarówki.
H7 ze sprężynką też chodzi, tak miałem w A4 B6 i sama w sobie wymiana też trwała kilka chwil (pomijając dość niewygodny dostęp od strony komory).
To dobrze świadczy o instalacji samochodu i producencie żarówek, ale niezbyt o kierowcy - bo tak samo jak np opony, także żarówki zużywają się z biegiem czasu i dają po prostu coraz słabsze światło.
Nie wiem, czy dają coraz słabsze światło, nie zauważyłem. Natomiast po przesiadce do Sandero, z nowoczesnymi lampami na nowiutkich żarówkach H7 zauważyłem od razu, że ma ona znacznie gorsze światła.
Jeśli 306-ka z żarówkami o obniżonej już z wiekiem skuteczności (a możesz wrzucić jakieś badania?) i tak świeci lepiej od świateł w nowej Dacii, to tym gorzej świadczy to o projektantach lamp w Sandero (w których dodatkowo żarówki siedzą na słowo honoru).
I to jest właśnie ten postęp i nowoczesność?
A w ogóle to czytając odpowiedzi niektórych osób na tym forum dowiaduję się, że dopiero po kupnie Dacii uświadomiłem sobie, jak złym kierowcą jestem. Nie zmieniam dobrych żarówek, źle siedzę, źle patrzę (i mój mózg nie potrafi wykonać tak błahej czynności jak rozkodowanie zniekształconego optycznie widoku przez przednią szybę), źle hamuję, źle ruszam, źle kręcę kierownicą, źle zmieniam biegi. Co za fenomen? Jak to dobrze, że kupiłem Dacię, bo inaczej żył bym w tej nieświadomości do końca moich dni.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-10-03, 12:32, w całości zmieniany 3 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3651 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-03, 12:34
Ten Peugeot jest po prostu wybitnie udanym modelem, być może unikalnym na skalę ogólnoeuropejską... żarcik 😊
A tak naprawdę - zawsze wszystko zależy do czego porównujemy. Dla mnie Sandero jest ledwo 4 samochodem w życiu. Żaden nie miał tak rewelacyjnych świateł mijania jak Sandero. Najwyraźniej Dacie to są po prostu samochody dla mniej wymagających użytkowników, którzy przesiadają się z samochodów znacznie gorszych niż Peugeot 306.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-03, 12:40, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-05, 20:52
velomar napisał/a:
A w ogóle to czytając odpowiedzi niektórych osób na tym forum dowiaduję się, że dopiero po kupnie Dacii uświadomiłem sobie, jak złym kierowcą jestem. Nie zmieniam dobrych żarówek, źle siedzę, źle patrzę (i mój mózg nie potrafi wykonać tak błahej czynności jak rozkodowanie zniekształconego optycznie widoku przez przednią szybę), źle hamuję, źle ruszam, źle kręcę kierownicą, źle zmieniam biegi. Co za fenomen? Jak to dobrze, że kupiłem Dacię, bo inaczej żył bym w tej nieświadomości do końca moich dni.
Bardziej obawiam się, że to nie jest problem Dacii tylko wszystkich współczesnych samochodów.
Nie widzę ( Inni również ) wspomnianych wad pomimo użytkowania kilku samochodów (różnych marek ) jednoznacznie przez np. ostatni rok.
Kwestia sporna - szyba - ale to nie ten temat...
Żarówki - sprawdzałem - wszystkie świecą - problemu brak
Diagnoza ASO - jeździć i obserwować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum