Wysłany: 2021-07-18, 06:44 Komunikat "Skontroluj układ wtrysku paliwa"
Witam
Posiadam Dustera II z benzynowym silnikiem 1.0 Tce LPG z przełomu 2020/2021. Samochód ma obecnie około 15 tys. przebiegu. Olej wraz z filtrem wymieniony dwukrotnie na 3 i na 13 tys. Ostatnio pokonałem trasę około 900 km. Wszystko byłoby fajnie gdyby nie fakt ze tuż przed domem zapaliła mi się kontrolka kluczyka oraz wyświetla się komunikat "Skontroluj układ wtrysku paliwa". Samochód normalnie jeździ zarówno na benzynie jak i na gazie. Podobna sytuację miałem 1,5 miesiąca temu. Wówczas zanim dostałem się do serwisu (tydzień czekania) kontrolka przestała świecić a komputer w serwisie nie pokazał żadnego błędu. Mimo wszystko była jakaś akcja serwisową i coś tam wgrali nowego.
Dodam jeszcze że w czasie tej długiej podróży na postoju usłyszałem dziwny dźwięk wentylatora (gdzieś w okolicach tunelu środkowego) podczas włączania klimy. Buczenie lub jakieś obcieranie. Z tym problemem umówiłem si do serwisu dopiero na 27.07.2021 RENAULT - Kraków. Czy te dwie rzeczy mogą być że sobą powiązane. Proszę o pomoc w rozwiazaniu problemu.
Dziwne komunikaty po długiej jeździe to na ogół skutek niedoładowania akumulatora. System inteligentnego (niedo)ładowania wysysa prąd z akumulatora w czasie jazdy, a ładuje akumulator w czasie hamowaniu. Obcierania wentylatora nie łączył bym z komunikatem.
Miałem to samo jak jechałem ze Szczecina do Wrocławia również zapaliła mi się ta sama kontrolka i komunikat. Jak wróciłem z urlopu pojechałem do ASO. Pan powiedział że był jakiś błąd modułu że strony software. Po 3,5 h czekania niby wgrali całe oprogramowanie od nowa i na razie śmiga.
_________________ Wsiadam w Dusterkę na życiowej rozterce.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-07-13, 20:28
Mi przez 20-30tys kilka razy (mniej niż 5) pojawi się jakiś alarm "możliwa awaria silnika". Na bieżąco konsultowałem to ze znajomym diagnostą z ASO i uspokoił mnie że to kwestia softu. Od ostatnich 30tys km nic się nie pokazuje a samochód poza grzechotaniem zaworu turbo jeździ idealnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum