Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster2+niewiadow 126
Autor Wiadomość
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-04-26, 06:51   Duster2+niewiadow 126

Witam, czy ktoś z silnikiem 90 km diesel ciągnął kiedyś niewiadowke dusterem, jak sie zachowuje na drodze czy nie skacze na drodze i czy w miare auto jedzie. Pytam bo zamierzam kupic przyczepę.
Ostatnio zmieniony przez moulder 2014-04-26, 06:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-04-26, 10:19   

może się przyda...
- są dwa rodzaje przyczep niewiadowskich, oznaczonych chyba jako: N126N - większa oraz N126n - mniejsza,
- nie "ciagałem" :-P przyczepy kempingowej Dusterem ale przez kilka lat używałem przyczepy N126n holując ją różnymi samochodami (począwszy od Łady 2107 na Seacie Cordoba kończąc),
- 90 KM bez problemu sobie poradzi...

moulder napisał/a:
jak sie zachowuje na drodze czy nie skacze na drodze

- jeżeli masz na myśli przyczepę to niestety zawieszenie w tych przyczepach nie jest najlepsze i zachowanie przyczepy ("podskakiwanie") wywołuje pewien dyskomfort z tym, że nie jest to niebezpieczne ale wyposażenie przyczepy musi być solidnie przymocowane...
- sugerowałbym zakup przyczepy z hamulcem najazdowym (chociaż masa przyczepy nie jest duża)...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-04-26, 19:44   

Którąś z tych przyczep kilka lat temu targałem nastoletnim escortem 1.4 LPG 75 kucyków i dawał radę - nie mam pojęcia jak zachowuje się duster z przyczepą, ale escortem wolałem nie przekraczać 90 km/h, strasznie myszkowała powyżej tej prędkości.
 
marek_k 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-04-28, 08:20   

mam dustera (90kM) i N126N ( DMC 720 kg) da się ciągnąć ale szaleństwa nie ma. Jak dobrze rozłożysz ciężar w przyczepie to nie będzie kołysało.
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-04-28, 11:06   Duster wymiata

Ostatnio zmieniony przez moulder 2014-04-28, 11:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-04-28, 18:54   

benny86 napisał/a:
(...)wolałem nie przekraczać 90 km/h, strasznie myszkowała powyżej tej prędkości.


Dlatego zwróć uwagę na przepisy :-P Pomimo że dla przyczepy lekkiej (DMC<750kg) nie potrzeba dodatkowych uprawnień warto odświeżyć wiedzę na temat ograniczeń. Bo co jak co, o ile nie jestem święty, o tyle do przyczepy czuję (i lepiej by inni też czuli) spory respekt. 70km/h ja jednopasmówce, i ogólnie max 80km/h (nawet na A1) to na prawdę szybko.
_________________
---
Stepway
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2014-05-02, 17:03   

audi A4 z lekką przyczepą, a na niej motocykl jechałem 180, więcej nie było mocy, bez przyczepy szła 210
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-05-03, 07:21   ;)

;)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-03, 09:33   

rottweiler napisał/a:
audi A4 z lekką przyczepą, a na niej motocykl jechałem 180, więcej nie było mocy

no to rzeczywiście "WYCZYN" :-/ i co oczekujesz na aplauz? to chyba jednak źle trafiłeś... to jest Forum ludzi rozsądnych...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-03, 13:24   

rottweiler napisał/a:
audi A4 z lekką przyczepą, a na niej motocykl jechałem 180, więcej nie było mocy, bez przyczepy szła 210



Po pierwsze złamałeś znacznie ograniczenie prędkości na autostradzie, zaś po drugie ryzykowałeś wypadek ciągnąc przyczepkę z motocyklem. Mocniejszy powiew wiatru i by Tobie zmiotło przyczepkę, Ciebie oraz być może kogoś z innych użytkowników drogi. Strach wyjeżdżać na autostrady jak się czyta taką "autopromocje swojej głupoty"
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-05-03, 18:43   

Stepway napisał/a:
Dlatego zwróć uwagę na przepisy

No to jechałem powiedzmy przepisowo, bo mój escort był o tyle dziwnym pojazdem że na postaju prędkościomierz wskazywał 18-20km/h 8-)

P.S. Dziś na S1 pod Bielskiem widziałem Dustera z dość sporą przyczepą kempingową, tzn . na pewno sporo większą i cięższą niż ten niewiadów. Pojęcia nie mam jaki silnik, śmignąłem lewym pasem.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-05-07, 08:10   

Nie jeździłem z kampingiem ale kilkanaście razy w roku ciągnę towarową przyczepkę o ciężarze całkowitym ok. 700 kg. Przy tej skrzyni 6 biegowej ruszanie jak i jazda z przyczepką ważącą łącznie ok 700 kg. nie sprawia problemu. Srzęgła używa się tak jak normalnie.
Podobnie z jazdą. Zresztą już kilkakrotnie holowałem transita od kolegi i też nie było z tym problemu. Napęd w trybie AUTO pozwalał płynnie ruszać z holowanym transitem na nierównej trawie (nie chciał zapalić) bez uślizgu kół.

Niedawno zrobiłem nieco ponad 600 km z przyczepą towarową z hamulcem najazdowym (DMC coś koło 1400). Przyczepa miałą 4 metry długości i ok. 2,5 wysokości.
Prowadzenie - a przede wszystkim ruszanie bez zarzutu. Nie pamiętam wagi ale przyczepa była dosyć ciężka. Gdy jechałem autostradą przy pedale do wciśniętym do deski nie potrafiłem rozpędzić Dusterka bardziej niż licznikowe 125 km/h - takie opory powietrza. Oczywiście spalanie przy tym 14,5 LPG zamiast normalnego 11,5 LPG. Jak wracałem załadowany dodatkowo lekkim ładunkiem (w przyczepie ok. 200 kg ) to już nie spieszyłem się tak i jechałem normalnie ok. 110 i miałem już spalanie 12,5 - i to było super. Prowadzenie bardzo ok.

Uważam, że Duster jest stworzony do holowania.
Jedyna wada to to,że hak jest nieco wyżej niż w osobówce i jak miałem kiedyś małą przyczepkę towarową to zawsze była pod kątem. Przy większych przyczepach nie przeszkadza to.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-05-07, 08:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-06-04, 10:23   

Apropos holowania:

Wczoraj holowałem Dusterkiem przez ok 7 kilometrów podwyższonego Transita Maxi (jest dłuższy i wyższy od zwykłego i ma 1880 masy własnej w dowodzie) z towarem ok 500 kg. (tekstylia plus namioty) - łącznie 2400 plus dwóch dużych chłopców na pokładzie - no to powiedzmy 2550 - na pewno nie mniej. Podczas jazdy czułem, ze nie jest mu lekko ale samo ruszanie nie sprawiało problemu - ciężej było Dusterkowi gdy podjeżdżałem nartostradą ostatni górny odcinek Małego Skrzycznego.
Ach... ten Duster... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-06-04, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2014-06-04, 10:31   

Skoro "niewiadówki" ludzie ciągali nawet "maluszkami" to co sobie Duster ma nie poradzić :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-04, 15:11   

to raczej zasługa bardzo krótkiej jedynki
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-04, 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne