Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-12, 17:26
no dokładnie, jak zwykle masz absolutną rację :D
potwierdzam - GPSy mają mają opóźnienie nawet do kilku(nastu?) sekund !
najlepsza metoda to pasażer + dla precyzji sprawdzona klepsydra.
Ale istnieją też akcelerometry w układach scalonych oparte na pomiarze sił bezwładności. Są wbudowane w wiele pospolitych urządzeń - np. aparat fotograficzny dzięki nim rozpoznaje, czy kadr był zrobiony w poziomie, czy w pionie. Również tablet reaguje na obrócenie ekranu, aby dało się czytać bez przechylania głowy. Coś takiego mogłoby służyć do dokładnego pomiaru przyspieszeń, a także poziomu drgań wynikających np. z niewyważenia kół.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-12, 18:04
Dokładnie, tak jak wyżej - jak zwykle masz absolutną rację.
Wiadomo - GPS w telefonie to syf z parosekundowym opóźnieniem, tak samo akcelerometr - wiadomo, gówniany.
Nie wiem czemu dalej się produkujesz, skoro przyznałem już Ci rację ? :D
Przecież to jasne że GPS to urządzenie gdzie kilka sekund w tą, czy tamtą nie robi żadnej różnicy,
jasne jest też że z driftboxem jest jak z samolotem, nikt nie wie jak to możliwe że działa i to działa dobrze, a działa :) Pewnie jakaś czarna magia, bioprądy albo co innego :)
Dziwne że racelogic Cię nie podkupił jeszcze jako konsultanta technicznego :)
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-12, 18:10
eplus napisał/a:
Ale istnieją też akcelerometry w układach scalonych oparte na pomiarze sił bezwładności. Są wbudowane w wiele pospolitych urządzeń - np. aparat fotograficzny dzięki nim rozpoznaje, czy kadr był zrobiony w poziomie, czy w pionie. Również tablet reaguje na obrócenie ekranu, aby dało się czytać bez przechylania głowy. Coś takiego mogłoby służyć do dokładnego pomiaru przyspieszeń, a także poziomu drgań wynikających np. z niewyważenia kół.
Konkretnie to działają w oparciu o zmiany pojemności w kondensatorach wyglądających nieco jak trymer. Kiedyś zbudowałem tak mniej więcej 50 zestawów akcelerometrów do platform wibracyjnych w związku z baniami na temat parkinsonizmu i coś tam jeszcze pamiętam ;)
Generalnie sam akcelerometr przy całkowaniu sygnału dość szybko ucieka, ale przy pomiarach rzędu sekund nie ma to większego znaczenia, choć mimo wszystko stosuje się je komplementarnie z GPSem dla między innymi wyeliminowania tez takich problemów.
Pomiar drgań wynikający z niewyważenia kół byłby ciężki, ale nie z powodu niedokładności akcelerometru, a raczej z metodyki badań i wielu ciężkich do oszacowania czynników.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-12, 20:08
szkoda że nie zacząłeś mierzyć przed chipem - wtedy byłoby wiarygodnie:
wystarczyłoby znaleźć odcinek drogi i zmierzyć przyśpieszenia parę razy w jedną stronę, parę razy w drugą, następnie przynajmniej wziąć średnią arytmetyczną, a teraz powtórzyć.
Ale to i tak tylko zabawa :)
musze jeszcze zmierzyć 400m i 1000m z zatrzymania ;)
mysle ze jak by był profesjonalny sprzet do pomiaru i wyjął bym wszystko z auta co nie potrzebne z jakies 70kg, przyspieszenie było by ciup szybsze ;)
ale nie ma co narzekac ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2015-07-04, 18:24, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum