Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-07, 18:25
Dziś zatankowałem w Lublinie PB 95 za 3.99zł/l. ale jadąc przez miasto widziałem zwykłą PB 95 po 4.47 zł/l.
Na orlenie ON zrównał się ceną z PB95 na ok. 4.20 zł/l.
Co tu się kurwa (pardonsik wszystkim!) dzieje?
Niech nikt mi nie wmawia, że ceny paliw zależą od jakichś czynników makroekonomicznych typu cena baryłki, kursy walut, wojna w Zatoce. Popyt podaż - sranie w banie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Przelicz sobie tę sławną baryłkę na złotówki, to się zdziwisz... całe zło to VAT i akcyza w paliwie. Jakby było po 2,5 zł za litr, to jak baryłka wyraźnie podrożeje to byś zapłacił np. 2,80 za litr - wtedy można nawet nie słuchać o cenie baryłek, a teraz niestety ropa idzie mocno do góry.
Ilekroć więc tankujesz w naszym państwie socjalistycznym pomyśl, że Twoje pieniądze idą na przykład na (pierwsze lepsze znalezione): http://www.verte.izg.pl/i...ask=view&id=384 Czy to nie zaszczyt przesiadywać w pracy, żeby zarobić na takie wspaniałe konferencje o dyskryminacji ze względu na kolor oczu? A ci wszyscy społecznicy, którzy dzięki Twojej pracy mogą rozsiewać - oczywiście za symbolicznym wynagrodzeniem - te wspaniałe idee... aż serce roście...
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2007-11-08, 13:07
baba za kółkiem napisał/a:
A ja widziałam dziś ON BP Ultimate w Warszawie na Ostrobramskiej po 4,19!
No to ja tam chyba podjadę, bo dziś rano ok. 9.00 w Warszawie-Mięzylesiu przy rondzie Patriotów/Zwoleńska BP ON Ultimate po 4, 36 zł/l!!!
I jeszcze pójdzie w górę.
W probiznesowym radiu PIN (102,00 FM) podano, że cena baryłki ropy na szczęście lekko oddaliła się od magicznej ceny 100 USD. Co gorsza, o kryzysie na amerykańskim rynku kredytów hipotecznych specjaliści mówią już, że wygląda tragicznie i ma powolne przełożenie na resztę gospodarki oraz jej barometry giełdowe. Co widać także u nas. Teraz patrzą nerwowo na Chińczyków. czy zdecydują się na dywesyfikację swoich rezerw.
Dziś zatankowałem w Lublinie PB 95 za 3.99zł/l. ale jadąc przez miasto widziałem zwykłą PB 95 po 4.47 zł/l.
Na orlenie ON zrównał się ceną z PB95 na ok. 4.20 zł/l.
Co tu się kurwa (pardonsik wszystkim!) dzieje?
Niech nikt mi nie wmawia, że ceny paliw zależą od jakichś czynników makroekonomicznych typu cena baryłki, kursy walut, wojna w Zatoce. Popyt podaż - sranie w banie.
Pewnie, że poniekąd sranie w banie, z opowiadań siostry wiem ile się płaci za benzynę w USA. Dlatego tam auto poniżej 300 koni to jest rower
Pewnie jest to sprawa też różnicy w zarobkach (stosunkowo), ale na pewno nie tylko.
Wiem, że nie ma co porównywać gospodarek, ale coś jest jednak nie tak...
Dziś zatankowałem w Lublinie PB 95 za 3.99zł/l. ale jadąc przez miasto widziałem zwykłą PB 95 po 4.47 zł/l.
Na orlenie ON zrównał się ceną z PB95 na ok. 4.20 zł/l.
Co tu się kurwa (pardonsik wszystkim!) dzieje?
Niech nikt mi nie wmawia, że ceny paliw zależą od jakichś czynników makroekonomicznych typu cena baryłki, kursy walut, wojna w Zatoce. Popyt podaż - sranie w banie.
Pewnie, że poniekąd sranie w banie, z opowiadań siostry wiem ile się płaci za benzynę w USA. Dlatego tam auto poniżej 300 koni to jest rower
Pewnie jest to sprawa też różnicy w zarobkach (stosunkowo), ale na pewno nie tylko.
Wiem, że nie ma co porównywać gospodarek, ale coś jest jednak nie tak...
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-11-09, 11:12
No, i benzynka na Śląsku podrożała-mniej więcej o 18 groszy. Na szczęście już po 1 listopada. Teraz za litr bezołowiowej benzyny 95 trzeba płacić na stacjach od 4,29 do 4,31 złotego.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
z opowiadań siostry wiem ile się płaci za benzynę w USA. Dlatego tam auto poniżej 300 koni to jest rower
Pewnie jest to sprawa też różnicy w zarobkach (stosunkowo), ale na pewno nie tylko.
(Wiem, powtarzam się) To jest sprawa tego, że my w UE mamy wliczoną w benzyne wysoką akcyzę i VAT (czyli podatki), a w USA nie mają tego w ogóle lub na minimalnym poziomie.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Jeszcze dodam: różnica w zarobkach nie ma tu znaczenia, bo po bezpośrednim przeliczeniu z dolarów u nich litr benzyny kosztuje wyraźnie mniej niż 3 zł (chyba ok. 2 zł czy 2,5 - nie pamiętam). Więc nawet jakby w USA zarabiali tyle co my, to i tak dla nich benzyna byłaby tania.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-09, 14:03
Była w radyjo audycyja, w której słuchacze raportowali po ile benzyna u nich była danego dnia (ostatni poniedziałek). Różnica w cenie PB 95 wynosiła do 18% (ok. 70 gr.) w róznych miastach.
A więc nie tylko podatki, ceny dolara, ceny surowca ale też polityka dystrybutorów wpływa na ceny.
Tak jakby ten sam nowy logan kosztował u jednego dilera 40 tys. a u innego 50 tys. zł I nie piszcie o prawach rynku, bo kupując auto możesz wybrać dilera a kupując paliwo jesteś skazany na stacje w okolicy.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
U mnie od października z ceny 3.89 skoczyło na 4.32zl - cena podana dla on ultimate na bp w jastrzębiu - zgroza coraz chudszy mam portfel. Szkoda że moja pensja tak nie wzrasta w tej ... spółce skarbu panstwa ...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-08, 21:14
08.12.2007r. Lublin
Leclerc ON 3.99 PB 95 4.05
Orlen ON 4.17 ON verva 4.39 PB 95 4.39
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Eeee, ja tankuję po 2,08 PLN/litr
A tak poważnie, po obniżeniu podatków będziemy mieli chwilowy spadek ceny, kupimy w tym momeńcie samochody po 5-6 litrów pojemności palące po 20-30 l/100km i wtedy ktoś nam przykręci kurek. Wzrośnie zużycie paliwa i pogorszy bilans handlowy.
Każdy kij ma dwa końce !
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-06-28, 21:29
Krajowe podatki mają mało do wzrostu cen benzyny, który jest spowodowany zupełnie czym innym . Podatki są jakie są i TRZEBA je płacić, choćby na utrzymanie Prezia i jego dworu...no i budowę świątyni opatrzności bożej.
Czytałem wypowiedź faceta z OPEC, który twierdzi, że cena baryłki surowca jest stała i wynosi ok 70 USD. Reszta to spekulacja handlarzy. Po krachach na światowych giełdach inwestorzy wycofali kapitały z nieruchomości, akcji, spółek, obligacji itepe i zaczeli na masę kupować ropę (a właściwie "papiery" opcje na ropę), żeby ja potem opchnąć z zyskiem. I dlatego mamy 150 USD za baryłkę. 3 lata temu obrót spekulacyjny ropą wynosił 10% rynku dziś juz ponad 40% (prawdopodobnie duuużo więcej bo większość transakcji nie jest w ogóle rejestrowana).
No i mamy.
Jest tylko nadzieja, że bańka spekulacyjnych zysków z ropy wreszcie pęknie i cena ropy wróci do poziomu 50-70 USD za baryłkę. Niżej nie spadnie po nafciarze o to skutecznie zadbają.
Ciekawi mnie na co przerzucą się inwestorzy giełdowi po krachu na rynku ropy? Na handel ludźmi? Skoro "inwestorzy" fudują nam podwyżki cen chleba i sera to niby dlaczego nie mają zając się handlem skórami?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2008-06-29, 06:21, w całości zmieniany 1 raz
Reszta to spekulacja handlarzy. Po krachach na światowych giełdach
dokładnie, co nie zmienia faktu że wszyscy producenci zacierają ręce, np kolega Putin. Jeszcze kilka lat temu jego piękna ojczyzna nie była w stanie wypłacać pensji i emerytur, a dziś stać ich na ich podnoszenie.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-06-29, 19:41
stempik napisał/a:
wszyscy producenci zacierają ręce, np kolega Putin. Jeszcze kilka lat temu jego piękna ojczyzna nie była w stanie wypłacać pensji i emerytur, a dziś stać ich na ich podnoszenie.
Do Putina to ja mam najmniejsze wąty bo na Luoilu jest w Lublinie najtańsza benzyna. "Najtańsza" to złe słowo, właściwie raczej "najmniej droga".
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Co zaś do Putina trudno mieć do niego pretensje , ma dbać o swoje sprawy i to robi. Choc wolałbym żeby robił to co robi w sposób przezwoity. Wiem że jestem naiwny a interesy z przyzwoitością na ogół nie idą w parze, ale.... Jakiś czas temu słyszałem że BP w Rosji ma kłopoty i prawdopodobnie spłaci swoje zobowiązania oddając im swoje stacje w Polsce. Mieliby wtedy spory udział w rynku. Dalej chcesz tam kupować, bo ja jakoś nie. Mówi się że "głupi po szkodzie" wolę więc "na zimne dmuchać"
Hmm, zastanawiam się jaki teraz mają ? Z tego co wiem,to narazie jesteśmy podłączeni tylko do jednego kurka. Pukając w niecynkowaną blachę Logana, to jeszcze narazie nie wk...liśmy niedźwiedzia i jeszcze nie zaczął kręcić kurkiem. Białoruś i Ukraina już to zrobiła i się to na nas i Niemcach odbiło. Ale zawsze mogą położyć rurociąg pólnocny (bałtycki) i wtedy już kurkiem można kręcić do woli.
A i tak są w miarę wporzo, bo ta ropa jest tańsza i mniej zasiarczona niż z Zatoki Perskiej.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-06-29, 21:28
Rosjanie wywalili BP od siebie i bardzo dobrze. Trzeba wreszcie zrozumieć, że Rosja działa w swoim interesie i trudno mieć o to pretensje. Szkoda, że nasi ekonomiczni debile nie działali w interesie Polski. Opchnęli zachodnim koncernom huty, stocznie fabryki samochodów, farmację, budowlankę, energetykę czyli branże, które przynoszą krociowe zyski. A teraz dupa. Rosjanie mają swój interes a my nie mamy już swojego, bosmy go za drobne rozsprzedali, jak pijak co potrzebuje na prytę...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Opchnęli zachodnim koncernom huty, stocznie fabryki samochodów, farmację, budowlankę, energetykę czyli branże, które przynoszą krociowe zyski.
Z energetyką i może hutami się zgodzę, ale z resztą nie.
Stocznie - siedlisko nierobów z "S" przez co inwestorzy omijają Gdańsk szerokim łukiem.
Fabryki samochodów, a jakie myśmy mieli fabryki ?? Fiat jak był tak jest. FSO ?? Toż to była fabryka szrotów. Star ma się bardzo dobrze w rękach MANa, małe ciężarówki są sprzedawane w całej europie pod marką Stara. Jelcza załatwił na cacy niejaki Sobek Zasada. Żuk, Nysa, Tarpan, Lublin - wrzucę to do jednego worka, po prostu RDZA, RDZA i jeszcze raz RDZA.
Farmacja - tam zyski z produkcji są większe niż z handlu narkotykami i tak byśmy nie wygrali z koncernami, one kupiły wszystko od fabryk po polityków i to nie tylko w naszym kraju.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-06-29, 21:50
Możesz się zgadzać lub nie, ale wszystkie wymienione przeze mnie branże przynoszą krociowe zyski. I te sektory opyliliśmy za półdarmo jak jacyś debile. Jakość produktu i zarządzanie firmą można polepszyć, jak się taką firmę jeszcze ma. To co zrobili nasi przypomina działanie syna marnotrawnego z ewangelicznej przpowieści. Miał rodzinny kapitał ale skończył pasąc cudze bydło.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Powinna być jedna zasada, jak przychodzi inwestor z zewnątrz daje mu się pusty plac i niech sobie buduje fabrykę jak chce u nas zarabiać.
Każda sprzedaż działającej fabryki jest zawsze obarczona ryzykiem WROGIEGO PRZEJĘCIA !!!
Jednak zakłady typu PEC, stocznie, zakłady energetyczne, gazownia są niereformowalne i panuje w nich głęboka komuna z czasów Gomułki.
Mam taką przyjemność oglądania jak enerdowski inwestor już piąty rok próbuje zmienić nawyki pracowników GPECu, wali głową w mur, jak nie ma pieczątki i podpisu to i sam prezes z Anglii nic nie załatwi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum