przymierzam się do zakupu używanego Dustera. Chciałbym dopytać użytkowników tego modelu, czy jest wart uwagi? Jaki silnik wybrać? Jak wyglądają koszty eksploatacji?
Kilka słów o mnie i użytkowaniu przyszłego samochodu: Średnio rocznie pokonuję około 20 tys. kilometrów. Myślę, że 60% miasto(Warszawskie korki) i 40% trasa ( zwykle 180 km w jedną stronę po drogach mało używanych, autostrada tylko wtedy, kiedy muszę) W samochodzie oprócz mnie zwykle podróżują żona z córeczką. Dlatego też zależy mi na opiniach w kwestii użyteczności bagażnika. Nie ukrywam, że chciałbym posiadać napęd 4x4 i czasem zjechać na bezdroża. Myślałem o Dusterze 1.6 z LPG. Czy taki zestaw się sprawdza? Jaka wersja będzie najtańsza w użytkowaniu? Ile pieniędzy zostawiacie w serwisach?
Z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Jak na Ciebie nakrzyczą żeś ignorant, to się nie zdziw.
Na forum są dziesiątki tematów, które odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania.
I wojny o wyższość jednego silnika nad drugim i rozpiski o kosztach serwisowania.
Trochę mniej lenistwa i byś wiedział wszystko.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-20, 15:08
podpowiem, żebyś wiedział od czego zacząć bogatą lekturę zawartości forum - jeśli 4x4 z lpg - należy przede wszystkim szukać egzemplarza ze starszym, najlepiej współpracującym z gazem i tanim w serwisowaniu silnikiem K4M - idealnie by było od forumowego sprzedawcy z pierwszych rąk - pojawia się powoli coraz więcej ofert sprzedaży. Może być oczywiście również auto bez instalacji - nawet lepiej, bo zlecając montaż samemu masz pewność co i jak założono oraz gwarancję. Zwrot kosztów instalacji następuje po przejechaniu ok 20 tys km Łatwiej (i taniej)serwisuje się LPG niefabryczne (brak blokady dostępu do softu). Z autami sprowadzonymi dać sobie spokój. Moim zdaniem najtańszym w eksploatacji zestawem będzie 1,6 K4M 2x4 plus LPG. Jeśli się trafi taki zadbany i pewny egzemplarz - bez znaczenia z LPG czy nie - warto również się zastanowić (4x4 trafiają się rzadziej, choć warto na nie polować, bo napęd tylnej osi wart jest każdej wydanej na niego złotówki) Auto z przednim napędem również radzi sobie nieźle tam,gdzie zwykłe osobówki nie próbują nawet wjeżdżać. Czytaj powoli tematy na forum, sam dojdziesz do właściwych wniosków i będziesz wiedział , czego ci potrzeba. Możesz również umawiać się z kolegami i koleżankami mieszkających w stolicy na małe jazdy próbne - chodzi o poznanie charakterystyki różnych wersji silnikowych i napędowych. To da ci jasność i obejdzie się bez rozczarowania, bo DD to pojazd dość specyficzny
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-11-20, 15:26, w całości zmieniany 13 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum